Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
StevenCarragher

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af StevenCarragher » onsdag, 10. jul, 2013 17:47

Synes det er på tide at komme hen på det realistiske plan igen. Jeg nævner Benteke, men straks bliver der kastet om sig med NEJer og hvordan Jovetic, Damiao, Lamela osv ville være bedre.

Og ja, det vil de - men come on, de kommer ikke til Liverpool. Lad os nu sætte os ind i hvem der er realistiske - hvilke PL klubber under os har spillere, der kunne være interesseret i et step up? Og hvilke spillere fra PL klubber over os er til overs, som vi måske burde se på?

Jeg nævner nogle navne og forslag med ønsket om vi forholder os positivt til dem, fordi jeg mener de er mere realistiske end de navne, som vi foreslår nu.

OPDATERET, INDSAT FORSLAG

Under os:

Forsvar:

Ashley Williams
BRs gamle forsvarsspiller - spiller på et stabilt højt niveau for Swansea - mon ikke det er tid til at komme videre? Swansea tilbyder Europæisk fodbold, og man kan ikke være i tvivl om der blæser en ny vind over Wales, men mon ikke han alligevel ser Liverpool som et step up? Som en ny makker til en Agger, der generelt ikke viste stabilt niveau sidste år, mener jeg at Williams har den stabilitet og unge kækhed, jeg meget gerne så hos os.

Ryan Shawcross
Stabil midterforsvar, der må være klar til at tage det næste skridt. Har fået en enkelt landskamp for England. Er "målfarlig" i dødboldssituationer(har et snit på 2-3 mål pr. sæson for Stoke), men i mange situationer har han også assist til målet i dødboldssituationerne.

Midtbane:

Cabaye
Cabaye har ignenem de seneste sæsoner tryllet for Newcastle, og havde en stor andel i at Newcastle kæmpede med om 4. pladsen i 11/12 sæsonen. Han er ikke nogen målfarlig herre, men er ledertypen, der kan dominere den centrale midtbane - og kæmpe både offensivt og defensivt. Prisen er nok relativt højt +15 vil jeg tro, men deri får man også en rigtig god spiller.

Tiote
Tiote kender de fleste nok af os. Han er ikke dårlig offensiv og til pasningsspillet, men hans force er defensivt - en rigtig defensiv drivkraft, der netop kan være det led imellem forsvar og midtbane, som jeg synes vi nogengange har manglet. Han har spillet på et stabilt højt niveau igennem mange sæsoner, og udover han til tider er småusympatisk(læs hårdt), så synes jeg tiden er den rette for ham til at komme til en klub som Liverpool.

James McCarthy
Endnu en Wigan spiller, der bestemt ikke var skyld i nedrykningen. Med sit stabile midtbanespil og fantastiske overblik, fik han med rette gjort sig populær og eftertragtet i klubber som Tottenham, Chelsea og United. Jeg mener, at med ham kan vi gøre et rigtig godt engelsk scoop - bedre end Charlie Adam ;)

Gaston Ramirez
Den iøjeblikket meget snakkende Suarez holdkammerat fra landsholdet. Næsten samtlige topklubber var efter ham sidste sommer, men southampton fandt lidt dollars på kistebunden og overraskede alt og alle med at købe ham. I efteråret skuffede han lidt - som om han ikke kunne få spillet til at køre, men i løbet af foråret blomstrede han som en anden Modric, og viste, at med tid i PL, kan man nå at lære meget, når man er en teknisk spiller.

Ben Arfa(Xenne)
Kan spille højre kanten i stedet for Downing, en rigtig dygtig dribler og kreatør.
Kan være meget nyttig imod de små hold der spiller efter krydset mod os.

Angriber

Callum McManaman
En af PLs største talenter sidste år. Wigan rykkede som sagt ned, men på trods af nedrykningen vandt de FA cuppen - takket være den kreative offensive/angriber Callum McManaman, der fortryllede mange med sine kække driblinger. Et stort aktivt for fremtiden, som jeg synes ville være et fantastisk køb.

Benteke
Benteke kender de fleste nok. Manden har en enorm god fysik og er rigtig god på benene. Han minder meget om Drogba og passer i stil enormt godt til PL. Han kan tage imod de mulige og umulige afleveringer fra vores kreative offensive spillere - tæmme den og sparke den ind.

Michu(Xenne)
Fremragende sæson, dygtig spiller på mange måder, afslutter med beggen ben og er dygtig med hovedet.
Ville kunne spille pladsen bagved Sturridge.

