Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 09. maj, 2025 14:14

TG12 skrev:
fredag, 09. maj, 2025 09:49

Selvfølgelig betyder det noget for lønbudgettet, men vi har også "kun" haft 5. højeste lønbudget i ligaen. Dette er egentligt interessant når der er en temmelig høj korrelation mellem lønbudget og PL vinder.

Det må også formodes vi sælger spillere, så den overordnede effekt på lønbudgettet kan man ikke sige noget om endnu. Jeg forventer ihvertfald Nunez og måske også Jota smutter og de har begge lønnigner i den pæne ende - der endda er over f.eks. Diaz.
Ja, det mener jeg, du har ret i, at det nok skal passe vi ligger deromkring. Jeg mindes dog også at have læst, at vi med samlede lønudgifter ligger højere, fordi der er mange ansat i Liverpool FC. Det er jo et sted, hvor Man U har forsøgt at skære ned, ved at fyre x-antal ansatte, så de har råd til at have Mason Mount på kontrakt fx.

Tænker også ligeledes, at der nok bliver solgt spillere og jeg tror Nunez og Jota er gode bud ja, omvendt tror jeg så også, at vi går efter en ny angriber, der vil forlange en bedre løn end de to (måske ikke til sammen), medmindre vi går efter sådan en som Sesko eller Ekitike, som er et lidt ubeskrevet blad, kontra Osimhen, Alvarez, Isak osv.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 09. maj, 2025 14:24

Hr. Drejer skrev:
fredag, 09. maj, 2025 13:46

Nu ryger Trent på bænken mod Arsenal. Hvorfor? Fordi han har offentliggjort at han gerne vil til Real. Jeg vil ønske at Liverpool FC gjorde det for 1 år siden, således tvunget ham til at skrive under, og fortalt ham at han gerne må komme til Real, hvis de vil betale, eller smidt ham på bænken. Vi skal være langt mere proaktive i den disciplin!
Hold, hold, hold. Arne Slot har på dagens pressemøde op til kampen på søndag udtalt, at Bradley får lov at starte, fordi han skal have bold i benene. Det har ikke noget at gøre med at straffe Trent. Det bliver til lidt for meget spin fra din side lige nu, hvis du går ned af den grøft.

Du ville ønske, at Liverpool havde bænket Trent for 1 år siden? Så foretrækker jeg godt nok den tilgang vi har pt, hvor vi bider bitterhed i os og går efter at vinde trofæer, fremfor at decimere holdet i trodsreaktion på, at en spiller har lyst til at prøve noget nyt. Det samme håber jeg med Konaté, hvis han skulle ske at ønske at skifte til Real Madrid eller PSG.
Senest rettet af JudgeArdaStudge fredag, 09. maj, 2025 14:28, rettet i alt 2 gange.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 09. maj, 2025 14:27

JudgeArdaStudge skrev:
fredag, 09. maj, 2025 14:24
Hr. Drejer skrev:
fredag, 09. maj, 2025 13:46

Nu ryger Trent på bænken mod Arsenal. Hvorfor? Fordi han har offentliggjort at han gerne vil til Real. Jeg vil ønske at Liverpool FC gjorde det for 1 år siden, således tvunget ham til at skrive under, og fortalt ham at han gerne må komme til Real, hvis de vil betale, eller smidt ham på bænken. Vi skal være langt mere proaktive i den disciplin!
Hold, hold, hold. Arne Slot har på dagens pressemøde op til kampen på søndag udtalt, at Bradley får lov at starte, fordi han skal have bold i benene. Det har ikke noget at gøre med at straffe Trent. Det bliver til lidt for meget spin fra din side lige nu, hvis du går ned af den grøft.

Du ville ønske, at Liverpool havde bænket Trent for 1 år siden? Så foretrækker jeg godt nok, at vi bider bitterheden i os og går efter at vinde trofæer, fremfor at decimerer holdet i trodsreaktion på, at en spiller har lyst til at prøve noget nyt.
Man kan bruge et hvilket som helst argument. Men fakta er at Trent bliver bænket i den første kamp efter han offentliggjorde at han smutter til Real.

