Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Cee-Jay

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Cee-Jay » søndag, 03. jan, 2010 21:49

Da vores fløje ofte halter, ville jeg mene at Alessandro Mancini fra Inter kunne pynte gevaldigt.. Ligesom Rafa godt kan lide, kan han spille flere pladser, og vi har da også tidligere været interesseret i brasilianeren: http://www.bold.dk/nyt/Roma-afviser-Liverpool-bud

Han har ikke haft samme succes i Inter som han havde i Roma, og kan nok også derfor erhverves for et beløb som vores kassekredit kan bære.. 8-)

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » søndag, 03. jan, 2010 21:55

Som jeg nævner i Maxi Rodriguez tråden, så kunne Adam Johnson godt være en attraktiv spiller at hente -->
http://www.liverpoolfc.dk/forum/viewtop ... 66#p182166

22 år. Engelsk. venstre benet venstre wing. Offensiv initiativrig. Omrking de £3-5 mio i værdi.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Arturo Bandini
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 35

Indlæg af Arturo Bandini » søndag, 03. jan, 2010 22:23

Jeg vil have Michael Johnson, men først når han er rask.
Så kan vi give kaptajnen noget konkurrence.
Han ved, at tovtrækning var en anerkendt sport i OL, og han skriver wudden i stedet for hvordan. Ja han er kort og godt Nicolas fra Esbjerg, der er meget glad for øl!

NAH

Indlæg af NAH » søndag, 03. jan, 2010 22:30

Arturo Bandini skrev:Jeg vil have Michael Johnson, men først når han er rask.
Så kan vi give kaptajnen noget konkurrence.
Er han ikke mere skrøbelig end Aurelio, Kewell og Smicer tilsammen? Eneste kamp jeg kan huske at have set ham spille var UEFA cup mod FC Midtjylland og da var han langt fra imponerende, faktisk virkede indstillingen som den SG havde i går ;)

Brugeravatar
Kofoed
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Kofoed » mandag, 04. jan, 2010 20:28

Jeg så helt klart gerne Jones, Toni, Mata eller Maxi Rodriguez. Nok allerhelst Toni og Mata, selvom jeg heller ikke ville blive ked af det, hvis vi fik Jones.

Men vi bliver simpelthen nødt til at tynde ud i truppen for at få råd til nogle af disse spillere. Så gerne Babel, Voronin, Dossena og Itandje ud.
Én gang Liverpool, altid Liverpool
LIVERPOOL forever

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 05. jan, 2010 18:17

Ja med de positive nyheder vedr. Dossena og Voronin så kan man begynde at håbe på lidt i det her vindue...

Maxi kommer forhåbentlig ind, og han skulle være villig til at gå ned i løn, hvorfor enten The Doss' eller Voromanias afgang går lige op med Maxis løn.

Hvad kan vi mere håbe på?

Der har været meget snak om en ekstra angriber, men personligt vil jeg gerne have endnu en kant - og vel og mærke en, der kan begå sig i venstresiden, og ikke som Yossi, der ofte bliver nødt til at trække ind i banen for at være farlig. Med tilgangen af Maxi vil vi være godt garderet på højrekanten og den offensive midt - jeg tror ikke, at han vil kunne løfte vores venstrekant et ekstra niveau op i forhold til Riera, Babel og Yossi.

I forlængelse heraf vil det være lidt af et overkill også at sikre sig VdV, idet han for det første primært dækker Gerrads plads, hvor vi så med Maxi allerede ville have tre spillere. Dernæst tvivler jeg på, at han kan klare sig permanent på fløjen i PL - og vil formentlig varetage venstrefløj på samme måde som Yossi, hvilket ikke er optimalt imø.

V. Moses virker som den mest oplagte, af de spillere vi bliver sat i forbindelse med, hvis vi skal have en venstrekant - og jeg håber faktisk på, at han bliver købt i dette vindue, selvom vi nok ikke kan forvente, at han forstærker holdet fra dag 1.

Moses vil kunne gøre vejen til venstremidt længere for Aurelio (hvilket alt andet lige er godt) og ud fra Wiki agere en slags second-striker (han lader til at være lidt A. Young-agtig eller Babel-agtig, om man vil).

