Paris Saint-Germain - LFC >> Kamptråden CL 8.-delsfinale 1. kamp

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
13
43%
66 - Trent Alexander-Arnold
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
26 – Andy Robertson
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch ud i 79. min.
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah ud i 86. min.
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ud i 67. min.
0
Ingen stemmer
7 - Luis Diaz ud i 67. min.
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones ind i 67. min.
2
7%
9 - Darwin Nunez ind i 67. min.
4
13%
3 – Wataru Endo ind i 79. min.
4
13%
19 - Harvey Elliott ind i 86. min.
7
23%

Afgivne stemmer: 30

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Re: Paris Saint-Germain - LFC >> Kamptråden CL 8.-delsfinale 1. kamp

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 05. mar, 2025 23:11

mortenbak skrev:
onsdag, 05. mar, 2025 23:07
Hvorfor har studieværter, kommentatorer og såkaldte eksperter så svært ved at give Liverpool den kredit som vi fortjener ?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Man slukker for fjernsynet når kampen er færdig, ik brug tid på de tabere.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 05. mar, 2025 23:11

Slot masterclass. Han er en taktikkens mester, og han ændrer kampene med sine indskiftninger igen og igen. Nunez og Elliott var lige kommet ind, og så lægger førstnævnte op til sidstnævnte, og vi scorer.

Kampen vil blive husket for Alissons mange redning, og han skal sæføli havde MOM.

Det er klasse at vi kan vinde på en aften, hvor vi ikke har energi, spillet kører ikke og vi har ingen chancer.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » onsdag, 05. mar, 2025 23:11

tankensmagt skrev:
mortenbak skrev:
onsdag, 05. mar, 2025 23:07
Hvorfor har studieværter, kommentatorer og såkaldte eksperter så svært ved at give Liverpool den kredit som vi fortjener ?

Fordi de ikke kan lide Liverpool?
Selv Elkjær lider Billede
En flok overbetalte fjolser

Fowler89
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » onsdag, 05. mar, 2025 23:14

Lige som man afskriver Nunez og han bliver til meme materiale gør han noget ingen andre kunne, ligesom mod Brentford. Han får sgu en stemme.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » onsdag, 05. mar, 2025 23:18

Er det kun hos mig at sådan en sejr føles langt bedre end en stensikker 5-0 sejr ?

mortenbak

Indlæg af mortenbak » onsdag, 05. mar, 2025 23:26

Michael Laudrup er også blevet et fjols efterhånden
Og Smeichels selvfedme i dokuform gider jeg slet ikke se på.
Det er som om at jo dyrere viaplay er blevet jo mere opblæste er deres værter blevet at høre på.

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 05. mar, 2025 23:31

Faktisk også værd at bemærke at selvom de havde 28 afslutninger så var 18 af dem udenfor felter og vel ingen indenfor straffepletten, der er en god grund til ingen har lyst til at være anden målmand i Liverpool.
YNWA

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 05. mar, 2025 23:32

mortenbak skrev:
onsdag, 05. mar, 2025 23:18
Er det kun hos mig at sådan en sejr føles langt bedre end en stensikker 5-0 sejr ?

Jeg vil nu heller have vundet 5-0 :D :D :D
YNWA

Brugeravatar
richs
Geografisk sted: Hinnerup

Indlæg af richs » onsdag, 05. mar, 2025 23:40

Ja godt resultat, elendig præstation.

Vi skal nok forbedre os en del, hvis vi skal køre den hjem på Anfield.

Brugeravatar
Mysjkin
Alder: 49

Indlæg af Mysjkin » onsdag, 05. mar, 2025 23:59

Hvilken herlig sejr! Preben og NFC kan ikke være i sig selv af bitterhed over at Liverpool er klart næstbedst men vinder alligevel :D
Det er første gang i sæsonen vi er blevet direkte nedspillet, som det var tilfældet især første halveg. I vores næstdårligste kamp havde vi en xG diff på -0.4 - i aften var den på -1.5. Det var dog også på baggrund af:
PSG har fremragende spillere på alle pladser og de spiller som et hold (kredit til Enrique - og så hjalp det at skille sig af med primadonnerne).
PSG spiller desuden i en lorteliga som de nærmest allerede har vundet. De behøver ikke kæmpe energiudladninger hver gang de spiller for at vinde kampene. De havde dermed masser af fysisk og mentalt overskud til at gå absolut all-in i denne kamp.
Selvom det er en uge siden vi spillede sidst, så spillede vi altså 5 intensive kampe på 15 dage. Fysisk set var vi måske restitueret, men vi var tydeligvis slet, slet ikke på samme intensitetsniveau som PSG. Det var som om vi ville spille og disponere kampen som vi gjorde mod Man C - der stod vi også relativt dybt. Forskellen var bare, at PSG var bedre og endnu mere opsat end Man C, og selv var vi røget to gear for langt ned i forhold til sidste weekend. Det blev dog lidt bedre efter pausen efterhånden som dampen begyndte af gå af PSG. De havde fortsat masser af spil og afslutninger, men stort set alle var de uden for feltet og ufarlige.

