Indgangsbøn:
Intensitet! Indtensitet og vilje! Indtensitet, vilje og løbevillighed! Det bliver de afgørende faktorer for, om Liverpool kommer til at spille CL kvartfinale, formodentlig et rent engelsk opgør mod Aston Villa. ...og lige præcis de 3 ting, har været det som har manglet, eller kun været tilstede momentvis, i en række af vore sidste kampe. Vi spiller anderledes under Slot, og det er ikke mere "full throttle"/fuld gas fodbold hele tiden, og tak for det, for det er medvirkende til at vores skadeshistorik er helt anderledes i år. Så det er nemt at sige, at vi skal bare give den fuld skrue på tirsdag, og så vinder vi eller spiller mindst uafgjort. Det er bare meget nemmere sagt end gjort, da intensiteten ikke bare er et spørgsmål om vilje. Det mulige intensitet-output er også et produkt af spillerens mentale parathed kombineret med deres fysiske parathed, og man ser ofte, at det mentale og fysiske følges ad, så når den fysiske træthed sætter ind, bliver "hovedet" også mere træt. Inden for mange andre sportsgrene trænes der målrettet mod at peake fysisk og mentalt på det tidspunkt, der er sæsonens vigtigste. Tag f.eks. Jonas Vingegaards Tour de France sejre, eller se atletikudøvere, svømmere med mange flere, som trøner målrettet mod at ramme toppen til f.eks. OL. Eller sagt på en anden måde: Vilje er gejst er ikke noget som spillerne bare kan tænde og slukke for, som vi andre tænder og slukker lyset derhjemme. Omvendt tror jeg så også, at vi i Arne Slot har en coach, som er dygtig til at finde de motivations-kontakter, som han kan bruge til at få spillerne til at performe på de rigtige tidspunkter. Tag kampen i lørdags. Slot kunne have præket om intensitet og løbevillighed i pausen, men han vælger at sætte ord bag handlingen, og flå Tsimikas, Curtis Jones og Szoboszlai ud i pausen, hvilket resulterede i en helt anden indstilling, fra 2. halvlegs start. På tirsdag har vi heldigvis også en anden motivationsfaktor at trække på, nemlig Anfield, vi kan håbe på, at der er langt flere lokale til stede på tirsdag, end der var til "turist-kampen " i lørdags. For Anfield virker både motiverende for hjemmeholdet og intimiderende for modstanderen.
PSG spillede også lørdag, og de vandt ubesværet ude imod Rennes med 4-1, idet sejren dog først rigtig blev cementeret med 2 Dembele scoringer i overtiden. Det var en kamp, hvor Luis Henrique i den grad hvilede A-kæden. Se opstillingerne fra deres lørdag kamp mod Rennes contra midtuge kampen mod Liverpool:
PSG startopstilling mod Rennes i Weekenden:

Til sammenligning - PSG start 11 i onsdags:

I bagkæden inclusiv keeper, var det kun Willian Pacho, som var med i start-11 i begge kampe
På midbanen var det kun Joao Neves
og i angrebet var det kun Bradley Barcola, som gik igen.
Det skal dog siges, at et par af kanonnerne blev skiftet ind, som det fremgår af her, af PSG's indskiftninger mod Rennes:

Så alt andet lige, er det et friskt PSG hold som kommer til Anfield, så det bliver absolut ingen walk in the park. Faktisk kan jeg være bange for, at det det altafgørende for resultatet er: HVEM SCORER FØRST?
Scorer Liverpool først, bliver muren PSG skal forcere mentalt meget større. Omvendt: Scorer PSG først er det hele pludselig helt lige. Sejre, hvor man har siddet på det yderste af lænestolen indtil det sidste, er fantastiske oplevelser, når det går godt. Mit slidte nervesystem kan imidlertid godt leve med en tidlig afgørelse på tirsdag. Jeg tror bare ikke at det sker!
Liverpool
Normalt ville jeg vente med at gætte på holdopstilling til dagen før kampen, men jeg vover alligevel pelsen her søndag morgen. Det store spørgsmål er: Bliver det den vanlige 4-3-3 opstilling, eller bliver det en 4-2-3-1, eller det er faktisk mere en 4-2-2-2. Udfordringen er, at vi ikke rigtig har en velfungerende 9'er at sætte på toppen i en 4-3-3 opstilling. Ja, Nunez scorede lørdag, men så i andre situationer også klodset ud, som han desværre ofte gør. Jota var heller igen åbenbaring, da han kom ind i stedet for Nunez. Opstilling kan også afhænge af, om Gakpo bliver klar. Jeg kan ikke lide, at han ikke var på bænken lørdag, da det tyder på, at det hans skade umiddelbart er værre end først antaget. Men er han klar, og klar til at starte, er jeg ikke i tvivl om hvilken opstilling jeg gerne så. Det er denne her, med Gakpo og Diaz på hver deres fløj, og så The Fox in the Box Mo Salah på toppen:

Alternativt kunne jeg forstille mig en 4-2-2-2, eftersom vi ikke har en "poacher" til at sætte på toppen, så opstillingen ser sådan her ud:

Jeg tror imidlertid, at Slot vælger at stille med denne her opstillng fra starten, idet Jota muligvis bliver erstattet af Nunez fra start:

Jeg indrømmer, at det er noget af en helgardering, jeg melder ud med, men I kan jo også tage det som oplæg til, at vi får en god, lang debat om mulighederne forud for sæsonens foreløbigt vigtigste kamp.
SÆT I GANG................