Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Jack Cade

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jack Cade » søndag, 20. feb, 2011 17:41

Thommo skrev:Kommentatorene sagde efter cirka 70 minutter af city kampen, at Dzeko ikke passede ind i klubben, så lavede han lige en assist og et mål, så kan de selvsamme kommentatorer godt se ham blive en succes. Tjah man kan jo skifte mening meeeeen på 20 minutter
Haha, sjovt du siger det. Jeg har for vane at optage Liverpools kampe, fordi jeg har sådan en dims fra TDC der kan gøre det automatisk. Jeg har tilfældigvis også optagelsen af vores nederlag til Newcastle tidligere i sæsonen, som jeg selvfølgelig lige skulle gense da vi signede Andy Coll.
Jeg lagde særligt mærke til at kommentatorerne i begyndelsen af kampen lagde ud med at være sindssygt skeptiske over for "hypede" Andy Carroll, og de var nu ikke for sikre på at man kunne vurdere ham på en halv sæson i Premier League etc. etc.
Så spolede jeg frem til slutnigen af kampen, og her var de fuldkommen ekstatiske og henrykte over ham :S Der skal ikke meget til før de skifter mening...

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » søndag, 20. feb, 2011 17:44

De gik fra at han ikke passede ind i city, til at han godt kunne blive en succes. Det kalder jeg, at skifte mening som vinden blæser. De sagde det umiddelbart før, de kritiserede ham for at brænde den store chance til sidst.

Og synes det lyder noget uproffesionelt af kommentatorene, at afskrive en spiller efter en måned i PL.
Verden er smask fuld af hyklere....

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 37

Indlæg af Callesen » søndag, 20. feb, 2011 18:57

Er det lejligheder der er i hjørnerne på Letyon´s stadion?
For det må da være mega fedt med en lille altan der vender ind imod banen. Hvis man da interesserer sig for fodbold OG holder med dem.

Brugeravatar
Jan
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 53

Indlæg af Jan » søndag, 20. feb, 2011 20:38

Tænkte også om det var lejligheder i hjørnerne på Brisbane Road - 8-)
Iøvrigt et fint mål Orient scorede... det er sgu charmen ved FA Cup'en, når det bare ikke er ens eget hold det går ud over... Har sagt det før og siger det igen; FAC er verdens fedeste turnering sålænge man selv er med.
Up The RedMen... we go again!

Brugeravatar
agger

Indlæg af agger » søndag, 20. feb, 2011 21:15

Jack Cade skrev:
Thommo skrev:
Haha, sjovt du siger det. Jeg har for vane at optage Liverpools kampe, fordi jeg har sådan en dims fra TDC der kan gøre det automatisk. Jeg har tilfældigvis også optagelsen af vores nederlag til Newcastle tidligere i sæsonen, som jeg selvfølgelig lige skulle gense da vi signede Andy Coll.
Jeg lagde særligt mærke til at kommentatorerne i begyndelsen af kampen lagde ud med at være sindssygt skeptiske over for "hypede" Andy Carroll, og de var nu ikke for sikre på at man kunne vurdere ham på en halv sæson i Premier League etc. etc.
Så spolede jeg frem til slutnigen af kampen, og her var de fuldkommen ekstatiske og henrykte over ham :S Der skal ikke meget til før de skifter mening...
Men nu siger de jo ikke at de ændrer deres første holdning, som vel er meget rigtig. Man kan sige at Carrol har gjort det meget godt osv. Men der har nu også været fortilfælde hvor spillere har startet godt og endt knap så godt. Mange gange er det nemmere i starten, hvor de andre forsvarer ikke kender en så godt. har set i en tråd at der er skrevet en del om Obi mikel. Og han startede faktisk godt, i mine øjne, hvorimod han nu er alt for dårlig. Igen er det bare mine øjne, men det er jo dem jeg ser med.
Og at de er henrykte efter 1 kamp, betyder det jo ike at han er ligeså god i de næste 20
:D
"The Liverpool philosophy is simple, and is based on total belief. Maybe that has been the key to Liverpools consistency. We were taught to go out there, play our own game and fear no one."

