Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
pommelfeen
Geografisk sted: nordborg
Alder: 39

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af pommelfeen » onsdag, 17. apr, 2013 11:22

No maam skrev:
XabiAlonso#14 skrev:Drømmescenariet.

Toby Alderweireld fra Ajax: Jeg set en del Ajax kampe i den her sæson, og Alderweireld er virkelig et kæmpe talent, han har spillet flere gode kampe. Virkelig en stærk spiller, og ville elske at se ham i Liverpool næste sæson.
Hvordan er han i hovedspillet ?

Vi har i den grad behov for en der kan håndtere indlæg i feltet da det er vores forsvarsmæssige achilleshæl.

har det på samme måde.. kan godt være han er en dygtig forsvarsspiller. men i mine øjne minder han for meget om Agger.

vi har brug for et fyrtårn som kan vinde alt i luften og samtidig ikke er Per M. langsom...

et forsvar af 2 spillere som er gode ved jorden og ok i luften, kommer aldrig til og fungere ved hjørnespark og indlæg.

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 36

Indlæg af Xenne » onsdag, 17. apr, 2013 13:24

Tom_Jorsal skrev:Hvad med sådan en som Chris Samba som afløser for Carragher? Jeg tror ikke, QPR klarer den og han er virkelig et skrummel, der om muligt er bedre end Carra på hovedet. Også ved offensive hjørnespark.

Og så kunne jeg også virkelig godt tænke mig at se Ben Arfa i klubben.
Samba tjener over 100.000£ om ugen i QPR, det skal han ikke forvente at få her.
Ser hellere vi henter Dede så :)
Billede

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » onsdag, 17. apr, 2013 13:50

Jeg tror Liverpool henter Christian Eriksen. og jeg tror han helt vildt gerne vil spille i Liverpool FC. Handlen bliver den første til sommer efterfulgt af Micah Richards.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Xenne

Indlæg af Xenne » onsdag, 17. apr, 2013 13:57

Kelly skrev:Jeg tror Liverpool henter Christian Eriksen. og jeg tror han helt vildt gerne vil spille i Liverpool FC. Handlen bliver den første til sommer efterfulgt af Micah Richards.
Hvorfor tror du på Micah Richards?

Vi har Johnson, Kelly, Flannagan, McClaughlin til højrebacken. Kan ikke se hvad vi skal med endnu en højreback?
Det er langt mere interessant at få fat i midterforsvar, hvilke jeg tror bliver sæsonens første køb.
Billede

Kelly

Indlæg af Kelly » onsdag, 17. apr, 2013 14:43

Xenne skrev:
Kelly skrev:Jeg tror Liverpool henter Christian Eriksen. og jeg tror han helt vildt gerne vil spille i Liverpool FC. Handlen bliver den første til sommer efterfulgt af Micah Richards.
Hvorfor tror du på Micah Richards?

Vi har Johnson, Kelly, Flannagan, McClaughlin til højrebacken. Kan ikke se hvad vi skal med endnu en højreback?
Det er langt mere interessant at få fat i midterforsvar, hvilke jeg tror bliver sæsonens første køb.
Kelly, Wisdom og RIchards har deres fremtid i midterforsvaret er min mening.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » onsdag, 17. apr, 2013 15:41

pommelfeen skrev:
No maam skrev:

Toby Alderweireld fra Ajax: Jeg set en del Ajax kampe i den her sæson, og Alderweireld er virkelig et kæmpe talent, han har spillet flere gode kampe. Virkelig en stærk spiller, og ville elske at se ham i Liverpool næste sæson.

