Hr. Drejer skrev: ↑fredag, 09. maj, 2025 10:48
JudgeArdaStudge skrev: ↑fredag, 09. maj, 2025 00:26
Det synes at til stadighed virke som om du ikke helt har forstået, at der var aldrig penge at hente på Trent. Han ville gå gratis uanset hvad.
Og det er problemet. Derfor efterlyser jeg i mit første indlæg om emnet, at Liverpool FC gentænker deres transfer management, når det kommer til at fastholde spillere på kontrakt, så de ikke forlader på en fri transfer.
Jeg har snart opbrugt alle ord i vokabulariet til at forklare dette.
"Gentænker deres transfermanagement" - der er da en politiker gemt i dig, Drejer....
Når det kommer til, hvad der konkret kan gøres, så bliver det altid lidt sværere:
Eller vi må ændre vore strategi med at kigge kontrakt med 2 år igen. For det er tydeligt at det ikke holde. Vi mister store summer på det! Måske kan vi tilføje det i kontrakten, at hvis spilleren forlader gratis uden aftale med Liverpool FC, skal 50% af lønnen tilbagebetales (jeg kender ikke juraen, så jeg ved ikke om man må).
Det skal nok blive en kæmpe sællert blandt de mest attraktive spillere på markedet, at Liverpool vil straffe dem for sådan set bare at opfylde deres kontrakt
Nu står Konate overfor et valg. Underskrive ny kontrakt eller smutte næste sommer. Jeg vil give ham valget; enten underskriver du en kontrakt, eller også bliver du forment adgang til træning og fodbold. Så kan han rådne op. Den strategi er i hvert fald brugt af mange klubber. Man U har anvendt den.
Det har jeg godt nok aldrig hørt om. At klubber straffer spillere, der ikke vil forlænge deres kontrakt?? Altså spillere som i øvrigt gør alt, hvad der forventes af dem, mens de i øvrigt opfylder deres kontrakt.
Kom gerne med de mange eksempler...
Hele det her handler jo bare om, at Real Madrid har en kæmpe tiltrækningskraft på spillere og er over Liverpool i fødekæden.
Så hvis klubben fornemmer, at Konate er på vej til Real M i 2026, så må den jo gøre ham tilgængelig for salg her i sommervinduet, hvis man vil have noget mønt. Det skal så vejes op imod alle ulemperne herved.
Og hvis man tror, at Liverpool ikke kunne lave samme nummer med en spiller fra en klub, som er under os i fødekæden, så kan man godt tro om.
Og hvad angår Gini og Can så kunne vi sikkert have beholdt dem, hvis klubben havde tilbudt dem mere i løn. Men der lavede man jo en iskold kalkule. Og vi kom aldrig rigtigt til at savne dem - og heller ikke fordi de ligefrem har brændt banen af siden.. (der skulle så have været hentet en erstatning for Gini - det er en anden sag).