Leeds United FC - LFC >> Kamptråden Premier League runde 15

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Besvar
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Leeds United FC - LFC >> Kamptråden Premier League runde 15

Indlæg af Cynwal » fredag, 05. dec, 2025 19:28

Billede

Indgangsbøn:
Udebane mod The Real United! I de gode gamle dage i starten af 70'erne var det en tur alle hold frygtede, for der ventede Don Revies "Dirty Leeds" med hårde hunde som Billy Bremner, Jack Charlton og Johnny Giles. Det var kampe, hvor der nogen gange blev udvekslet håndmadder med knyttede næver, som i Charity Shield kampen 1974, hvor Kevin Keegan og Billy Bremner blev udvist for en decideret fight! Keegan var minutter for inden blevet slået rent i græstæppet af et højre hook fra Johnny Giles, som IKKE EN GANG BLEV UDVIST :shock: Fodbold var noget helt andet den gang. Men Daniel Farkes Liverpool anno december 2025 forstår også at spille fysisks, og ofte med en vekselvirkning hvor der enten stås i en lav kompakt blok foran eget mål, vekslende med perioder, hvor der presses energisk 1:1 højt oppe på banen. Det lugter langt væk af en rædderlig kamp for LFC, hvor Leeds sørger for at Konaté skal føre bolden op, og han og de nærmeste røde trøjer så overfaldes en flok Leeds-ulve. Leeds kommer friskt fra at have slået Chelsea med 3-1 hjemme på Elland Road med ovenstående taktik. En kamp, hvor Chelsea havde 71% boldbesiddelse, Leeds 29%, Chelsea havde 2 skud på mål, Leeds 5, Chelsea havde 2 hjørnespark, Leeds havde 4. Lyder det som noget I kan genkende?
Jer, som ikke har let til tynd mave, kan måske tåle at se hvodan The Real United bar sig ad mod Chelsea via linket her:
https://www.youtube.com/watch?v=6bwjN2B3wlU
Bemærk, at de kom tidligt ud ad starthullerne, og allerede scorede til 1-0 i 3. minut!!

Statistik i PL sæsonen indtil nu:
Billede
Nr. 17 mod nr. 9 i tabellen, men jeg tror det bliver en meget lige kamp.

All time indbyrdes statistik i PL:
Billede
LFC har vundet 60% af alle kampe imellem de to klubber i PL.

Resultater i de 5 sidste indbyrdes opgør i PL:
Billede
3 LFC sejre, 1 uafgjort og 1 sejr til Leeds.

Formbarometer PL:
Billede
Billede
Den der Leeds sejr over Chelsea i midtugen bekymrer mig altså, for det er lige sådan en kamp og modstander, som LFC pt har det aller sværest imod.

Liverpool
Så hvordan stiller vi så op? Tjah Kongen af 1:1 skal i hvert fald på mål, selv om han sidst måtte have hjælp fra en uventet kant, i form af Årets Tilbageløb fra en LFC spiller udført af Chiesa. Tænk hvis hans fight og attitude kunne forplante sig permanent til resten af truppen.
4-mands forsvaret tror jeg med sikkerhed at Konaté - VVD - Kerkez tar' de 3 pladser. HB er mere tvivlsom. Joe Gomes fik et slag i Sunderland kampen, men har trænet med i dag. Conor Bradley har trænet med hele ugen, og meldes klar til at være i truppen, og jeg tror sgu den unge nordirer får chancen fra start.
På midten håber jeg Wirtz er klar til at starte igen, og at mac Allister snart får fundet lidt form igen. For vi får brug for noget argentisnk stål på midten, hvor Curtis Jones fylder for lidt i en kamp der lugter langt væk af fysiske dueller non stop. Gravenberch starter selvfølgelig også, men jeg håber han snart husker igen, hvordan det er han laver de der vidunderlige modtagelser/180 graders vendinger med bolden, hvor han rask væk sætter 1-2 mand fuldstændig af.
Vores bedste spiller har jeg gemt til at få tjansen som inverted wing på højre siden. Szoboszlai og Wirtz kan så meget sammen, og Mo Salah skal ikke udtages til holdet på basis af hans præstationer frem til april 2025. Samtidig ved vi jo også, at Gakpo altid starter, og så bliver vi altså nødt til at starte med den mest formstærke spiller vi har på toppen, og det er Ekitiké, som bevæger sig langt bedre rundt på banen og deltager væsentligt bedre i spillet end Aleksander Isak. Isaks tid skal nok komme, men det er ikke lige nu.

Så mit bud ser sådan her ud:
Billede

HIT me..... song Ian Dury sang!
Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Leeds United FC - LFC >> Kamptråden Premier League runde 15

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 05. dec, 2025 20:41

"Men Daniel Farkes Liverpool anno december 2025 forstår også at spille fysisks"

Hvad hjertet er fuld af :lol:

mortenbak

Re: Leeds United FC - LFC >> Kamptråden Premier League runde 15

Indlæg af mortenbak » fredag, 05. dec, 2025 21:39

Hr. Drejer skrev:"Men Daniel Farkes Liverpool anno december 2025 forstår også at spille fysisks"

Hvad hjertet er fuld af :lol:
Måske har Cynwal gjort en forudsigelse uden at vide det Billede

Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar