Indgangsbøn:
One down - Two to go!! Et citat fra Steven Gerrard i klyngen med hele holdet efter at Manchester City den 13. april 2014 blev sendt retur til Scumchester med et 2-3 nederlag, ligger lige for på tungen og brænder. Men det forfærdelige videre forløb, hvor Brendan Rodgers hold smed et mesterskab, hvor de næsten havde hænderne på trofæet, gør at jeg ikke tør risikere hverken hybris med efterfølgende nemesis eller jinx! Dengang spillede vi som en drøm, bortset lige fra tredje- og andensidste kamp i turneringen den sæson, i skarp kontrast til det pauvre spil vi har leveret på det sidste. Der er blevet nævnt "Angst vor dem Sieg" eller på godt dansk "gummiben" i kommentarerne her på Forum. Så det kan ikke komme hurtigt nok, at vi får de to sejre der skal til, for at binde en smuk sløjfe på gaven til alle os fans: Mesterskab nummer 20. På kamptidspunktet kan Leicester være 100% sikker nedrykker, såfremt West Ham får point hjemme mod Southampton og Wolves får point på Old Trafford. Begge ting kan jo snildt ske

Lad os bare gi' dem det sidste nøk ind i elevatoren og retur til Championship på søndag.
Indbyrdes statistik PL:

Liverpool sejr i 57% af kampene og uafgjort i 17%. LFC er TÅRNhøj favorit. Mo Salah har i 12 kampe mod Leicester scoret 11 mål mod The Foxes, alle fra åbent spil, og han har stået bag 3 assists mod dem. Det må være på tide, at Stuart Attwell dømmer et straffe til LFC, så Mo kan komme ud af scoringstørken (Ingen kampoptakt uden et lille grumpy grynt om Mo Salah

Sidste 5 indbyrdes opgør i PL:

Sidste opgør var Boxing Day på Anfield, hvor Foxes blev sendt hjem med et 1-3 nederlag. Se højdepunkter her:

Formbarometer PL:

Tjah - Favoritværdigheden bliver jo ikke mindre af at kigge på formbarometeret......
Statistik hele sæsonen PL:

I runde tal indkasserer Foxes i snit det antal mål, som LFC scorer og LFC indkasserer i snit det antal mål, som Foxes scorer.
Gode gamle Jamie Vardy er stadig Leicester-topscorer, og nr. 2 på assistlisten:

Han har dog ikke scoret siden 25. januar da han nettede mod Spurs.
Liverpool:
I skrivende stund er det kun Skærtorsdag, og der er længe til søndag, men alle siger jo, at Arne Slot kun har tillid til 12-13-14 mand, så det burde vel ikke være så svært at sætte en start 11'er, så det prøver jeg:
Keeper: Alisson Becker viste i søndags mod Hammers, at han er i en klasse for sig.
Forsvar: Bradley er forhåbentlig klar til at få endnu flere spilleminutter denne gang, og er et sikkert valg på HB. VB derimod ..... det er sgu snart et valg mellem pest eller kolera. Tsimikas virker resigneret, og har helt ærligt - bortset fra bitte små glimt - haft klassen til at være andet end back up spiller. Robertson HAR været god, men er det saftsuseme ikke mere. Det er lige før jeg tænker: Kan Curtis Jones spille en VB? ....eller Quansah? Jeg må lige finde en mønt..... plat: Tsimikas og Krone: Robertson... Det blev Krone, så jeg håber ikke Robbo kroner tilliden med endnu et selvmål. Det værste er, at usikkerhederne har som kryberust fra backpositionerne sneget sig ind i midterforsvaret, hvor både Konaté og VVD efterhånden er garanter for at skabe 1-2 farlige situationer til modstanderne i hver kamp. Men de starter selvfølgelig begge.
Midtbanen: Gravenberch - Mac Allister og ........øhh Szobo eller Curtis? Ingen af dem viste noget der er værd at skrive om mod Hammers, men Curtis Jones har trods alt scoret 3 kasser i de sidste 2 kampe mod Leicester, så han får chancen.
Angreb: Mo Salah spiller jo altid, og denne gang scorer han på et straffespark! Der kan heller ikke være tvivl om, at Luis Diaz starter på venstre fløjen, da Gakpo langtfra er kommet i omdrejninger endnu efter sin skadespause. På toppen falder Slots valg nok på Jota, eller vælger han at prøve Chiesa fra start? Jeg tror det næppe, men det kunne ellers være et meget håndgribeligt signal til Darwin Nunez' agent, at han godt kan begynde netværksarbejdet med at finde en ny klub. Nahh - Det har han sikkert været i gang med længe.
Så mit bud på Slots 11 startere er:

Lad mig lige understrege, at hvis nu Slot læser med herinde, og synes Curtis Jones skal prøves på VB, så træder Szobo selvfølgelig ind i start-11.