Manchester City - LFC >> Kamptråden PL runde 26

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
1
3%
66 - Trent Alexander-Arnold ud i 91. min.
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
9
23%
4 – Virgil Van Dijk
6
15%
26 – Andy Robertson ud i 73. min.
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
2
5%
10 – Mac Allister
1
3%
17 - Curtis Jones ud i 73. min.
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai
9
23%
11 - Mohamed Salah ud i 91. min.
10
26%
7 - Luis Diaz ud i 79. min.
1
3%
3 – Wataru Endo ind i 73. min.
0
Ingen stemmer
21 - Kostas Tsimikas ind i 73. min.
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ind i 79. min.
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ind i 91. min.
0
Ingen stemmer
78 - Jarell Quansah ind i 91. min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 39

TG12

Re: Manchester City - LFC >> Kamptråden PL runde 26

Indlæg af TG12 » mandag, 24. feb, 2025 11:56

bblauritzen skrev:
mandag, 24. feb, 2025 09:11
Jeg må have set en anden kamp end flere herinde. Vi sad 6 mand og så den, ingen af os nævnte på noget som helst tidspunkt at vi var koncentreret og kontrollerende. Tværtimod så vi et Liverpool hold som var presset i bund i store dele af kampen med få gode perioder - heldigvis var de super uskarpe foran mål hvor vi omvendt udnytter vores chancer. Vi turde ikke kalde den før 10 minutter i lukketid..

Ikke helt en matchbold men tæt på. Der er stadig 33 point at spille om endnu og jeg tør ikke helt tro på det endnu..

Szoboszlai var vores klare favorit til kampens spiller, den der blev bandet mest over var Trent.
Jeg tænker ingen af jer nogensinde har set Athletico Madrid spille fodbold så?

Selvom jeg ikke synes det er kønt, så spillede vi ganske effektivt Diego Simone bold - fokus på forsvar og lav måske en eller to pinde på kontra.

Smukt - næh, effektivt - JA.

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 24. feb, 2025 12:59

TG12 skrev:
mandag, 24. feb, 2025 11:56
bblauritzen skrev:
Jeg må have set en anden kamp end flere herinde. Vi sad 6 mand og så den, ingen af os nævnte på noget som helst tidspunkt at vi var koncentreret og kontrollerende. Tværtimod så vi et Liverpool hold som var presset i bund i store dele af kampen med få gode perioder - heldigvis var de super uskarpe foran mål hvor vi omvendt udnytter vores chancer. Vi turde ikke kalde den før 10 minutter i lukketid..

Ikke helt en matchbold men tæt på. Der er stadig 33 point at spille om endnu og jeg tør ikke helt tro på det endnu..

Szoboszlai var vores klare favorit til kampens spiller, den der blev bandet mest over var Trent.
Jeg tænker ingen af jer nogensinde har set Athletico Madrid spille fodbold så?

Selvom jeg ikke synes det er kønt, så spillede vi ganske effektivt Diego Simone bold - fokus på forsvar og lav måske en eller to pinde på kontra.

Smukt - næh, effektivt - JA.
Og det var lige præcis hvad doktoren ordinerede efter en periode hvor koncentrationen har svigtet og vi har lavet dumme fejl i defensiven.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

mortenbak

Indlæg af mortenbak » mandag, 24. feb, 2025 16:40

bblauritzen skrev:Jeg må have set en anden kamp end flere herinde. Vi sad 6 mand og så den, ingen af os nævnte på noget som helst tidspunkt at vi var koncentreret og kontrollerende. Tværtimod så vi et Liverpool hold som var presset i bund i store dele af kampen med få gode perioder - heldigvis var de super uskarpe foran mål hvor vi omvendt udnytter vores chancer. Vi turde ikke kalde den før 10 minutter i lukketid..

Prøv lige at se highlights fra kampen.
Sjitty har bolden meget, men de er jo ikke rigtig tæt at score overhovedet.

Jeg kunne forstå hvis i havde siddet og vores foregående 3-4 kampe.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » mandag, 24. feb, 2025 16:57

Vores argentinske jernmand, som han ser ud dagen efter Omar Marmoush faldt ned over ham:
Billede
Vi SMADRER det PIShold !

bblauritzen
Geografisk sted: Odder
Alder: 52

Indlæg af bblauritzen » mandag, 24. feb, 2025 17:38

bblauritzen skrev:

Kan se jeg er ret meget i mindretal :-)

Vil dog godt lige have lov at forsvare mig selv/os. Det var ikke på nogen måde en dybdegående analyse men blot en lægmands observation fra en munter flok, som efter en del øl, god mad og så en del vin (og flere øl, tror jeg nok) sad og så kampen.