Vi har i den grad behov for en der kan håndtere indlæg i feltet da det er vores forsvarsmæssige achilleshæl.

har det på samme måde.. kan godt være han er en dygtig forsvarsspiller. men i mine øjne minder han for meget om Agger.

vi har brug for et fyrtårn som kan vinde alt i luften og samtidig ikke er Per M. langsom...
et forsvar af 2 spillere som er gode ved jorden og ok i luften, kommer aldrig til og fungere ved hjørnespark og indlæg.
Hangeland passer vel bedst på den beskrivelse af spillere, som må tænkes at kunne lokkes til LFC? Jeg tror ikke, at han ville være et skidt køb.
Kloppite

Brugeravatar
Xenne

Indlæg af Xenne » onsdag, 17. apr, 2013 15:53

texy skrev:
pommelfeen skrev:
No maam skrev:

Hangeland passer vel bedst på den beskrivelse af spillere, som må tænkes at kunne lokkes til LFC? Jeg tror ikke, at han ville være et skidt køb.
Dede er 193 Høj ;)
Hvorfor hedder han ikke Hangelandinho?
Billede

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » onsdag, 17. apr, 2013 16:30

Vi bliver nødt til at satse på taktisk stærke spillere til forsvaret. Derudover skal de helst også være rimelig hurtige. Micah Richards falder fra på første punkt, Hangeland på sidste.

Vi bliver nødt til at arbejde med bagkæden langt højere oppe, så vi har mulighed for at skubbe de to andre kæder langt frem. Derved bliver vi mere sårbare mod hurtige og dybdeløbende angribere, men idéen er at fremskydningen af de andre kæder skal skabe mindre plads til at slå de dybdegående afleveringer mod disse angrebstyper.

Jo længere forsvaret er fra målet, desto mindre betydeligt bliver det fysiske pres en luftstærk angriber kan sætte ind med. Andenboldene falder jo i et mindre sårbart område.

Samtidig gør vi banen kortere fra vi bryder bolden til vi har mulighed for at afslutte, hvilket også bør øge muligheden for at score mål på baggrund af ubalance fra modstanderen.

Jo tættere kæderne står, jo mindre bliver rummene imellem dem. Derfor bliver boldbrydningen enklere. Derfor skal hovedformålet med investeringer til forsvaret være at finde spillere der har kvaliteterne til at stå højt på banen.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » onsdag, 17. apr, 2013 16:51

Alonso skrev:Vi bliver nødt til at satse på taktisk stærke spillere til forsvaret. Derudover skal de helst også være rimelig hurtige. Micah Richards falder fra på første punkt, Hangeland på sidste.

Vi bliver nødt til at arbejde med bagkæden langt højere oppe, så vi har mulighed for at skubbe de to andre kæder langt frem. Derved bliver vi mere sårbare mod hurtige og dybdeløbende angribere, men idéen er at fremskydningen af de andre kæder skal skabe mindre plads til at slå de dybdegående afleveringer mod disse angrebstyper.

Jo længere forsvaret er fra målet, desto mindre betydeligt bliver det fysiske pres en luftstærk angriber kan sætte ind med. Andenboldene falder jo i et mindre sårbart område.

Samtidig gør vi banen kortere fra vi bryder bolden til vi har mulighed for at afslutte, hvilket også bør øge muligheden for at score mål på baggrund af ubalance fra modstanderen.

Jo tættere kæderne står, jo mindre bliver rummene imellem dem. Derfor bliver boldbrydningen enklere. Derfor skal hovedformålet med investeringer til forsvaret være at finde spillere der har kvaliteterne til at stå højt på banen.
This. Og her er Toby Alderwireld og til dels Ashley Williams faktisk de to spillere, jeg kan komme på, der matcher kriterierne bedst. Jeg kender ikke vanvittigt meget til Sakho, og det er muligt, at han også ville være brugbar, men så stopper min liste med realistiske emner også. Hvem kunne ellers være aktuel? Jeg følger ikke Europas andre store ligaer tæt nok til at have flere i kikkerten, må jeg ærligt indrømme.

Kelly

Indlæg af Kelly » onsdag, 17. apr, 2013 17:14

Aarde skrev:
Alonso skrev:Vi bliver nødt til at satse på taktisk stærke spillere til forsvaret. Derudover skal de helst også være rimelig hurtige. Micah Richards falder fra på første punkt, Hangeland på sidste.

This. Og her er Toby Alderwireld og til dels Ashley Williams faktisk de to spillere, jeg kan komme på, der matcher kriterierne bedst. Jeg kender ikke vanvittigt meget til Sakho, og det er muligt, at han også ville være brugbar, men så stopper min liste med realistiske emner også. Hvem kunne ellers være aktuel? Jeg følger ikke Europas andre store ligaer tæt nok til at have flere i kikkerten, må jeg ærligt indrømme.

