Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
-
Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
JudgeArdaStudge skrev: ↑lørdag, 05. okt, 2024 16:21
Cynwal skrev: ↑lørdag, 05. okt, 2024 16:14
JudgeArdaStudge skrev: ↑lørdag, 05. okt, 2024 16:07
Men man fornemmer umiddelbart et lidt mere pragmatisk tilgang fra Slot, hvor man ikke satser alt på et bræt og det kunne være rigtig fint, hvis vi kunne få en stærk defensiv i gang, hvor endnu et af vores våben bliver, at modstanderen bare ikke kan score, lidt ligesom Arsenal, omend jeg håber, vi spiller mere seværdigt fodbold end Arsenal.
Jeg nød, at der til sidst blev lavet lidt fornuftig "clock-management" så tiden løb af uret i overtiden.
...selvom jeg hader det, når andre klubber praktiserer det. ...men dobbelmoral er jo dobbelt så godt!
Enig. Et af mine highlights fra kampen var da Endo lige puffede bolden til indkast med sin hånd, fremfor at den var endt til målspark. De små detaljer kan ofte være forskellen på om man får alle tre point eller ej. Og apropos dobbeltmoral, så var jeg stærk utilfreds med, at West Ham ikke fik straffespark mod Chelsea for en holdeforseelse og
med det in mente, så kan jeg selvfølgelig heller ikke tillade at mene, at van Dijk ikke begik straffespark. Jeg forstår ikke, at de tager en sådan chance.
Det er jo almindelig kendt, at Virgil Van Dijk dufter fantastisk godt, så det var vel bare Palace-spilleren, der ville holde i hånd...

Vi SMADRER det PIShold !
-
Hr. Drejer
- Geografisk sted: Nordsjælland
af Hr. Drejer » lørdag, 05. okt, 2024 18:37
Er der nogen som kan huske hvordan det gik os rent pointmæssigt, sidst Alisson var skadet?
-
Cynwal
Hr. Drejer skrev: ↑lørdag, 05. okt, 2024 18:37
Er der nogen som kan huske hvordan det gik os rent pointmæssigt, sidst Alisson var skadet?
Ja! Vi vandt sikkert over Bournemouth i PL og over West Ham i Carabao.
Vi SMADRER det PIShold !
-
VanDjik4
- Geografisk sted: Herning
- Alder: 30
af VanDjik4 » lørdag, 05. okt, 2024 19:09
MoM Alisson, som reddet os for og få en SEJR af de vigtige til top-4 / mesterskabsræset mellem Liverpool best of the rest!
Det er irreterende, med en vigtig mand ude i Alisson, endtil november. Jaros gjorde det dog fint, på de 10 minutter han var inde, og kæmpede da sin plads for nogle cup kampe senere hen… Et mesterhold vinder også de grimme kampe, som de sidste 2, der ikke har været prangende.
-
mortenbak
af mortenbak » lørdag, 05. okt, 2024 19:55
Jeg fornemmer at jeg nærmest er den eneste der ikke ser det store problem i at Alisson er ude. Kelleher er imo en næsten 1:1 erstaning og blandt de bedste målmænd i Premier League.
Jeg er ikke bekymret.
Han er pissegod hvergang han får chancen.
Alisson har da i den grad lavet nogle håbløse beslutninger, som har kostet.
-
Hr. Drejer
af Hr. Drejer » lørdag, 05. okt, 2024 20:25
Cynwal skrev: ↑lørdag, 05. okt, 2024 19:02
Ja, ok. Men han var også skadet sidste eller forrige sæson, hvor han var ude i en længere periode.
Hans skadesudvikling er bekymrende. Han rager de samme typer af skader til sig - og i et bekymrende tempo. Og jeg tror det kun går én vej med skaderne. Desværre.
Jeg tror denne sæson er hans sidste i Liverpool. Jeg læste en statistik for nylig, hvor han var den mest skadesplaget målmand i PL. Nu kan jeg selvfølgelig ikke statistikken.
Kelleher er en super erstatning.