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » mandag, 21. feb, 2011 00:04

Jan skrev:Tænkte også om det var lejligheder i hjørnerne på Brisbane Road - 8-)
Det er lejligheder:

http://www.footballgroundguide.com/leyton_orient/

Blev lige lidt nysgerrig og kiggede på googlemaps (noget jeg generelt bruger meget tid på, faktisk). Cirka en kilometer sydvest for Brisbane Road ligger noget, der på afstand blot ligner en stor park. Det er imidlertid plastret til med fodboldbaner (og enkelte rugby). 70-80 stykker i alt!! Et stenkast mod syd, i Victoria Park, ligger 10 mere.

http://maps.google.dk/maps?hl=da&biw=12 ... a=N&tab=wl

Rekrutteringsgrundlaget burde da være okay på de kanter.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
Jan

Indlæg af Jan » mandag, 21. feb, 2011 21:19

Og på Google Maps af Matchroom Stadium er der nogle gamle billeder af den åbne endetribune samt den tidligere billige langside, der nu er afløst af et afskyeligt misfoster, en sær blanding af plasticsæder, executive boxes samt kontorer. Facaden lover mere end den holder.
Kommer til at tænke på, at jeg en overgang havde en mani med at klippe særligt udvalgte artikler skrevet af Per Høyer Hanser ud af Tipsbladet, fra dengang avisen var værd at læse. Nu er Høyer som bekendt for længst gået bort (og dermed den sidste store sportsjournalist i DK), men mener faktisk jeg et sted har artiklerne endnu - de har overlevet adskillige flytninger og familie tam-tam det seneste årti. En af dem havde så vidt huskes overskriften: "En lørdag med O's historie".

Fup

Indlæg af Fup » mandag, 21. feb, 2011 21:40

Jan skrev:Og på Google Maps af Matchroom Stadium er der nogle gamle billeder af den åbne endetribune samt den tidligere billige langside, der nu er afløst af et afskyeligt misfoster, en sær blanding af plasticsæder, executive boxes samt kontorer. Facaden lover mere end den holder.
Kommer til at tænke på, at jeg en overgang havde en mani med at klippe særligt udvalgte artikler skrevet af Per Høyer Hanser ud af Tipsbladet, fra dengang avisen var værd at læse. Nu er Høyer som bekendt for længst gået bort (og dermed den sidste store sportsjournalist i DK), men mener faktisk jeg et sted har artiklerne endnu - de har overlevet adskillige flytninger og familie tam-tam det seneste årti. En af dem havde så vidt huskes overskriften: "En lørdag med O's historie".
Og jeg er næsten 100 % sikker på at netop dén artikel er blandt de udvalgte som kom med i minde-portræt bogen "Det' Høyer", som tipsbladet udsendte ca. 3/4 år efter den store mesters død. Den kan varmt anbefales - bl.a. også for beretningen om Lyngby's udebanetur til Europa-cup kamp i det dengang hermetisk tillukkede kommunistiske Albanien.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » mandag, 21. feb, 2011 22:26

Jan skrev:Og på Google Maps af Matchroom Stadium er der nogle gamle billeder af den åbne endetribune samt den tidligere billige langside, der nu er afløst af et afskyeligt misfoster, en sær blanding af plasticsæder, executive boxes samt kontorer. Facaden lover mere end den holder.
Apropos Høyer: Blev det nogensinde opklaret, om det var ham, som førte pennen for Tavse Tipper Thomsens beretninger?
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Jan

Indlæg af Jan » mandag, 21. feb, 2011 22:44

Jeg har bogen med Høyer's bedste artikler "Det' Høyer" og vil finde den frem på en aften hvor Viaskvat viser youknowhow!
Alle Høyer's bøger er iøvrigt af høj klasse - han sagde dog selv på et tidspunkt, at det der en dag tager livet af ham er "Fodbold VM", thi et VM stod aldrig stille i hans univers. Et VM varer jo ikke 3-4 uger. Det varer 4 år.
Omkring TTT, er faktisk ikke sikker på det nogensinde blev opklaret. Jeg mener nu nok at Thomsen fortsatte en tid efter Høyer's alt for tidlige død, men kan ærligt talt ikke huske det. Høyer kom jo ofte forbi enten lejligheden på Nørrebro eller endnu bedre kolonihaven på vej til eller fra et af fodboldverdenens brænd- eller yderpunkter. Begrebet "Udkantsdanmark" havde allerede under Høyer en helt særlig betydning. Fx har han begået en artikel om Christiansø's fodboldbane, hvor man gør klogest i at ramme netmaskerne...
Et andet gæt på TTT kunne være tidligere chefredaktør Carsten Andreasen, som i så fald måtte besidde en fin portion selvironi, thi Thomsen var ofte efter den fedtede redaktør og dennes "smudsomslag".
Thomsens gode ven Smeden, der altid var fuld hver anden søndag middag midt i Giro 413 efter Fremad's formiddagskamp, var nu også en sjov karakter. Som da Dansk Tipsfortjeneste introducerede bookmaking for os danskere og kaldte spillet for Den Lange. "Se Thomsen, det er fandme noget pigerne kan forstå, at spille på Den Lange". Thomsen funderede så vidt huskes over hvilken trible han ville spille nede i kiosken og hvordan han skulle få det sagt til ekspedienten. Leverkusen, Hull og Padborg Idræts Klub...
Nå, vi er nogle der er vokset op med Høyer, Thomsen, Aller Press tipsfodboldalbums, Alt om Sport og SportsLørdag.