Hvad er konsekvensen af at bide bitterheden i os? Det er jo at vi vil blive ved med at miste mulige transferindtægter.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 09. maj, 2025 14:30

Kunne jo lave et modsvarende argument, der hedder, at Trent bliver bænket efter vi har sikret os mesterskabet og Bradley er på vej tilbage i form ovenpå sin skade. Man kunne selvfølgelig også bare vælge at stole på trænerens ord.

Gravenberch, Mac Allister, Szoboszlai blev også bænket mod Chelsea eller helt udeladt fra truppen, er de også på vej væk?

Hvad er fortjenesten ved at bide bitterheden i os? Det er vi vinder pokaler og titler.

Og så må jeg istemme mig dem, der simpelthen efterlyser, at du kommer med reelle ideer til, hvordan man kan forhindre det, udover dit forsøg på at straffe dem eller tvinge dem, som på ingen måde er holdbart og hvoraf de eksempler du har givet også blot er gamle eksempler, der hører en anden tid til og hvoraf mange af dem jo netop ikke endte med at forlænge med deres klub alligevel.

Vi er dobbeltmoralske som bare pokker, som AJJ vidst nok skrev, så har vi helt sikkerts også fået spillere til at tvinge et skifte igennem, van Dijk, ringer det nogle klokker? Men når det går ud over os, så er det åbenbart svineri og alt muligt. Det bliver for dobbeltmoralsk og lidt et hyklerisk grædekor.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 09. maj, 2025 14:41

Jo, vil vi havde vundet PL uden Trent, hmm. Det er et hypotetisk spørgsmål. Trent er en gamechanger, noget som Bradley aldrig bliver, så fra det perspektiv vil Trent bidrage mere til sejre end Bradley. Men min bekymring går på...

1. at manglende transferindtægt rammer os selv, da vi mangler pengene til transfer. Vi har som bekendt ingen sugardaddy.
2. at det har skabt præcedens. Nu har vi indenfor ganske få år mistet Trent, Gini og Can. Vil Konate blive den næste, og hvem kommer efter Konate? Vi er nødt til at stoppe dette, da det drejer sig om RIGTIG mange penge.
3. vores manglende strategi i disse situationer. Når en virksomhed mister penge på den samme måde igen og igen, vil den kloge rejse sig op, og efterlyse en måde hvorpå dette kan blive stoppet. Utroligt at det ikke er sket i Liverpool FC! Vi kan lære af de italienske klubber.

Edit: jeg tror der Liverpools ledelse er rasende på Trent. Vi må se om Trent får lov til at forlade klubben før tid for at deltage i klub vm med Real. Jeg håber det ikke.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 09. maj, 2025 14:46

Det var vel ikke kun Trent dengang? Det var vel også van Dijk og Salah. Havde vi vundet Premier League uden dem?

Og tre eksempler på syv år i form af Can, Wijnaldum og Trent? Det synes jeg umiddelbart ikke er alarmerende. Der er mange flere, der er gået gratis her de senere år, men de passer ikke så godt ind i narrativitet, siden de ikke nævnes?

Matip
Milner
Lallana
Origi
Firmino
Thiago
Oxlade-Chamberlain
Keita

Er nogle af dem, jeg på stående fod kan komme på. Der skal sikkert nok være flere.
Senest rettet af JudgeArdaStudge fredag, 09. maj, 2025 14:50, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » fredag, 09. maj, 2025 14:48

Jeg er muligvis langsom i opfattelsen, men er opfattelsen blandt "strammerne" (som et tænkt eksempel) at da Hughes bød Arne Slot velkommen til klubben, skulle han have sagt følgende:
"Velkommen til. Vi har en god spillertrup, og du må bruge næsten dem allesammen. Mo Salah, Virgil Van Dijk og Trent AA må du først udtage, når de har forlænget deres nuværende kontrakter"

Det er meget sat på spidsen, og et tænkt eksempel, men som eksemplificering. ....og hvad hvis straffeekspeditionen så havde ført til, at Mo Salah og VVD havde sagt: Fuck off, og ikke forlænget deres kontrakter?