Hvis vi/jeg kan tillade os at håbe på mere end Maxi og Moses, så vil jeg enten gerne se en ekstra angriber.

Det mest perspektivrige ville nok være Chamakh (der ifølge Wiki også kan begå sig på andre offensive pladser!), som vi pludselig ud af det blå bliver sat i forbindelse med - han koster dog formentlig lidt knaster, selvom han har kontraktudløb til sommer, da Bordeaux virker lidt M. O'Neil-aggressive i forsøget på at holde på ham (primært i forbindelse med Arsenals flirten).

C. Cole er jeg også meget positivt stemt overfor, men selvom han er engelsk (hvilket måske bliver en nødvendighed med henblik på en fremtidig regelændring), så kæmper han altså lidt med skader og er ikke så alsidig som Chamakh

Dernæst er der køb af Carew og Heskey og en halvårlig lejeaftale med RvN - ingen af delene får mig op af stolen.

En ekstra angriber kræver desuden nok et salg af Babel (og måske Degen). Hvis det ikke er muligt at købe Cole eller Chamakh for Babel-pengene - eller hvis Rafa måske først vil sikre Chamakh efter sæsonen, så er en lejeaftale med RvN måske en ok løsning, men i så fald vil vi stadig kunne forstærke holdet på andre positioner med Babel-pengene.

Vi blev i sommers og efteråret sat i forbindelse med Upson... Han er bedre end Skrtel til det meste, men jeg vil mene, det er et lidt overflødigt køb, da Skrtel burde kunne finde klassen til at agere et fornuftigt tredjevalg.

Et løst rygte (i forb. med Spurs godt nok) er, at Micah Richards gerne vil væk fra City, men Mancini først vil have en afløser parat. Jeg synes, Richards på det seneste har vist, at han mangler en del taktisk forståelse, og på den led vil han måske ikke være en forstærkning i forhold til Upson og Skrtel. Men han kan tilgengæld spille højreback, og der mangler vi netop en backup - og så er hans fysik ret enestående. Richards (21 år) talent, erfaring og nuværende niveau er meget større end Darbys (21 år). Kelly vil dog få længere til spilletid, men jeg tror ikke nødvendigvis, det vil være dårligt for hans udvikling. Insua formåede jo også at tilkæmpe sig spilletid på trods af konkurrence fra Aurelio og Dossena.

Altså min ønskeseddel er - med de ovenstående betingelser og forbehold - og ud fra præmissen om, at Maxi sikres (det er ikke et jinx):

1. Moses
2. Chamakh/Cole
3. Lejeaftale med RvN
4. Richards
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Belloni
Geografisk sted: Sønderborg

Indlæg af Belloni » tirsdag, 05. jan, 2010 18:35

Hvor blev der af Aiden McGeady? Læste en artikel og kom til at tænke på ham. Hvis vi ikke får fingre i Victor Moses (Har ikke set ham spille, men han er da hypet nok til at jeg også bliver vild :D ), håber jeg vi får McGeady fordi:
1. Han er ung
2. Han er britisk
3. Han er teknisk dygtig og har noget speed
4. Venstrekanten er et sted vi halter seriøst
5. Han har det fedeste efternavn :D

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 05. jan, 2010 18:59

Ja det kunne også være en mulighed. Jeg er dog ikke stødt på rygter som ved Moses... Adam Johnson, som Hekkem nævner, blev vi også sat i forbindelse med i sommers... Jeg kender dog ikke nok til skotsk fodbold og engelsk første division til at kunne vurdere styrkeforholdet mellem de tre. Moses virker dog til at være et større talent. Han er lige fyldt 19 år, hvorimod Johnson er 22 og Aiden 23 år.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » tirsdag, 05. jan, 2010 21:59

Pompey's spillere har vist ikke fået deres løn endnu. Hvis vi absolut SKAL have en forsvarer, så kunne man måske nuppe en af deres gratis, som backup. Nadir Belhadj måske eller hvis folk savner Finnan, så er han også i deres trup.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » tirsdag, 05. jan, 2010 23:10

Youness Kaboul er også en mulighed i så fald. Høj men alsidig forsvarsspiller.