Jeg opdaterer listen henover aftenen, når jeg lige gider at researche videre. Spillere fra klubber over os kommer om lidt - kom gerne med forslag og for og imod. Jeg synes det er en spændende og saglig diskussion!
Senest rettet af StevenCarragher onsdag, 10. jul, 2013 18:01, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 36

Indlæg af Xenne » onsdag, 10. jul, 2013 17:49

thefugle skrev:@Xenne

Det er så svært at sige om han skylder os en sæson, men det kan pisse mig af at man skriver under på en ny kontrakt, udtaler så mange ting omkring man er ligeglad med hvad der sker uden for banen, han koncentrer sig om LFC og synes det er en fantastisk klub og bla bla bla, det klinger bare så hult nu. Jeg hader i forvejen folk der lyver, og jeg føler han har løjet og lyver os direkte op i ansigtet for tiden. Tror os han skifter til Real. Men hvis han skifter til en anden engelsk så bliver han officielt til Nr.1 hadespiller hos mig. Værre end da Torres skiftede, så smider jeg ikke trøjen ud, jeg brænder den. Noget helt andet er at vi muligvis kommer til at ligne og ville være den dummeste klub i verdenshistorien hvis vi sælger ham til en anden engelsk klub, for det er jo fuldstændig vores valg. Få ham ud af England, det ville gøre smerten mindre.

Lamela burde prismæssigt være realistisk hvis vi får +50 mio pund for Suarez, men om det er realistisk mht til om han ser LFC om et ambitiøst skifte, det er jo svært at sige. Men Lamela/Jovetic/Ljajic og Muriel, så ville jeg sige "Luis hvem?".
Enig enig, han må også bevise han mener noget af alt det han har sagt og give igen for alt det vi har fundet os i og har støttet ham igennem.
Jeg føler ikke han har løjet fordi selvfølgelig elsker han os, det er vel også derfor han ikke har ville væk noget før.
Men det virker bare alt for desperat, det er forståeligt at han vil til Real Madrid det vil næsten alle spillere, men han kan da lige vente til de byder eller henvender sig.

Hvis han ryger for 60m€ så burde det kunne lade sig gøre at finde en god erstatning, hvis ikke 2 :)
Billede

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:

Indlæg af Xenne » onsdag, 10. jul, 2013 17:56

Rigtig godt initiativ StevenCarra :)

Jeg kan ikke se hvorfor Jovetic ikke skulle være interessant?
Ja de skal spille Europa League, det er der ikke det store i. Det samme gælder Lamela, Roma skal slet ikke i Europa medmindre de fik en plads igennem Pokal eller lignende.
Hvis de tror på vores langsigtet projekt, ligesom folk gjorde i starten med City, Chelsea, PSG og Monaco.
Lønnings mæssigt kan vi sagtens være med folk der kommer fra Serie A.

Derudover kan du nævne følgende til listen:

Michu
Fremragende sæson, dygtig spiller på mange måder, afslutter med beggen ben og er dygtig med hovedet.
Ville kunne spille pladsen bagved Sturridge.

Ben Arfa
Kan spille højre kanten i stedet for Downing, en rigtig dygtig dribler og kreatør.
Kan være meget nyttig imod de små hold der spiller efter krydset mod os.
Billede

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » onsdag, 10. jul, 2013 18:01

Meget få af de spillere der er bedre end dem vi har i forvejen - heldigvis. Den eneste jeg rigtig finder interessant er Yohann Cabaye.

Men endnu værre er de priser klubberne vil forvente. I forhold til de priser er Iago Aspas et regulært kup.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 10. jul, 2013 18:02

StevenCarragher skrev:Synes det er på tide at komme hen på det realistiske plan igen. Jeg nævner Benteke, men straks bliver der kastet om sig med NEJer og hvordan Jovetic, Damiao, Lamela osv ville være bedre.

Og ja, det vil de - men come on, de kommer ikke til Liverpool. Lad os nu sætte os ind i hvem der er realistiske - hvilke PL klubber under os har spillere, der kunne være interesseret i et step up? Og hvilke spillere fra PL klubber over os er til overs, som vi måske burde se på?

Jeg nævner nogle navne og forslag med ønsket om vi forholder os positivt til dem, fordi jeg mener de er mere realistiske end de navne, som vi foreslår nu.

