Indgangsbøn:
Det her føles som om kamp, hvor LFC stort set kun kan skuffe. Selv en større sejr til LFC, vil blot blive mødt med et skuldertræk og et "Well - As expected". Lørdagens modstander var engang en dygtigt ledet fodboldklub, der fungerede som talentudvikleingsfabrik nede på Sydkysten. LFC hentede bl.a. Lallana, Mané og Van Dijk i Soton i den periode. Manden bag Sotons gode periode var Les Reed, som var sportsdirektør i perioden fra 2010 til 2018. Bare kig på listen over managers siden 2022, og det er tydeligt at se, at de ledelsesmæssigt er i havsnød:

Kort fortalt er Soton i gang med at blive et elevatorhold:

Mindeordene over Sotons ene år tilbage i PL er næsten skrevet, og debatten går mere på, hvor på listen over dårliste hold resultat/pointmæssigt i PL's historie, at denne Soton sæson kommer til at ligge. De har PT 9 point efter 27 kampe, så de har 11 kampe tilbage til at få skrabet lidt point sammen, så de ikke kommer helt i top på denne liste over dårligste hold i PL:

Så LFC kan stort set kun skuffe, specielt hvis Slot ikke får banket ind i hovedet på spillerne, at kampen skal tages seriøst
Indbyrdes statistik i PL:

Sidste 5 indbyrdes opgør i PL:

Sejr i 4 ud af 5 kampe og så et freak resultat i 2022/23 sæsonens sidste kamp.
Formbarometer PL:

Lutter nederlag til Soton, bortset fra et enkelt lys i mørket, i form af en sejr over deres forventede "med-nedrykkere" Ipswich.
Statistik for hele sæsonen PL:

Liverpool:
Så fik Slot holdt "presser", men det blev man ikke meget klogere af mht holdudtagelsen. Gakpo har stadig ikke trænet med, så han er nok maksimalt på bænken. Gentagne gange omtalte Slot kampene som kommer nu: Soton - PSG - Newcastle som "3 finaler", der alle er lige vigtige, dog sådan, at i og med Soton kampen kommer først, så er den lige nu lidt vigtigere end de andre 2. Så Slot vil gøre meget for at beholde kontinuitet og fokus i truppen, og vil ikke risikere at miste momentum i PL. Så jeg tror på, at han maks roterer 1-2 spillere. Så mit bud ser sådan her ud:
På Kassen: Verdens bedste keeper! ....og nu ved alle hvem det er!
Forsvaret: Trent er eneste bud på højre back, og centerforsvaret pilles der heller ikke ved, så det er Konaté og VVD. Venster back tror jeg bliver Tsimikas, for det virker som om han var tæt på at blive skiftet ind som første udskiftning i onsdags. Han fik i hvert fald instrukser forholdvis tidligt ude på bænken, som var det forberedelse til en udskiftning, men Robertson spillede kampen færdig, da Slot valgte andre indskiftninger isf. Der er heller ikke nogen af de 2 VB'er som er klart 1. valg.
Midtbane: bliver det Endo på 6'eren, så den slidte Gravenberch kan hviles lidt? Det tror jeg faktisk ikke. jeg går med Gravenberch i opstillingen. Curtis Jones er på et niveau, så han ligger tæt på Mac Allister og Szoboszlai, så han kan erstatte den af de 2, som trænger mest til at hvile lidt på bænken. Umiddelbart tror jeg, at Mac Allister får lov at starte på bænken, da Szoboszlai pt ligner en Duracell kanin, hvor der stadig er meget strøm på batterierne.
Angreb: Mo Salah skal jo have et mål og en assist i alle PL kampe, så han starter inde, og det samme gør Diaz på venstrefløjen. ...og så får Darwin Kaos Nunez en sidste chance fra start, på at vise at han er en rigtig 9'er. Jota var meget lidt imponerende i onsdags, så derfor.
Det betyder, at mit bud ser sådan her ud:

Hva' siger I.......?