Fup

Indlæg af Fup » mandag, 21. feb, 2011 22:46

Cynwal skrev:
Apropos Høyer: Blev det nogensinde opklaret, om det var ham, som førte pennen for Tavse Tipper Thomsens beretninger?
Det havde jeg og sikkert mange flere mistanke om, men som jeg husker, fortsatte TTT i et par år efter Høyer's død. Der er selvfølgelig ikke noget i vejen for at andre skribenter på TipsBladet kunne have overtaget tjansen, men jeg husker ikke noget egentligt stilskifte i TTT's artikler og det tror jeg dog nok man ville have bemærket - samtidig mener jeg, at Høyer's måde at skrive på, var så særegen at han næppe kunne have lavet et alter ego. Eller måske kunne lige netop han begå sådan et nummer, uden at det ville blive opdaget...

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » mandag, 21. feb, 2011 22:56

Soren123 skrev:Otte dages karentæne måske ? - Nøj, det burde være mere.

http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=76944&loc&
Gattuso har fået 4 spilledages karantæne.
Vil da lige minde om, at indkast.dk skyndte sig at citere et engelsk sladderblad uden kildekritik (Daily Star) som citerede en unavngiven person i UEFA-kredse, om at der var optræk til helt op til 8 dages karantæne. Bemærk formuleringen helt op til 8 dages karantæne. Jeg tør også godt fastslå, at FCK's kamp mod Che$ea i Parken imorgen, kan komme til at indeholde helt op til 12 mål! Når de så imorgen aften har spillet en røvsyg og trist 0-0 kamp, har jeg jo ikke sagt noget forkert, men det var da en spændende udtalelse, som måske kunne skaffe mig nogle click, hvis jeg nu havde en click-afhængig (reklameindtægter efter antal besøgende) hjemmeside som privat pensionsopsparing, og jeg i øvrigt ellers gav en fløjtende fis for hvor korrekt det jeg skrev var - eller hvem jeg citerede.

Dette er ikke et angreb på dig, Søren123, men udelukkende for at søge at eksemplificere de indholdsløse nyheder indkast.dk for hovedpartens vedkommende disker op med. Hvis man læser indkast.dk og tror, at man er velorienteret om, hvad der sker i fodboldens verden, svarer det efter min mening til at leve på en diæt bestående udelukkende af chips og cola, og så tro at man er sund og velernæret.
Vi SMADRER det PIShold !

Fup

Indlæg af Fup » mandag, 21. feb, 2011 23:08

Mens vi nu er ved Per Høyer Hansen, så havde jeg halvt om halvt tænkt mig at lave en lille hyldest-tråd d. 8 marts, hvor han ville være fyldt 70 år. Høyer blev på mange måder den katalysator, der øgede dybden af min gryende fodboldkærlighed, dengang jeg som teenage-knægt i starten af 80'erne begyndte at raide div. biblioteker for de på det tidspunkt relativt begrænsede antal bøger om fodbold. Jeg husker én af de første, jeg læste - ud over nogle Politikens Fodbold-Årbøger - det var om Europa-cup'en fra 1955 og vist nok frem til slutningen af 70'erne med beskrivelse af mange store kampe og store hold.

Der er nok en del unge herinde, som aldrig har stiftet bekendtskab med Høyer, hvilket er sørgerligt naturligt, idet han døde for 10 år siden d. 5. januar 2001. Så jeg vil prøve at beskrive hvorfor Høyer har gjort så stort indtryk på så mange af os herinde. Som sagt var de første bøger, jeg læste, om europa-cup'en og om et par VM-slutrunder (1974 og 1978), som jeg lige nøjagtig havde været for lille til at få lov at følge med i. På smudsomslagene kunne man se at forfatteren var nævnt som journalist, cand. jur. og skribent på såvel (Det Fri) Aktuelt som Tips-Bladet. Som nysgerrig dreng begyndte jeg at læse Tips-Bladet bare for at læse Høyer's artikler. Ordrige, opfindsomme og så havde han noget ganske unikt, som jeg aldrig har set andre sports-journalister i besiddelse af: Med få rammende ord på få linier, kunne Høyer beskrive et lands politiske, sociale og økonomiske forhold og ramme disse ind i forhold til landets fodbold. Derved blev hans artikler til langt mere end bare blege matchfacts - jeg vil gå så vidt som til at sige at det næsten blev til både en gang fodboldturisme og en social dannelses-rejse, som satte fantasien igang for mig på samme måde som Carl Barks ande-eventyr må have gjort for min far og hans generation af Anders And-læsere i de tidlige 50'ere: Man kom steder hen og "så" steder og "mødte" personligheder, som normalt var out of reach for ikke bare de almindelige fodbold-tilhængere, men også de fleste journalister.

