LFC - Newcastle United FC >> Kamptråden PL 27. spillerunde

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
0
Ingen stemmer
66 - Trent Alexander-Arnold ud i 77. min.
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
1
4%
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
21 - Kostas Tsimikas
2
7%
38 - Ryan Gravenberch ud i 77. min.
2
7%
10 – Mac Allister ud i 87. min.
6
22%
8 – Dominik Szoboszlai
9
33%
11 - Mohamed Salah
3
11%
20 - Diogo Jota ud i 61. min.
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ud i 87. min.
4
15%
18 – Cody Gakpo ind i 61. min.
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind i 77. min.
0
Ingen stemmer
78 - Jarell Quansah ind i 77. min.
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones ud i 87. min.
0
Ingen stemmer
9 - Darwin Nunez ind i 87. min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 27

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

LFC - Newcastle United FC >> Kamptråden PL 27. spillerunde

Indlæg af Cynwal » mandag, 24. feb, 2025 20:09

Billede

Indgangsbøn
Det er de sidste dage i den sidste vintermåned, og det er gråt og trist udenfor, og alligevel "er der forår i luften. "Der er noget i luften, jeg ved ikke hvad" sang vi i min skolegang, men jeg ved sgu godt hvad det er. The Travelling Kop ved det også, og sang det højt i slutminutterne i går søndags, så stadion hurtigt levede op til sit tilnavn: Emptyhad. Det er følelsen af at være rykket et stort skridt tættere på noget, som ingen, selv ikke den mest inkarnerede Liverpool fan troede på inden sæsonstart: Liverpools 20. mesterskab! Ingen troede på det, for hvor var forstærkningerne af holdet i transfervinduet, og hvordan skulle det dog gå med en ubeskrevet hollænder, til at udfylde tomrummet efter Klopp? Det har vist sig, at være en genialitet fra Richard Hughes og Michael Edwards side af, at finde Arne Slot. Jeg hørte forleden, at på "Nørde-Podcastet" Mediano har de talt om. at Arne Slot er blev valgt, fordi han er super skarp på at lave "Tactical Recovery Training". Det betyder, at man udnytter de perioder, hvor spillerne skal have hvile og restiturere kroppen, til i stedet for at træne dem teoretisk i taktiske detaljer. Det er tydeligt at se, at Liverpool spiller langt mere struktureret og bedre organiseret nu, end vi gjorde under Klopp, og en taktisk skarpt eksekveret defensiv kamp som mod Guardiolas tropper, har jeg svært ved at se os have udført under Klopp. Under Klopp var det Heavy Metal jam-sessions, hvor det nogen gange gik op i en fantastisk enhed, når de enkelte solister improviserede noget vidunderligt sammen, og alle svingede til den samme rytme. Under Slot er det mere som at se et symfoniorkester. Alle kender deres rolle og ved præcis hvordan den skal udfyldes, og det lyder næsten aldrig ad helvede til. Samtidig forstår alle at læse noderne, så når træneren dikterer, at der skal spilles et langsommere, mindre stemningsforladt stykke musik, så mestrer orkesteret også det. Det er simplificeret - I know - men det bedste billede jeg lige kan komme på. ...og JA jeg er VILD med vores hollandske Head Coach, Arne Slot. KÆFT et guldkorn, den sportlige ledelse har fundet frem! Curtis Jones fortæller faktisk lidt om det mere omfattende taktiske arbejde, der udføres med spillerne både i grupper men også individuelt i dette interview efter kampen i søndags:
Men men men.... Der er stadig tuer på vejen som kan vælte læsset, og Newcastle er een af dem. Eddie Howe's tropper forstår at spille fysisk, og er ikke bange for at teste, hvor den enkelte dommers grænse går for fysisk hårdt spil. Så jeg takker de højere magter for, at Joelinton er ude med en knæskade, og tidligst - måske - bliver klar til at deltage i Carabao Cup finalen på Wembley. Men der er også andre, som kan øffe igennem. Anthony Gordon kan - som tidligere bitter, blå everton spiller - godt lige finde 10-15 % mere fight at diske op med i kampens hede. Guimares og Tonali flæsker også gerne igennem. Newcastle er rimelig forskånet for skader, og har udover Joelinton kun Jamaal Lascelles ude med sikkerhed. Sven Botman er på vej tilbage, og han gives 25 % chance for at bliver klar på Premierinjury.com. i går, søndag, stillede Newcastle sådan her op i deres flotte 4-3 sejr over Forest:
Billede
og foretog disse ud- og indskiftninger:
Billede

...og så skal vi jo ikke glemme, at Newcastle oppe foran har en brandvarm svensker i Alexander Isak, som senest scorede 2 kasser mod Forest. Han er den spiller, i hele Premier League, som kunne forstærke Liverpool mest muligt, ved et skifte nu til sommer! Så vi SKAL vinde på onsdag, så Newcastle igen taber et skridt i den rigtige retning mod at komme til Champions Leagu, og gør Isak mere tændt på selv at bede om en transfer.

