Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
JimmyR
Geografisk sted: Aalborg

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JimmyR » torsdag, 21. mar, 2013 14:29

Alonso skrev:
JimmyR skrev:
Tom_Jorsal skrev:Nogen bud på ledertyper, der kunne være interessante at hente til Liverpool til sommer? Ashley Williams bliver nævnt og den vogn kunne jeg godt hoppe på. Alene af den grund, at han er så kommanderende i attitude. Det mangler vi virkelig - især når vi spiller mod de små hold som ikke laver andet end at løbe og kæmpe røven ud af bukserne. Der har vi simpelthen for mange pæne typer. Kunne være rart med en til midterforsvaret og den centrale midt.
Så at råbe højt, er simpelthen blevet kvalitet i sig selv? At kommunikere på banen burde være anden prioritet, første prioritet skal være at spilleren holder et højt bundniveau.

I toppen af Premier League har ingen hold plads til at 1 af de 11 kun er med pga hans verbale egenskaber, alle skal holde niveau og ved os skal nyindkøb forhøje niveauet, det gør Williams imo ikke.

Men hvis man kan råbe sig til en plads i topfodbold så vil jeg satme til at blæse igennem resten af sæsonen!
Hvilket formål tjener dit indlæg, JimmyR? Altså udover at fordumme debatten...
Jeg mener simpelthen ikke at fordi Williams er en ledertype så skal det kunne opveje for manglende fodboldmæssige kvaliteter
Hovedsagen må da være, at få en forsvar der kan hjælpe os fremad i PL, om han kommander eller ej. Hvis du så derigennem mener vi bliver et bedre hold af at have en halv dårlig men kommanderende Williams til at stå i bagkæden så tillægger du imo den egenskab alt for stor betydning

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » torsdag, 21. mar, 2013 15:15

JimmyR skrev:
Alonso skrev:
JimmyR skrev:
Tom_Jorsal skrev:Nogen bud på ledertyper, der kunne være interessante at hente til Liverpool til sommer? Ashley Williams bliver nævnt og den vogn kunne jeg godt hoppe på. Alene af den grund, at han er så kommanderende i attitude. Det mangler vi virkelig - især når vi spiller mod de små hold som ikke laver andet end at løbe og kæmpe røven ud af bukserne. Der har vi simpelthen for mange pæne typer. Kunne være rart med en til midterforsvaret og den centrale midt.
Så at råbe højt, er simpelthen blevet kvalitet i sig selv? At kommunikere på banen burde være anden prioritet, første prioritet skal være at spilleren holder et højt bundniveau.

I toppen af Premier League har ingen hold plads til at 1 af de 11 kun er med pga hans verbale egenskaber, alle skal holde niveau og ved os skal nyindkøb forhøje niveauet, det gør Williams imo ikke.

Men hvis man kan råbe sig til en plads i topfodbold så vil jeg satme til at blæse igennem resten af sæsonen!
Jeg mener simpelthen ikke at fordi Williams er en ledertype så skal det kunne opveje for manglende fodboldmæssige kvaliteter
Hovedsagen må da være, at få en forsvar der kan hjælpe os fremad i PL, om han kommander eller ej. Hvis du så derigennem mener vi bliver et bedre hold af at have en halv dårlig men kommanderende Williams til at stå i bagkæden så tillægger du imo den egenskab alt for stor betydning
jeg syntes Liverpool skal holdes fast i de ikke køber spillere ret meget over 24 år. Williams kan måske holde i 4 år. Og så kan jeg simpelthen ikke se ham forstærke Liverpool, ham håber jeg ikke de henter. Altså det er ikke en venneklub BR skal lave i Liverpool. Dede ja tak.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

JimmyR

Indlæg af JimmyR » torsdag, 21. mar, 2013 16:06

JimmyR skrev:
Alonso skrev:
JimmyR skrev:

Men derudover, anklager du mig for at fordumme debatten, når du ophøjer det til et faktum at Williams er den bedste kandidat og dernæst indrømmer at alle andre modvisende argumenter, taler til døve ører. Jeg håber da ikke du arbejder på samme måde udenfor dette debat forum....

