Indgangsbøn:
Det er en kamp mellem 2 managere under pres - eller er presset ved at lette en smule på Slot? Det er det i hvert fald ikke på Thomas Frank, efter en rædderlig stribe kampe i november-december. 7 kampe i PL med en pointhøst på 5 og nederlag til 3 London-rivaler i form af Fulham, Arsenal og Chelsea. Det er altid et dårligt tegn, når pressen begynder at stille spørgsmål til træneren, om han har mistet spillernes opbakning, som det sker pt for Thomas Frank:

Kilde: https://www.bbc.com/sport/football/arti ... gdp8n1n40o
Det virker som om Spurs er ramt på selvtilliden. Lidt modgang, og så falder holdet sammen. Det minder lidt om LFC i novmber måned. Så lad os gerne få en hurtig Ekitiké kasse igen. Han er brandvarm for tiden. Desværre er der tvivl om Szoboszlai mht om han når at blive klar. Det afhænger af, hvor meget han har kunnet træne med til fredagstræningen, hvilket der ikke er sluppet oplysninger ud om. Szobos dynamik kan være forskellen på om vi får et godt resultat mod Spurs eller ej.
Statistik for sæsonen indtil nu - PL:

Der er ingen tvivl om, at LFC er favorit til denne kamp.
Indbyrdes statistik i hele PL-tiden:

Sejre til LFC i ca. hver anden kamp, mens Spurs vinder hver 4. indbyrdes kamp i snit.
Resutater i sidste 5 indbyrdes opgør i PL:

Spurs' enlige sejr, var den kamp, hvor Curtis Jones og Jota fik tynde røde kort af Simon Hooper, og hvor Darren England fuckede VAR kommunikationen op med hans "Check complete" så Diaz scoring blev underkendt, selv om han var godt 1 meter onside. ......og sejrsmålet var et selvmål af Joel Matip i 96. minut, efter LFC havde spillet 9 mod 11 i en lille ½ time.
Formbarometer PL:

Favoritværdigheden til LFC bliver ikke mindre af at kigge på på formbarometeret.
Liverpool:
Truppen er stadig tynd grundet skader, og som skrevet er Szoboszlai nu også tvivlsom. Jeg krydser i den grad fingre for, at sæsonens bedste spiller er klar til denne kamp. Frimpong er ved at være klar igen, og han kan måske være kærkomment som suplement på højrekanten, nu hvor Salah er væk til Afcon.
Der er den store tvivl om bagkæden, hvor Alisson selvfølgelig er sidste skanse. Bradley får HB tilbage efter overstået karantæne for 5 gule kort, Konaté og VVD spiller centralt og Kerkez viser opadgående formkurve på VB.
Midtbanen så rigtig godt ud mod Brighton, med Gravenberch og en tydeligt modnet Curtis Jones som de to mest defensive i en 4-2-3-1 opstilling, Så dem prøver vi igen, da der så bliver plads til Mac Allister, Szobozlai og Wirtz som de tre offensive. På toppen er Ekitiké helt urørlig for tiden. Skulle Szoboszlai ikke klare cuttet, så kan Frimpong spille højre fløjen. Jeg tror dog mere på, at Slot så vælger en diamant på midtbanen, og stiller med Isak på toppen sammen med Hugo, men jeg håber Szoboszlai er klar, så jeg går med denne formation:

Hva' sir' I derude?