Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
TG12

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af TG12 » fredag, 09. maj, 2025 09:49

JudgeArdaStudge skrev:
torsdag, 08. maj, 2025 21:35
Men forresten, til de af jer, der skriger efter, at vi skal forhandle nye kontrakter hjem, her tænker jeg især Drejer og TG, så skal I jo omvendt ikke sidde og brokke jer eller undre jer al for meget, hvis der fremover og allerede til sommer ikke hentes nok ind af nye spillere I håber, for det er ikke billigt at forny kontrakter, især ikke med Salah og van Dijk.
Det har du såmænd ret i.

Dog er Salahs lønstigning heller ikke helt vanvittig - formodningen er han stiger ~£50k per uge. Van Dijks derimod er en temmelig voldsom stigning på £180k per uge. Trent trækker så £180k ud af budgettet, så netto har forlængelserne kostet os £50k per uge.

Selvfølgelig betyder det noget for lønbudgettet, men vi har også "kun" haft 5. højeste lønbudget i ligaen. Dette er egentligt interessant når der er en temmelig høj korrelation mellem lønbudget og PL vinder.

Det må også formodes vi sælger spillere, så den overordnede effekt på lønbudgettet kan man ikke sige noget om endnu. Jeg forventer ihvertfald Nunez og måske også Jota smutter og de har begge lønnigner i den pæne ende - der endda er over f.eks. Diaz.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 09. maj, 2025 10:48

JudgeArdaStudge skrev:
fredag, 09. maj, 2025 00:26
Det synes at til stadighed virke som om du ikke helt har forstået, at der var aldrig penge at hente på Trent. Han ville gå gratis uanset hvad.
Og det er problemet. Derfor efterlyser jeg i mit første indlæg om emnet, at Liverpool FC gentænker deres transfer management, når det kommer til at fastholde spillere på kontrakt, så de ikke forlader på en fri transfer.

Jeg har snart opbrugt alle ord i vokabulariet til at forklare dette.

AJJ

Indlæg af AJJ » fredag, 09. maj, 2025 11:54

Hr. Drejer skrev:
fredag, 09. maj, 2025 10:48
JudgeArdaStudge skrev:
Det synes at til stadighed virke som om du ikke helt har forstået, at der var aldrig penge at hente på Trent. Han ville gå gratis uanset hvad.
Og det er problemet. Derfor efterlyser jeg i mit første indlæg om emnet, at Liverpool FC gentænker deres transfer management, når det kommer til at fastholde spillere på kontrakt, så de ikke forlader på en fri transfer.

"Gentænker deres transfermanagement" - der er da en politiker gemt i dig, Drejer....

Når det kommer til, hvad der konkret kan gøres, så bliver det altid lidt sværere:

Eller vi må ændre vore strategi med at kigge kontrakt med 2 år igen. For det er tydeligt at det ikke holde. Vi mister store summer på det! Måske kan vi tilføje det i kontrakten, at hvis spilleren forlader gratis uden aftale med Liverpool FC, skal 50% af lønnen tilbagebetales (jeg kender ikke juraen, så jeg ved ikke om man må).

Det skal nok blive en kæmpe sællert blandt de mest attraktive spillere på markedet, at Liverpool vil straffe dem for sådan set bare at opfylde deres kontrakt :lol:

Nu står Konate overfor et valg. Underskrive ny kontrakt eller smutte næste sommer. Jeg vil give ham valget; enten underskriver du en kontrakt, eller også bliver du forment adgang til træning og fodbold. Så kan han rådne op. Den strategi er i hvert fald brugt af mange klubber. Man U har anvendt den.

Det har jeg godt nok aldrig hørt om. At klubber straffer spillere, der ikke vil forlænge deres kontrakt?? Altså spillere som i øvrigt gør alt, hvad der forventes af dem, mens de i øvrigt opfylder deres kontrakt.
Kom gerne med de mange eksempler...

Hele det her handler jo bare om, at Real Madrid har en kæmpe tiltrækningskraft på spillere og er over Liverpool i fødekæden.

Så hvis klubben fornemmer, at Konate er på vej til Real M i 2026, så må den jo gøre ham tilgængelig for salg her i sommervinduet, hvis man vil have noget mønt. Det skal så vejes op imod alle ulemperne herved.