I givet fald havde vi ikke fået nummer 20 i hus, og så tror jeg samlet set det er en bedre forretning alt i alt, at blive mester og så glippe £ 100 mill på at Trent smutter gratis.
Vi SMADRER det PIShold !

Fowler89
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » fredag, 09. maj, 2025 15:07

JudgeArdaStudge skrev:Det var vel ikke kun Trent dengang? Det var vel også van Dijk og Salah. Havde vi vundet Premier League uden dem?

Og tre eksempler på syv år i form af Can, Wijnaldum og Trent? Det synes jeg umiddelbart ikke er alarmerende. Der er mange flere, der er gået gratis her de senere år, men de passer ikke så godt ind i narrativitet, siden de ikke nævnes?

Matip
Milner
Lallana
Origi
Firmino
Thiago
Oxlade-Chamberlain
Keita

Er nogle af dem, jeg på stående fod kan komme på. Der skal sikkert nok være flere.
Hvad har det med hans fortælling at gøre, han ikke nævner alle 10 spillere? Jeg synes retorikken bliver en anelse fjendtlig og vi har alle vores opfattelse af, hvad der er den rigtige måde at gøre tingene på.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 09. maj, 2025 15:13

@Fowler:

Fjendtlig? Det må vist stå for din egen regning, sådan ser jeg ikke diskussionen, men lad venligst være med at køre debatten af sporet hvis det er det, du forsøger på. Det er en interessant debat.

Det billede du tegner af Eriksen, kan jeg i øvrigt heller ikke huske? Han fik da stadig spilletid under Mourinho, selvom han havde været meget åben om, at han ønskede nye udfordringer og flere gange har han da også rost Mourinho.

AJJ

Indlæg af AJJ » fredag, 09. maj, 2025 15:32

Nej Eriksen eksemplet var (også) falsk.

(Og det er sgu lidt anstrengende, at man forurener debatten med så meget fake news.)

Vi mangler stadig de gode eksempler på succesfulde straffeaktioner. Men vi kan åbenbart lære noget af italienske klubber i den forbindelse??

Og vil også gerne høre, hvordan "hold straffeaktioner" mener, at Konate skal håndteres, hvis han ikke forlænger inden sæsonstart.

Ps. Jeg forstår godt ønsket om straf, fordi man er forbandet på Trent over, at han skifter gratis til den skodklub. Men man kan jo ikke lede en klub på følelser.
Senest rettet af AJJ fredag, 09. maj, 2025 15:53, rettet i alt 1 gang.

Fowler89
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » fredag, 09. maj, 2025 15:42

JudgeArdaStudge skrev:@Fowler:

Fjendtlig? Det må vist stå for din egen regning, sådan ser jeg ikke diskussionen, men lad venligst være med at køre debatten af sporet hvis det er det, du forsøger på. Det er en interessant debat.

Det billede du tegner af Eriksen, kan jeg i øvrigt heller ikke huske? Han fik da stadig spilletid under Mourinho, selvom han havde været meget åben om, at han ønskede nye udfordringer og flere gange har han da også rost Mourinho.
Lmao. Der er en dokumentar på prime omkring Spurs under Mourinho tiden. Det bliver italesat, at han er ude i kulden fordi han ikke vil forlænge. Du har sikkert ikke set dem fordi det er Spurs.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
YNWA!
Alder: 28

Indlæg af YNWA! » fredag, 09. maj, 2025 17:56

https://www.thetransferflow.com/p/the-l ... ild-part-1

https://www.thetransferflow.com/p/the-l ... ild-part-2

De gutter som lavede Statsbomb hjemmesiden, har lavet 2 artikler omkring hvad de synes Liverpool skal gøre til sommer. Spændende artikler, hvis man er interesseret.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » fredag, 09. maj, 2025 19:35