Beklager hvis de dybere aspekter af taktikken røg over hovedet på os, vi havde en fantastisk dag.. :aliboronz8:

Brugeravatar
jockey
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af jockey » mandag, 24. feb, 2025 18:00

Kampen genudsendes nu her kl. 18 på TV3 Sport, hvis nogen skulle have lyst til en reprise😊

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » mandag, 24. feb, 2025 18:04

jockey skrev:
mandag, 24. feb, 2025 18:00
Kampen genudsendes nu her kl. 18 på TV3 Sport, hvis nogen skulle have lyst til en reprise😊
Der bliver ikke mange seere, som synger med på Blue Moon til den genudsendelse
Vi SMADRER det PIShold !

mortenbak

Indlæg af mortenbak » mandag, 24. feb, 2025 18:30

Cynwal skrev:
jockey skrev:
mandag, 24. feb, 2025 18:00
Kampen genudsendes nu her kl. 18 på TV3 Sport, hvis nogen skulle have lyst til en repriseBillede
Der bliver ikke mange seere, som synger med på Blue Moon til den genudsendelse
Nøjagtig som ved den rigtige kamp på EMPTYHAD!

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » mandag, 24. feb, 2025 18:40

Cynwal skrev:Vores argentinske jernmand, som han ser ud dagen efter Omar Marmoush faldt ned over ham:
Billede
Han ligner en, hvis pronomener er hende/dem.

Bock

Indlæg af Bock » mandag, 24. feb, 2025 22:22

Klop var tydeligt inspireret af Alis rope-a-dope taktik mod Foreman i Rumble in the jungle ;) (kan garanteret utallige steder på nettet).

Brugeravatar
Mysjkin
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 49

Indlæg af Mysjkin » mandag, 24. feb, 2025 22:42

Lørdag formiddag tror jeg de fleste af os havde solgt weekendens kampe for status quo mellem os selv og Arsenal. Med pointtabene (AV og Everton) midt i et stenhårdt program var frygten, at forspringet til Arsenal ville blive reduceret til fem point, og at Arsenal qua den udestående kamp selv ville kunne afgøre mesterskabet. De fleste havde dog påpeget Arsenals offensive kvaler (hvilket i høj grad skyldes omfattende skadesproblemer) og dermed det usandsynlige i, at de skulle gøre mere eller mindre rent bord i de resterende kampe. Men at Arsenal skulle løbe ind i et nederlag i én af de nemmeste af de resterende kampe havde vi næsten ikke turde håbe på.

Som fan er det sjovt at forsøge at gætte på udfaldet af de resterende kampe – ikke mindst for at forsøge at berolige sig selv med, at vi stadig har overhånden i mesterskabskampen. Men i praksis viser det sig oftest, at man er helt ude at cykle i gætterierne.

Personligt fastholder jeg, at de to uafgjorte kampe mod De Bitre og AV isoleret set ikke var dårlige resultater. Vi følte – med rette – at vi burde have haft alle tre point i begge kampe, men det var stadig vanskelige udekampe. Og man skal ikke underkende betydningen af ikke at tabe – samt at de enkelte point også tæller med.

Angående kampen mod Man C var det yderst opmuntrende, at vi fik lukket effektivt af. Man C skabte nul store chancer trods overvældende dominans i boldbesiddelsen. Ligeledes var det fedt at vi for en gangs skyld selv var effektive i modstanderens felt. Det var det modsatte af forløbet i kampen mod AV.
Nogle vil kalde vores taktik for Atletico Madrid Light (Light = uden shithousery), mens andre vil kalde det et taktisk mesterstykke. Selv mener jeg absolut at der var tale om det sidste. Inden kampen blev der talt meget om, hvordan Pep er ved at forandre Man C, og at Ederson på det seneste har lagt op til adskillige mål ved at bypasse midtbanen og sætte gang i hurtige angreb. Især Nyborg blev slagtet på den konto. Slots taktik var klog, og den kunne lade sig gøre fordi vi nøgternt set kunne være tilfredse med ét point. At den viste sig at være 100% succesfuld skyldtes, at vi har klassespillere samt ovennævnte effektivitet.