Under os:

Forsvar:

Ashley Williams
BRs gamle forsvarsspiller - spiller på et stabilt højt niveau for Swansea - mon ikke det er tid til at komme videre? Swansea tilbyder Europæisk fodbold, og man kan ikke være i tvivl om der blæser en ny vind over Wales, men mon ikke han alligevel ser Liverpool som et step up? Som en ny makker til en Agger, der generelt ikke viste stabilt niveau sidste år, mener jeg at Williams har den stabilitet og unge kækhed, jeg meget gerne så hos os.

Ryan Shawcross
Stabil midterforsvar, der må være klar til at tage det næste skridt. Har fået en enkelt landskamp for England. Er "målfarlig" i dødboldssituationer(har et snit på 2-3 mål pr. sæson for Stoke), men i mange situationer har han også assist til målet i dødboldssituationerne.

Midtbane:

Cabaye
Cabaye har ignenem de seneste sæsoner tryllet for Newcastle, og havde en stor andel i at Newcastle kæmpede med om 4. pladsen i 11/12 sæsonen. Han er ikke nogen målfarlig herre, men er ledertypen, der kan dominere den centrale midtbane - og kæmpe både offensivt og defensivt. Prisen er nok relativt højt +15 vil jeg tro, men deri får man også en rigtig god spiller.

Tiote
Tiote kender de fleste nok af os. Han er ikke dårlig offensiv og til pasningsspillet, men hans force er defensivt - en rigtig defensiv drivkraft, der netop kan være det led imellem forsvar og midtbane, som jeg synes vi nogengange har manglet. Han har spillet på et stabilt højt niveau igennem mange sæsoner, og udover han til tider er småusympatisk(læs hårdt), så synes jeg tiden er den rette for ham til at komme til en klub som Liverpool.

James McCarthy
Endnu en Wigan spiller, der bestemt ikke var skyld i nedrykningen. Med sit stabile midtbanespil og fantastiske overblik, fik han med rette gjort sig populær og eftertragtet i klubber som Tottenham, Chelsea og United. Jeg mener, at med ham kan vi gøre et rigtig godt engelsk scoop - bedre end Charlie Adam ;)

Gaston Ramirez
Den iøjeblikket meget snakkende Suarez holdkammerat fra landsholdet. Næsten samtlige topklubber var efter ham sidste sommer, men southampton fandt lidt dollars på kistebunden og overraskede alt og alle med at købe ham. I efteråret skuffede han lidt - som om han ikke kunne få spillet til at køre, men i løbet af foråret blomstrede han som en anden Modric, og viste, at med tid i PL, kan man nå at lære meget, når man er en teknisk spiller.

Angriber

Callum McManaman
En af PLs største talenter sidste år. Wigan rykkede som sagt ned, men på trods af nedrykningen vandt de FA cuppen - takket være den kreative offensive/angriber Callum McManaman, der fortryllede mange med sine kække driblinger. Et stort aktivt for fremtiden, som jeg synes ville være et fantastisk køb.

Benteke
Benteke kender de fleste nok. Manden har en enorm god fysik og er rigtig god på benene. Han minder meget om Drogba og passer i stil enormt godt til PL. Han kan tage imod de mulige og umulige afleveringer fra vores kreative offensive spillere - tæmme den og sparke den ind

Jeg opdaterer listen henover aftenen, når jeg lige gider at researche videre. Spillere fra klubber over os kommer om lidt - kom gerne med forslag og for og imod. Jeg synes det er en spændende og saglig diskussion!
Gaston Ramirez tror jeg ikke bliver købt, Jeg tror BR mener Joe Allen er bedre lige som sidste sommer.
Benteke tror jeg andre og større klubber står foran i køen til.
En ny Mcmanaman kunne være rart og nok muligt.
Williams ikke mere nepotisme tak.
Cabaye kunne vel være ok.
Shawcross ligeså.

Jovetic og Lamela kunne toppen at få, men det bliver noget nært umuligt med bejlere der ellers er til dem.

thefugle

Indlæg af thefugle » onsdag, 10. jul, 2013 18:03

@StevenCarragher

Nu er jeg ked af hvis du synes jeg er efter dig igen. Men den eneste du nævner på den der liste som rent faktisk kan forstærke vores start 11 er ikke realistiske. Cabaye. Du har været efter mig for at være efter dig, da du kritisere vores indkøb. OG så kommer du med den der liste? Er det for sjov?

