Det må tiden så vise. Jeg aner ikke, hvor Tipsbladet har deres rygter fra, men der er ingen kildehenvisning, så jeg forholder mig til aftalen de 2 klubber imellem, og jeg går da helt amok, hvis vi sælger så god en spiller til den pris. Han skal da tilbage til os uden tvivl.veffe69 skrev:jf. f.eks Tipsbladet passer den Norske så ikkeNiels K skrev:@Veffe69:
Jeg hælder nu mest til Mikkel K's salgsvurderinger, der ikke er synderligt højt sat. CP, Cole, Jova, Agger og Aquilani er alle enten nuværende landsholdsspillere, eller har været det for ikke så længe siden. Alle sammen vil være nøglespillere for mellemklubber i de store ligaer, og stjernespillere i mindre ligaer, og der er altså klubber, der har penge, der også gerne vil have markante navne, og det er de altså, selvom vi ikke finder dem gode nok. Vores mål er dog også at være blandt verdens bedste, og den målsætning er der ikke så mange klubber, der har.
Det kan altså også være, at spillerne vil reducere deres lønkrav for at få spilletid, så de ikke skal ende deres karrierer med splinter i røven uden landsholdsfodbold. Jeg finder altså værdisætningerne absolut rimelige.
Hvad Aquilani angår, så har Juve en købsklausul på 13,1 mio. £ jf. f.eks. den norske.
Hvis dine priser på de opsatte ønskede spillere holder, så vil jeg ikke have dem undtaget Turan. Jeg nævner blot af og til spillere, men der er jo massevis af fantastiske spillere derude, som vi ikke kender nok til, og som vores spejdere sikkert holder fint øje med. Bare vi forstærkes på de rigtige pladser med de rigtige folk, så betyder navnene jo ikke det store.
Kan 12 solgte spillere finansiere en VB og en defensiv midt, så kan klubben måske splashe big time på en winger og en venstre back og så hjem med Aqui og Insua.![]()
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/serie/aq ... eres-snart
Og uanset hvor meget landsholds spiller man er, så kræver det stadig man præstere for sit klubhold og det har INGEN af de nævnte spillere gjort på salgslisten, så derfor tvivler jeg personligt på at vi får så meget som Mikkel ønsker det (og for den sags skyld også andre)
Og netop pga de ikke har præsteret kan andre klubber underbyde og sige at hvis vi ikke sælger til den pris, så vil de slet ikke have og så er dilemmaet om hvor meget vi gerne vil af med dem og lige præcist her står vi altså i en xtremt dårlig salg situation, for beholde dem, det skal vi imo absolut ikke..
Omvendt gør det sig jo gældende når en spiller spiller godt.
Tag f.eks C.Adams, for 1 år siden kunne vi ha fået ham for 3-4 mill, nu kommer han pludselig til at koste 10-15 mill istedet, pga en god sæson, hvor interessen fra flere klubber er større, end den var før.
På købs siden bliver priserne sat op efter hvor stor interesse der er for de spillere, det vil alle dage presse prisen i vejret at f.eks 3 store klubber er ude efter samme spiller f.eks Young.
Priserne jeg har sat kan sagtens ramme helt ved siden af, men jeg tror bare at vi ikke skal være alt for rød øjede og tro at bare fordi vi er LFC, så falder alle på halen over det, det har vi jo før set at det ikke sker.
Det er klart, at de andre spillere, vi taler om, ikke har vist noget, da de ikke har fået meget spilletid og med rette.
At være for dårlig til Liverpool er ikke ensbetydende med, at de er for dårlige til alle mulige andre hold, og at andre klubber ikke vil betale for dem. De har jo alle vist, hvad de kan i andre klubber, i andre ligaer og på deres landshold, så folk kender dem nok mere indgående, end deres korte tid hos os fortæller.
Til gengæld kan det da godt være, at vi bare skal forære nogle af de 12 spillere, jeg nævner væk, bare for at slippe for lønnen ? Men visse af dem, skal nok indbringe penge, vi kan arbejde videre med.
Man kan ikke sammenligne et ubeskrevet brev, der lyser en sæson for et bundhold med etablerede landsholdsprofiler. Det er 2 forskellige ting. Ved vores spillere ved du, hvad du får, og Charlie Adam satser vi så på, kan hæve sig til at spille på vores hold, og at han er mere end et one season wonder, hvilket jeg personligt tror.
Jeg tror, som sagt, at Mikkel K rammer rimeligt fornuftigt, men af med dem alle 12, skal vi da uanset priserne.