LFC - Paris Saint-German >> Kamptråden CL-8.-dels finale returkamp

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
2
8%
66 - Trent Alexander-Arnold ud i 73. min.
5
21%
5 - Ibrahima Konaté ud i 111. min.
1
4%
4 – Virgil Van Dijk
3
13%
26 – Andy Robertson
1
4%
38 - Ryan Gravenberch
1
4%
10 – Mac Allister ud ved pause inden forlængning
4
17%
8 – Dominik Szoboszlai ud i start 2. halvleg forlængning
1
4%
11 - Mohamed Salah
0
Ingen stemmer
20 - Diogo Jota ud i 73. min.
1
4%
7 - Luis Diaz ud i 101. min.
2
8%
9 - Darwin Nunez ind i 73. min.
1
4%
78 - Jarell Quansah ind i 73. min.
1
4%
17 - Curtis Jones ind ved pause inden forlængning
1
4%
18 – Cody Gakpo ind i 101. min.
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ind i start 2. halvleg forlængning
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind i 111. min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 24

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

LFC - Paris Saint-German >> Kamptråden CL-8.-dels finale returkamp

Indlæg af Cynwal » søndag, 09. mar, 2025 10:34

Billede

Indgangsbøn:
Intensitet! Indtensitet og vilje! Indtensitet, vilje og løbevillighed! Det bliver de afgørende faktorer for, om Liverpool kommer til at spille CL kvartfinale, formodentlig et rent engelsk opgør mod Aston Villa. ...og lige præcis de 3 ting, har været det som har manglet, eller kun været tilstede momentvis, i en række af vore sidste kampe. Vi spiller anderledes under Slot, og det er ikke mere "full throttle"/fuld gas fodbold hele tiden, og tak for det, for det er medvirkende til at vores skadeshistorik er helt anderledes i år. Så det er nemt at sige, at vi skal bare give den fuld skrue på tirsdag, og så vinder vi eller spiller mindst uafgjort. Det er bare meget nemmere sagt end gjort, da intensiteten ikke bare er et spørgsmål om vilje. Det mulige intensitet-output er også et produkt af spillerens mentale parathed kombineret med deres fysiske parathed, og man ser ofte, at det mentale og fysiske følges ad, så når den fysiske træthed sætter ind, bliver "hovedet" også mere træt. Inden for mange andre sportsgrene trænes der målrettet mod at peake fysisk og mentalt på det tidspunkt, der er sæsonens vigtigste. Tag f.eks. Jonas Vingegaards Tour de France sejre, eller se atletikudøvere, svømmere med mange flere, som trøner målrettet mod at ramme toppen til f.eks. OL. Eller sagt på en anden måde: Vilje er gejst er ikke noget som spillerne bare kan tænde og slukke for, som vi andre tænder og slukker lyset derhjemme. Omvendt tror jeg så også, at vi i Arne Slot har en coach, som er dygtig til at finde de motivations-kontakter, som han kan bruge til at få spillerne til at performe på de rigtige tidspunkter. Tag kampen i lørdags. Slot kunne have præket om intensitet og løbevillighed i pausen, men han vælger at sætte ord bag handlingen, og flå Tsimikas, Curtis Jones og Szoboszlai ud i pausen, hvilket resulterede i en helt anden indstilling, fra 2. halvlegs start. På tirsdag har vi heldigvis også en anden motivationsfaktor at trække på, nemlig Anfield, vi kan håbe på, at der er langt flere lokale til stede på tirsdag, end der var til "turist-kampen " i lørdags. For Anfield virker både motiverende for hjemmeholdet og intimiderende for modstanderen.

PSG spillede også lørdag, og de vandt ubesværet ude imod Rennes med 4-1, idet sejren dog først rigtig blev cementeret med 2 Dembele scoringer i overtiden. Det var en kamp, hvor Luis Henrique i den grad hvilede A-kæden. Se opstillingerne fra deres lørdag kamp mod Rennes contra midtuge kampen mod Liverpool:

PSG startopstilling mod Rennes i Weekenden:
Billede

Til sammenligning - PSG start 11 i onsdags:
Billede

I bagkæden inclusiv keeper, var det kun Willian Pacho, som var med i start-11 i begge kampe
På midbanen var det kun Joao Neves
og i angrebet var det kun Bradley Barcola, som gik igen.
Det skal dog siges, at et par af kanonnerne blev skiftet ind, som det fremgår af her, af PSG's indskiftninger mod Rennes:
Billede

Så alt andet lige, er det et friskt PSG hold som kommer til Anfield, så det bliver absolut ingen walk in the park. Faktisk kan jeg være bange for, at det det altafgørende for resultatet er: HVEM SCORER FØRST?

