Indgangsbøn:
AV! Den er svær den her! Set udefra omkring 1½ døgn før kick off, kan det gå 2 veje:
Enten falder korthuset sammen omkring Slot, og han har virkelig tabt hele omklædningsrummet
Eller holdet bakker op om Slot efter Salahs revolte, og stiller sig 100% bag træneren.
Sidste kamp i CL gav et ydmygende 1-4 nederlag til PSV...PÅ ANFIELD!! En kamp, hvor det virkede som om hele truppen havde mistet lysten til at kæmpe for trøjen (og træneren), og hvor der var mange tomme stolesæder, da kampen blev fløjtet af.
Nu gælder det så Inter, der ligger lunt i toppen af tabellen på en delt 2. plads med ialt 4 klubber med 12 point efter 5 kampe, så med en sejr er Inter næsten sikre på at ende i top 8, og undgå en kval-runde. Taber Liverpool derimod, hvilket føles meget plausibelt lige nu og her, så rykker stregen for eliminering ved at slutte nr. 25 eller lavere tættere på. Der er ganske vist stadig en udekamp i Marseile og en hjemmekamp mod Quarabag til at rette op på tingene. Sidste år røg Dinamo Zagreb ud med 11 point på en 25. plads, grundet en målscore på -7. Så nederlag tirsdag i Milano, og to afgjorte mod Marseile og Quarabag, så slutter LFC på 11 point. Sidste år sneg Aston Villa sig videre som nr. 8 i tabellen med 16 point. Det kan lige præcis nås med 6 point i de 2 sidste kampe, hvis LFC - som jeg desværre forventer - taber på San Siro.
Indbyrdes statistik - Uefa kampe:

Det ser jo meget godt ud, men Inter har altså vundet 10 ud af deres sidste 11 kampe hjemme i Uefa gruppespil, og spillet den sidste uafgjort.
Resultater hidtidige kampe (resultat er vist med Liverpool som første hold):

Sikker 2-0 sejr sidste gang vi besøgte Milano, men holdet er i en noget anderledes forfatning denne gang.
Formbarometer:

Der er heller ikke meget trøst at finde her!
Liverpool
i skrivende stund vides det ikke, om Mo Salah rejser med truppen til Milano, men det tvivler jeg meget på, at han gør.
Lørdag venter Brighton hjemme på Anfield, og derefter er der kun een kamp om ugen året ud. Jeg kan ikke se andet end at Slot vil gå efter at få et så godt resultat som muligt med hjem fra Milano, også for at forhindre yderligere kollaps af hans greb (eller mangel på samme) om spillertruppen.
Så det bliver Alisson på kassen, og på højre back Conor Bradley, som jo sidder ude med karantæne mod Brighton. Vestre back tror jeg bliver Robertson, grundet hans større internationale rutine, og han burde have helt friske ben efter at have siddet på bænken mod Leeds hele kampen. I midterforsvaret bliver det Konaté og VVD, ganske enkelt fordi: Vi har ikke bedre! Det er SÅ ærgerligt, at Leoni fik den korsbåndsskade, da han ville have haft en gylden chance for masser af spilletid! Midtbanen ser jeg besat med Gravenberch og Mac Allister med Wirtz som den offensive foran dem. Så kan han fortsætte det gode samarbejde med Szoboszlai, så de sammen kan skabe chancer for en meget mobil Ekitiké i front. Lad mig sige det sådan: Jeg brækker mig, hvis Slot starter med Isak på toppen! Venstre angriber ved vi jo allesammen bliver Gakpo.
Så sådan ser mit bud på start-11'er ud:

Så: Undskyld for min negative og uengagerede holdning lige nu, men der er satme ikke meget at glæde sig over for tiden!