Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 34

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Surf » onsdag, 31. jul, 2013 13:48

texy skrev: 1) Shelvey er blevet erstattet af Alberto (et bytte, der i gevaldig grad piner mig)
2) Reina er blevet erstattet af Mignolet (et tvivlsomt bytte der kan gå begge veje, men som her og nu har skabt noget uro og dårlig stemning)
3) Carra er blevet erstattet af Toure (et kløgtigt bytte, da Carra's stop var uundgåligt)
4) Carroll er blevet erstattet af Aspas (et bytte jeg er ked af, da jeg længe har følt truppen mangler Carrolls fysik og hovedstødsstyrke i begge ender)
1) Synes det er utroligt svært at vurdere det bytte endnu, før hverken Shelvey eller Alberto har udviklet sig lidt mere. Men i udgangspunktet synes jeg ikke Shelvey havde præsteret specielt prangende på det seneste, samtidig med at han imø. ikke rigtigt passede ind i stilen hos BR. At han så er røget til Swansea undrer mig også. Jeg kan godt lide Shelvey, særligt hans fanden-i-voldsk-hed (og ikke mindst hans famøse reaktion mod Ferguson), men jeg synes hans udvikling var gået i stå. Synes byttet gør hverken fra eller til i nuværende situation. Forventede ikke at Shelvey ville få en bærende kraft på vores hold i næste sæson, og det tror jeg ej heller Alberto vil. Hvem der har mest potentiale af de to aner jeg ikke.

2) Er godt tilfreds med det bytte, men vil helst se Mignolet på tæt hold i en hel sæson først. Jeg håber at han gør os mere sikre på dødbolde. Igen, imø., hverken fra eller til.

3) Kløgtigt, enig, og tror også vi går styrkede ud af det, da Toure nok er bedre end Carra. (Damn, jeg kommer til at savne den gamle. Må hellere se at få mig Sky Sports ;) )

4) Aspas er imø. bedre end Carroll, og jeg er godt tilfreds med det bytte.

Alt i alt synes jeg vi som minimum går styrket ud af vinduet lige nu, men uden at det er prangende. Håber utroligt meget på en signing, der vil være en klar forstærkning. Men sætter ikke mine forventninger højt, og håber bare vi kan fortsætte hvor vi slap i foråret.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » onsdag, 31. jul, 2013 14:13

Det interessante er jo at de to steder texy er decideret ærgerlig over udskiftningen, er de to steder hvor Brendan Rodgers har fået spillere ind der i højere grad matcher hans koncept. Så kan man være uenig i konceptet, men jeg synes det er fortræffeligt at vi køber spillere ind til en klar strategi.

Som jeg har forklaret mange gange tidligere er det vigtigt at man differentierer sig på den front. At man er ekstra dygtig til noget, frem for at tro at man kan mestre det hele. En plan B med lange bolde er jo ineffektiv, hvis du ikke har sat alt i værk for at det skal lykkes. Ellers er vi, i bedste fald, ude i en forvirringsmanøvre. Men problemet her er at det lige så godt kan forvirre dine egne spillere, som det kan forvirre modstandernes.

Hvad der netop har kendetegnet de sidste mange års indkøb er at spillernes spidskompetencer har været for forskellige, hvilket er grunden til at vi har måtte skifte så meget ud. Omvendt har Tottenham været dygtige til at købe spillere til en bestemt filosofi, hvilket har givet dem succes.

Om man så vil have holdet til at spille som Big Sam i West Ham, eller som Rodgers ønsker i Liverpool, så er det vigtigt at man er loyal overfor den strategi i spillerrekrutteringen.

Dermed ikke sagt at man kun kan spille på en måde. Det handler bare om at justere systemet ud fra de samme idéer, d ingen spillere er helt ens. Et godt eksempel herpå er om man bruger Sturridge eller Suarez i front. Sturridge truer mere i dybden end Suarez, der omvendt er en bedre playmaker. Så skal du dække Sturridge eller Suarez op kræver det et forskelligt tankesæt som forsvarsspiller, hvilket jo netop er en anden plan for det offensive spil.

