Aston Villa FC - LFC >> Kamptråden PL
- JudgeArdaStudge
Re: Aston Villa FC - LFC >> Kamptråden PL
Men det er jo også det, jeg skriver, at Klopp har hevet klubben tilbage op fra dynget og det kan jo sågar alt efter, hvem man spørger være en endnu større bedrift. Shankly var dog i min verden mere succesfuld. Han vandt flere pokaler og flere af de større pokaler end Klopp, men den mest succesfulde er selvfølgelig Paisley.
Men ja, det bliver jo definitionsspørgsmål. Hele min pointe var om de mange sæsoner, hvor det er blevet lige ved og næsten kan ende med at sætte sig negativt i spillerne. Det har jo også været forskellen på City og Liverpool og City og Arsenal, at de har haft vindermentalitet de sæsoner, hvor de har vundet mesterskabet, hvor de ofte har ædt point stille og rolig til sidst og vundet mesterskabet, selvom de ikke lå til at vinde det. Succes avler succes. Tro avler tro. Tvivl avler tvivl.
Men ja, det bliver jo definitionsspørgsmål. Hele min pointe var om de mange sæsoner, hvor det er blevet lige ved og næsten kan ende med at sætte sig negativt i spillerne. Det har jo også været forskellen på City og Liverpool og City og Arsenal, at de har haft vindermentalitet de sæsoner, hvor de har vundet mesterskabet, hvor de ofte har ædt point stille og rolig til sidst og vundet mesterskabet, selvom de ikke lå til at vinde det. Succes avler succes. Tro avler tro. Tvivl avler tvivl.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Omvendt hørte jeg så også en kommentator sige om Manchester City, og deres mange trofæer:
"Der løber en flok mætte spillere rundt på græsset, tynget af vægten af alle de mange pokaler de har vundet"
"Der løber en flok mætte spillere rundt på græsset, tynget af vægten af alle de mange pokaler de har vundet"
Vi SMADRER det PIShold !
[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/202502 ... cf85eb.png[/IMG]
Arne har fat i noget her. Darwin var helt væk efter den misser
Sent from my iPhone using Tapatalk
Arne har fat i noget her. Darwin var helt væk efter den misser
Jürgen Klopps to største modstandere har været et snydehold i form af Manchester City, der med uendelige ressourcer og Pep Guardiola ved roret har skabt en næsten urørlig dominans, samt Real Madrid, der reelt set har haft monopol på Champions League og har vundet utallige gange i Klopps æra.
Vi kan ikke pege fingre ad Klopp – ingen nuværende manager ville have været i stand til at opnå det, han har gjort. Jeg forstår godt Judges pointe om, at vi har været tæt på flere gange, som han selv nævner med andenpladser i både Champions League og Premier League. Men vi må også se på vores modstandere: De har været nærmest umulige at slå, medmindre de har haft en fuldstændig off-sæson – som City oplever lige nu, hvilket i øvrigt også er Slots held i år.
Klopp kan på ingen måde bebrejdes, og selvom jeg mener, at FSG til tider kan være en smule uambitiøse, især på transfermarkedet, har de stadig gjort et fantastisk stykke arbejde ved at hente ham til klubben.
Vi kan ikke pege fingre ad Klopp – ingen nuværende manager ville have været i stand til at opnå det, han har gjort. Jeg forstår godt Judges pointe om, at vi har været tæt på flere gange, som han selv nævner med andenpladser i både Champions League og Premier League. Men vi må også se på vores modstandere: De har været nærmest umulige at slå, medmindre de har haft en fuldstændig off-sæson – som City oplever lige nu, hvilket i øvrigt også er Slots held i år.
Klopp kan på ingen måde bebrejdes, og selvom jeg mener, at FSG til tider kan være en smule uambitiøse, især på transfermarkedet, har de stadig gjort et fantastisk stykke arbejde ved at hente ham til klubben.
Klopp har noget af ansvaret, men egentligt mener jeg det største problem ifht. vores lige-ved-og-næsten sæsoner er skyldes vores manglende bredde i truppen. Da vi vandt i 19/20 havde vi ganske få skader og City havde sindssygt mange. Jeg vil også sige 19/20 sæsonen var den sæson hvor vi havde den bedste bredde i Klopp æraen.JudgeArdaStudge skrev: ↑torsdag, 20. feb, 2025 11:22Men det er jo også det, jeg skriver, at Klopp har hevet klubben tilbage op fra dynget og det kan jo sågar alt efter, hvem man spørger være en endnu større bedrift. Shankly var dog i min verden mere succesfuld. Han vandt flere pokaler og flere af de større pokaler end Klopp, men den mest succesfulde er selvfølgelig Paisley.
