LFC - Nottingham Forest FC >> Kamptråden PL runde 12

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på .......... øhhh

1 - Alisson Becker
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté ud i 55. min.
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
6 – Milos Kerkez ud i 68. min
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister
0
Ingen stemmer
7 - Curtis Jones ud i 78. min
0
Ingen stemmer
11 - Mohamed Salah
1
11%
9 – Alexander Isak ud i 68. min
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo
0
Ingen stemmer
22 – Hugo Ekitike ind i 55. min
0
Ingen stemmer
14 - Federico Chiesa ind i 68. min.
0
Ingen stemmer
26 – Andy Robertson ind i 68. min
0
Ingen stemmer
73 – Rio Ngumoha ind i 78. min
1
11%
Ingen er værd at stemme på i dag
7
78%

Afgivne stemmer: 9

mortenbak

Re: LFC - Nottingham Forest FC >> Kamptråden PL runde 12

Indlæg af mortenbak » søndag, 23. nov, 2025 09:38

Når Klopp var i krise, gav han mig tryghed om at det her skulle vi nok vende.
Arne kunne holde en tale så lang og jeg ville aldrig tro på ham.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
YNWA!
Alder: 29

Indlæg af YNWA! » søndag, 23. nov, 2025 10:10

mortenbak skrev:
søndag, 23. nov, 2025 09:12
Kerkez er et fejlkøb eller i bedste fald et køb til fremtiden. Robbo bør spille den plads.
Mamardahvili ? Det indkøb forstår jeg slet ikke.
Vi havde verdens bedste 2 målmand i stalden!
Allison er skadesplaget som kun få målmænd.
Isak, Wirtz skal selvfølgelig ha tid. De er dygtige spillere, det kan vel ikke diskuteres.
Hvorfor skal Kerkez stemples som et fejlkøb? Hvorfor skal han ikke have tid på samme måde som Isak og Wirtz?

Kelleher havde 2 år tilbage af kontrakten da vi køber Mamardashvili. Kelleher ville ikke forlænge, da han gerne ville være fast mand. Altså noget han ikke kunne være fordi Alisson sad på pladsen. Derfor lovede klubben ham at hvis han blev et år mere, så ville han blive solgt uden at vi skruer prisen fuldstændig vanvittigt i vejret, da han havde fortjent at skifte.

Dertil havde Mamardashvili tæt på identiske stats som Alisson havde i Roma samme sæson hvor vi hentede ham om sommeren. Det er sgu da hjernedødt godt købmandsskab. 25m + 4m pund i addons for en mand med næsten samme stats som Alisson som vi gav 60+ for. Det kaldes at fremtidssikre.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
YNWA!

Indlæg af YNWA! » søndag, 23. nov, 2025 10:27

Jeg bliver nødt til at lufte nogle tanker her.

Ja, vi spiller ikke godt og har ikke gjort det hele sæsonen. Men glemmer vi ikke lidt hvad der skete i sommer? Fodboldspillere er ikke robotter.

Man kan være nok så sur på Arne Slot, spillerne, ledelsen, whatever. Arne Slot kom til sidste sommer og lavede få ændringer ift hvordan vi spillede med Klopp. Det gik jo strålende, da vi vandt ligaen. Alle var glade.

Så kommer sommeren. Vi henter Wirtz, Kerkez, Frimpong og Mamardashvili til inden transfervinduet overhovedet åbner. Alle er glade. Vi tænker yes! Vi snupper Wirtz foran City og Bayern. Det bliver vildt det her.

Så kommer tragedien i starten af juli måned. Jota går bort få dage inden preseason starter. Alt bliver vendt på hovedet. Preseason bliver udskudt. Spillerne tager til begravelse i Portugal, alle er kede af det. De har mistet en holdkammerat de har brugt hver dag sammen med de sidste 5 år. Det kan sgu da kun ødelægge mennesker at miste en god ven på den tragiske måde.

De bliver mindet om ham hver dag på træningsanlægget, da mandens locker stadig er der. Det samme i omklædningsrummet på Anfield. + At fansene synger Jotas sang hver kamp i det 20. minut.