texy
Alder: 49

Indlæg af texy » onsdag, 31. jul, 2013 14:17

Surf skrev:
texy skrev: 1) Shelvey er blevet erstattet af Alberto (et bytte, der i gevaldig grad piner mig)
2) Reina er blevet erstattet af Mignolet (et tvivlsomt bytte der kan gå begge veje, men som her og nu har skabt noget uro og dårlig stemning)
3) Carra er blevet erstattet af Toure (et kløgtigt bytte, da Carra's stop var uundgåligt)
4) Carroll er blevet erstattet af Aspas (et bytte jeg er ked af, da jeg længe har følt truppen mangler Carrolls fysik og hovedstødsstyrke i begge ender)
1) Synes det er utroligt svært at vurdere det bytte endnu, før hverken Shelvey eller Alberto har udviklet sig lidt mere. Men i udgangspunktet synes jeg ikke Shelvey havde præsteret specielt prangende på det seneste, samtidig med at han imø. ikke rigtigt passede ind i stilen hos BR. At han så er røget til Swansea undrer mig også. Jeg kan godt lide Shelvey, særligt hans fanden-i-voldsk-hed (og ikke mindst hans famøse reaktion mod Ferguson), men jeg synes hans udvikling var gået i stå. Synes byttet gør hverken fra eller til i nuværende situation. Forventede ikke at Shelvey ville få en bærende kraft på vores hold i næste sæson, og det tror jeg ej heller Alberto vil. Hvem der har mest potentiale af de to aner jeg ikke.

2) Er godt tilfreds med det bytte, men vil helst se Mignolet på tæt hold i en hel sæson først. Jeg håber at han gør os mere sikre på dødbolde. Igen, imø., hverken fra eller til.

3) Kløgtigt, enig, og tror også vi går styrkede ud af det, da Toure nok er bedre end Carra. (Damn, jeg kommer til at savne den gamle. Må hellere se at få mig Sky Sports ;) )

4) Aspas er imø. bedre end Carroll, og jeg er godt tilfreds med det bytte.

Alt i alt synes jeg vi som minimum går styrket ud af vinduet lige nu, men uden at det er prangende. Håber utroligt meget på en signing, der vil være en klar forstærkning. Men sætter ikke mine forventninger højt, og håber bare vi kan fortsætte hvor vi slap i foråret.
Jaja, vi er ikke helt enige, men fred være med det. Jeg vil dog påpege, at hvorvidt vi er styrket i lige så høj grad afhænger af, havd vores konkurrenter gør. Og mens Arsenal heldigvis indtil videre ikke gør noget som helst, så lader Spurs til at forstærke sig så meget, at jeg er lige ved at tro, at de kan presse top 3. Det finder jeg bekymrende, når det samtidig er åbenlyst, at Arsenal er villige til at bruge penge denne sommer. Det er Arsenal og Spurs vi skal slå. Og vi ville have et væsentligt bedre udgangspunkt til at slå dem i PL, hvis vi formåede at slå dem i transfervinduet.
Kloppite

texy

Indlæg af texy » onsdag, 31. jul, 2013 14:18

Alonso skrev:Det interessante er jo at de to steder texy er decideret ærgerlig over udskiftningen, er de to steder hvor Brendan Rodgers har fået spillere ind der i højere grad matcher hans koncept. Så kan man være uenig i konceptet, men jeg synes det er fortræffeligt at vi køber spillere ind til en klar strategi.
Som jeg har forklaret mange gange tidligere er det vigtigt at man differentierer sig på den front. At man er ekstra dygtig til noget, frem for at tro at man kan mestre det hele. En plan B med lange bolde er jo ineffektiv, hvis du ikke har sat alt i værk for at det skal lykkes. Ellers er vi, i bedste fald, ude i en forvirringsmanøvre. Men problemet her er at det lige så godt kan forvirre dine egne spillere, som det kan forvirre modstandernes.

Hvad der netop har kendetegnet de sidste mange års indkøb er at spillernes spidskompetencer har været for forskellige, hvilket er grunden til at vi har måtte skifte så meget ud. Omvendt har Tottenham været dygtige til at købe spillere til en bestemt filosofi, hvilket har givet dem succes.

Om man så vil have holdet til at spille som Big Sam i West Ham, eller som Rodgers ønsker i Liverpool, så er det vigtigt at man er loyal overfor den strategi i spillerrekrutteringen.