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » torsdag, 21. mar, 2013 16:38

Jeg synes bare, mange af de kampe vi har tabt mod på papiret dårligere hold, er når de har kyset - bedst bevist ved Oldham-kampen. Vi har rigtig mange dygtigt teknisk spillere, men ikke så mange ledere. Carragher er sgu aldrig blevet valgt på hans kunnen med en bold, men har været en af verdens bedste på hovedet, positionering og lederegenskaber. Det er sådan en jeg efterlyser. Jeg synes vi mangler det, når vi har de der dage, hvor spillet bare ikke kører - en til at råbe Downing, Allen, Johnson, Sturridge og de andre op. Ashley Williams var også kun et bud, jeg siger ikkke vi skal hente ham for enhver pris.

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » torsdag, 21. mar, 2013 17:54

http://www.liverpool.no/newspg.aspx?id=36423&zone=1

Liverpool skulle have skrevet med denne unge forsvarsspiller fra Ungarn. Han er 16 år, og jeg kender ikke noget til ham.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » torsdag, 21. mar, 2013 18:50

@JimmyR

Det var nu fordi du antydede at Tom_Jorsal mente at bare man kunne råbe højt, så var man god nok. Det ved du jo godt han ikke mener, så hvorfor skriver du det? Derfor var dit indlæg fordummende.

Du kan pege fingre lige så meget du vil af mig, men fordi du mener jeg begår fejl skal du vel ikke selv gøre det? Synes det er en sølle form for argumentation.

Men du gentager egentlig bare det argument som mange har fremført. Du er ikke overbevist om hans kvaliteter ude på banen, så derfor mener du det ville være et forkert køb. Men jeg ser ingen andre løsninger fremført på dette forum.

Det værste er at vi tilsyneladende ikke er enige om at vi mangler lederskab. I mine øjne fungerer Agger og Skrtel ikke sammen, fordi ingen af dem leder ude på banen. Det bliver endnu værre når man kigger på hvilke spillere vi har på backerne, der bestemt heller ikke udviser lederskab.

Jeg synes vores forsvar har været markant bedre efter Jamie Carragher er kommet ind på holdet, selvom det ikke er optimalt. Jeg mener ikke Jamie Carragher er en dygtigere forsvarsspiller end Martin Skrtel. Snarere tværtimod. Men forsvaret fungerer markant bedre med ham derinde ved siden af Agger.

Jeg har aldrig sagt at Ashley Williams er nogen fantastisk spiller, men han er for mig den bedste kandidat, hvis man kigger på hvilken type vi søger. Det er et faktum i min verden indtil jeg bliver præsenteret for en bedre kandidat, hvilket sådan set bare var min pointe. Indtil jeg ser en bedre kandidat præsenteret for mig, så kan jeg bare ikke bruge det til noget at Williams ikke skulle være bedre end dem vi har. Han bidrager med nogle andre ting.

Apropos Agger, der jo skulle være en stor leder, hvis man læser nogle indlæg herinde, så kan man konstatere at i hvert fald Flemming Povlsen og Bo Henriksen i Ankerdal på News mener at han mangler at vise lederskab på landsholdet. Vi har også hørt Jose Enrique berette om at han er en stille fyr. Nu skal man ikke bare kæfte op, men vi mangler i den grad nogle der kan høres og mærkes i forsvaret. Jeg har set Ashley Williams live og jeg ved at han bringer det, ligesom jeg mener han er en glimrende fodboldspiller. Ikke fantastisk, ikke en top5 forsvarer i Premier League, men glimrende.

