Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AllanShore

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » fredag, 13. jul, 2012 20:00

jørgen lk skrev:Funny, på Chelseas hjemmeside skriver de at de noterer og respekterer dommerens frifindelse af Terry. Jamen dog.

Set i bagklogskabens ulideligt klare lys, hvor har Liverpool dog haft nogle sølle jurister og rådgivere i negeren Evra-sagen. Mon ikke Liverpool skulle have anket videre i retssystemet? Så ville vi vist have barberet den ged.
Er det virkelig nødvendigt? Du er jo ikke et hak bedre end Terry og diverse fra DF mm.

Lige meget hvad, så kan det godt være at han er blevet frifundet, men han vil altid have det hængende over sit hoved, at han har ytret de ord, der samtidig også er på youtube og diverse andre hjemmesider.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
mig_der
Geografisk sted: 8340

Indlæg af mig_der » fredag, 13. jul, 2012 20:38

AllanShore skrev:
jørgen lk skrev:Funny, på Chelseas hjemmeside skriver de at de noterer og respekterer dommerens frifindelse af Terry. Jamen dog.

Set i bagklogskabens ulideligt klare lys, hvor har Liverpool dog haft nogle sølle jurister og rådgivere i negeren Evra-sagen. Mon ikke Liverpool skulle have anket videre i retssystemet? Så ville vi vist have barberet den ged.
Er det virkelig nødvendigt? Du er jo ikke et hak bedre end Terry og diverse fra DF mm.

Lige meget hvad, så kan det godt være at han er blevet frifundet, men han vil altid have det hængende over sit hoved, at han har ytret de ord, der samtidig også er på youtube og diverse andre hjemmesider.
Hvad er Evra da ellers? Negroid Franskmand eller? Han er vel neger på godt dansk - det er bare blevet så forfærdeligt at omtale folks race. Det der burde være forfærdeligt i stedet for - er at have en holdning til folk baseret på deres race. Det andet er bare kategorisering.-
Jeg vil have Rafa tilbage og spiceboys!

AllanShore

Indlæg af AllanShore » fredag, 13. jul, 2012 20:40

mig_der skrev:Hvad er Evra da ellers? Negroid Franskmand eller? Han er vel neger på godt dansk - det er bare blevet så forfærdeligt at omtale folks race. Det der burde være forfærdeligt i stedet for - er at have en holdning til folk baseret på deres race. Det andet er bare kategorisering.-
Jamen hvis der ikke er nogen negativ ladning i den måde at skrive det på, så vil jeg bøje mig i støvet og kapitulere.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
RobertS
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 54

Indlæg af RobertS » lørdag, 14. jul, 2012 10:24

Du går ikke op til en farvet person og siger: "hej du, neger", "hvorn' går det neger?" osv. Det er forskellen på ordet negrito, og at gå op til en f.eks. Afrikaner og sige "hej Negrito". Suarez brugte ordet Negrito som en nedladende stikpille til den ellers meget usympatiske Evra (som ikke er usympatisk pga hans hudfarve men pga hans personlighed - der er en kæmpe forskel!). Hvis Suarez nu bare havde brugt de særvanlige gloser, som "you cunt" osv, var denne sag aldrig blevet til noget. Og hvis KD havde ikke været så naiv, ville straffen mulighvis havde været lidt mildere.

Uanset hvad, så er problemet nu at hvis FA ikke skrider ind overfor JT, så er det det rene hykleri. At kalde en person "you black cunt" er grovere end at sige "hey negrito", men begge er gjort på nedladende vis, med henvisning til vedkommendes hudfarve så det er en racistisk udtalelse, uanset (der er også forskel på at sigen noget racistisk i kampens hede, og at decideret være en racist, der holder jeg med Suarez, for han fik helt klart dårlig behandling i pressen og af FA når de ikke kan skildre mellem de to ting).

Nogen gange ville man tro at folk her i Scandinavien stadig levede i kolonitid, hvor at kalde en Afrikaner for "nigger" (Far til Fire 1958) åbenbart bare var sødt og normalt. Det er utroligt at så velinformeret og veluddannet folk kan være så naivt når det gælder racisme problematikken. At hvide folk ikke forstår hvor nedladende og undertrykkende det er at hele tiden blive refereret til efter ens hudfarve er sådan set ikke noget nyt, men at vi i 2012 åbenbart ikke kan slippe den her barnlige tilgang til ordene fisse, pik, neger, patter og socialdemokrater........er en smule bekymrende.

RobertS
Don't seek happiness. Happiness is like an orgasm, if you think about it too much, it goes away.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » lørdag, 14. jul, 2012 10:49

"Negro", ikke "negrito".

"Fordi du er sort", ikke "hey, sorte".

Terry blev frifundet, fordi man ikke kunne fastslå i hvilken kontekst, ordene var brugt. At konteksten ikke kunne etableres hænger sammen med, at der ikke var nogen, der hørte det, og at tv-billederne ikke fortæller det. Altså er der kun Terrys version at forholde sig til.

Suarez blev dømt, fordi Kuyts og Comollis vidneudsagn i højere grad mindede om Evras end om Suarez' eget, og fordi der skal mindre til, at man bliver fundet skyldig hos FA end i en strafferetssag. Derfor kan Terry stadig blive straffet af FA, selvom han er blevet frifundet. FA står dog overfor at skulle skabe en helt anden kontekst uafhængig af vidneudsagn, hvis de skal dømme Terry, og det kræver, at der er diskrepanser i Terrys egen version eller mellem Terrys og de vidner, der burde bakke Terrys version op. Og det har der ikke rigtig været i følge begrundelsen for frifindelsen.