Spillerne sørger stadig. Robbo's interview efter Danmark kampen hvor han siger at han har tænkt på Jota hele dagen, og har haft problemer med at holde følelserne ude på hotelværelset indtil kampen startede siger alt. Man bliver altså nødt til at have det i mente når man kigger på sæsonen.

Med det sagt, så spiller vi af helvede til. Som Arda siger, der er ingen der går forrest når vi kommer bagud. Vi kommer egentlig fint til chancer, men defensiven er så usikker + at balancen er væk på midtbanen.

Jeg håber ikke vi fyrer Slot. Det ville simpelthen ikke være fair. Han har med et hold der sørger over deres holdkammerat, + 6-7 nye spillere der er kommet ind på et hold hvor de hele sommeren har skulle forholde sig til Jota uden at kende manden.

Det her bliver en middelsæson. Det skal de sgu også have lov til, fordi fodboldspillere er ikke robotter selvom de bliver betalt millioner om ugen.

Jeg ved ikke helt hvor jeg ville hen med denne post, men jeg havde lige brug for at lufte nogle tanker, fordi jeg synes de bliver behandlet unfair.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » søndag, 23. nov, 2025 10:33

mortenbak skrev:
Ja tonen er skinger herinde.
Ja, i allerhøjeste grad. Der mangler i den grad perspektivering.
Her er bare ét eksempel:
mortenbak skrev:
Mamardahvili ? Det indkøb forstår jeg slet ikke.
Vi havde verdens bedste 2 målmand i stalden!
Enig i at Kelleher er en glimrende målmand! Men hele verden kunne se, og var enige om, at han var alt for god til at stå i skyggen af Alisson, og kun få nogle cupkampe og lidt når Alisson fik en af de oftere og oftere fiberskader.
Det var evident, at Qaoimhin Kellher skulle til en klub hvor han ville være førstekeeper, og det kom han i en for klubben fornuftig handel, og Klubben handlede derfor med rettidig omhu og fik Marmadashvili, som var villig til "skygge-tjansen" som nr. 2 til Alisson. Klubben kan ikke bare bestemme alt, og så retter alle ind efter dette.

Luis Diaz er et andet eksempel, hvor der skydes på Edwards/Hughes og Slot. "Det var en kæmpe fejl at sælge Diaz!" Jamen Diaz ville i den grad selv væk. Årsagen er aldrig helt kommet frem, men det var nok en skønsom blanding af at Diaz ønskede nye udfordringer / ville have mere i løn end Hughes mente han var værd. Så der blev taget en beslutning om at cashe ind på Diaz' markedsværdi, da den var høj, isf for at have en utilfreds spiller i truppen. Han havde så vidt jeg husker kun 1 år tilbage på kontrakten, så han sad med stærke kort på hånden til at få sin vilje. Klubben gjorde så det, som fanbasen i andre situationer har skreget på:
"Få nu spillerne solgt inden kontrakten udløber, når en spiller er utilfreds". ....men det er så også galt nu, fordi alle i bakspejlet mener at kunne se, at Diaz skulle man have holdt på.

Lad mig lige understrege: Jeg er IKKE tilfreds med tingenes tilstand, Vi er i fullblown krisetilstand, og det ser ud til at tage hårdt på Slot. Har han tabt omklædnigsrummet? Det kan ingen af os svare på, men VVD/Robbo/Salah og andre ledende spillere skal i den grad til at steppe op, da humøret i spilletruppen i høj grad også er deres ansvar. HAR Slot så tabt spillernes tillid, så må de tage en alvorssnak med den sportslige ledelse, og sammen med dem søge efter de rigtige løsninger.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
YNWA!

Indlæg af YNWA! » søndag, 23. nov, 2025 10:39

@Cynwal.

Fun fact, Diaz ville allerede væk i sommeren 2024, hvor City var interesserede. Vi prøvede at bytte ham med Julian Alvarez, men det havde City ingen interesse i.

Diaz ville væk, fordi at han mente han blev gevaldigt underbetalt. Men klubben ville ikke forlænge med ham, da han nærmede sig de 30.

