Indgangsbøn:
Nøjagtig ligesom starten på sidste års Ligaspil, lægger LFC ud med at tage imod Atletico Madrid på Anfield. SIdste år vandt Liverpool 3-2 på et hovedstødsmål fra VVD efter hjørnespark i tillægstiden. Se højdepunkterne her:
Atletico har fået en lunken start på sæsonen i La Liga - ligesom LFC i PL - men i modsætning til LFC, gik det helt galt for dem lørdag, da de ude tabte 3-0 til Bilbao. Her er resultaterne fra deres foreløbig 4 kampe i La Liga,, som pt giver dem en 7. plads:

Atleticos helt store stjerne er Julian Alvarez, og der har været turbolens omkring ham i sommer, da han efter VM gav udtryk for, at han gerne ville prøve noget andet i karrieren nu. Han var muligvis (nok meget sandsynligt) blevet kontaktet af Barcelona, som var klar til at betale € 100 mill., men Atletico ville ikke sælge. Atletico bad så Alvarez om at finde en anden klub, som ville købe ham, da de ikke ville sælge til en direkte konkurrent i La Liga. Arsenal var måske klar, men det skulle involvere en byttehandel med Gyokeres den anden vej, og i den sidste ende sagde Alvarez at han ikke ville til Gunnres.
Så Alvarez er ikke populær blandt AM-fans som buher ad ham, og i deres 0-3 nederlag mod Bilbao, sad Alvarez på bænken til 63. minut. Så alt er langtfra rosenrødt i Atletico, og Diego Simeone skal bearbejde en surmulende superstjerne, og se om han kan få banket lidt motivation ind i stjernen.
Liverpool
Spillet var væsentligt bedre mod Ipswich, end i de to første PL kampe, men Ipswich dækkede ikke så tæt op, og gav nogen huller, som Gakpo og Isak var gode til at finde. Det bliver helt sikkert anderledes mod Atletico. Kender man Simeone ret, så kommer Atletico primært til Anfield for at forsvare sig, og så forsøge med nogen hurtige kontraer. Heldigvis så defensiven noget skarpere ud med Araujo på højre backen isf Frimpong, og jeg har svært ved at forestille mig, at Iraola ikke holder fast i Araujo i et stykke tid som HB.
På midtbanen ser det ud til, at Gravenberch foreløbig har tabt til Mac Allister, mht at være den foretrukne, eftersom Wirtz og Szoboszlai kan der ikke pilles ved i startopstillingen.
I front skal Isak bare spille, så han forhåbentlig kan bygge på den selvtillid han pludselig udstrålede i Ipswich kampen. Det kan så blive et problem for Isaks spillestil, hvis Atletico stiller sig dybt i banen, med mange spillere bag bolden. Gakpo er den odenhyleme også svær at sætte af, efter at have klart den bedste spiller i LFC's sæsonstart. Så spørgsmålet er: Skal Gakpo og Munoz starte på fløjene igen? Eller skal Barcola i startopstillingen? Vi har vel ikke brugt over £ 100 mill og så skal han være indskiftningsspiller, så Barcola skal med fra start. Så håber jeg bare, at han og Gakpo får besked på flydende at flytte sig rundt og bytte side, som Gakpo og Munoz gjorde så fint mod Ipswich. Så her er mit bud på opstillingen.
Det kan selvfølgelig godt være, at Iraola roterer og spiller Gravenberch isf Mac Allister.
Det er jo nyt for Iraola at skulle håndtere så mange midtugekampe, som LFC spiller