Min personlige holdning er dog, at FA overdrev Suarez' dom på den måde, at jeg kun kan følge grundlaget for én af de gange, hvor Suarez blev dømt for at have ytret sig racistisk. Den måde, som FA kom frem til det resterende forløb, er imø. stærkt kritisabelt, da FA endte med deres helt eget forløb, der hverken svarer til Evras eller Suarez' version, og som ikke bakkes sådan videre substantielt op af videomateriale eller andre uafhængige beviser. Hvis FA på den måde kan skabe deres eget forløb, så kan de vel også skabe deres egen kontekst.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 14. jul, 2012 12:36

Afellay er til lægetjek i Lille.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » lørdag, 14. jul, 2012 12:48

Hr. Drejer skrev:Afellay er til lægetjek i Lille.
Øv. Ham gik jeg og håbede lidt på.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
jørgen lk
Geografisk sted: silkeborg

Indlæg af jørgen lk » lørdag, 14. jul, 2012 14:21

AllanShore skrev:

Nej, det er ikke nødvendigt. Og sikkert i dine øjne ret provokerende.
Negro, negrito, eller sådan ca. en neger, det er ensbetydende med 8 dages karantæne hvis mindst et af to nedenstående forudsætninger er opfyldt.
1) Sagsøger er fra united.
2) Sagsøgte er fra Liverpool.
Jeg ved ikke, hvorledes man i united ser situationen, men jeg gætter på at i har svært ved at få armene ned.
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » lørdag, 14. jul, 2012 14:46

jørgen lk skrev:Nej, det er ikke nødvendigt. Og sikkert i dine øjne ret provokerende.
Negro, negrito, eller sådan ca. en neger, det er ensbetydende med 8 dages karantæne hvis mindst et af to nedenstående forudsætninger er opfyldt.
1) Sagsøger er fra united.
2) Sagsøgte er fra Liverpool.
Jeg ved ikke, hvorledes man i united ser situationen, men jeg gætter på at i har svært ved at få armene ned.
Jeg forstår ikke rigtigt hvorfor du overhovedet vil rode op i den sag igen, og så samtidig fremstå som småracistisk. Bevidst eller ej ved jeg ikke, men jeg har ikke noget til overs for folk, der bruger sådanne tiltalemåder. Det virker så primitivt som noget kan være.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
jørgen lk
Geografisk sted: silkeborg

Indlæg af jørgen lk » lørdag, 14. jul, 2012 15:07

Småracistisk? Måske, men den eneste jeg så i mit forholdsvist lange liv har været racistisk overfor er så evra. Men måske har Robert S defineret evra mere korrekt som værende usympatisk.

Jeg synes at det hele stinker, og når Terry-sagen dukker op er det umådeligt svært ikke at få flashbacks..
Men jeg har ikke noget at vinde ved at genoptage sagen. Konklusionen er stadig den samme, Liverpool og Suarez tabte, evra, Mr. ferguson og united vandt.
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 50
Kontakt:

Indlæg af Mugge » lørdag, 14. jul, 2012 15:55

Hr. Drejer skrev:Afellay er til lægetjek i Lille.
Kilde?

bblauritzen
Geografisk sted: Odder
Alder: 52

Indlæg af bblauritzen » lørdag, 14. jul, 2012 21:46

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Sv: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Aarde » lørdag, 14. jul, 2012 22:25

bblauritzen skrev:FA åbner sag mod Terry:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 792062.ece
Sådan. Det havde jeg godt nok ikke turde håbe på. Lidt sans for konsensus har de åbenbart alligevel.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » lørdag, 14. jul, 2012 22:47

fa har malet sig selv op i et hjørne, som jeg ser det. Hvis terry kendes skyldig over ruler fa det engelske retsvæsen, og det synes jeg er horribelt. Det er ren lose, lose for fa, for hvis ikke de kører sagen, er der åbenlys forskelsbehandling, på englændere og sydamerikanere. Og det harmonerer ikke godt med en racisme sag. fa er i sandhed en giga joke. Der i den grad jokkede i spinaten, omkring Suarez sagen.

Det bør koste hoveder i fa, men hvad det bør, og hvad der sker er to vidt forskellige ting, når vi snakker fa :roll: :roll: :wall: :wall:
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N
Alder: 35

Indlæg af Mambo » mandag, 16. jul, 2012 11:03

Thommo skrev:fa har malet sig selv op i et hjørne, som jeg ser det. Hvis terry kendes skyldig over ruler fa det engelske retsvæsen, og det synes jeg er horribelt. Det er ren lose, lose for fa, for hvis ikke de kører sagen, er der åbenlys forskelsbehandling, på englændere og sydamerikanere. Og det harmonerer ikke godt med en racisme sag. fa er i sandhed en giga joke. Der i den grad jokkede i spinaten, omkring Suarez sagen.

Det bør koste hoveder i fa, men hvad det bør, og hvad der sker er to vidt forskellige ting, når vi snakker fa :roll: :roll: :wall: :wall:
Det vil i hvert fald understrege alt hvad der er galt med FA's justits (og justitsen der er at finde mange steder i sportsverdenen), hvis Terry dømmes, uden at der reelt set er beviser. Det burde ikke kunne finde sted i et retssamfund. Dommen bliver selvfølgelig håndhævet indenfor sporten, men de individuelle konsekvenser rækker udenfor sporten.

Besvar