Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
mawope

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mawope » søndag, 08. jan, 2012 19:30

Arda skrev:Nej, fremgår det sådan? Det handler ikke om sympati, det handler om sladderjournalistik og sladderjournalistisk kræver endten skandaler eller succeshistorier (førstnævnte er selvfølgelig fra journalistisk øjemed at foretrække. Jeg fastholder dog, at der bør ses objektivt på fx. Lindegaards præstation og den var ikke god. På samme måde, som de medgav, at Agger havde et stort ansvar i vores nederlag til Blackburn. Det klæder dem mere end, at lyve for forbrugerne og det sælger i sidste ende velsagtens ligeså meget.

Man skal bare passe på med at give det forkerte billede af en kamps forløb, for så går det journalistiske aspekt da helt af fløjten. Man formidler hvertfald intet til forbrugerne ved at hælde tykt på af rosende gloser, fordi der var dansk indblanden.
Forstår ikke hvad du mener med "sladderjournalistik". Men overordnet mener du vel, at sagligheden skal være i højsæde(?) og det vil jeg ikke gøre mig uenig i. Så lad os parkere den dér. Og var det ikke Jacob Laursen, der var medkommentator i dag? Som garvet seer burde du da efterhånden have udviklet et ignore-filter over for ham ;)

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 08. jan, 2012 19:38

Er "desværre" ikke garvet seer, mawope. Jeg ejer ikke 6'eren, 9'eren osv. Jeg hører til den gamle skare af Kanal 5 seere, så jo jeg har også oplevet hr. Laursen. Men heldigvis ser jeg mest Skysport, ESPN og Setanta bl.a. Desuden ser jeg næsten aldrig Man U. Jeg finder glæde i at se Liverpool, alt andet fodbold i tossekassen er lidt ligegyldigt for mig.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » søndag, 08. jan, 2012 19:46

AJ skrev:
Rasmus skrev:Og rødt kort? I den situation? Efter ti minutters spil? Give me a fucking break.
Hvis nu dommeren rent faktisk mente, at tacklingen var til rødt kort (som han åbenbart gjorde), så skal det da ikke spille ind på hans beslutning om der er spillet ti eller 80 minutter.
Jo, det mener jeg faktisk. Dog ikke helt isoleret set, selvfølgelig. En del af min pointe (som jeg overvejede men ikke gad skrive ud) var, at kort kan og bør sidde tættere eller løsere afhængig af kampens fase/udvikling. 80 minutters intens affære med et hav af frispark, en masse gule kort og en dommer, der er ved at miste kontrollen over det hele, vil jeg kalde det helt fair og faktisk ønskværdigt, hvis et rødt kort kan sidde en smule løsere end ellers. Altså som et statement - hertil og ikke længere. Det modsatte vil jeg bestemt mene bør være tilfældet i starten af en kamp - der i øvrigt ikke er startet specielt hårdt, så skal spillerne også lige have en chance for at finde dommerens linje. Der er selvfølgelig situationer som sidste mand, hånd på bolden i feltet eller voldsomme overgrebs-agtige tacklinger, der altid skal honoreres med rødt kort ligegyldigt situation, men der er også de mere vurderingsmæssige kort, som det Kompany blev præsenteret for i høj grad var, hvor en dommer måske nok bør klappe hesten i kampens indledende fase.

Jeg ved godt, at reglerne siger noget andet, at der ikke skal gøres forskel fra situation til situation, kamp til kamp, men i tilfældet fodboldregler, har der altid været forskel på teori og praksis. Og sådan bør det også være.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

mawope

Indlæg af mawope » søndag, 08. jan, 2012 20:09

Arda skrev:Er "desværre" ikke garvet seer, mawope. Jeg ejer ikke 6'eren, 9'eren osv. Jeg hører til den gamle skare af Kanal 5 seere, så jo jeg har også oplevet hr. Laursen. Men heldigvis ser jeg mest Skysport, ESPN og Setanta bl.a. Desuden ser jeg næsten aldrig Man U. Jeg finder glæde i at se Liverpool, alt andet fodbold i tossekassen er lidt ligegyldigt for mig.
Nå ok. Men du går heller ikke glip af det store. Synes dog Morten Bruun, Mikkel Bischoff og Keld Bordinggaard oftest gør det ganske fint.

