Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hekkem » mandag, 31. dec, 2012 13:53

Fører den lige ind i rette tråd ;)
AJ skrev:@ Hekkem

Off-topic: jeg ved ikke helt hvem jeg ville vælge af Rafael og Johnson, men imo har Zabaleta overgået dem begge. Han har simpelthen hen haft færre udfald end Johnson, men tilføjer mere end Rafael offensivt. Alt i alt er 'Zab' mest stabil imø.
Evra har jeg nu også med. Nogle ville måske vælge Baines eller Vertonghen (som ganske rigtigt mest har været back), men Evras mål trækker op, og så synes jeg hans fejl rate er mindsket ift sidste sæson. Jeg synes ikke det er Evras skyld, at hans hold har lukket mange mål ind. Han har desuden skulle tage sig af venstresiden alene, hvor Young for det meste er helt væk. Det kan man ikke sige om Pienaar og Bale.
Angående patrice evra, så har han forbedret sin målhøst, men det for mig er mindre vigtig, når 3 af hans 4 mål er kommet direkte fra hjørnespark. Ikke at jeg ikke synes, det er ligegyldigt eller ikke er flot, men blot tæller mindre i min ligning.
Det der tæller i den her ligning, er interceptions, key-passes, taklinger og pasninger.

Statistik er en ting, men her måske underbygger min ligning, og ikke altid fortæller sandheden.
Key passes ligger Leighton Baines på 3.4 pr. kamp. Mens patrice evra ligger på 1.0 pr. kamp
interceptions ligger Leighton Baines på 1.7 og patrice evra på 1.2 pr. kamp
Taklinger er Leighton Baines på 2.1 og patrice evra på 2.7 pr. kamp
Pasnings succes rate er Leighton Baines på 82.4 % og pratrice evra på 88.2

Altså der er ikke den store forskel på dem, men den største forskel er i Key Passes, hvor Leighton Baines så vinder disse statistikker.

Igen, så vægtes der til statistikker men det er langt fra afgørende for min bedømmelse, for præstationerne på banen vægtes højest. Vi ser forskelligt, og kan være jeg lige har set de gode kampe fra Leighton Baines/patrice evra, mens misset de ikke så gode kampe eller omvendt.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

AllanShore

Indlæg af AllanShore » mandag, 31. dec, 2012 16:29

Mht. key passes for de to, så tror jeg den store forskel ligger i, at de er to vidt forskellige spillere. Baines' offensiv består hovedsageligt at indlæg, som så også er aldeles fremragende, mens Evra mere lever på at lave overlap. Ikke nødvendigvis for at få bolden, men også for at skabe mere plads til de andre offensive kræfter. Og så er Evra's indlæg så også ikke særligt gode, hvilket kan forklare, at hans spil ikke bygger så meget på det.

Mht. et hold fra min side, så afholder jeg mig bare fra det, da jeg har på fornemmelsen at jeg er for farvet. Jeg kunne f.eks. godt overveje at smide 3/4 af forsvarsspillerne fra United på + den defensive midtbane, selvom de har fungeret lettere miserabelt i store perioder.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 01. jan, 2013 14:39

Match of the day's hold (godt nok hele 2012)

Hart

Glen Johnson
Kompany
Shawcross
Baines

Bale
Toure
Silva
Mata

Luis Suarez
Van Persie
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » tirsdag, 01. jan, 2013 15:19

Ham Kacaniklic, der var ungdomsspiller hos, gør det rigtig godt for Fulham i øjeblikket. Har scoret i dag mod WBA og ser generelt farlig ud.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 01. jan, 2013 17:39

Hekkem skrev:Match of the day's hold (godt nok hele 2012)

Hart

Glen Johnson
Kompany
Shawcross
Baines

Bale
Toure
Silva
Mata

Luis Suarez
Van Persie
Hvad laver Ryan Shawcross med hans yderst begrænsede talent dog på det hold :shock:
Vi SMADRER det PIShold !

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » tirsdag, 01. jan, 2013 17:46

Han er sammen med Begovic, Huth, N'Zonzi og de andre Stoke folk medansvarlig for, at holdet har ligaens bedste defensiv målt på antal mål lukket ind. Endda den femte bedste i Europa efter Juventus, Bayern, Malaga og PSG.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 01. jan, 2013 18:35

AJ skrev:Han er sammen med Begovic, Huth, N'Zonzi og de andre Stoke folk medansvarlig for, at holdet har ligaens bedste defensiv målt på antal mål lukket ind. Endda den femte bedste i Europa efter Juventus, Bayern, Malaga og PSG.
Hvis udgangspunktet er en statistik, så kan man jo begrunde, at de 5 bageste ALLE bør komme fra Stoke!
Jeg bruger min egen vurdering af spillerens (i mine øjne MEGET store) begrænsninger i sit spil. Han er i min verden tæt på at være personificeringen af den urealistiske hype omkring engelske spillere.
Vi SMADRER det PIShold !