Dermed ikke sagt at man kun kan spille på en måde. Det handler bare om at justere systemet ud fra de samme idéer, d ingen spillere er helt ens. Et godt eksempel herpå er om man bruger Sturridge eller Suarez i front. Sturridge truer mere i dybden end Suarez, der omvendt er en bedre playmaker. Så skal du dække Sturridge eller Suarez op kræver det et forskelligt tankesæt som forsvarsspiller, hvilket jo netop er en anden plan for det offensive spil.
Det har du ret i. Men en af mine anker i forhold til Rodgers er netop den manglende plan B, som både skader os offensivt (ved ikke at kunne få scoret det mål, der vender uafgjort til sejr) og defensivt (ved ikke at kunne forvsvare et-måls-føringen).

Jeg er dybt uenig i din pointe om, at diversitet skulle være en hæmsko. Rafa's mantra om possibilities ligger mere op ad min tankegang i forhold til, hvad jeg tror skaber et succesfuldt fodboldhold. Især i PL tror jeg ikke, at du kommer langt nok ved kun at fokusere på det tekniske og flydende spil. Af og til kræves der noget andet. Det er Arsenal i mine øjne et fremragende eksempel på. De havde i perioden 2000-2004 et helt forrygende mix a spillere. Med afgangen af spillere som Ray Parlour, Viera, Lauren, Toure, Ljungberg, Keown, Adams og Sol Campell lugede de langsomt ud i de spillere, der også havde en fysisk dimension i deres spil, og fokuserede mere og mere på teknisk kunnen - måske med Meertesacker som undtagelsen der bekræfter reglen. Siden da har de spillet flot, men ikke vundet noget.

Man Utd og Chelsea har begge formået at bevare mixet, hvilket Man City nu også gør.
Kloppite

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » onsdag, 31. jul, 2013 14:47

@ Texy

Ok, jeg har kun set et par kampe med Damiao til OL, men blev lidt skeptisk overfor hypen, da jeg læste, at han normalt ikke holdt så højt niveau som til OL. Konoplyanka har jeg ikke set i kamp, men jeg husker da et ret godt mål imod England, og generelt er min fornemmelse, at begge spillere er lige hypede. Konoplyanka er i hvert fald også blevet rygtet til nogle store og nok pt. mere attraktive klubber end LFC, så jeg ved ikke, om Damiao ville være et større scoop på den led.

Rondon, som LFC bliver sat i forbindelse med i Kellys link for nogle indlæg siden, virker umiddelbart som det bedste bud på en ny angriber imø.. Behovet for en central angriber er ikke enormt - heller ikke hvis Suarez skulle skifte - da Sturridge fungerer bedst som central angriber, og derfor kan jeg ikke se behovet for at lægge £20 mio. for en boksangriber, og umiddelbart virker Rondon til at være en del billigere.

Michu kan jeg bedre se ideen i, fordi han også kan anvendes bag en angriber. Jeg er ikke helt enig i, at Michus fremgang skal fordeles ud over over de fire sidste sæsoner, da de to seneste sæsoners udvikling er helt ekseptionelle i forhold til, hvad Michu ellers har vist, og uden en så overraskende udvikling tror jeg ikke, at Michu var blevet en profil i en stor liga. Jeg tvivler dog på, at Michu kan blive ved med at bygge på og forbedre sig. En ting er at kunne klare konstant større udfordringer mentalt, en anden ting er, hvor langt fodboldtalentet rækker. Det, Michu har vist i de to seneste sæsoner, kan dog imidlertid sagtens være nok til, at han kan blive en god spiller for LFC, men hvis ikke han slår til med det samme, så tror jeg ikke, han er i stand til at vokse med opgaven - han er ved at forløst sit potentiale. Demba Ba er også en spiller, der synes at have præsteret hver gang, han har taget et skridt op - altså indtil han kom til CFC, hvor han pt. ser ud til at være gået i stå.