Og hvis man tror, at Liverpool ikke kunne lave samme nummer med en spiller fra en klub, som er under os i fødekæden, så kan man godt tro om.

Og hvad angår Gini og Can så kunne vi sikkert have beholdt dem, hvis klubben havde tilbudt dem mere i løn. Men der lavede man jo en iskold kalkule. Og vi kom aldrig rigtigt til at savne dem - og heller ikke fordi de ligefrem har brændt banen af siden.. (der skulle så have været hentet en erstatning for Gini - det er en anden sag).

Fowler89
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » fredag, 09. maj, 2025 12:01

AJJ skrev:
Hr. Drejer skrev:
fredag, 09. maj, 2025 10:48
JudgeArdaStudge skrev:

"Gentænker deres transfermanagement" - der er da en politiker gemt i dig, Drejer....

Når det kommer til, hvad der konkret kan gøres, så bliver det altid lidt sværere:

Eller vi må ændre vore strategi med at kigge kontrakt med 2 år igen. For det er tydeligt at det ikke holde. Vi mister store summer på det! Måske kan vi tilføje det i kontrakten, at hvis spilleren forlader gratis uden aftale med Liverpool FC, skal 50% af lønnen tilbagebetales (jeg kender ikke juraen, så jeg ved ikke om man må).

Det skal nok blive en kæmpe sællert blandt de mest attraktive spillere på markedet, at Liverpool vil straffe dem for sådan set bare at opfylde deres kontrakt :lol:

Nu står Konate overfor et valg. Underskrive ny kontrakt eller smutte næste sommer. Jeg vil give ham valget; enten underskriver du en kontrakt, eller også bliver du forment adgang til træning og fodbold. Så kan han rådne op. Den strategi er i hvert fald brugt af mange klubber. Man U har anvendt den.

Det har jeg godt nok aldrig hørt om. At klubber straffer spillere, der ikke vil forlænge deres kontrakt?? Altså spillere som i øvrigt gør alt, hvad der forventes af dem, mens de i øvrigt opfylder deres kontrakt.
Kom gerne med de mange eksempler...

Hele det her handler jo bare om, at Real Madrid har en kæmpe tiltrækningskraft på spillere og er over Liverpool i fødekæden.

Så hvis klubben fornemmer, at Konate er på vej til Real M i 2026, så må den jo gøre ham tilgængelig for salg her i sommervinduet, hvis man vil have noget mønt. Det skal så vejes op imod alle ulemperne herved.

Og hvis man tror, at Liverpool ikke kunne lave samme nummer med en spiller fra en klub, som er under os i fødekæden, så kan man godt tro om.

Og hvad angår Gini og Can så kunne vi sikkert have beholdt dem, hvis klubben havde tilbudt dem mere i løn. Men der lavede man jo en iskold kalkule. Og vi kom aldrig rigtigt til at savne dem - og heller ikke fordi de ligefrem har brændt banen af siden.. (der skulle så have været hentet en erstatning for Gini - det er en anden sag).
Christian Eriksen blev straffet da han ikke ville forlænge med Tottenham inden han smuttede til Inter. Der er eksempler nok af den slags.

Straffen var han ikke fik spilletid og vidst også træne med ungdomsholdet, der er altså massere af eksempler på det, jeg er overrasket over, at du ikke kender til det.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 09. maj, 2025 12:02

CEO bliver du aldrig, AJJ :lol:

Det var forslag til hvordan vi kunne stoppe blødningen. Du kan jo også komme med bud, i stedet for at latterliggøre andres bud.

Det er et reelt problem. Det kunne jo være rart at have nogle penge fra slaget af Trent til at bruge på transfers, ikk.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 09. maj, 2025 12:04

Fowler89 skrev:
fredag, 09. maj, 2025 12:01
Christian Eriksen blev straffet da han ikke ville forlænge med Tottenham inden han smuttede til Inter. Der er eksempler nok af den slags.

Straffen var han ikke fik spilletid og vidst også træne med ungdomsholdet, der er altså massere af eksempler på det, jeg er overrasket over, at du ikke kender til det.
Man U smed også De Gea på bænken en halv sæson i 2019, indtil han skrev under på en ny kontrakt.

edit: det var også Real Madrid som bankede på døren, og De Gea vil gerne til Real. Men Man u viste nosser.