Jeg har allerede nævnt den berømte artikel om rejsen med Lyngby BK til udekamp mod Labinoti fra det dengang fuldstændig isolerede Stalinistiske Albanien - en rejse, som næsten kan sammenlignes med den irske folkesang om det vanvittige skib The Irish Rover. Snige sig over grænseovergange midt om natten, blive kørt i udrangerede Lada'er (som i Albanien var at betragte som luksus-limousiner og derfor en stor ære...!) og at foreslå at bruge daværende Lyngby-formand Hans Bjerg-Pedersen som skjold... Hylende morsom og tankevækkende, det var hvad Høyer for det meste formåede at presse ind i sine artikler, omend jeg husker ham i første havldel af 90'erne som værende temmelig kynisk og bitter i sin tilgang til spillet, men på det tidspunkt gjorde fodboldsporten heller ikke meget for at sprede glæde blandt dens tilbedere.

Sæt et lys i vinduet d. 8. marts for Høyer, det fortjener han.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » mandag, 21. feb, 2011 23:19

Jan skrev: Som da Dansk Tipsfortjeneste introducerede bookmaking for os danskere og kaldte spillet for Den Lange. "Se Thomsen, det er fandme noget pigerne kan forstå, at spille på Den Lange". Thomsen funderede så vidt huskes over hvilken trible han ville spille nede i kiosken og hvordan han skulle få det sagt til ekspedienten. Leverkusen, Hull og Padborg Idræts Klub...
Det er god værkstedshumor det der

Jan skrev:Nå, vi er nogle der er vokset op med Høyer, Thomsen, Aller Press tipsfodboldalbums, Alt om Sport og SportsLørdag.
Det var tider! Selvom der, i selverkendelsens ulideligt klare lys, nok også sker en glorificering af tingenes tilstand dengang oven i vore nutidige hoveder - lidt ligesom når ældre indbyggere i f.eks Dresden, taler om de gode gamle DDR dage. Tænk, at man dengang kunne leve med at se måske to Liverpool kampe på en sæson. Eller at man ventede hele aftenen på, at ens forældre skulle gå i seng, så man kunne snige sig til at ringe til Ritzaus Sportsavis, da man ikke kunne sove før man kendte resultatet af Liverpools kamp ude mod Benfica i første kamp af kvartfinalen i Europacupen for Mesterhold.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » mandag, 21. feb, 2011 23:31

Jan skrev:Jeg har bogen med Høyer's bedste artikler "Det' Høyer" og vil finde den frem på en aften hvor Viaskvat viser youknowhow!
Alle Høyer's bøger er iøvrigt af høj klasse - han sagde dog selv på et tidspunkt, at det der en dag tager livet af ham er "Fodbold VM", thi et VM stod aldrig stille i hans univers. Et VM varer jo ikke 3-4 uger. Det varer 4 år.
Omkring TTT, er faktisk ikke sikker på det nogensinde blev opklaret. Jeg mener nu nok at Thomsen fortsatte en tid efter Høyer's alt for tidlige død, men kan ærligt talt ikke huske det. Høyer kom jo ofte forbi enten lejligheden på Nørrebro eller endnu bedre kolonihaven på vej til eller fra et af fodboldverdenens brænd- eller yderpunkter. Begrebet "Udkantsdanmark" havde allerede under Høyer en helt særlig betydning. Fx har han begået en artikel om Christiansø's fodboldbane, hvor man gør klogest i at ramme netmaskerne...
Et andet gæt på TTT kunne være tidligere chefredaktør Carsten Andreasen, som i så fald måtte besidde en fin portion selvironi, thi Thomsen var ofte efter den fedtede redaktør og dennes "smudsomslag".
Thomsens gode ven Smeden, der altid var fuld hver anden søndag middag midt i Giro 413 efter Fremad's formiddagskamp, var nu også en sjov karakter. Som da Dansk Tipsfortjeneste introducerede bookmaking for os danskere og kaldte spillet for Den Lange. "Se Thomsen, det er fandme noget pigerne kan forstå, at spille på Den Lange". Thomsen funderede så vidt huskes over hvilken trible han ville spille nede i kiosken og hvordan han skulle få det sagt til ekspedienten. Leverkusen, Hull og Padborg Idræts Klub...
Nå, vi er nogle der er vokset op med Høyer, Thomsen, Aller Press tipsfodboldalbums, Alt om Sport og SportsLørdag.
Han var klasse - især bøgerne åd jeg med meget stor appetit. 'Europa-Cup for Mesterhold 1955-85' mener jeg, der var én der hed, ligesom hans bøger om VM var enestående.

Jeg har i øvrigt altid valgt at tro, at TTT var ægte nok, og jeg tror i hvert fald ikke, det var PHH. Så snarere Carsten Andreasen.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Besvar