@ Alonso

Jeg er helt enig i, at det vil være svært at forene Rodgers' filosofi med Sams og så skabe den ultimative filosofi, men der findes imø. en balancegang, og store stærke angribere har både Spurs og Arsenal haft en forkærlighed for igennem længere tid. Modstykket til Rodgers er imø. ikke Sam - de har begge et koncept, som de nødigt afviger fra. Modstykket er Ferguson og formentlig Moyes, som begge er meget villige til at ændre på konceptet i forhold til spillermaterialet, og det har de begge haft stor succes med. Men Rodgers skal selvfølgelig ikke gøre som Ferguson eller Moyes - han skal gøre, hvad han selv finder, er det mest optimale, og der er flere måder at opnå succes på imø.. Rodgers' koncept kan være lige så godt som Fergusons - eller bedre - det må tiden vise.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Surf
Alder: 34

Indlæg af Surf » onsdag, 31. jul, 2013 14:54

texy skrev: Jaja, vi er ikke helt enige, men fred være med det. Jeg vil dog påpege, at hvorvidt vi er styrket i lige så høj grad afhænger af, havd vores konkurrenter gør. Og mens Arsenal heldigvis indtil videre ikke gør noget som helst, så lader Spurs til at forstærke sig så meget, at jeg er lige ved at tro, at de kan presse top 3. Det finder jeg bekymrende, når det samtidig er åbenlyst, at Arsenal er villige til at bruge penge denne sommer. Det er Arsenal og Spurs vi skal slå. Og vi ville have et væsentligt bedre udgangspunkt til at slå dem i PL, hvis vi formåede at slå dem i transfervinduet.
Men vi er tilgengæld enige om, at selv hvis vi har styrket truppen absolut set (hvilken ingen vel helt ved endnu), så handler det mere om, hvordan vi er styrket relativt over for Arsenal, Spurs og Everton. Jeg tror Spurs bliver svære at slå i år, men det afhænger også meget af Bale sagen, om de får Soldado og om Paulinho slår igennem. Ellers synes jeg ikke de ser vildt farlige ud. Arsenal lader rigtigt nok til at være villige til at bruge penge, men spørgsmålet er, om der er kvalitet i markedet, som de kan bruge pengene på? Selvom de er i CL, lader de til at være hæmmede af det nuværende marked for angribere, hvilket vel især er dér, de har brug for forstærkning.

Everton bør vi overhale næste sæson, og det tror jeg også vi gør.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » onsdag, 31. jul, 2013 14:58

Fribytter skrev:@ Texy

Ok, jeg har kun set et par kampe med Damiao til OL, men blev lidt skeptisk overfor hypen, da jeg læste, at han normalt ikke holdt så højt niveau som til OL. Konoplyanka har jeg ikke set i kamp, men jeg husker da et ret godt mål imod England, og generelt er min fornemmelse, at begge spillere er lige hypede. Konoplyanka er i hvert fald også blevet rygtet til nogle store og nok pt. mere attraktive klubber end LFC, så jeg ved ikke, om Damiao ville være et større scoop på den led.

Rondon, som LFC bliver sat i forbindelse med i Kellys link for nogle indlæg siden, virker umiddelbart som det bedste bud på en ny angriber imø.. Behovet for en central angriber er ikke enormt - heller ikke hvis Suarez skulle skifte - da Sturridge fungerer bedst som central angriber, og derfor kan jeg ikke se behovet for at lægge £20 mio. for en boksangriber, og umiddelbart virker Rondon til at være en del billigere.

Michu kan jeg bedre se ideen i, fordi han også kan anvendes bag en angriber. Jeg er ikke helt enig i, at Michus fremgang skal fordeles ud over over de fire sidste sæsoner, da de to seneste sæsoners udvikling er helt ekseptionelle i forhold til, hvad Michu ellers har vist, og uden en så overraskende udvikling tror jeg ikke, at Michu var blevet en profil i en stor liga. Jeg tvivler dog på, at Michu kan blive ved med at bygge på og forbedre sig. En ting er at kunne klare konstant større udfordringer mentalt, en anden ting er, hvor langt fodboldtalentet rækker. Det, Michu har vist i de to seneste sæsoner, kan dog imidlertid sagtens være nok til, at han kan blive en god spiller for LFC, men hvis ikke han slår til med det samme, så tror jeg ikke, han er i stand til at vokse med opgaven - han er ved at forløst sit potentiale. Demba Ba er også en spiller, der synes at have præsteret hver gang, han har taget et skridt op - altså indtil han kom til CFC, hvor han pt. ser ud til at være gået i stå.

@ Alonso

Jeg er helt enig i, at det vil være svært at forene Rodgers' filosofi med Sams og så skabe den ultimative filosofi, men der findes imø. en balancegang, og store stærke angribere har både Spurs og Arsenal haft en forkærlighed for igennem længere tid. Modstykket til Rodgers er imø. ikke Sam - de har begge et koncept, som de nødigt afviger fra. Modstykket er Ferguson og formentlig Moyes, som begge er meget villige til at ændre på konceptet i forhold til spillermaterialet, og det har de begge haft stor succes med. Men Rodgers skal selvfølgelig ikke gøre som Ferguson eller Moyes - han skal gøre, hvad han selv finder, er det mest optimale, og der er flere måder at opnå succes på imø.. Rodgers' koncept kan være lige så godt som Fergusons - eller bedre - det må tiden vise.
Jeg er helt enig.
Jeg så gerne offensive forstærkes med Rondon såfremt Luis bliver.
http://www.transfermarkt.co.uk/en/salom ... 80197.html

Vores ven fra Benfica. Lorenzo Megarejo tror jeg godt kan overraske positivt. Han ligner en fyr med god teknik og godt i de smårum, og virker meget hurtigt og løbevillig.

Papa kender jeg ikke det store til. Martin syntes jeg personligt er for god til at sende væk.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » onsdag, 31. jul, 2013 15:18

Et ord beskriver vores transfervindue meget godt: Kvantitet.

texy

Indlæg af texy » onsdag, 31. jul, 2013 15:26

@ Fribytter

Jeg mener nu sagtens, at Damiao kan spille bag den centrale angriber på samme måde som Suarez kan. En slags fri rolle. Det er faktisk nok den position jeg helst vil benytte ham i. Men mit kendskab er naturligvis også begrænset.

I forhold til Michu, så var min pointe med at nævne hans sidste fire sæsoner, at han ikke har stået stille i sin udvikling eller haft formenedgang. Og jeg mener ikke, at betegnelsen "one-season-wonder" overhovedet kan komme i betragtning i forhold til en mand, der først har haft en fantastisk sæson i Primera og dernæst en fænemonal sæson i PL. At worst må man så frygte at han skulle være et "two-seasons-wonder"...
Kloppite

Brugeravatar
rnh
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af rnh » onsdag, 31. jul, 2013 15:33

Er Kyriakos Papadopoulos en af vores store signings ??? En 21 knægt med en skade og han koster mange penge.

Jeg syntes ikke vi mangler flere spillere i truppen der er under 25.

Jeg har lidt svært ved at være optimist. :)

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » onsdag, 31. jul, 2013 15:35

rnh skrev:Er Kyriakos Papadopoulos en af vores store signings ??? En 21 knægt med en skade og han koster mange penge.

Så fordi en spiller er under 25 er han automatisk uinteressant? Bale er 24, så ham vil du måske heller ikke have?

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » onsdag, 31. jul, 2013 15:37

Alonso skrev:
rnh skrev:Er Kyriakos Papadopoulos en af vores store signings ??? En 21 knægt med en skade og han koster mange penge.

Så fordi en spiller er under 25 er han automatisk uinteressant? Bale er 24, så ham vil du måske heller ikke have?
Hvis man skal op og betale +85 mio pund - nej.

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » onsdag, 31. jul, 2013 15:38

Aggerdoo skrev:
Alonso skrev:

Who cares hvad prisen er. Pointen er at det er tåbeligt at afskrive spillere på grund af deres alder.

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » onsdag, 31. jul, 2013 15:41

Alonso skrev:
Aggerdoo skrev:
Alonso skrev:

Who cares hvad prisen er. Pointen er at det er tåbeligt at afskrive spillere på grund af deres alder.
Næh, det er jeg ikke enig i. En god trup består af spillere i alle aldersgrupper - for mange unge spillere skaber ofte stor ustabilitet.

Brugeravatar
RedRedRed

Indlæg af RedRedRed » onsdag, 31. jul, 2013 15:43

Aggerdoo skrev:
Alonso skrev:
Aggerdoo skrev:
Alonso skrev:

Næh, det er jeg ikke enig i. En god trup består af spillere i alle aldersgrupper - for mange unge spillere skaber ofte stor ustabilitet.
Prøv at fortæl Dortmund det. ;)
Senest rettet af RedRedRed onsdag, 31. jul, 2013 15:43, rettet i alt 1 gang.

Besvar