-
JudgeArdaStudge
af JudgeArdaStudge » søndag, 06. okt, 2024 10:36
Vi er generelt ret godt besat på målmandsposten:
Alisson, verdens bedste målmand.
Kelleher, måske ligaens bedste andenmålmand.
Jaros, i blandt ligaens bedste tredjemålmænd, senest vinder af den østriske cup og den østriske bundesliga.
Mamardashvili, i blandt La Ligas bedste målmænd og med sine 24 år anset som et af de største målmandstalenter i verden.
Vi har inditl nu også haft den bedste defensiv i ligaen og tilladt færrest chancer mod os af alle Premier League klubber. Hvis vi fortsætter den flotte statistik, så gør vi det alt andet lige også lettere for Kelleher.
Og en lille clean sheet statistik:
Liverpool 23/24 — 10 clean sheets in 38 games.
Liverpool 24/25 — 5 clean sheets in 7 games.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
-
Cynwal
JudgeArdaStudge skrev: ↑søndag, 06. okt, 2024 10:36
Det bliver spændende, om trenden i ovenstående fortsætter, når modstanderne kommer til at hedde:
Chelsea - 20/10
RB Leipzig - 23/10
Arsenal - 27/10
Brighton - 30/10
osv........
Bliver næsten forpustet af at skrive om 4 kampe på 11 dage.....
Specielt gunners bliver en hård nød, da de har fordel af en ekstra hviledag mellem CL og PL kampene, OG spiller hjemme om tirsdagen, hvor LFC skal rejse hjem fra Leipzig om onsdagen:
....+ at Shaktar er en helt anden kaliber modstander end RB Leipzig, så de kan lade ½-delen af holdet sidde over uden problemer......................
Jeg åbner lige en ny pakke:

Vi SMADRER det PIShold !
-
Fowler89
- Alder: 35
af Fowler89 » søndag, 06. okt, 2024 12:23
Cynwal skrev: ↑søndag, 06. okt, 2024 10:50
JudgeArdaStudge skrev: ↑søndag, 06. okt, 2024 10:36
Det bliver spændende, om trenden i ovenstående fortsætter, når modstanderne kommer til at hedde:
Chelsea - 20/10
RB Leipzig - 23/10
Arsenal - 27/10
Brighton - 30/10
osv........
Bliver næsten forpustet af at skrive om 4 kampe på 11 dage.....
Specielt gunners bliver en hård nød, da de har fordel af en ekstra hviledag mellem CL og PL kampene, OG spiller hjemme om tirsdagen, hvor LFC skal rejse hjem fra Leipzig om onsdagen:
....+ at Shaktar er en helt anden kaliber modstander end RB Leipzig, så de kan lade ½-delen af holdet sidde over uden problemer......................
Jeg åbner lige en ny pakke:
Måske skal man gå all in på Arsenal kampen, og stille op med rotation imod Leipzig? Vi kommer jo under alle omstændigheder til at slutte top 8 i CL.
-
Cynwal
Fowler89 skrev: ↑søndag, 06. okt, 2024 12:23
Måske skal man gå all in på Arsenal kampen, og stille op med rotation imod Leipzig? Vi kommer jo under alle omstændigheder til at slutte top 8 i CL.
Jeg ku' i den grad også have lyst til rotation mod Leipzig! Ved dog ikke, om jeg tør foreslå det i mit oplæg. Min selvtillid er stadig ramt efter jeg ramte ved siden af med 9 mand i min opstilling til Bologna-kampen.

Vi SMADRER det PIShold !
-
JudgeArdaStudge
af JudgeArdaStudge » søndag, 06. okt, 2024 13:31
@Cynwal:
Det er der ikke noget nyt i. Arsenal fik også lov til at spille tirsdag (hjemme) og så først få en kl. 15 kamp i går. Her burde tilrettelæggerne selvfølgelig have brugt den lille rest af hjernekapacitet, de trods alt må formodes at have, til at se, at det havde været mere fair at give Liverpool kl. 15 eller måske slet og ret lade dem spille søndag. Men det asiatiske marked er en kæmpe sællert og Liverpool er bare langt større på det marked end de andre klubber og pengene taler.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
-
JudgeArdaStudge
af JudgeArdaStudge » søndag, 06. okt, 2024 14:24
Endnu en til statistikkerne, ikke mindst fordi, det ovenpå sidste sæson ville være utopi at have troet det:
-
AJJ
Hr. Drejer skrev: ↑lørdag, 05. okt, 2024 20:25
Cynwal skrev: ↑lørdag, 05. okt, 2024 19:02
Ja, ok. Men han var også skadet sidste eller forrige sæson, hvor han var ude i en længere periode.