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 36

Indlæg af Fowler89 » søndag, 23. nov, 2025 10:42

Du har ret YNWA. Jeg skrev også i et tidligere indlæg, at hele Jota situationen er et frisk minde i spillernes verden, det var deres ven og de bliver eksponeret dagligt på træningsanlægget, hvor vi som fans glemmer det og ser på tingene lidt for unuanceret måske, og som Arda skrev på et tidspunkt, så er fansene enormt reaktionære på resultater og glemmer indimellem alt udenfor resultaterne.

Med det sagt, er Slots valg af spillere stadig under kritik. Han spiller formsvage spillere konstant, for at få dem op i gear - det er som om han har solgt sæsonen allerede. Det er uambitiøst at spille Konate og Gakpo hver kamp når de har været pivringe, især når du har en spiller som Chiesa (manden er kåret til månedens spiller i oktober med kun 200 minutter ffs) det er… mærkeligt?

Mortenbak: jeg kan ikke helt følge din pointe med Mamardashvilli, han er et fantastisk køb imo og har spillet rigtig godt i de kampe han har stået, gjort alt hvad han kunne og ikke lavet nogle fejl, hvordan kan du være imod dette køb?

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 36

Indlæg af Fowler89 » søndag, 23. nov, 2025 10:44

YNWA! skrev:@Cynwal.

Fun fact, Diaz ville allerede væk i sommeren 2024, hvor City var interesserede. Vi prøvede at bytte ham med Julian Alvarez, men det havde City ingen interesse i.

Diaz ville væk, fordi at han mente han blev gevaldigt underbetalt. Men klubben ville ikke forlænge med ham, da han nærmede sig de 30.
Han VAR gevaldigt underbetalt. Var der 50k han fik i ugen? Det samme som Quansah.

Brugeravatar
YNWA!

Indlæg af YNWA! » søndag, 23. nov, 2025 10:47

Fowler89 skrev:
søndag, 23. nov, 2025 10:42

Med det sagt, er Slots valg af spillere stadig under kritik. Han spiller formsvage spillere konstant, for at få dem op i gear - det er som om han har solgt sæsonen allerede. Det er uambitiøst at spille Konate og Gakpo hver kamp når de har været pivringe, især når du har en spiller som Chiesa (manden er kåret til månedens spiller i oktober med kun 200 minutter ffs) det er… mærkeligt?

Jeg forstår heller ikke at han spiller med Gakpo hver gang. Prøv da Chiesa eller Ekitike på kanten. Med det i ligningen, ligner det meget at Gakpo får konkurrence af Semenyo til januar.

Men Konate giver ok mening. Leoni er ude resten af sæsonen, Gomez bliver skadet af at gå en tur med hunden. Vi skal vitterligt bare overleve til januar, så tror jeg at Guehi kommer ind. Hellere Gomez fra bænken, hvis Konate skulle gå i stykker end at spille med Gomez der går i stykker og vi så bare har Konate og Van Dijk til januar.

Brugeravatar
YNWA!

Indlæg af YNWA! » søndag, 23. nov, 2025 10:49

Fowler89 skrev:
søndag, 23. nov, 2025 10:44
YNWA! skrev:@Cynwal.

Han VAR gevaldigt underbetalt. Var der 50k han fik i ugen? Det samme som Quansah.

Det var lidt en myte at han blev betalt 50k.

"It was a remarkably low figure to suggest, in the wider context of the modern game, and proved wide of the mark, with the Liverpool Echo‘s Paul Gorst stating that “it’s understood the attacker earns around £140,000.” "

- https://www.thisisanfield.com/2025/07/l ... ed-online/

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 23. nov, 2025 11:11

Cynwal skrev:
søndag, 23. nov, 2025 10:33
Vi er i fullblown krisetilstand, og det ser ud til at tage hårdt på Slot. Har han tabt omklædnigsrummet? Det kan ingen af os svare på, men VVD/Robbo/Salah og andre ledende spillere skal i den grad til at steppe op, da humøret i spilletruppen i høj grad også er deres ansvar. HAR Slot så tabt spillernes tillid, så må de tage en alvorssnak med den sportslige ledelse, og sammen med dem søge efter de rigtige løsninger.
Gode perspektiver fra både dig og YNWA...men jeg HADER den floskel og det er ikke en floskel, du har opfundet eller påduttet nogen, men det er en udvandet opfundet floskel som fodboldspillere i dag kan gemme sig under, i bedste Man United stil, fordi det er træneren, der får sparket og ikke spillerne.

