Oppe i det nordøstlige England får de i år igen Tyne-Wear Derby, eftersom naboerne fra Sunderland er tilbage i PL. Men den her kamp kamp ligeså meget på spil for Toons fansne, og har sin helt egen overskrift: "The battle of Isak". Den ongoing transfer historie har domineret hele dette transfervindue, og har været så omtalt i medier og diskuteret her på Forum i transfertråde mm. Så nok om Isak for nu.
Personligt hader jeg kampene mod Newcastle, og specielt får navnet Joelinton mit blod i kog. Han er så fysisk og svinsk en spiller, som i hver kamp søger grænsen - og lidt over - for hvad dommeren tillader. i det hele taget er Newcastle præget af fysik og fight, hvor Joelinton på midtbanen har selskab af Guimares og Tonali. I sidste indbyrdes opgør, som var Carabao Cup finalen, smadrede de LFC på vilje og fight, og jeg håber ikke hele Isak-affæren virker som en rød klud på dem op til denne kamp. Men det gør den jo nok. Newcastle har i transfervinduet fået testet deres tiltrækningskraft, og den har vist sig ikke at være ret stor. Når de har været i dialog med en spiller, er de blevet overhalet indenom, af langt mere attraktive klubber. LFC gjorde det med Ekitike og Manchester FU gjorde det med Sesko. Men der er også langt til nærmeste High Street fashion butik hvor en nyrig fodboldfrue/WAG kan brænde penge af på glimmer og glasmour!
Indbyrdes statisik i PL:

LFC har vundet 12 af 30 udekampe i PL og Newcastle har 10 sejre i samme 30 hjemmekampe. Kigger vi kampene på Anfield er LFC overhånd endnu mere udtalt.
Sidste 5 indbyrdes opgør i PL:

Gense målene fra sidste opgør På St. James Park her
Formbarometer:

Der er kun 1 PL runde at vurdere på, og resten er preseason, men det er lang tid siden at Toons har smagt sejrens sødme. Lad os håbe de stadig savner smagen efter mandag aften!
Liverpool
Der er én stor udfording og én rigtig god "nyhed" op til kampen:
Liverpool har udfordring på højre back, hvor frimpong er ude til efter landskampspausen i september med en fiber i baglåret, og Conor Bradley er først lige begyndt at træne igen. Slot nævnte Wataru Endo eller Szoboszlai (

Den gode nyhed er, at Gravenberch er tilbage efter overstået karantæne. Slot har været ude og pege på, at de synlige sårbarheder overfor hurtige spilvendinger og kontraer, typisk er sket i områder, hvor Gravenberc normalt ville agere, med en væsentlig bedre defensiv koncentration og speed, end dem der har vikariet i preseaon og Bournemouth kampen.
Så jeg tror - og håber - at Slot stiller sådan her op:

HIT me.....!