LFC - Crystal Palace - Carabao Cup 8.-delsfinale

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
TG12

Re: LFC - Crystal Palace - Carabao Cup 8.-delsfinale

Indlæg af TG12 » torsdag, 30. okt, 2025 11:33

JudgeArdaStudge skrev:
torsdag, 30. okt, 2025 09:40
Jeg synes, det er vildt, at vi ikke kan vise vores træner lidt mere tålmodighed. Vi er forsvarende mestre, der er kun spillet 9 kampe, vi har hentet spillere jeg aldrig nogensinde havde troet, vi ville kunne hente i Wirtz og Isak. Det her skal nok blive en succes, men det kræver tålmodighed og forståelse for at ting tager tid og der vil komme bump på vejen.

Vi er møgforkælede og det klæder os på ingen måde. Bak op om projektet, bak op om Wirtz, om Isak, om Salah, om Slot og om dem alle. Vi var der jo gladeligt da det gik godt, nu er vi ikke for fine til at ville have træneren kylet ud. Som sagt en møgforkælet indstilling og jeg skal ikke kunne sige om det skyldes, at flertallet af de vokale fans er unge mennesker med attention span som en spyflue eller hvad der ligger til grunde, men det er ikke sådan jeg kender til det at holde med Liverpool FC i hvert fald. Det plejer at være i med -og modgang til tonerne af YNWA.

Selvfølgelig skal der være noget tålmodighed. Men der er flere ting, som gør vi med rette skal stille spørgsmål.

Men med sidste sæson in-mente, og de indkøb vi har lavet, så er alt under top-2 altså en fiasko. Der er bred enighed blandt pundits om at vi har den stærkeste start-11 i ligaen - bredden kan (som vanligt) diskuteres, hvor Arsenal er stærkere end os.

Det mest alarmerede fra min vinkel er hvordan Slot håndtere "krisen" og der er ingen forbedring at spore, tværtimod er det nærmest gået fra ondt til værre. Det virker heller ikke til han har en klar ide om, hvad hans stærkeste opstilling er, eller hvilken formation han vil spille og det er virkelig problematisk på det her niveau.

Den manglende "ro", fra Slots side, i krisen er bekymrende for at sige det mildt. Han virker desværre famlende og febrilsk. Fremfor at "slappe" af og fokusere på at spille sin start-11 og taktik sammen. Måske skyldes dette at Slot er mere taktisk fleksibel end Klopp var, og i sidste sæson virkede det jo fantastisk at ændre kampene fra bænken, eller justere formationen til hver kamp. Men det tror jeg ikke er svaret nu, fordi holdet er ikke sammentømret som truppen var i sidste sæson, og dette forsøg på taktisk fleksibilitet gør man ender med at komme endnu længere væk fra et sammenspillet hold.

Det er tidligt at sige, men på nogle punkter synes jeg Slot minder lidt om Thomas Tuchel. Tuchel er jo kendt for at være ekstremt taktisk fleksibel og mener det var Pep der i et interview sagde han talte 8 forskellige formationer i en kamp imod ham. Tuchel har generelt også været god til at "overtage" hold og skaffe resultater på et allerede sammenspillet hold, men så snart det begynder at gå skidt har Tuchel sjældent haft svaret - måske fordi han ikke har et fundament at gå tilbage til, men det hele er for fleksibielt. Der har Klopp og Pep trods alt et fundament i form af en foretrukket taktik og start-11, som de kan falde tilbage på. Det synes jeg ikke vi har set med Slot - istedet er det ny formation, nye spillere hver uge siden krisen startede. Resultatet har desværre også været at det ikke blevet bedre. Jeg tror vi ville have gavn af en periode på 4-6 kampe, hvor formationen var fast, start-11 var nogenlunde fast, og dermed gav dem tiden til at spille sig sammen.

Såvidt jeg kan læse mig til har Slot heller aldrig været i en lignende krise før, hvorfor han heller ikke har noget erfaring og læne sig op af.
Senest rettet af TG12 torsdag, 30. okt, 2025 11:52, rettet i alt 1 gang.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » torsdag, 30. okt, 2025 11:44

JudgeArdaStudge skrev:
torsdag, 30. okt, 2025 09:40
Jeg synes, det er vildt, at vi ikke kan vise vores træner lidt mere tålmodighed. Vi er forsvarende mestre, der er kun spillet 9 kampe, vi har hentet spillere jeg aldrig nogensinde havde troet, vi ville kunne hente i Wirtz og Isak. Det her skal nok blive en succes, men det kræver tålmodighed og forståelse for at ting tager tid og der vil komme bump på vejen.

Vi er møgforkælede og det klæder os på ingen måde. Bak op om projektet, bak op om Wirtz, om Isak, om Salah, om Slot og om dem alle. Vi var der jo gladeligt da det gik godt, nu er vi ikke for fine til at ville have træneren kylet ud. Som sagt en møgforkælet indstilling og jeg skal ikke kunne sige om det skyldes, at flertallet af de vokale fans er unge mennesker med attention span som en spyflue eller hvad der ligger til grunde, men det er ikke sådan jeg kender til det at holde med Liverpool FC i hvert fald. Det plejer at være i med -og modgang til tonerne af YNWA.
Du har da ret Judge.
Men du må da indrømme at det er bekymrende. Det er jo ikke bare sammenspilet der halter. Indstillingen, viljen og ilden i øjnene mangler også. Selvfølgelig vil spillet blive bedre, når de nye bliver mere indkørt. Men det undskylder jo ikke for den manglende attitude og fight vi heller ikke ser.