Af og til savner jeg Klopps kompromiseløse Heavy Metal football. Når det sker prøver jeg at huske, at det pressede spillerne og førte til mange belastningsskader. Af samme årsag forsøgte Klopp at dosere de intensive kampe. I de senere år var der mange kampe, hvor vi spillede på 80-90% men bibeholdt det taktiske setup med det høje pres og den høje backlinje. Det førte til kampe, hvor man ikke rigtig følte at vi havde kontrol over nogen som helst. Fodboldromatikeren i mig håber dog, at vi en gang imellem under Slot kommer til at se holdet spille kompromisløs Heavy Metal-bold.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 25. feb, 2025 15:04

bblauritzen skrev:
mandag, 24. feb, 2025 17:38
bblauritzen skrev:

Vil dog godt lige have lov at forsvare mig selv/os. Det var ikke på nogen måde en dybdegående analyse men blot en lægmands observation fra en munter flok, som efter en del øl, god mad og så en del vin (og flere øl, tror jeg nok) sad og så kampen.

Beklager hvis de dybere aspekter af taktikken røg over hovedet på os, vi havde en fantastisk dag.. :aliboronz8:
Jeg kan nu sagtens følge dig et stykke af vejen, specielt efter vi kom foran 2-0, så føltes det lidt som om vi bare parkerede bussen, det er jo unægtelig ikke noget vi plejer at associere Liverpool med, men Slot bliver bare ved med at overraske mig med hans taktiske tilgang til hver kamp.

En ting jeg dog allerede efter kort tid var hvor kontrolleret og koordineret vores presspil var, samtidig føltes det som om vi tillod dem plads på kanterne til Doku og Savinho på kanterne, og selvom Doku brugt Trent som kegle, så var det sjældent han havde nogen at spille bolden til, ikke mindst fordi Konate, Szobo og Salah alle var godt med tilbage og forsvare.

Tror det havde været en helt anden sag hvis Haaland var med, for de manglede tydeligt en mand at sigte efter i feltet, men efterhånden som minutterne gik, så synes jeg City langsomt mistede energien og føltes som om de løb tør for ideer.
YNWA

mortenbak

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 25. feb, 2025 16:14

Jeg synes også de lignede et hold uden idéer til sidst. Det var som om at de alle tænkte, jeg må selv gøre det, hvilket resulterede i tynde afslutninger og alt for mange driblinger. Lidt som miniput fodbold i 80érne :D

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 25. feb, 2025 17:57

Redtothebone skrev:
tirsdag, 25. feb, 2025 15:04
bblauritzen skrev:
bblauritzen skrev:

Jeg kan nu sagtens følge dig et stykke af vejen, specielt efter vi kom foran 2-0, så føltes det lidt som om vi bare parkerede bussen, det er jo unægtelig ikke noget vi plejer at associere Liverpool med, men Slot bliver bare ved med at overraske mig med hans taktiske tilgang til hver kamp.

En ting jeg dog allerede efter kort tid var hvor kontrolleret og koordineret vores presspil var, samtidig føltes det som om vi tillod dem plads på kanterne til Doku og Savinho på kanterne, og selvom Doku brugt Trent som kegle, så var det sjældent han havde nogen at spille bolden til, ikke mindst fordi Konate, Szobo og Salah alle var godt med tilbage og forsvare.

Tror det havde været en helt anden sag hvis Haaland var med, for de manglede tydeligt en mand at sigte efter i feltet, men efterhånden som minutterne gik, så synes jeg City langsomt mistede energien og føltes som om de løb tør for ideer.
Det kan vel have noget at gøre med, at en sejr var SÅ vigtig. Både pga de 3 points selvfølgelig, men også fordi det ville være en gevaldig mavepuster til Arsenal.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 26. feb, 2025 14:51

Sledgehammer skrev:
tirsdag, 25. feb, 2025 17:57
Redtothebone skrev:
tirsdag, 25. feb, 2025 15:04
bblauritzen skrev:
bblauritzen skrev:

Det kan vel have noget at gøre med, at en sejr var SÅ vigtig. Både pga de 3 points selvfølgelig, men også fordi det ville være en gevaldig mavepuster til Arsenal.
Ja helt enig Slot traf det kloge valg, og så må v heller ikke glemmer at det var 4 kamp på 12 dage, så ikke så underligt at han ikke valgte at angribe og tømme depoterne helt.
YNWA

Besvar