Aston Villa - LFC >> Kamtråden PL runde 37

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
mortenbak

Re: Aston Villa - LFC >> Kamtråden PL runde 37

Indlæg af mortenbak » fredag, 15. maj, 2026 23:29

Hr. Drejer skrev:Vi har tabt 21 kampe i denne sæson. Der er gået 52 mål ind mod os i PL. Men vi har stadig chancen for at kvalificere os til CL. Jeg tror ikke vi slår Brentford, men Man C skal nok slå Bournemouth.

Vores forsvar er skrøbeligt, Men Gravenberch og Mac Allister har også været ualmindelig ringe denne sæson. Og VVD har også været ringe, det samme gælder Salah, og det har været problemet for Slot; at de store spillere og har spillet langt under standard, og det har betydet at de nye ikke har haft nogen at læne sig op ad. Det har væltet korthuset.

Vi skal bygge en ny stamme op, og vi har allerede nogle i truppen; Szobo, Jones, Gravenberch.

Jeg tror Allison bliver solgt, og så må vi ser hvad der sker med VVD. Han må gerne få en mindre rolle på banen, men han har en stor rolle i truppen og i omklædningsrummet. Szobo skal være vores nye anfører. VVD er en god medgangsanfører, men elendig i modgang. Konate er lige pludselig vigtig som kulturbærer i truppen, han må gerne blive - det afhænger selvfølgelig af hvad han forlanger i løn.

Vi mangler hurtighed oppe foran, og jeg tror vi køber to til den offensive linje. Rio er god, men han 17 år, og han skal stadig lære. Hans krop er heller ikke udviklet til at spille en hel sæson endnu. Vi skal passe på ham, og ikke drive rovdrift på ham, som vi gjorde med Owen.

Der er lys forude. Vi har pengene og økonomien. Vi kan smide £80 M. for en spiller, det kunne vi ikke for 10 år siden, og for 16 år siden var vi på fallittens rand. Vi har et opgraderet Anfield. Vi har helt nye træningsfaciliteter. Vi har spændende talenter i Rio og Nyoni.

Meen det kræver at vi opfører os mere fornuftige i transfervinduet, og ikke opfører os som en der lige har vundet 10 millioner i Lotto, og skal ud og fyre den af lørdag aften på Crazy Daisy.
Billede

Sent from my iPhone using Tapatalk

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » fredag, 15. maj, 2026 23:32

jensemand skrev:
fredag, 15. maj, 2026 23:14
Vi har jo allerede Jacquet der kommer, og med Salahs løn der forsvinder skal der også være lidt at hente til en ny wing og så er der forhåbentlig lidt til en defensiv midtbanespiller
Det er hurtig £160m hvis der skal noget af kvalitet ind. VvD og Konate ved vi heller om forsætter i klubben.
Vi mangler to gode fløjspillere (Rio er stadig for ung til at spille fast)

Truppen kan godt blive rigtig tynd næste sæson..

Tom_J
Alder: 38

Indlæg af Tom_J » lørdag, 16. maj, 2026 10:25

21 nederlag på en sæson. I Brendan Rodgers værste sæson tabte de 18 kampe. Jeg forstår godt, hvis man efterspørger lidt konstruktive takes, men den her sæson er jo en kæmpe farce. Der er kun én løsning: Arne Slot skal ud, dagen efter sidste spillerunde.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » lørdag, 16. maj, 2026 11:06

Tom_J skrev:
lørdag, 16. maj, 2026 10:25
21 nederlag på en sæson. I Brendan Rodgers værste sæson tabte de 18 kampe. Jeg forstår godt, hvis man efterspørger lidt konstruktive takes, men den her sæson er jo en kæmpe farce. Der er kun én løsning: Arne Slot skal ud, dagen efter sidste spillerunde.
Og utallige uafgjorte, fedtet hjem på tilfældigheder.

Spillemæssigt har jeg aldrig oplevet noget værre. Selv under Woy var vi jo et festfyrværkeri, sammenlignet med nu.

Her er mit positive take.

Vi starter næste sæson på samme pointtal og statistik som alle de andre. Med ny manager, som lynhurtigt kan se kvaliteten i de spillere der er til rådighed. Der bliver hentet lidt spillere i sommervinduet, så vi får lappet de værste huller. De nuværende spillere finder ud af at de faktisk IKKE er dårlige og begynder at "shine" i dem selv. Wirtz opdager at selv om det gør lidt mere ondt at spille i PL, så er han stadig en gudsbenået spiller og han smører banen med lækre afleveringer.
Det bliver rigtig godt i næste sæson :headbang:

YNWA!

Tom_J
Alder: 38

Indlæg af Tom_J » lørdag, 16. maj, 2026 12:40

Jeg vælger også at tro (og håbe) på, der et eller andet sted i ledelsen er en voksen til stede, der godt kan se, det ikke går længere, og at Slot må ud. Det er ærgerligt og forbløffende at overvære, det er kørt så meget af sporet, men der er så mange faktorer, der peger på, at Slot ikke er den rigtige:

Slot forstår ikke klubben. Der er ingen i Liverpool, der gider se på det tandløse boldskubberi, han står for. Samtidig giver han meget modvilligt chancen til et gigatalent som Ngumoha, og i et ret begrænset omfang, når man tænker på, hvor ringe Gakpo har været i denne sæson, og ingen andre unge får spilletid. Egne drenge som Kelleher, Quansah m.fl. lod han gå, det samme ligner det, han vil lade ske med Curtis Jones.

Han forstår ikke Premier League. Ligaen er desværre på vej i en dødssyg retning med meget mere fokus på det fysiske spil. Alligevel står han ekstremt hårdt på det dødssyge boldskubberi fra side til side med ikke særligt fysiske spillere, og han finder ingen løsninger på at tackle den retning, som spillet i PL er på vej i.

Han har ikke kunnet forløse vores dyre indkøb. Stort set ingen af indkøbene fra sidste sommer har leveret. Kerkez er blevet fornuftig, men det er jo slet ikke nok. Wirtz bliver brugt på mange forskellige måder og virker ikke tryg på banen. Ingen har leveret, når man tænker på, hvor mange penge, vi brugte sidste sommer.

Vildt underlige taktiske løsninger. Szoboszlai så meget på højreback, når han er den eneste der leverer for os, er jo fuldstændig grotesk. Det samme kan man sige om, at Konate og Gakpo, uanset hvor udueligt ringe de spiller, så kan de ikke spille sig af holdet.

Kan ikke sætte holdet op. Desværre er Liverpool blevet et hold, som ingen frygter. Point på Anfield? Easy. Chelsea har været endnu mere frygtelige end os i år, men fik alligevel nemt point på Anfield i sidste weekend. Der er ingen, der viser, de vil noget, måske udover Szoboszlai. Jeg tror måske en overset faktor er, at Heitinga er væk, og han kunne steppe ind for Arne, som slet ikke lader til at have de evner. Men han er væk, og sådan er det, nu ser vi bare en træner, der slet ikke kan sætte et hold op.

... jeg fryter bare, at ledelsen bliver ved med at give Slot chancen, selvom det er tydeligt for enhver, at han bør fyres, og at elendigheden så fortsætter nogle måneder ind i næste sæson, hvorefter han fyres, og så kan 26/27-sæsonen af den grund også smides i skraldespanden, og opgaven med at få klubben på ret køl dermed er blevet langt, langt større.

Besvar