Så er det tid for 3, kamp i preseason. Modstanderen er Leeds United, og da jeg griber enhver chance for at mocke Manchester FU fans, plejer jeg at kalde Leeds for The Real United. Leeds sluttede sidste sæson på en 14 plads. Undervejs i sæsonen flirtede de lidt med bundregionen, men var aldrig rigtig i nedrykningsfare. Manager Daniel Farke har foreløbig købt en ny midterforsvarer, bosnieren Tarik Muharemović fra Sassuolo i Serie A formedelst £ 32 mill. Leeds mødte Liverpools første modstander i preseason: Sunderland i fredags, og vandt 1-0, så der spekuleres i, at Leeds måske kommer til at rotere en del i kampen, grundet kortere tid siden sidste kamp.
LFC/Iraola derimod forventes at gå efter lidt længere spilletid til de bærende kræfter, som måske får 60 min., for at komme nærmere til at være klar til 90 + minutter i PL for fuld "Iraola-damp" (I can't wait

De stjerne markerede (*) forventes at få begrænset spilletid, måske endda 0 minutter. Jaquet f.eks. har ikke trænet med endnu efter den skade han fik mod Sunderland, og Endo og Bajcetic har kun trænet med 1 gang efter langvarige skader.
En mulig opstilling kunne være denne her:

Jeg er stort set enig, dog tror jeg Iraola foretrækker spilletid til Kerkez, der uden tvivl er hans førstevalg på VB. Det kan selvfølgelig også være, at han gerne vil vurdere The Greek Scouser for at tage beslutning om salg/udleje eller satse på Tsimikas som back up, nu hvor Andy Robertson er væk (snøft).
Kampen spilles på Soldier Field stadionnet, hvor Chicago Bears spiller deres NFL kampe og Chicago Fire spiller deres MLS kampe:

Der er stadig flere tusind billetter til salg, men tidligste afgang fra CPH i dag er først fremme kl 16:10 og kampen spilles kl. 15:00 lokal tid, så Sorry Guys. Trumpflation og hyperdyre VM-billetter har nok drænet de amerikanske pengepunge for "socker-money".
Kampen streames på All Red Video (det gamle LFC-TV), og der kan stadig signes up til 14 dages gratis adgang her:
https://video.liverpoolfc.com/
God kamp
YNWA