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » onsdag, 02. jan, 2013 10:08

Det kommer da an på hvem der tillægges det største ansvar for den gode statistik? Så der går du galt i byen.

Før de sidste tre kampe (hvor de har lukket syv mål ind) havde de kun lukket 13 mål ind i efteråret. Så vi kan i hvert fald konstatere, at Shawcross ikke har været hindring for at opnå så god en statistik. Nogle ville nok sige, at han ligefrem var en årsag til den.

Brugeravatar
Janse

Indlæg af Janse » onsdag, 02. jan, 2013 10:18

Tom_Jorsal skrev:Ham Kacaniklic, der var ungdomsspiller hos, gør det rigtig godt for Fulham i øjeblikket. Har scoret i dag mod WBA og ser generelt farlig ud.
Han indgik vist i handlen med Konchesky...
Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » onsdag, 02. jan, 2013 10:30

Janse skrev:
Tom_Jorsal skrev:Ham Kacaniklic, der var ungdomsspiller hos, gør det rigtig godt for Fulham i øjeblikket. Har scoret i dag mod WBA og ser generelt farlig ud.
Han indgik vist i handlen med Konchesky...
Roy... :wall:
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
TomViolence
Alder: 36

Indlæg af TomViolence » onsdag, 02. jan, 2013 13:17

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 892116.ece

Van der Vaart er da en temmelig usympatisk herre! Zlatan sviner ham også godt og grundig til i sin egen selvbiografi.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
tue69
Geografisk sted: Århus
Alder: 40

Indlæg af tue69 » onsdag, 02. jan, 2013 16:03

And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » onsdag, 02. jan, 2013 16:13

Det passer mig egentlig fint. Vi konkurrerer ikke med Chelski, men de konkurrerer med scum, og jeg ser til hver en tid hellere Chelski end scum som mestre. Det kan også betyde mindre succes til torres, hvilket også ville passe mig ganske fint.
Liverpool Football Klopp

asger90

Indlæg af asger90 » onsdag, 02. jan, 2013 18:16

Alonso skrev:
AndreasN skrev:Det helt komiske ved den udtalelse er, at han kaldte Benitez for arrogant, da han omtalte Everton som en "small club".
Det er jo netop derfor Ferguson er så forhadt. Han er hamrende dygtig og har opnået vanvittige resultater, men hans dobbeltmoral er så ussel. Desværre har FA også en standard for Ferguson og Man Utd og en for resten af ligaen.
Det mest skræmmende er vel at det meste af fodbold England efterhånden virker til at have droppet at tage kampen imod regimet fa/ferguson/scum.

De er nået til et samarbejde der har givet fantastiske resultater i over 25 år, men virker nu endelig til at have mistet styringen over deres magt. For mig fremgår det mere end nogensinde (og det siger en del) at fa og ferguson har mistet kontrollen og nu forsøger at slippe afsted med alle unoder og tricks og intet filter længere har. Så meget at de sidste halvandet år har været ude af kontrol.

ferguson's seneste udtalelse (og opførsel har jeg hørt - har ikke set kampen) mod Pardew og Newcastle fremstod endnu en gang fantastisk komisk efter han som I også har påpeget kaldte Rafa for arrogant efter hans udtalelse om at Everton var et mindre hold i den forstand, at de som mange andre hold på Anfield pakker sig ned. Han kaldte aldrig så vidt vides Everton for en mindre KLUB. Ligesom han ganske få måneder efter "Rafa er arrogant" angrebet ligeledes angreb City og kaldte dem "A small club with a small mentality". Altså præcis det han beskyldte Rafa for at sige.

Hele sagaen med Suarez/evra slap de også fra med et fantastisk resultat bl.a. ved på et tidspunkt at udtale at Suarez var en disgrace for Liverpool fordi han ikke ville give hånd (den kan i øvrigt stadig diskuteres) hvor han selv lavede samme nummer i en landskamp for Skotland i 86 mener jeg. Og som alle ved findes der masser af andre sager. En utroligt dobbeltmoralsk mand, der efter sine mange år i England har fået opbygget et hold af fodboldforbundet og pressen, næsten en diktaturstat, som det altså på mig virker som om resten af England har opgivet at bekæmpe.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » onsdag, 02. jan, 2013 18:20

Du har altså skabelonen til en bestseller lige der.
Fan af Manchester United

Besvar