Det gør ikke præstationen dårligere, men når vi har en trup der reelt er for smal - så skal vi bruge noget held for at vinde ligaen.
En sæson er lang og der er mange kampe og spillere vil opleve større og mindre formnedgang. Real, City og flere andre har den luksus at have bredden til at spillere kan gå ned i form og de har en fuldgod erstatning i kulissen. Måske kan de faktisk også kalkulere med at spillere topper på forskellige tidspunkter af sæsonen igennem rotation, sådan de sikre et jævnt niveau i hele sæsonen. Vi har bare ikke gode nok alternativer til MacAllister, Gravenberch, Van Dijk, Robbo, af en tilstrækkelig kvalitet - til midten kunne en Gini type der kan spille alle pladser fornuftigt niveau være guld værd. CB tja siiden Lovren smuttede har vi vel reelt ikke haft 4 senior CBs. VB der burde man finde en erstatning for Robbo og give ham en rotationsrolle. 9'er rollen eller den falske 9'er har ikke fungeret siden Bobby sagde farvel. Nunez er ikke god nok til at gøre kanterne bedre og han er decideret uduelig som goal-getter, Jota er desværre for skadet. Nunez problem tror jeg desværre er at han tænker for langsomt og den fysiske fordel han havde i Portugal har han ikke i England hvor forsvarspillerne er hurtigere og stærkere. Det gør han stresser sine beslutninger og kvaliteten bliver deraf.
Slot har brugt den samme stamme i utroligt mange kampe og ærligtalt ligner det vi er blevet trætte. Bænken ser egentligt god ud, og selvom jeg hverken er Endo, Eliott eller Chiesas største fan så kan det undre de ikke anvendes lidt mere om ikke andet for at give bare lidt hvile til de bærende kræfter.
Derudover ligner det at modstanderne har set at de skal spille på fysikken hvis de vil have noget med. Under Klopp var taktikken at stå med 11 mand i eget felt, hvis ma ville have gode betingelser for et resultat. Slot bør arbejde med taktikken imod fysiske hold.
- JudgeArdaStudge
Og det kan også sagtens være tilfældet, men det er jo desværre irrevelant for os. Det der står mellem os og mesterskabet er os selv. Spillerne kan selv afgøre det.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
- JudgeArdaStudge
Jeg bebrejder skam heller ikke Klopp. Jeg bebrejder ikke nogen, selvom jeg er enig med TG12 i, at det måske havde set anderledes ud med flere forstærkninger, da bredden ofte var vores helt store problem. Det er bare ikke sikkert, at spillerne kan bruge det til så meget, at Manchester City og Real Madrid var overmagten, for uanset hvad vil det jo sætte sig i dem, at de misser de store titler og så tilmed måden hvorpå det ofte er sket. Det samme tror jeg er tilfældet med Arsenal. Kan huske, at Michael Carrick fortalte, at han gik ned med depression efter, at Man United tabte Champions League finalen til Barcelona. Han kom sig aldrig over det og blev aldrig den samme, har han udtalt. Det siger jeg selvfølgelig ikke er tilfædet med vores spillere, pointen er, at det må på en eller anden måde desværre sætte sig psykisk i dem, at de har været i sådan en position før og kun et fåtal af gangene er de nået over målstregen. De er jo vindere frem for alt.Fowler89 skrev: ↑torsdag, 20. feb, 2025 12:01Jürgen Klopps to største modstandere har været et snydehold i form af Manchester City, der med uendelige ressourcer og Pep Guardiola ved roret har skabt en næsten urørlig dominans, samt Real Madrid, der reelt set har haft monopol på Champions League og har vundet utallige gange i Klopps æra.
Det er vigtigt at få skåret igennem, at det her ikke handler om at pege fingre af nogen, men om min bekymring for om gamle spøgelser vil sætte sig i spillerne sammen med potentiel træthed, fordi der rigtignok bliver vekslet på de samme spillere kamp efter kamp.