YESSSS!!!! - Ventetiden er ovre!
Mange forskellige fodboldekstperter har allerede næsten kåret Liverpool som mestre, efter at have erhvervet Kerkez, Iketike og specielt Wirtz i transfervinduet, og flere udtaler: "Hvis Isak også kommer til Liverpool, så er det slut, og Liverpool kan ligeså godt få pokalen!"Det tror jeg ikke på. Tværtimod tror jeg på, at vi vil få en væsentlig langsommere start i PL i denne sæson end i sidste sæson. Flere har udtalt, at Slot undgik en "transformations-sæson" fordi han fortsatte med Klopps trup uændret (Chiesa tæller ikke i denne sammenhæng), men nu kommer Slots transformation sæson. Det tror jeg mere på, end at Liverpool barer kører "skabet" i hus. Specielt har defensiven set sårbar ud, og det har virket som om Van Dijk har læst lidt for mange artikler om hvor gode LFC er nu, så han har fundet sin "80% er nok til at vinde"-arrogance frem igen. Der er ingen tvivl om, at Liverpool spiller værst, når de selv tror at de er storfavoritter og sikre på at vinde.
Nu gælder det så Bournemouth, som igen har solgt ud af spillere, men som i Iraola har en fantastisk dygtig træner, som kan få meget ud af lidt, og gøre mange spillere gode og spille som en sammentømret enhed.
Statistisk har LFC et godt tag på Bournemouth. Klubberne har mødtes 16 gange i PL, og Liverpool har vundet 13 af de kampe, een er endt uafgjort og Bournemouth har 2 sejre, som begge er kommet på deres hjemmebane nede på Sydkysten:

Resultaterne i de sidste 5 kampe i PLviser 4 LFC sejre i de 4 sidste kampe og 1 sejr til Bournemouth:

Hvordan vi stiller op, vil jeg vente med at gætte på, til efter Slots pressekonference op til kampen, som afholdes torsdag.
Fortsat:
Nå, den pressekonference blev man så ikke meget klogere af. Spørgsmålet er, om Mac Allister er blevet klar til at være i startopstillingen? Jeg håber det, for Curtis Jones og Szoboszlai var rimelig nemme at løbe lige igennem, som vi så Palace gøre på Wembley. Så jeg håber vi stiller sådan her op:

Salah er forhåbentlig ekstra tændt. Han har jo forløbig scoret i 9 førsterunde kampe i PL, og kan cementere sin plads på toppen af denne liste ved at nå et rundt 10-tal:

....og han kan vel for Fa,,,,,, ikke brænde 3 straffespark i træk......?