AJJ

Indlæg af AJJ » fredag, 09. maj, 2025 12:34

Drejer skrev "også bliver du forment adgang til træning og fodbold."

Jeg afventer stadig eksempler...

Og hvad er det for noget med de Gea og 2019?? - Real Madrid-handlen, der kollapsede, var i 2015!

Han blev bænket i en kort periode i 2021 til fordel for Henderson pga. dårlig form

Løselig omgang med facts!

AJJ

Indlæg af AJJ » fredag, 09. maj, 2025 12:38

Hr. Drejer skrev:
fredag, 09. maj, 2025 12:02

Det var forslag til hvordan vi kunne stoppe blødningen. Du kan jo også komme med bud, i stedet for at latterliggøre andres bud.

Det er et reelt problem. Det kunne jo være rart at have nogle penge fra slaget af Trent til at bruge på transfers, ikk.
Pointen er jo så, at klubberne ultimativt ikke kan gøre noget pga. Bosman.

Vi prøver alle at få dig til at blive konkret og forholde dig til realiteterne, men du har indtaget rollen som politiker fra et parti, der lover guld og grønne skove, men ikke vil svare på, hvor pengene skal komme fra.

AJJ

Indlæg af AJJ » fredag, 09. maj, 2025 12:43

Fowler89 skrev:
fredag, 09. maj, 2025 12:01

Han blev ALDRIG sat til at træne med ungdomsholdet.

Altså skulle vi prøve at undersøge fakta herinde, inden vi bare skriver noget?!

Da Mourinho kom til i nov 2019, fik han rigtig nok mindre spilletid. Men han skiftede jo så også til Inter en måned senere....

Bemærk i øvrigt, at Eriksen i sommeren 2019 offentligt meldte ud, at han ville væk - dvs. bryde sin kontrakt med Tottenham!

Det er ikke det, vi snakker om her.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 09. maj, 2025 12:54

AJJ skrev:
fredag, 09. maj, 2025 12:38
Hr. Drejer skrev:

Vi prøver alle at få dig til at blive konkret og forholde dig til realiteterne, men du har indtaget rollen som politiker fra et parti, der lover guld og grønne skove, men ikke vil svare på, hvor pengene skal komme fra.
Du læser det jeg skriver som fanden læser biblen. Selvfølgelig kan klubberne gøre noget, og det er der også klubber som har gjort. Læs eks. Fowlers indspark. Jeg har også givet eksempler. TG12 ligeså.

Men her kommer nogle flere eksempler: Llorente i Bilbao før hans transfer til Juve. Saido Berahino fra West Brom, og hans karriere blev fuldstændigt ødelagt. Carrillo han blev bænket en hel sæson, og mistede sin startplads for Peru lige op til den sydamerikanske pendant til Euro Cup. Efter en hel sæson på bænken, skrev han under for Benfica som han gerne vil til, men han fandt aldrig tilbage til tidligere tiders form, og han havnede på bænken.

Denne metode er meget brugt i Italien. Lazio anvender den konstant (Pandev, Ledesma, Zarate). Dellas fra Perugia, og Sneijder fra Inter.

Der er mange eksempler, AJJ. Men du vil åbenbart hellere fremstå dumstædig, end indrømme din uret.

Der er masse af muligheder, men hvis man har et sortsyn som dig, så er alle dage grå.

edit: Theo Walcott blev også bænket i 6 måneder pga. transfer.
Senest rettet af Hr. Drejer fredag, 09. maj, 2025 13:36, rettet i alt 5 gange.

Fowler89
Alder: 35

Hvem skal ind?

Indlæg af Fowler89 » fredag, 09. maj, 2025 13:14

Hr. Drejer skrev:
AJJ skrev:
Hr. Drejer skrev:

Du læser det jeg skriver som fanden læser biblen. Selvfølgelig kan klubberne gøre noget, og det er der også klubber som har gjort. Læs eks. Fowlers indspark. Jeg har også givet eksempler. TG12 ligeså.

Der er masse af muligheder, men hvis man har et sortsyn som dig, så er alle dage grå.
Det er UEFA, som laver de juridiske regler, det vil sige du kan ikke bare trække 50% fra deres løn osv. det vil have kæmpe konsekvenser for klubben, men i bund og grund er det jo klubben som bestemmer de interne regler om hvem der skal spille og hvem der skal træne hvor.