De her spillere skal have lov at sørge over Jota og vi skal acceptere, at det bliver en sæson, som velsagtens blot skal overstås, medmindre vi kan gøre noget specielt i Champions League, men spillerne skal ikke på nogen som helst måde begynde at insinuere, at Slot skulle have tabt omklædningsrummet og det samme skal medierne heller ikke, for så er det også de forkerte spillere der er i klubben. Dermed ikke sagt, jeg tror de gør det, men jeg er så træt af, at fodboldspillere i dag kan gemme sig bag den slags undskyldninger.

Jeg tror ikke på, at Slot har mistet spillernes tillid og hvis han har, så har de 117. andre grunde til at være motiverede og kæmpe for resultaterne. Jeg tror som dig og YNWA og andre, at det med Jota stikker meget dybere og så tror jeg, at marginalerne heller ikke altid har været med på det seneste, modsat i starten af sæsonen. Når så målene ikke kommer offensivt, selvom de virkelig prøver, så indtræffer tvivlen lige så stille og så skal der kun en tåbelighed til fra en enkel spiller til, at vi er bagud og så manifesterer det sig i spillerne og tvivlen på, at det kan vendes bliver større og større. De er slet og ret utrolig meget ramt af manglende selvtillid og tro på egne evner over hele banen pt.

Hvis de blot kunne komme foran, så får de jo et helt andet kampbillede, som vil passe mange af de her teknisk stærke spillere, for så skal modstanderen lige pludselig op og score og er derfor nød til at åbne op defensivt og tage chancer, men det er ikke det vi ser, vi ser en hullet defensiv, en midtbane, der ikke er stærk og en forfærdelig evne til at lade modstanderne score på halve chancer og dermed er det Liverpool, som skal op og score, modstanderen kan stille sig tilbage med alle mand og så bliver det endnu sværere. Jeg vil så nødig kaste enkelte spillere under en bus, men for mig at se, er der et kæmpe problem rendende rundt i centerforsvaret i Liverpool.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

søren
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 62

Indlæg af søren » søndag, 23. nov, 2025 11:23

Godt skrevet, YNWA - jeg er helt enig.
Læg dertil, at vi har mistet Trent. Det er tydeligt, at han betød langt mere end vi nok forestillede os. Salah lider under det, og Konate og Bradley er slet ikke i nærheden af at kunne føre bolden frem som Trent kunne.
Og så er der alle de nye og megadyre indkøb. Hvordan rykker det lige ved hierakiet i en gruppe mennesker? Og når de så heller ikke rigtig fungerer…
Slot står overfor en megaopgave, og han har brug for tid. Den skal han have i min optik.

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 23. nov, 2025 11:27

Uanset hvor tragisk Jotas død var, så må det simpelthen ikke være årsagen til, at holder fejler så bundløst for tiden.

For mig at se ligger ansvaret næsten 100 procent hos Slot. Han har peget på Isak og Wirtz, fået dem for uhyrlige summer, og de har lavet et henholdsvist et mål og et par assists hver(ingen i PL), og vi rammer december lige om lidt. Det er jo worst case scenario, vi er ude i. Jeg hører mange sige, at vi ikke skal panikke og begynde at ændre spillestil. For mig og se er det tudedumt at begå den samme fejl igen og igen. Hvem stiller sig ikke bare ned, og venter på Liverpool dummer sig. Satser på et hjørnespark eller f**king langt indkast. Man bliver sgu nødt til at skrue på nogle knapper, når plan A på ingen måde fungerer, og det falder kun tilbage på Slot, synes jeg.

Brugeravatar
YNWA!

