Fulham FC - LFC >> Kamptråden PL runde 20

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 62

Indlæg af Cynwal » fredag, 02. jan, 2026 08:45

Billede

Indgangsbøn:
Så er vi præcis nået halvvejs i sæsonens Premier League, forløbig med en 4. plads til følge. Den tror jeg vi skal være glade for, hvis vi kan beholde den plads efter runde 38, selvom det er langt under hvad vi fans og hele fodboldverdenen troede inden sæsonstart. Dengang var LFC næsten kronet med mesterskab nummer 21, og alle kommentatorer flød over med lovord omkring de fantasitske transfer-opgraderinger og den intelligente sportlige ledelse, og en træner der nærmest kunne gå på vandet, ligesom ham der på Genesaret Sø. Men Arne Slot har fået en gevaldig sok og er trukket ned af vand i støvlerne, og står nu - ganske vist ikke på bunden - men så i stampe mht. udviklingen af holdet. "Hvor skal vi hen du?" får man lyst til at spørge, ligesom skærmtrolden Hugo fra 90'erne. Faktisk er Hugo (Ekitiké) det eneste lyspunkt i truppen, sammen med en Szoboszlai, som dog også i tomgangsforestillingen mod Leeds igår så træt ud. Ligesom resten af truppen! Væk er viljen, løbevilligheden, det fanden-i-voldske og eksplosive, og det er afløst af "kalorietællende regnearksfodbold" hvor der skal spares, spares og spares på kræfterne til fremtidige eksplosioner, som så bare aldrig kommer. Jeg er så træt af at se bolderobringer, hvor modstanderen er lokket frem på banen til et hjørnespark eller et af deres evindelige, tidsudtrækkende lange lorteindkast, men hvor LFC stopper fremdriften inden midterlinjen, for "vi skal jo lige have alle med" så vi kan spille lavkalorie positionsfodbold uden risiko for os selv, men også uden at true modstanderen. Nu skal vi så til Craven Cottage, hvor Fulham venter med en absolut ikke ueffen taktisk kapacitet på trænerbænken i form af Marco Silva. Det kan jo næsten kun gå galt, sige min indre vinterdepressions-stemme, som taler med højere og højere styrke!

Statistik for sæsonen indtil nu - PL:
Billede
Igen en kamp, hvor statistikken peger på favoritværdighed til LFC.

Statistik for indbyrdes opgør i PL:
Billede
Favoritværdigheden bliver ikke mndre af at se, at LFC har vundet i tæt på 60% af alle indbyrdes opgør i PL.

Resultater i sidste 5 indbyrdes opgør i PL:
Billede
Sidste kamp var også på Craven Cottage, på et tidspunkt, hvor LFC cruisede mod Mesterskabet, men hvor der samtidig også var begyndt at opstå sprækker uovervindeligheden. Liga Cup finalen var tabt, ude af Champions League, ude af FA-Cupen, og der var generelt tegn til, at alle modstanderne havde "læst Slot-bold" og fundet opskriften på at gøre det vanskeligt for LFC. Se et fyldigt sammendarg af sidste opgør her:
Formbarometer PL:
Billede
Billede
Tjah, det ser jo umiddelbart meget godt ud, men vi ved jo alle, at det dækker over en spillemæssig krise af dimensioner.

Liverpool:
Det er jo ikke fordi der er milliarder af valgmuligheder, men der er dog et par ting, som Slot skal vurdere på:
Skal både Frimpong og Bradley med fra start, eller er det kun Frimpong, som pludselig er den eneste på holdet, der visre lidt fremdrift? Det valg får også indflydelse på, om både Szoboszlai og Mac Allister skal være med fra start, eller det kun skal være Szoboszlai. Wirtz så sgu også slidt ud mod Leeds, så det er også spørgsmålet, om det er ham eller "One-Trick-Pony"-Gakpo, som skal starte. Jeg tror det bliver sådan her:

Billede

Verner David, Ib & Rene, Tella-Vivi & Flemming Flindt
(Bonus-point til dem, som kender/gætter citatet)
Vi SMADRER det PIShold !

Junte

Re: Fulham FC - LFC >> Kamptråden PL runde 20

Indlæg af Junte » søndag, 04. jan, 2026 05:55

Jeg tror du har ret i opstillingen, dog måske med usikkerhed vedr Jones eller MacA.

Det bliver dog sværere og sværere at se hvor forløsningen skal komme fra.
Der virker ikke til at være progression i spillet, men en evig fortsættelse af 2 meget stationære fire-kæder, hvor man spiller lidt rundt, runder en enkelt mand, spiller tilbage og gentager.

Jeg forventer(desværre) et kamp forløb, som i de sidste mange kampe, hvor der ikke rigtigt sker noget, og det i anden halvleg kommer til at handle om overlevelse.

Det er lidt mærkeligt slet ikke at bekymre sig om modstanderne - det handler i endnu højere grad om at holdet er deres egen største fjende.