Hans skadesudvikling er bekymrende. Han rager de samme typer af skader til sig - og i et bekymrende tempo. Og jeg tror det kun går én vej med skaderne. Desværre.
Jeg tror denne sæson er hans sidste i Liverpool. Jeg læste en statistik for nylig, hvor han var den mest skadesplaget målmand i PL. Nu kan jeg selvfølgelig ikke statistikken.
Kelleher er en super erstatning.
Han var skadet i 1½ måned tilbage i februar-april. Kelleher gjorde det godt i den periode, men der var mål, hvor man tænkte, at den havde Alisson reddet. Han mangler det sidste x-faktor, og derfor bliver han heller ikke 1. målmand i Liverpool.
Men han er en rigtigt god målmand, og det siger vel meget, at der ikke er katastrofestemning, fordi Alisson nu formentligt misser en del kampe. Det havde der været, hvis det havde været VvD.
-
Mysjkin
- Alder: 49
JudgeArdaStudge skrev: ↑søndag, 06. okt, 2024 14:24
Endnu en til statistikkerne, ikke mindst fordi, det ovenpå sidste sæson ville være utopi at have troet det:
For at give CYNWAL (og mig selv!) lejlighed til at tage sig yderligere en tudekiks, så viser ovenstående et ganske grotesk forhold: Vi blev tilkendt 0(!) frispark i første halveg (vi fik det første i 55. minut), mens Crystal Palace fik tilkendt 11. Og det på trods af at Crystal Palace var bagud og vi havde bolden 3/4 af halvegen. Det er ikke første gang vi har været ude for et så stort misforhold - det skete også mod Everton i foråret, og det dokumenterer en tendens som jeg synes jeg ofte sidder med når vi spiller mod lidt mindre hold: de får lang snor til at tryne os fysisk mens vi bliver straffet for alt - selv småforseelser. Kombinerer man det med en tidlige lørdagskampe, hvor vores spillere ikke er helt restitueret mens modstanderen har haft en fuld uge til at forberede sig, så giver det os alt andet lige en sværere kamp, hvor risikoen for pointtab er større. Men det er selvfølgelig også godt TV når de store hold er ekstra pressede.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”
-
JudgeArdaStudge
af JudgeArdaStudge » mandag, 07. okt, 2024 21:04
Mysjkin skrev: ↑mandag, 07. okt, 2024 12:20
det dokumenterer en tendens som jeg synes jeg ofte sidder med når vi spiller mod lidt mindre hold: de får lang snor til at tryne os fysisk mens vi bliver straffet for alt - selv småforseelser. Kombinerer man det med en tidlige lørdagskampe, hvor vores spillere ikke er helt restitueret mens modstanderen har haft en fuld uge til at forberede sig, så giver det os alt andet lige en sværere kamp, hvor risikoen for pointtab er større.
Jeg er meget enig. Jeg har også været kritisk omkring når dommeren falder for modstanderens små tricks, at de let lader sig falde og han lader sig snyde og fløjter frispark. Det bryder vores flow og er tydeligvis en bevidst handling fra mange af de mindre hold, når de møder de større hold. Dommerne skal blive bedre til at gennemskue, hvad de er ude på. Det var også slemt mod Crystal Palace, hvor de også fik tiltusket sig nogle frispark, hvor især Per Frimann var yderst uforstående og han virkede til tider decideret irriteret.
Jeg tror jeg skrev det i Forest tråden blandt andet, at vi skal passe på med at lave forseelser dommerne kan dømme, for de bliver dømt og det slår vores spil i stykker. Det er heller ikke godt for underholdningsværdien, men det er en anden snak.