Indlæg af YNWA! » søndag, 23. nov, 2025 11:31

@Arda

Vil ikke lige citere dit lange gode skriv, men jeg er enig.

De første 25-30 minutter i går var jo virkelig gode. Vi kommer med fart på kanterne, Gakpo finder ENDELIG Kerkez i overlap. Elliott Anderson synes bare lige han skulle redde en bold på stregen inden Forest scorer, ellers havde kampbilledet jo været en helt anden.

Van Dijk siger selv efter kampen at de begyndte at stresse da de kom bagud. Det er jo heller ikke Slots skyld. Det hele er mentalt pt. Da vi så kommer ud til 2. halvleg for at blæse til angreb, så laver vi endnu en fejl. Dermed inden der er gået et minut er vi bagud 0-2 og så tabte vi pusten.

Konate er et kæmpe problem. Et endnu større problem at vi ikke ved om han bliver eller ej. Jeg synes ikke vi skal forlænge med ham, men det er også bare træls at tabe endnu en spiller med 40m+ pund i værdi på fri transfer, når hele vores model er sælg og køb.

Brugeravatar
YNWA!

Indlæg af YNWA! » søndag, 23. nov, 2025 11:34

Tom_Jorsal skrev:
søndag, 23. nov, 2025 11:27

For mig at se ligger ansvaret næsten 100 procent hos Slot. Han har peget på Isak og Wirtz, fået dem for uhyrlige summer, og de har lavet et henholdsvist et mål og et par assists hver(ingen i PL), og vi rammer december lige om lidt.
Det er ikke Slot der bestemmer hvem klubben henter. De henter selvfølgelig ikke spillere han ikke vil have, men han har ikke sidste ord. Grunden til at Slot ikke kan bestemme hvem vi skal hente, så vi sidst da Edwards var sportsdirektør i klubben med Klopp.

Klopp fik for meget magt. Derfor er Arne Slot "kun Headcoach" og ikke manager, så Hughes, Spearman(Head of data) og Edwards har sidste ord.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 23. nov, 2025 11:37

Tom_Jorsal skrev:
søndag, 23. nov, 2025 11:27
Jeg hører mange sige, at vi ikke skal panikke og begynde at ændre spillestil. For mig og se er det tudedumt at begå den samme fejl igen og igen. Hvem stiller sig ikke bare ned, og venter på Liverpool dummer sig. Satser på et hjørnespark eller f**king langt indkast. Man bliver sgu nødt til at skrue på nogle knapper, når plan A på ingen måde fungerer, og det falder kun tilbage på Slot, synes jeg.
Hvis du tænker over det, så ændrer Slot spillestil i stort set hver kamp i denne sæson, når de kommer bagud og de desperat skal jagte mål i anden halvleg. På intet tidspunkt har det virket eller afkastet noget.

Problemet er, at ingen af os kommer med foreslag til, hvad der kan gøres anderledes, vi sidder bare og råber efter og håber, at hvis han skifter spillestil, så ændrer det hele sig. At du skifter spillestil ændrer bare ikke på, at modstanderen stadig vil have et udgangspunkt, hvor de stiller sig tilbage og man skal nedbryde deres defensiv. Så hvilken spillestil vil du spille for at nedbryde en sådan taktik?

Og han skiftede i øvrigt spillestil i går og det fungerede også i de første 20-30 minutter. Han lagde Jones over i den ene side, så han kunne spille små trekanter med Szoboszlai og Salah og han lagde Mac Allister over i den anden, så han kunne spille små trekanter med Kerkez og Gakpo og det havde Forest svært ved at dæmme op overfor og de var selvsagt heldige med ikke at komme bagud, det krævede de smed alle mand ind i eget felt og desperat fik blokeret skud på mål.

Slot har ikke ansvar for, at Forest på, hvad der ligner deres første reelle kontra, som ikke engang er en kontra, får foræret et hjørnespark, som aldrig burde været foræret og vi så for jeg ved ikke, hvilken gang lader modstanderen score på. Det er bare for dårligt af defensiven, men det er deres ansvar. Pilen peger ikke kun mod Slot.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar