LFC . Everton FC >> Kamptråden PL 5 runde

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Besvar
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

LFC . Everton FC >> Kamptråden PL 5 runde

Indlæg af Cynwal » torsdag, 18. sep, 2025 06:49

Billede

Indgangsbøn:
De kommer som perler på en snor for tiden, og når jeg synes det er hårdt med ny kamptråd hver tredje-fjerde dag, hvordan har spillerne det så ikke? ....men det er jo netop der Arne Slot og Liverpool gerne vil være. Jeg vil overlade ordet til "Doctor Who" og Chelsea fan Rory Jennings, som har en 12 minutter lang lovprisning af Arne Slot og LIverpool, hvor han bl.a. kommer med et statement ang AM kampen: "Det var aftener som denne, der gjorde at Isak ville til Liverpool. i stedet for at være i Newcastle som taber deres første CL kamp mod Barcelona".
Så alt er godt, og kampen om pladserne har vel ikke været hårdere siden..... tjah det er sgu svært at sige hvornår. Okay, en verdensklasse 6'er/8'er mere på midtbanen ville pynte, og så lige en ditto i midterforsvaret. ...men vi har jo stadig intet set til Leoni, og hvad han gemmer i værktøjskassen. Nu er det så de Bitre blå smølfer som venter lørdag middag på Anfield. David Moyes ser ud til at have fået rimeligt styr på dem, og Jack Grealish har fået gang i karrieren igen, og spiller godt. Men som jeg læste et sted: "Det er bedre at møde Everton når de ikke har ryggen mod muren og kniven for struben, for så er de overtændte" Ja tak: Det så vi bl.a. med Tarkowskis horror-"tackling" på Mac Allister sidst, hvor det manglende røde kort kun kan forklares med een ting: Paul Tierney i VAR-rummet, så dommeren blev ikke kaldt til monitoren på sidelinjen :shock: :
Så skulle de flesthttps://i.postimg.cc/zBxwrVsv/image.pnge vist være i "kampmode" efter at ha' set den sviner, som gjorde, at PGMOL endnu en gang måtte ud og undskylde en kæmpe fejlkendelse overfor LFC. Det er faktisk skader til LFC nøglespillere som jeg frygter mest i denne kamp.
Jeg håber, at det hurtige spil og en inspireret Mo Salah, som vi så onsdag, er klar igen, for det tempo vil Toffees ikke kunne følge med i.

Statistik for sæsonen indtil nu i PL:
Billede
Everron kommer i hvertfald noget mere frem ad banen i denne sæson, end de gjorde sidste sæson. De scorer bare lidt sjældnere end LFC.

Statistik alle indbyrdes kampe i PL og de 5 sidste møder:
Billede
Der er ingen tvivl om, hvem der er storebror i byen! De 5 sidste kampe viser også overhånd til LFC, bortset fra da et udbrændt Klopp mandskab i hans sidste sæson uinspireret tabte, da alle Quadruple drømmene var bristet.

Formbaometer PL:
Billede
Vi SKAL vinde den kamp lørdag!

Liverpool:
Hvordan stiller Slot så op? Tjah, der vil jeg lige høre hans pressekonference først, og regne med jeg kommer med mit bud her fredag eftermiddag, inden jeg flyver til Polen for at fejre papsønnens 30 års fødselsdag her i weekenden.
Nå - Pressekonferencen var så ikke ligefrem et overflødighedshorn af informationer fra Arne Slot. Så jeg tror jeg går med et bud på, hvad jeg kunne tænke mig.
På kassen: Alisson Becker - og undskyld til ham og jer, at jeg ikke fik ham kopieret med ind i afstemningen til Atletico kampen.

Forsvaret: Jeg fortrækker Conor Bradley på HB, da han har mere krop og ummpphh og erfaringer med onde naboopgør. Andy Robertson ligner een, der har genfundet lysten og ilden i øjnene, så han får også chancen fra mig af på erfaringskontoen. Centralt er det selvfølgelig Konaté og så Verdens Bedste VVD

Midtbanen: Gravenberch er vores bedste mand for tiden, så han starter. Det samme gør Szoboszlai, som undrer mig over, at jeg var den eneste som stemte på ham i AM kampen. Macca ser slidt ud, så han starter på bænken, så Wirtz kan fortsætte de gode takter og fremskridt han viser i hver kamp. Han og Isak så ud til at klikke fra første sekund af.....

Angreb: ....og derfor starter Isak inde. På højre ser det ud som om Mo har genfundet sin Mo-jo så han får chancen igen. På venstre fløj kunne jeg godt tænke mig at se Ekiteke få chancen, så vi har en fløj, der også kan drible dybt (udenom) højrebacken, i stedet for ALTID at skære ind i banen langs straffesparksfeltet, som Gakpo.

Så mit bud er følgende:
Billede

Det kan også være Slot, hvis han gerne vil have lidt argentinsk stål ind på midten, sætter Wirtz på venstrekanten.

Lad høre hvad I tænker....
Vi SMADRER det PIShold !

Junte

Re: LFC . Everton FC >> Kamptråden PL 5 runde

Indlæg af Junte » fredag, 19. sep, 2025 07:45

En af de kampe, der altid gør lidt ondt.
Ligger som regel altid på grænsen til at kamme over.
Jeg forudser en 1-1 kamp, med det udlignende mål score i 4 minutters overtid, mens jeg ligger i et hjørne og raller, der hyperventileres og den lidt for stramme Liverpool trøje, er blevet rykket alt for stor i halsen. Alt imens render konen frustreret rundt og råber noget i stil med “det er jo bare fodbold, så slap dog af”.

Efterfølgende får jeg nok lige en smøg(ryger godt nok ikke) og skal så lige bruge en lur på sofaen……

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » fredag, 19. sep, 2025 07:48

Junte skrev:
fredag, 19. sep, 2025 07:45
Jeg forudser en 1-1 kamp, med det udlignende mål score i 4 minutters overtid, mens jeg ligger i et hjørne og raller, der hyperventileres og den lidt for stramme Liverpool trøje, er blevet rykket alt for stor i halsen. Alt imens render konen frustreret rundt og råber noget i stil med “det er jo bare fodbold, så slap dog af”.

Efterfølgende får jeg nok lige en smøg(ryger godt nok ikke) og skal så lige bruge en lur på sofaen……
:lol:
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » fredag, 19. sep, 2025 07:48

Junte skrev:

:lol:
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Mysjkin
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 50

Indlæg af Mysjkin » fredag, 19. sep, 2025 09:23

Junte skrev:

Et naturligt og sundt forhold til fodbold.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » fredag, 19. sep, 2025 09:34

Mysjkin skrev:
fredag, 19. sep, 2025 09:23
Junte skrev:

Et naturligt og sundt forhold til fodbold.
Som Danske Spil i en svunden tid så fornuftigt formulerede: "Der er så meget kvinder ikke forstår"
Vi SMADRER det PIShold !

TG12

Indlæg af TG12 » fredag, 19. sep, 2025 09:39

Everton er altid en træls kamp, hvor vi desværre skal frygte for vores spilleres helbred. Everton vil spille deres sædvanlige destruktive bold, hvor de prøver at bruge fysik og vold.

Vi skal have tre point, men det er lige før jeg sælger den for en uafgjort bare vi kommer fra kampen uden skader.

AJJ

Indlæg af AJJ » fredag, 19. sep, 2025 09:41

Efter smagsprøven i forgårs så er jeg ramt af Isak-feber.

Så håber han starter igen. Men jeg tror, at det bliver Ekitike.

Besvar