Winning ugly er ikke noget vi gør tit - helt enkelt fordi vi ofte er bedst. Det bør vi have kræfter til at vise mod Southampton på lørdag.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

AJJ

Indlæg af AJJ » torsdag, 06. mar, 2025 00:09

Der går nok lige et stykke tid, inden jeg igen bliver forarget over en sejr til Real Madrid i en kamp, hvor de er det klart dårligste hold....

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » torsdag, 06. mar, 2025 05:06

Sidder med morgenkaffen, inden bilen alt for tidligt startes og kører til Aarhus, og vender lige kampen og læser lidt på nettet.
Den her overskrift siger det vist meget godt (fra BBC: https://www.bbc.com/sport/football/arti ... 9y0vl4n5do )
Billede

Som flere nyhedsmedier skriver, så mindede Alissons kamp om den, som Thibout Curtois diskede op med i Champions League finalen i 2022, hvor han tog alt, som Mané, Firmino og Salah kom med. En dejlig anerkendelse af, at Liverpool havde fortjent at vinde den finale, ud fra fordeling af spil og chancer. Men det er jo lige netop sagens kerne: Der er ikke noget der hedder "fortjent" i fodbold, og det er ikke noget, der uddeles pokaler eller titler for, og det er vel sagtens kun Liverpool fans, som kan huske eller synes, at LFC var den fortjente vinder af Champions League 2022. Skulle vi nu komme frem til Finalen og München, og være så heldige, at stå med pokalen efter kampen, vil det også kun være PSG fans der om et års tid vil huske, at Liverpool var spillet baglæns ud ad stadion i aftes.

Nu skal der kigges frem mod Southampton på lørdag, og det burde være en kamp, hvor nogle af de bærende kan gives lidt hvile. Gravenberch f.eks. ligner en der kunne trænge til at hvile kæppene lidt på bænken, så måske der venter en plads i start-11 til Wataru Endo?

Det mest slående i kampen igår var, at samtlige 10 markspillere fra PSG mønstrede en langt større intensitet end Liverpools ditto. De var langt tættere på modstanderen og hurtigere bå bolden i alle duelspillene, hvilket gjorde at LFC aldrig fik den ro på spillet, som Slots tropper ellers plejer at kunne kæmpe sig frem til. Det mindede mig faktisk lidt om 1. kamp i kvartfinalen i Europa League i sidste sæson, hvor Klopps tropper virkede totalt uforberedte på, at Atalanta spillede med et hyper agressivt "mandsopdæknings-pres" over hele banen, og var først på alle bolde og vandt alle dueller, og hev en fortjent 3-0 sejr med hjem til Atalanta. Lad os håbe, at PSG ikke er i stand til at replikere deres indsats fra Parc de Princes kampen til kampen på tirsdag på Anfield.
Vi SMADRER det PIShold !

AJJ

Indlæg af AJJ » torsdag, 06. mar, 2025 08:37

Vi smagte jo på en måde den medicin, vi under Klopp ved flere lejligheder gav Man City. Mest tydeligt nok i kampen på Anfield i CL i 2018. City var suveræne i PL og på vej mod 100 point. De blev totalt blitzet i 1. halvleg, hvor vi var først på alt.

Forskellen til i går? Vi førte 3-0 efter 30 min. - som også blev kampens resultat.

Men jeg tror så ikke, at der er andre hold tilbage i CL, der vil kunne gøre det samme mod os. De vil selvsagt kunne ramme os på andre måder, men ikke på intensitet.

Nu skal vi gøre arbejdet færdigt på Anfield - og så venter belønningen i form af en overkommelig kvartfinale mod Aston Villa.

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 06. mar, 2025 09:33

Hold kæft hvor er det sjovt at vågne op til at alle bare har ondt i røven over at Liverpool vinder en grim heldig sejr.

Kan heller ikke lade være med at tænke at det er sådan Atletico har spillet de sidste 15 år, men for dem er det helt ok - en spillemåde som diverse italienske klubber også Real Madrid, Chelsea og diverse Mourinho hold har haft succes med.
YNWA

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » torsdag, 06. mar, 2025 09:49

mortenbak skrev:
Emmy skrev:Er du da svimmel et vildt resultat. Pisse hamrende ufortjent men fuck det.
Ufortjent?
Det har vi glemt på tirsdag Billede

Glemt allerede i dag
Faktisk var det et taktisk mesterværk
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar