Indgangsbøn:
Det er sgu godt nok svært at finde gejsten efter en udspilning og udstiling på Emptyhad, og så lige toppet op med det mest slappe landsholdspil i 2 kampe, hvor de havde VM deltagelsen serveret på et sølvfad.....! Nå, det har jo ikke noget med LFC at gøre, men selv om jeg prøver at sige til mig selv, at landsholdsfodbold er ligeså ligegyldigt som curlingresultaterne, så dræner det jo alligevel systemet og energien. Men den her kamp kan godt nok blive både en dreng og en pige. Har spillerne haft godt af at komme lidt væk, eller er det bare tilbage til den gamle trædemølle, hvor intet rigtig klikker på holdet?
Den gode nyhed er, at Alisson er tilbage i truppen. Den dårlige er, at Conor Bradley og Florian Wirtz er kommet tilbage fra landsholdbold med skader, og er ude i op til de næste 7 kampe, i det det ser værst ud for Bradley. Begge har muskelskader. Så vi er nede på 5 forsvarspillere ialt til rådighed i truppen! Nottingham Forest startede sæsoen med Nuno Espirito Santo i trænersædet, men han blev uvenner med den hidsige græske ejer. Ind kom så Postecoglu, men det tog ikke længe før han også blev fyret, så endnu en gang har et bundhold hyret Sean Dyche ind for at se, om god gammeldaws fight og vilje kan redde endnu et hold fra nedrykning. Så husk de store benskinner drenge, og ikke de der små miniaturepads....
Statistik for sæsonen indtil nu i PL:

LFC er i hvert fald på papiret favorit, men det nytter ikke meget, hvis modstanderen vil det meget mere, og har viljen og gejsten.
Indbyrdes statistik i PL:

De 5 sidste indbyrdes opgør i PL:

Formbarometer PL:

Liverpool:
Så hvordan stiller vi op?
Tjah: Marmadahvili har ikke spillet skidt, men .... han er ingen Alisson, så Verdens Bedste 1:1 får pladsen tilbage.
I forsvaret er Konaté, VVD og Robertson (som må ride på en begejstringens bølge efter som anfører at lede Scotland The Brave tilbage til første VM i dette årtusinde!) Men nu er begge højre backs ude med skader, så hvad så? Jeg kan se, at This is Anfiled mener/foreslår at det bliver Szoboszlai. Det håber jeg godt nok ikke, for han har været bedst spiller indtil nu, og specielt når han spiller på den bedste plads for ham: Den offensive midtbane. Så Joe Gomez må ind og bevise, at han godt kan have koncentration til en hel kamp. ......og kom nu lige med det MÅL Joe!! Midtbanen kan der ikke være tvivl om, selv om den /de ikke ligefrem shinede mod Snyderne fra Manchester: Gravenberch - Mac Allister og Szoboszlai er den bedste midtbane vi har!! I front meldes Isak klar efter skade, men hans glasben skal styres kontrolleret ind med lidt spilletid histen og pisten, så Ekitike får pladsen i front, og han får så de to mest forudsigelige wings i PL på hver sin side: Gakpo og Salah.
Så jeg gætter på Arne stille sådan her op:

Er I enige.....?