Det ser jeg ikke noget problem i at folk giver udtryk for et forum, så længe tonen ikke kammer over og bliver til bold.dk

Men nu er vi ude af ligacuppen = mere tid på træningsbanen. Måske vi også skal smide FA cuppen og få den tid ekstra på træningsbanen.
F.eks kender jeg en god øvelse, hvor 2 mand står med ca 5 meters mellemrum og spiller bolden til hinanden, tæmmer den og spiller den tilbage og rammer sin makker. Det er en knaldgod øvelse, som kan bruges på banen, når vi spiller kampe. :D

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 30. okt, 2025 13:37

TG12 skrev:
torsdag, 30. okt, 2025 11:33

Det er tidligt at sige, men på nogle punkter synes jeg Slot minder lidt om Thomas Tuchel. Tuchel er jo kendt for at være ekstremt taktisk fleksibel og mener det var Pep der i et interview sagde han talte 8 forskellige formationer i en kamp imod ham. Tuchel har generelt også været god til at "overtage" hold og skaffe resultater på et allerede sammenspillet hold, men så snart det begynder at gå skidt har Tuchel sjældent haft svaret - måske fordi han ikke har et fundament at gå tilbage til, men det hele er for fleksibielt. Der har Klopp og Pep trods alt et fundament i form af en foretrukket taktik og start-11, som de kan falde tilbage på. Det synes jeg ikke vi har set med Slot - istedet er det ny formation, nye spillere hver uge siden krisen startede. Resultatet har desværre også været at det ikke blevet bedre. Jeg tror vi ville have gavn af en periode på 4-6 kampe, hvor formationen var fast, start-11 var nogenlunde fast, og dermed gav dem tiden til at spille sig sammen.

Såvidt jeg kan læse mig til har Slot heller aldrig været i en lignende krise før, hvorfor han heller ikke har noget erfaring og læne sig op af.
Guardiola synes jeg ellers er notorisk kendt for at være fleksibel og afprøve nye formationer og spillere på positioner, nogle gange har det jo ligefrem bidt ham i røven, som dengang da han tabte til Lyon, fordi der gik for meget taktik i den og han ændrede for meget eller UCL finalen mod Chelsea. Han har også af og til frygtet Klopp så meget, at der er gået taktik i den. Han tabte i øvrigt i weekenden til Aston Villa. Apropos Pep, så er han jo også et godt eksempel på, hvad der sker, hvis man mister sin talisman, Rodri var skadet sidste sæson og de var en skygge af sig selv.

Jeg er generelt ikke fan af at lave for mange sammenligninger og jeg har også svært ved at se sammenligningen mellem Tuchel og Slot. Det er lidt som dem, der sidder og roser Arteta nu som et geni, men lystigt glemmer, at han kun har vundet en FA Cup og har brugt på den anden side af en milliard pund på det. Vi er optaget af her-og-nu, fremfor den brede kontekst.

Måske er det så omvendt fint, at Slot prøver at være i en krise, så han kan få noget erfaring at læne sig op ad.

Jeg synes som sagt, vi fans er for reaktionære. Jeg har indrømmet, at jeg hver gang har tænkt "fair nok", når jeg har set startopstillingen og sågar tænkte, okay store nosser alligevel at bænke Salah mod Galatasaray, og bortset med i går, så har jeg ikke set de store protester herinde, FØRST efter når kampen er tabt og så bliver det lidt Captain Hindsight (apropos AJJs indlæg i en anden tråd).
Senest rettet af JudgeArdaStudge torsdag, 30. okt, 2025 13:47, rettet i alt 2 gange.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 30. okt, 2025 13:43

mortenbak skrev:
torsdag, 30. okt, 2025 11:44

Du har da ret Judge.
Men du må da indrømme at det er bekymrende.
Jeg er ikke bekymret. Jeg ved, at det er voldsomt dygtige spillere og jeg ved fra min egen "glorværdige" karriere, at det kan tage tid at få et hold spillet sammen og få, for at bruge et udvandet ord, automatismerne til at klikke.

Jeg bliver først bekymret, hvis fansene bliver nogle utålmodige møgunger, der vender spiller og træner ryggen eller går før tid. Vi må desværre bare acceptere, at generationer skifter og vi har en curling generation, der er med deres hold i medgang og medgang, men i går synes jeg opbakningen var virkelig stærk og det håber jeg den bliver ved med. Vi har brug for vores 11. mand mere end nogensinde i perioder som denne. Man glemmer ofte, at det er i tider som disse, det for alvor er vigtigt.

I øvrigt hakker Citys maskine også afsted og Arsenal har tidligere smidt en 11 points føring, så jeg afskriver ikke mesterskabet efter 9 kampe og heller ikke efter mødet med Aston Villa, uanset udfald.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

pingel

Indlæg af pingel » torsdag, 30. okt, 2025 17:34

Den kamp i går kom på et virkelig dårligt tidspunkt. Havde vi stillet med stærkeste hold havde vi risikeret skader/træthed, og havde vi tabt ville der ikke være noget at hænge vores hat på til weekenden og næste uges vigtige kampe. Nu valgte Slot så at sælge den her turnering - for det var det han gjorde - for at sætte alt ind på at vi kan komme tilbage i ligaen, og Champions League. Gør vi så ikke det, så er det lige pludselig alvor. Men vores forudsætninger er så meget bedre efter ikke at have satset i går…

Besvar