Jeg synes, som jeg sidder og følger med i jeres debat, at i alle er nogle dejlige individer. Med gode synspunkter og argumenter allesammen. 😊

Om det er euforien over nr. 20, eller om det er fordi jeg kører på sidste glas i en flaske rødvin. Sandsynligvis det sidste. Who knows? 🤷‍♂️🍷

Tak for jer, og husk vi alle ønsker det samme. 🏆😊

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 09. maj, 2025 22:41

JudgeArdaStudge skrev:
fredag, 09. maj, 2025 14:46
Det var vel ikke kun Trent dengang? Det var vel også van Dijk og Salah. Havde vi vundet Premier League uden dem?

Matip
Milner
Lallana
Origi
Firmino
Thiago
Oxlade-Chamberlain
Keita

Dem kom jeg også i tanke om. Jeg tror jeg har læst at 20 har forladt klubben gratis siden Klopp tog i er. Det er rigtig mange spillere.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 09. maj, 2025 22:51

AJJ skrev:
fredag, 09. maj, 2025 13:50
Hr. Drejer skrev:
fredag, 09. maj, 2025 13:38
AJJ skrev:
fredag, 09. maj, 2025 13:35
Ingen er kommet med realistiske bud på, hvordan man forhindrer en spiller i at løbe kontrakten ud og skifte gratis.

Fowlers indlæg indeholder gode bud på de overvejelser, en klub skal gøre sig, når man fornemmer, at det er den vej, det går.

Og jeg venter stadig på de angiveligt mange eksempler, hvor det at udelukke spilleren fra kampe/træning har gjort, at spilleren har ombestemt sig og forlænget kontrakten.
:lol:

Du gør det med vilje. Du vil være dumstædig. Læs længere oppe. Jeg giver mange eksempler fra både England, Spanien og Italien.
Fx Llorente sagde i sommeren 2012, at han ville væk (til Juventus) - et år før kontrakten udløb. Det har intet med den situation at gøre, som vi diskuterer her.

Og bortset fra det ikke ligefrem det bedste eksempel på, at straffeaktioner er løsningen.

Llorente spillede som en pose nødder i sæsonen 12/13 og skiftede derefter til Juventus....

Men jo lad os da udelukke Konate fra træning og kamp, hvis han ikke forlænger over sommeren. Det skal nok hjælpe Liverpool rigtigt meget sportsligt.

ps. Og Saido Berahino lavede en decideret transfer request, fordi han var sur over, at West Brom afviste Tottenhams tilbud.
Hvor mange flere af dine gode eksempler skal jeg faktatjekke :-)
...og han røg på bænken. Han fik en sanktion. VVD prøvede det samme i Soton. Han afleverede en transfer request, men klubben gav ikke efter, og satte ham på bænken. Hvor mange kampe de kunne undvære ham, ved jeg ikke.

Men det her handler om spillernes egen interesser versus klubbens ditto.

Hvad med den andre eksempler. De passer ikke ind i opfattelse af virkeligheden, de er ikke fake news eller hvad du nu kalder synspunkter, som du ikke er enig i. Undersøg de italienske klubber. De gør det ofte. Nå ja, det går jo ikke for det passer ikke ned i dine små firkantede kasser af virkeligheden.

Der er masser af andre eksempler, Sulejmani, som Frank De Boer smed ned til reserverne. Hoffenheim lavede i 2013 træningshold II, for spillere som ikke længere gav sig fulgt ud, og her fandt man også spillere som ikke fornyede deres kontrakter, heriblandt Erend Derdiyok, Tim Wiese, Tobias Weis, Matthieu Delpierre.

Du bad om konkrete eksempler, det fik du, og som den bedste politiker flytter du fokus, hver gang der kommer beviser på det modsatte af hvad du står for.

Besvar