Klubber bruger ofte taktiske midler som bænkening eller udelukkelse fra truppen for at lægge pres på spillere, der nægter at forlænge deres kontrakter.

AJJ

Indlæg af AJJ » fredag, 09. maj, 2025 13:35

Ingen er kommet med realistiske bud på, hvordan man forhindrer en spiller i at løbe kontrakten ud og skifte gratis.

Fowlers indlæg indeholder gode bud på de overvejelser, en klub skal gøre sig, når spilleren har bestemt sig

Og jeg venter stadig på de angiveligt mange eksempler, hvor det at udelukke spilleren fra kampe/træning har gjort, at spilleren har ombestemt sig og forlænget kontrakten.

Hverken Eriksen eller de Gea var eksempler på det - men bare noget i fandt på ud af den blå luft
Senest rettet af AJJ fredag, 09. maj, 2025 13:38, rettet i alt 1 gang.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 09. maj, 2025 13:38

AJJ skrev:
fredag, 09. maj, 2025 13:35
Ingen er kommet med realistiske bud på, hvordan man forhindrer en spiller i at løbe kontrakten ud og skifte gratis.

Fowlers indlæg indeholder gode bud på de overvejelser, en klub skal gøre sig, når man fornemmer, at det er den vej, det går.

Og jeg venter stadig på de angiveligt mange eksempler, hvor det at udelukke spilleren fra kampe/træning har gjort, at spilleren har ombestemt sig og forlænget kontrakten.
:lol:

Du gør det med vilje. Du vil være dumstædig. Læs længere oppe. Jeg giver mange eksempler fra både England, Spanien og Italien.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 09. maj, 2025 13:46

Fowler89 skrev:
fredag, 09. maj, 2025 13:14
Hr. Drejer skrev:
AJJ skrev:
Hr. Drejer skrev:

Det er UEFA, som laver de juridiske regler, det vil sige du kan ikke bare trække 50% fra deres løn osv. det vil have kæmpe konsekvenser for klubben, men i bund og grund er det jo klubben som bestemmer de interne regler om hvem der skal spille og hvem der skal træne hvor.

Klubber bruger ofte taktiske midler som bænkening eller udelukkelse fra truppen for at lægge pres på spillere, der nægter at forlænge deres kontrakter.

Nemlig, og jeg giver en del eksempler ovenover på netop det. Italienske klubber er verdensmestre i den disciplin.

Nu ryger Trent på bænken mod Arsenal. Hvorfor? Fordi han har offentliggjort at han gerne vil til Real. Jeg vil ønske at Liverpool FC gjorde det for 1 år siden, således tvunget ham til at skrive under, og fortalt ham at han gerne må komme til Real, hvis de vil betale, eller smidt ham på bænken. Vi skal være langt mere proaktive i den disciplin!

AJJ

Indlæg af AJJ » fredag, 09. maj, 2025 13:50

Hr. Drejer skrev:
fredag, 09. maj, 2025 13:38
AJJ skrev:
fredag, 09. maj, 2025 13:35

Fowlers indlæg indeholder gode bud på de overvejelser, en klub skal gøre sig, når man fornemmer, at det er den vej, det går.

:lol:

Du gør det med vilje. Du vil være dumstædig. Læs længere oppe. Jeg giver mange eksempler fra både England, Spanien og Italien.
Fx Llorente sagde i sommeren 2012, at han ville væk (til Juventus) - et år før kontrakten udløb. Det har intet med den situation at gøre, som vi diskuterer her.

Og bortset fra det ikke ligefrem det bedste eksempel på, at straffeaktioner er løsningen.

Llorente spillede som en pose nødder i sæsonen 12/13 og skiftede derefter til Juventus....

Men jo lad os da udelukke Konate fra træning og kamp, hvis han ikke forlænger over sommeren. Det skal nok hjælpe Liverpool rigtigt meget sportsligt.

ps. Og Saido Berahino lavede en decideret transfer request, fordi han var sur over, at West Brom afviste Tottenhams tilbud.
Hvor mange flere af dine gode eksempler skal jeg faktatjekke :-)

Besvar