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 50
Kontakt:

Indlæg af Mugge » søndag, 08. jan, 2012 20:42

Jeg for god ordens skyld - også i denne tråd, gøre opmærksom på, at fans af andre klubber er velkomne her på forum, såfremt de overholder vores retningslinjer, ligesom det også forventes at vores "egne" brugere overholder de retningslinjer vi har. Derfor gider vi heller ikke se alle de "dum smarte" bemærkninger på kryds og tværs. Ingen nævnt, ingen glemt!
Kan man ikke acceptere vores retningslinjer, så bør man nok finde et andet sted at boltre sig.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » søndag, 08. jan, 2012 22:51

@ Rasmus

Jeg er som sådan enig i din pointe. Men i dette tilfælde kan det jo være, at dommeren simpelthen fandt det så voldsomt, at det havde givet udvisning uanset hvad. Måske mener han simpelthen ikke tofodstacklinger hører hjemme? Uanset tidspunkt i kampen, og øvrigt kampforløb.

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » søndag, 08. jan, 2012 23:37

Den med, at man ikke vil vise nogen ud lige efter kampstart, eller man ligger en blødere linje i kampen indledning, går simpelthen ikke. Et frispark er et frispark, og er det til rødt, så er det til rødt. Så kan det være fuldstændig ligegyldigt, om der er spillet 30 sekunder eller 30 minutter.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Hyppia
Geografisk sted: Immingham, northeast of lincolnshire, Uk
Alder: 54

Indlæg af Hyppia » søndag, 08. jan, 2012 23:52

Emmy skrev:
Arda skrev:Jeg synes virkelig det er trist, at I skal skændes på kryds og tværs. Jeg tager ikke den ene eller den andes parti, omend jeg ikke forstår, hvad allanshore finder spændende ved at skrive herinde (fred være med det). Men I kunne måske klare jeres små problemer privat. Der er lidt om snakken når folk til tider siger, at stemningen herinde ikke altid er lige god.
Du har ret, det er trist. Jeg vil ikke bruge mere energi på at skændes med mine fælles Liverpool fans. Og slet ikke når det omhandler scum.

Det skal handle om glæden og passionen Liverpool FC.
:army7:

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » mandag, 09. jan, 2012 00:01

Aarde skrev:Jeg er ikke overraskende helt enig (bortset fra ordvalget ved "tæerkrummende" - jeg havde nok valgt "tåkrummende" i stedet ;) ).
Så er det vist på tide med en bemærkning fra SKolen med hang til de mørke nuancer. Nu har jeg via Forum kendt DD siden 2007, og DD - den erfarne forumist - er nået så langt ud i multitaskingens svære kunst, at han er i stand til at krumme ikke kun én tå, men flere tæer ad gangen, når rummeligheden bliver for trang.

Aarde - du er simpelthen nødt til at gå i træningslejr, så du kan lære at krumme mere end én tå ad gangen, når du bliver indigneret!

Ellers er jeg enig med Emmy - hvis statement også har fået tilslutning fra flere - at: "Det skal handle om glæden og passionen for Liverpool FC" idet jeg vil tilføje: "..og fodboldspillet"

Tillad mig i den forbindelse at minde om, at var der ikke en klub som Manchester United - med deraf følgende supportere som AllanShore og Brag (som i mine øjne er fine repræsentanter for deres klub) - ville der ikke være den samme spænding og intensitet omkring det at være LFC supporter. Had og meget lidt kærlighedsforholdet til Manchester United vil jeg påstå, er en vigtig del omkring hele det spændingsfelt, som det er at følge Liverpool i medgang og modgang.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » mandag, 09. jan, 2012 12:21

AJ skrev:@ Rasmus

Jeg er som sådan enig i din pointe. Men i dette tilfælde kan det jo være, at dommeren simpelthen fandt det så voldsomt, at det havde givet udvisning uanset hvad. Måske mener han simpelthen ikke tofodstacklinger hører hjemme? Uanset tidspunkt i kampen, og øvrigt kampforløb.
Ja, rigtigt. Det er selvfølgelig umuligt at vide efter hvilket skøn han dømmer. I den forbindelse er jeg i øvrigt ikke sikker på, man kan kalde det en tofodstackling. For det først tackler han ikke med knopperne direkte på bolden. Og kun den ene fod bruges reelt til at tackle med - den højre: og det er med SIDEN af foden bolden bliver "stoppet". Ikke knopperne, der tackler lige på. For det andet er venstrefoden godt nok med knopperne forrest, men venstreben er heller ikke strakt (og vigtigere slet ikke rettet mod hverken bold eller Nani). Begge ben er i øvrigt først strakte og med knopperne forrest efter Nani er videre i sit løb. Nani selv appellerer ikke det mindste - af de fire United-spillere er det faktisk kun Rooney (og meget spagfærdigt Welbeck), der appellerer til dommeren. Det siger vel også et eller andet? Rooney løber til gengæld direkte hen til Cris Foy og lægger tungt pres på ham, inden han har fløjtet.