JimmyR

Indlæg af JimmyR » torsdag, 21. mar, 2013 19:18

Alonso skrev:@JimmyR

Det var nu fordi du antydede at Tom_Jorsal mente at bare man kunne råbe højt, så var man god nok. Det ved du jo godt han ikke mener, så hvorfor skriver du det? Derfor var dit indlæg fordummende.

Du kan pege fingre lige så meget du vil af mig, men fordi du mener jeg begår fejl skal du vel ikke selv gøre det? Synes det er en sølle form for argumentation.

Men du gentager egentlig bare det argument som mange har fremført. Du er ikke overbevist om hans kvaliteter ude på banen, så derfor mener du det ville være et forkert køb. Men jeg ser ingen andre løsninger fremført på dette forum.

Det værste er at vi tilsyneladende ikke er enige om at vi mangler lederskab. I mine øjne fungerer Agger og Skrtel ikke sammen, fordi ingen af dem leder ude på banen. Det bliver endnu værre når man kigger på hvilke spillere vi har på backerne, der bestemt heller ikke udviser lederskab.

Jeg synes vores forsvar har været markant bedre efter Jamie Carragher er kommet ind på holdet, selvom det ikke er optimalt. Jeg mener ikke Jamie Carragher er en dygtigere forsvarsspiller end Martin Skrtel. Snarere tværtimod. Men forsvaret fungerer markant bedre med ham derinde ved siden af Agger.

Jeg har aldrig sagt at Ashley Williams er nogen fantastisk spiller, men han er for mig den bedste kandidat, hvis man kigger på hvilken type vi søger. Det er et faktum i min verden indtil jeg bliver præsenteret for en bedre kandidat, hvilket sådan set bare var min pointe. Indtil jeg ser en bedre kandidat præsenteret for mig, så kan jeg bare ikke bruge det til noget at Williams ikke skulle være bedre end dem vi har. Han bidrager med nogle andre ting.

Apropos Agger, der jo skulle være en stor leder, hvis man læser nogle indlæg herinde, så kan man konstatere at i hvert fald Flemming Povlsen og Bo Henriksen i Ankerdal på News mener at han mangler at vise lederskab på landsholdet. Vi har også hørt Jose Enrique berette om at han er en stille fyr. Nu skal man ikke bare kæfte op, men vi mangler i den grad nogle der kan høres og mærkes i forsvaret. Jeg har set Ashley Williams live og jeg ved at han bringer det, ligesom jeg mener han er en glimrende fodboldspiller. Ikke fantastisk, ikke en top5 forsvarer i Premier League, men glimrende.
Fair nok ;)

Nej vi er helt enige om manglen på en leder i forsvaret, Williams typen kan vi godt bruge, jeg mener bar ikke Williams er god nok.
Generelt vil jeg sige, at hvis spillere ikke kan bidrage med et højere niveau end vores nuværende startere eller på sigt udvikle sig til et højere niveau så bør LFC ikke invester penge i dem.

Hvis jeg skal komme med et bud udfra dem vi er rygtet til, vil jeg tag Stefan de Vrij - Ung, anfører og kender også til lignede taktisk koncept.

Skrtel og Agger som makkerpar har jeg aldrig set lyset i, generelt stoler jeg ikke på Skrtel, han er simpelthen for svingende og hans taktiske forståelse ser udtil at være mangelfuld og det er netop her Carragher er væsentlig bedre og derfor fungere forsvaret også bedre med Carragher altså stabilt niveau og enorm taktisk forståelse.

Agger virker heller ikke for mig som den fødte leder, han skal først og fremmes koncentrer sig om eget spil - For hans fejl har i den grad også været til at få øje på i år

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » torsdag, 21. mar, 2013 19:19

Det er som om lederskab defineres ud fra antagelsen om, at det er højtråbende typer, der er lig med at have lederevner. Det er vel kun en lille del af det. Man kan lede på mange måder, også på en fodboldbane. Derfor syntes jeg at man bør brede debatten om vores forsvar, indkøb til forsvaret og hvordan man i det hele taget forsvarer lidt mere ud.