Indbyrdes statistik PL:
Billede
Mere end 3 gange så mange sejre til LFC som til NUFC.

Sidste 5 indbyrdes kampe i PL:
Billede
4 LFC sejre, og så en enkelt uafgjort, som Liverpool også burde have vundet. NUFC udlignede i 90. minut, da Kelleher valgte ikke at gribe ind over for et dødsboldsindlæg, da han ville lade den passere ud til hjørne. Men Fabian Schär nåede bolden næsten på baglinjen, og halvflugtede den ind i det tomme mål. Gense alle mål her, men lige en advarsel: At gense Isaks slangehug af en scoring, lægger ikke en dæmper på trangen til at få ham til Merseyside.
.

Formbarometer PL:
Billede
NUFC's resultater er noget mere svingende, så lad os håbe onsdag bliver en rigtig dårlig dag på kontoret for dem.

Statisitk for hele sæsonen, PL:
Billede
NUFC svinger fra den ene yderlighed til den anden, og har 8 gange så mange nederlag som LFC.

Liverpool:
Slots pressekonference gav ikke de store hints om hvordan holdet kommer til at se ud, men i det mindste var der ikke nye skader at berette om. Gomez er ude, til sidst på sæsonen, og Conor Bradley er ude i nogle uger med en muskelskade. Til gengæld er Gakpo klar efter at have fået de sidste ca. 15 minutter i søndags. Det er den sidste kamp af 5 på 15 dage, og efter onsdag går der en hel uge - EN HEL UGE - inden vi spiller nede i Paris mod PSG, Så det handler om at dosere spilletiden til de enkelte spillere, da begge kampe er vigtige. So here goes ..........

Kassemster: Alisson Becker

Forsvar: Det kan kun blive Trent på HB, da jeg tvivler på Slot vil gamble med Quansah eller måske Wataru Endo på pladsen. Det kan tidligst komme på tale, hvis sejren synes sikkert i hus. VB får Robbo, da han blev skånet for de sidste 20 minutter i søndags. VVD og Konaté må bare tåle at spille fra start endnu engang.

Midtbane: Gravenberch så knap så slidt ud mod City, så han må starte inde igen. Der er også genvalg til den argentinske kriger, som ser ekstra farlig ud efter det sæbeøje han fik, da Marmoush faldt ned over ham. Spiller vi så med 2 10'ere igen? Det tror jeg ikke. Jeg tror Szoboszlai har løbet så meget i de sidste 4 kampe, at hans "tal" siger at det er tid til en pause, så han starter ude på bænken, men Curtis Jones kan også fint deputise for Szobo.

Angreb: Mo Salah starter, så han kan fortsætte perlerækken af ét mål og én assist pr. kamp. På den anden fløj satser jeg på, at Gakpos frisk ben starter, og så får Jota chancen på toppen til at vise, at han stadig kan score.

Så mit færdige bud på startformationen ser sådan her ud:
Billede

Hit me.......
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Re: LFC - Newcastle United FC >> Kamptråden PL 27. spillerunde

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 24. feb, 2025 21:12

Vi SMADRER det PIFhold !
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » mandag, 24. feb, 2025 22:11

JudgeArdaStudge skrev:
mandag, 24. feb, 2025 21:12
Vi SMADRER det PIFhold !
Billede
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 25. feb, 2025 12:46

Alt efter smag og behag, er der her:

..............enten lidt ekstra krydderi på kampen i aften
..............eller en frygtelig gang varm luft, uden hold i nogen som helst realiteter

Artikel om Alexander Isak: https://www.mirror.co.uk/sport/football ... l-34737525
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 25. feb, 2025 20:03

Så er der sat hold i optakts-indlægget. Det ser sådan her ud:
Billede
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 25. feb, 2025 21:29

Gravenberch spiller. Efter kampen har vi en længere pause frem til PSG-opgøret, så han spiller.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AJJ

Indlæg af AJJ » onsdag, 26. feb, 2025 10:19

Lewis Hall bliver rost til skyerne efter Nottingham F-kampen, men mod Man City blev han altså kørt rundt af Savinho. Har vi mon en højre wing i truppen, der kan lidt af det samme?