Jeg har set tacklingen mange gange, og jeg bliver mere og mere overbevist om, at Kompany faktisk ikke spiller hensynsløst, men Nani omvendt er offer for en meget flot og veludført tackling.

Når alt det er sagt, er det dog ikke noget mærkeligt i, hvis Foy's vurdering af situationen (i det splitsekund han har til at afgøre det) er en anden. Men jeg mener oprigtigt, det er en skandale, at FA vil give Kompany fire spilledages karantæne for udåden. De har også set den igen og igen.

@ AndreasN:

Den mening er du meget velkommen til at have, men det er efter min bedste overbevisning altså ikke realiteternes verden, du referer til.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 37

Indlæg af Callesen » mandag, 09. jan, 2012 20:03

Messi vinder af Ballon D´or.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 09. jan, 2012 20:08

Callesen skrev:Messi vinder af Ballon D´or.
Big surpise, men han kommer nu aldrig op på siden af ham her:

Jeg vil i samme ombæring lige tage et ord ud af den første Linkin Park sang og vise min resentment overfor Xavi både som person og spiller. Ikke mindst ved at vise dette lille "statement" omhandlende i, hvilken liga han egentlig er, hvis man sammenligner ham med 'One of the Greats':

Xavi Hernandez:

Kampe for Barcelona: 399. Mål for Barcelona: 43.
Kampe for Spanien: 107. Mål for Spanien: 10.

Steven Gerrard:

Kampe for Liverpool: 393. Mål for Liverpool: 86.
Kampe for England: 89. Mål for England: 19.

Der hersker ingen tvivl, hvem der er min favorit af de to. Synes bare statistikkerne var spændende, ikke mindst fordi, Gerrard trumfer ham med længder.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N
Alder: 35

Indlæg af Mambo » mandag, 09. jan, 2012 21:01

Arda skrev:
Callesen skrev:Messi vinder af Ballon D´or.
Big surpise, men han kommer nu aldrig op på siden af ham her:

Jeg vil i samme ombæring lige tage et ord ud af den første Linkin Park sang og vise min resentment overfor Xavi både som person og spiller. Ikke mindst ved at vise dette lille "statement" omhandlende i, hvilken liga han egentlig er, hvis man sammenligner ham med 'One of the Greats':

Xavi Hernandez:

Kampe for Barcelona: 399. Mål for Barcelona: 43.
Kampe for Spanien: 107. Mål for Spanien: 10.

Steven Gerrard:

Kampe for Liverpool: 393. Mål for Liverpool: 86.
Kampe for England: 89. Mål for England: 19.

Der hersker ingen tvivl, hvem der er min favorit af de to. Synes bare statistikkerne var spændende, ikke mindst fordi, Gerrard trumfer ham med længder.
Nu ligger Xavi jo også en del dybere i banen og fungere som spilfordeler og spiller ikke second-striker som Gerrard har gjort i en del år efterhånden. Derfor er det vel naturligt nok at Gerrard har scoret flere mål. Men begge to fantastiske spillere på hver deres plads.

I øvrigt vil jeg også lige proklamere min utilfredshed over Kompany-dommen. Det er jo helt absurd at en ren og kontrolleret tackling kan give rødt kort og fire dages karantæne!! Jeg synes at dommerstanden har været kritisk ringe i denne sæson og at der generelt har været et hav af tvivlsomme røde kort. Og det værste er at FA ikke gør noget. Det er jo ikke mere end et par uger siden at Barton fik et rødt kort for en skalle som aldrig fandt sted. Det er tydeligt at se på optagelserne og alligevel vælger FA at give Barton karantæne. Det er på grænsen til det skandaløse.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 09. jan, 2012 21:37

Det kan man sige, men man kan samtidig sige, at nu spiller Xavi i en, efter min mening, ringere liga på et mere angrebsivrigt hold.
Igen i Xavis forsvar kan man dog argumentere for, at egotripperen Messi for det meste ikke lader de andre score. :P
Jeg vidste dog, at der var nogle, der ville tage ham i forsvar som du gør, men du giver dig jo også ud for at være komiker, hvis jeg husker rigtigt. ;) (kidding).

Brugeravatar
DAGGER!
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af DAGGER! » mandag, 09. jan, 2012 21:39

Arsenal 0 - 0 Leeds

Hvem har spillet bedst?, men fint resultat :D
You'r Never Walk Alone. ///

Besvar