Scorer Liverpool først, bliver muren PSG skal forcere mentalt meget større. Omvendt: Scorer PSG først er det hele pludselig helt lige. Sejre, hvor man har siddet på det yderste af lænestolen indtil det sidste, er fantastiske oplevelser, når det går godt. Mit slidte nervesystem kan imidlertid godt leve med en tidlig afgørelse på tirsdag. Jeg tror bare ikke at det sker!

Liverpool
Normalt ville jeg vente med at gætte på holdopstilling til dagen før kampen, men jeg vover alligevel pelsen her søndag morgen. Det store spørgsmål er: Bliver det den vanlige 4-3-3 opstilling, eller bliver det en 4-2-3-1, eller det er faktisk mere en 4-2-2-2. Udfordringen er, at vi ikke rigtig har en velfungerende 9'er at sætte på toppen i en 4-3-3 opstilling. Ja, Nunez scorede lørdag, men så i andre situationer også klodset ud, som han desværre ofte gør. Jota var heller igen åbenbaring, da han kom ind i stedet for Nunez. Opstilling kan også afhænge af, om Gakpo bliver klar. Jeg kan ikke lide, at han ikke var på bænken lørdag, da det tyder på, at det hans skade umiddelbart er værre end først antaget. Men er han klar, og klar til at starte, er jeg ikke i tvivl om hvilken opstilling jeg gerne så. Det er denne her, med Gakpo og Diaz på hver deres fløj, og så The Fox in the Box Mo Salah på toppen:
Billede

Alternativt kunne jeg forstille mig en 4-2-2-2, eftersom vi ikke har en "poacher" til at sætte på toppen, så opstillingen ser sådan her ud:
Billede

Jeg tror imidlertid, at Slot vælger at stille med denne her opstillng fra starten, idet Jota muligvis bliver erstattet af Nunez fra start:
Billede

Jeg indrømmer, at det er noget af en helgardering, jeg melder ud med, men I kan jo også tage det som oplæg til, at vi får en god, lang debat om mulighederne forud for sæsonens foreløbigt vigtigste kamp.

SÆT I GANG................
Vi SMADRER det PIShold !

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Re: LFC - Paris Saint-German >> Kamptråden CL-8.-dels finale returkamp

Indlæg af Fowler89 » søndag, 09. mar, 2025 13:42

Imponerende dybde PSG har.

Jeg tror også på Slot starter med nederste opstilling. Som du også selv nævner, der er chance for Nunez starter inde i stedet for Jota.

Med Jotas nuværende form og en Nunez der har scoret og- eller assisteret de sidste 2 kampe, kunne det sagtens være sidstnævnte burde starte.

Men altså vi kan godt være mærke, at der er brug for Gakpo.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 09. mar, 2025 14:09

Fowler89 skrev:
søndag, 09. mar, 2025 13:42
Det sidste her forstår jeg ikke meningen af? Er der noget lorte-spasser-stavekontrol der har ændret, eller er det en blanding af:
Det kan godt være, at der er brug for Gakpo
og
vi kan godt mærke, at der er brug for Gakpo
?
Vi SMADRER det PIShold !

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » søndag, 09. mar, 2025 14:13

Cynwal skrev:
søndag, 09. mar, 2025 14:09
Fowler89 skrev:
Det sidste her forstår jeg ikke meningen af? Er der noget lorte-spasser-stavekontrol der har ændret, eller er det en blanding af:
og
?
Det kan være jeg ikke er tydelig nok. Nunez og Jotas svage form viser, at der er brug for Gakpo.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 09. mar, 2025 14:38

Fowler89 skrev:
søndag, 09. mar, 2025 14:13
Cynwal skrev:
søndag, 09. mar, 2025 14:09
Fowler89 skrev:
og
?
Det kan være jeg ikke er tydelig nok. Nunez og Jotas svage form viser, at der er brug for Gakpo.
Det gættede jeg også på. Gakpo har altså nogle kvaliteter, som han flasher oftere under Slot, med udgangspunkt fra hans naturlige position på venstrefløjen.
Vi SMADRER det PIShold !