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » onsdag, 26. feb, 2025 11:14

AJJ skrev:
onsdag, 26. feb, 2025 10:19
Lewis Hall bliver rost til skyerne efter Nottingham F-kampen, men mod Man City blev han altså kørt rundt af Savinho. Har vi mon en højre wing i truppen, der kan lidt af det samme?
Spændende om ikke det er nams for leverandøren at et "Salah-sæt": 1 mål + 1 assist :)
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » onsdag, 26. feb, 2025 12:09

JudgeArdaStudge skrev:
tirsdag, 25. feb, 2025 21:29
Gravenberch spiller. Efter kampen har vi en længere pause frem til PSG-opgøret, så han spiller.
Det er da en fejl i min grafiske opstilling. Selvfølgelig er det Gravenberch der spiller 6'eren - i hvert fald de første 60-70 minutter.
Retter lige.
Billede
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » onsdag, 26. feb, 2025 12:18

Slot på tribunen i aften og til næste kamp mod Southampton

https://bold.dk/fodbold/klubber/liverpo ... on-ballade

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » onsdag, 26. feb, 2025 12:42

RedRedRed skrev:
onsdag, 26. feb, 2025 12:18
Slot på tribunen i aften og til næste kamp mod Southampton

https://bold.dk/fodbold/klubber/liverpo ... on-ballade
Som Angora-drengene sagde: Det ingen problem.
Heitinga formidler fra sidelinjen, og Slot har endnu bedre overblik over det taktiske oppe fra tilskuerrækkerne.
Vi SMADRER det PIShold !

TG12

Indlæg af TG12 » onsdag, 26. feb, 2025 13:23

Fuld koncentration og 3p er et must.

Forventer Newcastle vil spille hårdt fysisk og med en hård konkurrence om 4-pladsen bliver det nok ikke en walkover.

heldgivis er de ikke specielt gode på udebane

Brugeravatar
Mysjkin
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 49

Indlæg af Mysjkin » onsdag, 26. feb, 2025 14:38

Som Hr. Drejer så rigtigt skriver i en anden tråd, så er der absolut intet, der er afgjort endnu. Vi er kun et par dårlige resultater fra, at Arsenal potentielt set selv kan afgøre det. Derfor vil hver eneste af de resterende kampe for min del blive en nervøs affære. Således også i aften, hvor især tilstedeværelsen af Alexander Isak skubber yderligere til uroen. Men når det er sagt så er vi samlet set et bedre hold end Newcastle, og nok så vigtigt er vi også på hjemmebane. På de sociale medier har VvD opfordret Liverpoolfans til at gøre Anfield til helvedes forgård for modstanderne - det håber jeg starter i aften. Og så håber jeg på en dommer, der dømmer fair. Det er lidt for ofte, at vi har været ude for modstandere som får lov at spille fysisk - dvs. at der stort set ikke bliver dømt frispark til os eller uddelt gule kort til modstanderen. Det er desværre sket selv på Anfield, fx mod Nottingham F, hvor frisparksstatistikken hed 6-15. Men der var dommeren selvfølgelig også.... Michael Oliver(!)

Arsenal har en vanskelig udekamp mod netop Nottingham F. De har dog den fordel, at de har haft en hviledag mere end sidstnævnte, der spillede en intens kamp mod Nyborg søndag eftermiddag. Kan vi få flere point end Arsenal i aften kan vi ikke bede om mere :)
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » onsdag, 26. feb, 2025 16:04

Her er en liste over de klubber, som Mo Salah har scoret flest mål imod. Newcastle har han scoret imod 10 gange, så de er på en delt 6. plads på listen:
Billede
Lad os håbe, at Nyborg rykker en plads op efter i aften.

Listen er fundet på lfchistory.net, som klart kan anbefales vedr. statistikker på alt muligt LFC relateret.

Her er alle Mo Salahs stats: https://www.lfchistory.net/Players/Player/Profile/1317
Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 26. feb, 2025 17:31

Jeg be'r til de højere fodboldguder om en ny sejr i dag. Vi skal bare vinde! Jeg var på Anfield sidste gang Newcastle kom på besøg, og dengang vandt vi 4-2, og Isak scorede, og var en konstant trussel for vores forsvar. Ham skal vi have styr på!

@Cynwal

Utroligt at Salah har scoret 9 mål mod Leeds. De har stort set været i Championship i hele Salahs tid i den røde trøje.

Besvar