Kunne du virkelig ikke komme med et bedre svar?Fribytter skrev:Jeg håber ikke, at klubben planlægger sine omkostninger efter, at man er et topfirehold, førend man føler sig rimelig sikker på, at man rent faktisk er det.
Du er godt over, at Liverpool Football Club på alle områder planlægger økonomisk med en vis risiko? Du ved godt, der findes lån, right? Du ved godt, at selvom du er i stand til at finansiere en investering på stedet, så kan denne falde i værdi på sigt, hvilket ikke er specielt godt for din sikkerhed og vækstmuligheder?
Du får det til at lyde som om, at det var risikofrit at købe Carroll til 35 millioner pund, fordi det var inden for budgettet, men hvad sker der, hvis Carroll bliver ved med at fejle og om år bliver solgt til 10-15 millioner pund? Var den investering så stadigvæk så super klog?
Det er i øvrigt sjovt, at når alle herinde snakker om moneyball-signings, så taler folk kun om løn, men ikke om 'marketability'. Hvad er Carroll og Downins salgbarhed i forhold til trøjesalg i HELE verden? Hvad er den i forhold til videresalg om et par år? Er det rimeligt at antage at Carroll og Downing hovedsageligt appellerer til det engelske marked, hvilket betyder en lavere efterspørgsel, hvilket kan resultere i en lavere videresalgspris, så frem vi havde investeret i et spansk, portugisisk eller sydamerikansk navn?
Havde vi hypotetisk set købt Aguero og alligevel misset Champions League, så havde vi stadigvæk haft et større aktiv i ham sammenlignet med Carroll qua 1) hans bedre ever på banen og 2) hans langt større salgbarhed. Det ville sige, at vi havde en vis sikkerhed for investeringen, da vi altid kunne sælge ham videre, hvis det blev nødvendigt.