Mesterskabet blev smidt for et godt stykke tid siden, så håbet for sæsonen er fremgang i spillet.
Men da deltagelse i CL er økonomisk essentiel, kommer det nok desværre ikke til at ske.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 04. jan, 2026 09:21

Jeg er fraværende i eftermiddag, da jeg skal til koncert i odd Fellow Palæet, Der kommer derfor ingen afstemning efter kampen, Men hvis de spiller igen som mod Leeds, så kan det sgu også være lige meget. I den kamp er der foreløbig afgivet 4 stemmer:
Billede

Er tiden løbet fra, at have afstemninger om Kampens spiller?
Det er et ret stort job at holde styr på ind-udskiftninger osv. under kampene.

Jeg hører gerne jeres mening........
Vi SMADRER det PIShold !

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 04. jan, 2026 10:49

Skyldes det ikke mest brugernes apati over, hvor dårligt mange spillere gør det for tiden?

Du skal generelt have tak for dit gode arbejde.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 04. jan, 2026 11:58

Tom_Jorsal skrev:
søndag, 04. jan, 2026 10:49
Skyldes det ikke mest brugernes apati over, hvor dårligt mange spillere gør det for tiden?

Du skal generelt have tak for dit gode arbejde.
Tak skal du ha' Apatien eller afmagten over niveauet spiller helt klart ind. Til gengæld er der så også den kuriositet, at når krisen kradser, så stiger aktiviteten på Forum.
Vi SMADRER det PIShold !

Junte

Indlæg af Junte » søndag, 04. jan, 2026 11:58

Kan selvfølgelig kun tale for mig selv, men når jeg undlader at stemme, handler det om jeg ikke kan finde den bedste, men kun den “mindst ringe” og synes derfor ikke det giver mening at stemme.

Og helt i tråd med ovenstående: tak for din indsats, som er grunden til stadig at bruge siden 🙌

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » søndag, 04. jan, 2026 12:37

Junte skrev:
søndag, 04. jan, 2026 11:58
Kan selvfølgelig kun tale for mig selv, men når jeg undlader at stemme, handler det om jeg ikke kan finde den bedste, men kun den “mindst ringe” og synes derfor ikke det giver mening at stemme.

Og helt i tråd med ovenstående: tak for din indsats, som er grunden til stadig at bruge siden 🙌
Allerførst: Tak, junte
Dernæst:
Det var så lige Præcis "...MINDST RINGE ........" som der blev spurgt til i overskriften på afstemningen ;)
(Jeg stemte heller ikke selv........ nok i et anfald af uendelig træthed og afmagt)
Vi SMADRER det PIShold !

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 36

Indlæg af Fowler89 » søndag, 04. jan, 2026 13:02

Tak for kampoplæg og din indsats, Cynwal. Det var nydelig læsning.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » søndag, 04. jan, 2026 13:48

Cynwal skrev:Jeg er fraværende i eftermiddag, da jeg skal til koncert i odd Fellow Palæet, Der kommer derfor ingen afstemning efter kampen, Men hvis de spiller igen som mod Leeds, så kan det sgu også være lige meget. I den kamp er der foreløbig afgivet 4 stemmer:
Billede

Er tiden løbet fra, at have afstemninger om Kampens spiller?
Det er et ret stort job at holde styr på ind-udskiftninger osv. under kampene.

Jeg hører gerne jeres mening........
Hans Zimmer? Jeg har en parkeringsplads i Odd fellow palæet du måtte låne Billede

Jeg stemmer sjældent, en af årsagerne er, at det ikke er muligt via Tapatalk. Desuden har jeg aldrig forstået, hvorfor der kan stemmes på 3.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 48

Indlæg af Emmy » søndag, 04. jan, 2026 14:01

Det er da muligt at stemme via tapatalk Fowler

Jeg ser efterhånden ganske få kampe, så stemmer deraf heller ikke så ofte. Men gør det altid når jeg har set en kamp
"We're not racist, we only hate the mancs"

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » søndag, 04. jan, 2026 14:07

Emmy skrev:Det er da muligt at stemme via tapatalk Fowler

Jeg ser efterhånden ganske få kampe, så stemmer deraf heller ikke så ofte. Men gør det altid når jeg har set en kamp
Kan du forklare, hvordan? Kan ikke se det.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 48

Indlæg af Emmy » søndag, 04. jan, 2026 14:53

Øverst oppe på siden[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/202601 ... 30a740.jpg[/IMG]
"We're not racist, we only hate the mancs"

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » søndag, 04. jan, 2026 15:08

Emmy skrev:Øverst oppe på siden[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/202601 ... 30a740.jpg[/IMG]
Billede

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 04. jan, 2026 15:10

Denne opstilling viser mig at Slot er meget nervøs over at miste jobbet.

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » søndag, 04. jan, 2026 15:11

Jeg kunne seriøst slå vores fire forreste i en spurt.

Besvar