Jeg har det sådan at det er fordi, der skrives om Williams og Alderwireld at vi hele tiden kommer tilbage til dem. Det findes et hav af forsvarsspillere rundt om der er langt bedre. Angelo Ogbonna f.eks. Liverpool må tænke ud af boksen og ud og kigge sig grundigt efter den rigtige midterforsvarer, nu hvor Skrtel er i bad standing og Carra stopper.

Aarde

Indlæg af Aarde » onsdag, 17. apr, 2013 17:26

@Kelly

Er Torino et hold, du følger, eller hvad baserer du din vurdering på? For jeg kender ham sandt for dyden ikke af andet end navn. De tre andre har jeg trods alt set spille fra tid til anden.

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » onsdag, 17. apr, 2013 17:46

Min lup er ikke skarp nok til at jeg skal kunne sige om Ashley Williams eller Toby Alderweireld er de bedste kandidater. Alderweireld er ikke en spiller jeg tør bedømme. Ashley Williams er en spiller jeg har set på tv og live, hvor han har imponeret mig. Jeg har aldrig påstået han er et unikt talent eller en toptop spiller, men han er et rigtig godt bud.

Vi skal have for øje at et indkøb til midterforsvaret må forventes at træde direkte ind i startopstillingen. Derfor er det vigtigt at denne spiller hurtigt kan omstille sig, så vi ikke taber for mange point i indkøringsfasen. Her spiller de taktiske idéer og sproget en stor rolle. Ashley Williams er nok den mest egnede.

Jeg har tidligere sammenlignet ham med Jamie Carragher. En forsvarsspiller der er allestedsnærværende. Hvis man kigger på hans stats, så har han lavet 339 clearences, 44 blokeringer og 86 interceptions. Daniel Agger har spillet 40 minutter mere end Williams og har lavet 178 clearences, 14 blokeringer og 53 interceptions.

Det er meget få der matcher Williams stats. Til gengæld er hans duelstatistikker ikke prangende. Han vinder 67,6% af sine tacklinger og 57,9% af sine luftdueller. Agger præsterer her 69,7% og 61%. I afleveringsspillet er Agger også bedre end Williams.

Noget der bekymrer omkring Williams er at han begår mange frispark. Hele 30 frispark har han begået og kun fået tilkendt 12 frispark selv. Daniel Agger har begået 21 frispark og fået tilkendt 34 selv.

En spiller der kan matche Williams mange interceptions er Tottenhams Jan Vertonghen. Vertonghen har også begået flere frispark end han har fået, selvom den kun hedder 20-19 i favør af frispark begået.

Men det fortæller en historie om en aggressiv spillertype. Derfor får han mange interceptions, men det koster også mange frispark at være så aggressiv.

Min vurdering, baseret på statistik og egne øjne, er at Williams har kvaliteterne til at indgå i en højtplaceret (offensiv/aggressiv/whatever) forsvarslinje. Derudover fik jeg øjnene op for hvor godt han dirigerede med sine medspillere da jeg så ham live, hvilket kan blive brugbart overfor folk som Enrique og Johnson der har det med at svigte i deres placeringer.

Kelly

Indlæg af Kelly » onsdag, 17. apr, 2013 17:56

Alonso skrev:Min lup er ikke skarp nok til at jeg skal kunne sige om Ashley Williams eller Toby Alderweireld er de bedste kandidater. Alderweireld er ikke en spiller jeg tør bedømme. Ashley Williams er en spiller jeg har set på tv og live, hvor han har imponeret mig. Jeg har aldrig påstået han er et unikt talent eller en toptop spiller, men han er et rigtig godt bud.

Vi skal have for øje at et indkøb til midterforsvaret må forventes at træde direkte ind i startopstillingen. Derfor er det vigtigt at denne spiller hurtigt kan omstille sig, så vi ikke taber for mange point i indkøringsfasen. Her spiller de taktiske idéer og sproget en stor rolle. Ashley Williams er nok den mest egnede.