Boye

Indlæg af Boye » tirsdag, 05. jan, 2010 23:41

texnymann skrev:Pompey's spillere har vist ikke fået deres løn endnu. Hvis vi absolut SKAL have en forsvarer, så kunne man måske nuppe en af deres gratis, som backup. Nadir Belhadj måske eller hvis folk savner Finnan, så er han også i deres trup.
God idé med Belhadj. Han ville være fremragende, hvis han er tilfreds med en backup rolle, men så er spørgsmålet bare om det vil mindske spillere som Kelly og Darbys chance for at få et gennembrud.

NAH

Indlæg af NAH » onsdag, 06. jan, 2010 00:32

Belloni skrev:Hvor blev der af Aiden McGeady? Læste en artikel og kom til at tænke på ham. Hvis vi ikke får fingre i Victor Moses (Har ikke set ham spille, men han er da hypet nok til at jeg også bliver vild :D ), håber jeg vi får McGeady fordi:
1. Han er ung
2. Han er britisk
3. Han er teknisk dygtig og har noget speed
4. Venstrekanten er et sted vi halter seriøst
5. Han har det fedeste efternavn :D
Kan Rafa bytte Voronin og Dossena ud med Maxi R og Babel ud med McGeady vil vi være i stand til at spille 4-4-2 af og til :)

McGeady er det tætteste man kan komme McManaman hans afslutninger veksler mellem det sublime og det pinlige ;) , men han udfordrer hele kampen det kan ikke just siges om Babel (der mest udfordrer min tålmodighed)

Corfitzen

Indlæg af Corfitzen » onsdag, 06. jan, 2010 07:02

Min store drøm er at vi får en Lavezzi. Det er jo nok på ingen aktuelt pt. da vi ingen penge har, men han er virkelig en spiller jeg drømmer om at se til sommer, vi har jo før været ude efter ham og har kunne læse mig til på nettet til at der skulle være interesse for ham, men at vi bare ikke har pengene til ham i januar.

Ved nu ikke hvor pålidelig kilden er, men anyways er her den:

http://www.sport.co.uk/news/Football/32 ... i_ace.aspx

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » onsdag, 06. jan, 2010 08:41

Nu er Belhadj jo venstrebensspiller (det var jo det der gjorde hans højrebensflugter mod os så - for Portsmouth- mirakuløs), så ved ikke hvor meget han ville komme til at betyde for hhv. Darby og Kellys udvikling. Belhadj ville være en ok back-up til Insúa, hvis Aurelio ikke forlænger, og dækker desuden rollen som wing bedre end både Dossena og Aurelio, selvom jeg ikke altid er lige meget for at stille med backs på fløjen.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » onsdag, 06. jan, 2010 11:03

Boye skrev:
texnymann skrev:Pompey's spillere har vist ikke fået deres løn endnu. Hvis vi absolut SKAL have en forsvarer, så kunne man måske nuppe en af deres gratis, som backup. Nadir Belhadj måske eller hvis folk savner Finnan, så er han også i deres trup.
God idé med Belhadj. Han ville være fremragende, hvis han er tilfreds med en backup rolle, men så er spørgsmålet bare om det vil mindske spillere som Kelly og Darbys chance for at få et gennembrud.
Belhadji er venstre back og kan spille en ganske fin venstre midtbane. Jeg er imponeret over ham og hans energi. Han er en spiller jeg gerne så i vores trup, og hellere ham end vores brasilienske ven på venstre siden.

Når det er sagt, så skal vi have spillere der kan gå ind på holdet og styrke os i bredden. Det kan enten være nye til start 11, eller det kan være nye der kan erstatte start 11 når de skal have pauser eller er ukampdygtige. Hvis denne spiller er bedre end det vi har, så kan det gå ud over udviklingsspillerne. Men i bund og grund så handler det om at vinde eller tabe. Så kan det godt være spillere man gerne ser blive til en succes bliver overhalet indenom at et nyindkøb. Det er selvfølgelig ærgerligt, men bliver man bedre ved en ny, så kan det betyde succesen kan foreligge lettere.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Besvar