AJJ

Indlæg af AJJ » mandag, 10. mar, 2025 11:55

En ting er sikkert. Vi kommer ikke til at se heavy metal fra starten. Det bliver lidt afventende for så at slå til på kontra/omstilling

I Paris var der situationer, hvor vi burde have spillet os til åbne målchancer på kontra/omstilling, men hvor sidste pasning var håbløst ringe.

Lidt mere skarphed denne gang, så skal det nok give mål. Deres defensiv så ikke for godt ud, men det blev sløret af, at vi spillede en af årets ringeste kampe.

Brugeravatar
Mysjkin
Alder: 49

Indlæg af Mysjkin » tirsdag, 11. mar, 2025 13:18

Hvis man ser bort fra det første opgør mod PSG så bliver denne kamp den absolut sværeste i sæsonen. Vi møder Europas mest velspillende hold, der formår at kombinere høj intensitet med dygtigt sammenspil. Dertil har PSG klassespillere på stort set alle pladser.
Arne Slot er dybt imponeret og siger direkte, at Liverpools tilsyneladende dårlige indsats i det første opgør i høj grad er PSG’s fortjeneste. Vi skal derfor spille sæsonens bedste kamp, hvis vi skal gå videre – også selvom vi fik et godt – og ufortjent – resultat i første kamp.
Jeg er helt enig i CYNWALs forbilledlige kampoplæg: nøglen er at vi først og fremmest matcher PSG på intensitet. Lykkedes det ser jeg kampen som helt åben, da jeg forventer at vi kommer til flere chancer end vi gjorde i Paris.

For en gang skyld glæder jeg mig virkelig til at se kampen – ikke blot på grund af den forventede kvalitet, mens også fordi det ikke er ledsaget af helt den samme nervøsitet som opgørene i PL.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 11. mar, 2025 20:12

Slots udvalgte til i aften:
Billede

....så Slot valgte den forventede opstilling uden overraskelser i form af Salah på toppen af 3-mands angreb eller kun 2 på toppen:

Billede

Gakpo er heldigvis fundet fit nok til at sidde på bænken
Vi SMADRER det PIShold !

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 11. mar, 2025 20:39

Det føles som den vigtigste kamp i denne sæson. Kom så drenge

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » tirsdag, 11. mar, 2025 20:46

De får sig en ordentlig snitter i aften de der sugar boys fra Paris
Det er sgu da til at brække sig over at høre de tåber i studiet pludselig er kæmpe fans af PSG. Og dog alligevel ikke...for de er altid med på Liverpools modstander

"We're not racist, we only hate the mancs"

mortenbak

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 11. mar, 2025 20:58

AJJ skrev:
mandag, 10. mar, 2025 11:55
En ting er sikkert. Vi kommer ikke til at se heavy metal fra starten. Det bliver lidt afventende for så at slå til på kontra/omstilling

I Paris var der situationer, hvor vi burde have spillet os til åbne målchancer på kontra/omstilling, men hvor sidste pasning var håbløst ringe.

Lidt mere skarphed denne gang, så skal det nok give mål. Deres defensiv så ikke for godt ud, men det blev sløret af, at vi spillede en af årets ringeste kampe.
Fuldstændig enig! Håber de har trænet pasninger i ugen.....

mortenbak

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 11. mar, 2025 21:00

Fowler89 skrev:
tirsdag, 11. mar, 2025 20:39
Det føles som den vigtigste kamp i denne sæson. Kom så drenge
Ja den kan godt mærkes i maven :D

Jeg skulle ha taget dobbelt op på ADHD medicinen :lol:

pingel

Indlæg af pingel » tirsdag, 11. mar, 2025 21:01

Har NCF fået Corona eller noget? 😊

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » tirsdag, 11. mar, 2025 21:03

Han var på Barcelonas kamp
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 11. mar, 2025 21:07

Vi har da været fysisk meget mere til stede her i de første 5 minutter, end i Paris.
Vi SMADRER det PIShold !

Besvar