Jeg har tidligere sammenlignet ham med Jamie Carragher. En forsvarsspiller der er allestedsnærværende. Hvis man kigger på hans stats, så har han lavet 339 clearences, 44 blokeringer og 86 interceptions. Daniel Agger har spillet 40 minutter mere end Williams og har lavet 178 clearences, 14 blokeringer og 53 interceptions.

Det er meget få der matcher Williams stats. Til gengæld er hans duelstatistikker ikke prangende. Han vinder 67,6% af sine tacklinger og 57,9% af sine luftdueller. Agger præsterer her 69,7% og 61%. I afleveringsspillet er Agger også bedre end Williams.

Noget der bekymrer omkring Williams er at han begår mange frispark. Hele 30 frispark har han begået og kun fået tilkendt 12 frispark selv. Daniel Agger har begået 21 frispark og fået tilkendt 34 selv.

En spiller der kan matche Williams mange interceptions er Tottenhams Jan Vertonghen. Vertonghen har også begået flere frispark end han har fået, selvom den kun hedder 20-19 i favør af frispark begået.

Men det fortæller en historie om en aggressiv spillertype. Derfor får han mange interceptions, men det koster også mange frispark at være så aggressiv.

Min vurdering, baseret på statistik og egne øjne, er at Williams har kvaliteterne til at indgå i en højtplaceret (offensiv/aggressiv/whatever) forsvarslinje. Derudover fik jeg øjnene op for hvor godt han dirigerede med sine medspillere da jeg så ham live, hvilket kan blive brugbart overfor folk som Enrique og Johnson der har det med at svigte i deres placeringer.
Det kan være farligt at hente en spiller ud fra statistik. Mentalitet, hurtighed, blik for spillet, tilpasning til et spillesystem og andre ting er så vigtig.
Jeg er enig i at Jan Vertonghen er god. Han er endda suveræn god syntes jeg.
Vi skal bare passe på vi ikke vurderer ud fra dem vi kender udelukkende, det er bestemt ikke ment som kritik. Det jeg mener er at der findes mange spillere, der er bedre hvis de kigger sig grundigt om. City hentede en fyr fra Belgien på et tidspunkt, et helt i særklasse godt køb, og i øvrigt godt set.
I spanien er der sikkert også mange store forsvarstalenter der er værd at kigge på.
I det kommende vindue skal Liverpools netværk og talentspejdere simpelthen slå til big time.
Jeg vil glæde mig til at blive overrasket.

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » onsdag, 17. apr, 2013 18:03

Nu skriver jeg jo også at jeg ikke blot baserer min vurdering på statistik, men også efter at have set ham flere gange i tv og en gang på stadion.

Samtidig skriver jeg at jeg ikke vil gå ind og vurdere Toby Alderweireld, da jeg ikke har studeret ham nok.

Hvis jeg var scout for Liverpool ville jeg anbefale at hente Williams, men han ville på ingen måde få min højeste rangering.

Hvis du tænker på Kompany, så hentede de ham i HSV. Han var tidligt udskreget til et stort talent, men dette var ikke helt realiseret i HSV. Af samme årsag blev han handlet for cirka samme sum som HSV betalte, hvis ikke mindre. Han var dog også skadet i HSV.

Aarde

Indlæg af Aarde » onsdag, 17. apr, 2013 18:13

Kelly skrev:Det kan være farligt at hente en spiller ud fra statistik. Mentalitet, hurtighed, blik for spillet, tilpasning til et spillesystem og andre ting er så vigtig.
Jeg er enig i at Jan Vertonghen er god. Han er endda suveræn god syntes jeg.
Jeg prøver lige igen, nu du siger, at det ville være farligt at hente en spiller grundet statistik (og omdømme, går jeg ud fra):
Aarde skrev:@Kelly

Er Torino et hold, du følger, eller hvad baserer du din vurdering på? For jeg kender ham sandt for dyden ikke af andet end navn. De tre andre har jeg trods alt set spille fra tid til anden.
Du siger, at Ogbonna er bedre end Alderweireld - hvad baserer du den vurdering på? Og det er bestemt ikke for at være skeptisk eller fluekneppende - men hvis han er så god, vil jeg meget gerne høre mere om ham!

Besvar