Jeg skrev, kan jeg svagt erindre, for meget lang tid siden at indkøb udelukkende bør foretages, så typerne passer til stilen og hvad vi konkret mangler. Det er noget jeg tidligere har savnet, men ser tegn på er indtænkt i indkøbsstrategien. Dog med den tilføjelse at man køber ind med den jyske købmandshat på.

For dermed at runde Williams. Manden har som en del har nævnt en del af pakken, men imø er det slet ikke nok. Jeg er helt sikker på at han ikke kommer til Anfield. Og jeg tror sgu vores netværk er noget mere spændt ud end vores velmenende forum kan rumme af viden, så jeg er helt fortrøstningsfuld hvad angår indkøb af kommende forsvarsspillere.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » torsdag, 21. mar, 2013 19:27

Problemet ved hele denne lederdebat er at det er meget svært at spotte disse typer på tv-skærmen. TV'et følger bolden, men du ser meget sjældent hvordan enkelte spillere kommunikerer rundt. Nogle spillere spiller meget instinktivt hvilket, sat hårdt op, betyder at de følger bolden og manden uden tanke på resten af holdets balance. Derfor opstår der huller der kan udnyttes, hvilket er et problem.

Vores idealforsvar har for mange af de tendenser, hvilket er problemet. Jeg vil hjertens gerne have en bedre spiller end Williams, men han skal have taktisk indsigt og forstå at kommunikere dette overfor sine medspillere. Hvad angår taktisk indsigt så skal vi huske på at det ikke er raketvidenskab.

Brugeravatar
rnh
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af rnh » torsdag, 21. mar, 2013 20:12

Tror faktisk at Agger har de leder egenskaber der skal til.
Det bliver helt sikkert også nemmere for ham at vise når han ikke står skulder mod skulder med en spillende legende som Carragher der naturligt nok har rollen når han spiller.

At vi mangler en centerforsvar der ingen tvivl om men tror ikke at han behøver lederegenskaber.

Pollpot

Indlæg af Pollpot » fredag, 22. mar, 2013 07:21

Jeg synes vi bør gå efter Hulk, han virker til at være falde lid ud i Zenit, men er en fantastisk spiller, bum særk, hurtig, teknisk dygig, og sparker hårdt som en hest.

Brugeravatar
Weissert
Geografisk sted: Tønder, Sdr. Jylland !

Re: Sv: Hvem skal ind?

Indlæg af Weissert » fredag, 22. mar, 2013 08:09

Pollpot skrev:Jeg synes vi bør gå efter Hulk, han virker til at være falde lid ud i Zenit, men er en fantastisk spiller, bum særk, hurtig, teknisk dygig, og sparker hårdt som en hest.
Aldrig i livet. Hulk virker som en moneygrabber, og absolut ikke en der spiller med hjertet for klubben. Hej Joe Cole !
“When I've got nothing better to do, I look down the league table to see how Everton are getting along.”

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » fredag, 22. mar, 2013 10:35

Enig, Weissert. Han er klasse, men virker ikke til at være Liverpool-materiale på samme måde som Adebayor ikke gør det.

shv12

Indlæg af shv12 » lørdag, 23. mar, 2013 00:30

Vi henter Simon Kjær til sommer, sikker da et overblik han havde i dag.
Agger og ham gjord det virkeligt godt i dag!
Kunne være vildt med de to vikinger nede bagved :army8: :flag5: :aliboronz3:
Henderson bliver næste kaptajn for Liverpool FC

Brugeravatar
Doessing

Indlæg af Doessing » lørdag, 23. mar, 2013 07:23

shv12 skrev:Vi henter Simon Kjær til sommer, sikker da et overblik han havde i dag.
Agger og ham gjord det virkeligt godt i dag!
Kunne være vildt med de to vikinger nede bagved :army8: :flag5: :aliboronz3:
Kunne vi så ikke tage Cornelius med i samme ombæring?? :)

Besvar