AJ skrev:@ Rasmus
Jeg er som sådan enig i din pointe. Men i dette tilfælde kan det jo være, at dommeren simpelthen fandt det så voldsomt, at det havde givet udvisning uanset hvad. Måske mener han simpelthen ikke tofodstacklinger hører hjemme? Uanset tidspunkt i kampen, og øvrigt kampforløb.
Ja, rigtigt. Det er selvfølgelig umuligt at vide efter hvilket skøn han dømmer. I den forbindelse er jeg i øvrigt ikke sikker på, man kan kalde det en tofodstackling. For det først tackler han ikke med knopperne direkte på bolden. Og kun den ene fod bruges reelt til at tackle med - den højre: og det er med SIDEN af foden bolden bliver "stoppet". Ikke knopperne, der tackler lige på. For det andet er venstrefoden godt nok med knopperne forrest, men venstreben er heller ikke strakt (og vigtigere slet ikke rettet mod hverken bold eller Nani). Begge ben er i øvrigt først strakte og med knopperne forrest efter Nani er videre i sit løb. Nani selv appellerer ikke det mindste - af de fire United-spillere er det faktisk kun Rooney (og meget spagfærdigt Welbeck), der appellerer til dommeren. Det siger vel også et eller andet? Rooney løber til gengæld direkte hen til Cris Foy og lægger tungt pres på ham, inden han har fløjtet.
Jeg har set tacklingen mange gange, og jeg bliver mere og mere overbevist om, at Kompany faktisk ikke spiller hensynsløst, men Nani omvendt er offer for en meget flot og veludført tackling.
Når alt det er sagt, er det dog ikke noget mærkeligt i, hvis Foy's vurdering af situationen (i det splitsekund han har til at afgøre det) er en anden. Men jeg mener oprigtigt, det er en skandale, at FA vil give Kompany fire spilledages karantæne for udåden. De har også set den igen og igen.
@ AndreasN:
Den mening er du meget velkommen til at have, men det er efter min bedste overbevisning altså ikke realiteternes verden, du referer til.