Forsvarene: Nej.
Midtbanerne: Kun Cabaye der er interessant.
Angreb: Callum Mcmanaman, fra Wigan, er det seriøst dit svar på en mere ambitiøs signing i forhold til Aspas? Jesus det du debattede for i den anden tråd de andre dage klinger hult nu. Og hvorfor skulle benteke være realistisk. Han vil til en topklub, og hvis Chelsea, Spurs eller andre kommer og banker på døren tror du så selv han siger han hellere vil spille om 4-5 plads og ingen CL? Forget it.

Dem du skriver, det er jo ikke ligefrem de der super signings du selv gerne ville ha den anden dag.

@Xenne

Jo er helt sikker på hvis vi får +60, så skulle det være realistisk at hente nogle fuldgode erstatninger. Spørgsmålet er så om BR kan finde ud af at finde dem, og lige åbne hans øjne lidt.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

StevenCarragher

Indlæg af StevenCarragher » onsdag, 10. jul, 2013 18:06

thefugle skrev:@StevenCarragher

Nu er jeg ked af hvis du synes jeg er efter dig igen. Men den eneste du nævner på den der liste som rent faktisk kan forstærke vores start 11 er ikke realistiske. Cabaye. Du har været efter mig for at være efter dig, da du kritisere vores indkøb. OG så kommer du med den der liste? Er det for sjov?

Forsvarene: Nej.
Midtbanerne: Kun Cabaye der er interessant.
Angreb: Callum Mcmanaman, fra Wigan, er det seriøst dit svar på en mere ambitiøs signing i forhold til Aspas? Jesus det du debattede for i den anden tråd de andre dage klinger hult nu. Og hvorfor skulle benteke være realistisk. Han vil til en topklub, og hvis Chelsea, Spurs eller andre kommer og banker på døren tror du så selv han siger han hellere vil spille om 4-5 plads og ingen CL? Forget it.

Dem du skriver, det er jo ikke ligefrem de der super signings du selv gerne ville ha den anden dag.

@Xenne

Jo er helt sikker på hvis vi får +60, så skulle det være realistisk at hente nogle fuldgode erstatninger. Spørgsmålet er så om BR kan finde ud af at finde dem, og lige åbne hans øjne lidt.
Jeg synes bare ikke du er realistisk. Jeg mener, at samtlige af mine nævne spillere kunne spille en rolle omkring start 11. Selv talenterne, hvis de fik chancen.

Jeg kunne også skrive Bale, Ronaldo, Cavani, Messi, Jocetic, Lamela og Damiao - men det sker ikke. Vi bliver nødt til at forholde os realistisk, og jeg vil langt hellere lave Cabaye end Aspas fx.

Rooney, Bale osv. er plukket fra lavere rangerende PL hold, hvor de skal få chancen på det rigtige tidspunkt. Det er mine forslag - hvis du bare anfægter det med et sædvanligt nej, så fint. Du spurgte om foreslag tidl. - her kommer jeg med mine og jeg argumenterer for dem. Så sid du bare over i dit hjørne og sig nej.

Og jeg mener faktisk bare, at du udstiller din uvidenhed, hvis du anfægter McManaman - han er alt for god til championship, og jeg mener SAGTENS at han kunne tage downings plads.

Når det er sagt, så mener jeg jo heller ikke at alle fra listen skal købes. Jeg kommer med mange forskellige navne af spillere, som jeg mener vil kunne gøre en forskel og ligger op til debat.
Senest rettet af StevenCarragher onsdag, 10. jul, 2013 18:17, rettet i alt 1 gang.

StevenCarragher

Indlæg af StevenCarragher » onsdag, 10. jul, 2013 18:16

Her er mine forslag med spillere fra klubber over os. Spillerne er ikke spillere, der har præsteret på højeste niveau sidste år - fordi så ville de selvfølgelig ikke videre, men det er spillere, der før har vist fremragende spil på hver deres måde - her er det lige Tottenham, der kommer under en lup:

Forsvar:

Danny Rose
Der findes sjælendt en regl uden en undtagelse. Som nævnt ovenfor ville listen typisk indeholde spillere, der har potentiale men ikke udfylder det i deres klubber - eller bare står i kø. Men dette gælder ikke Rose, som vi også har været rygtet sammen med på et tidspunkt. Han var udlejet seneste sæson fra Tottenham til Sunderland, hvor han med fantastisk offensiv snilde indtog pladsen som venstre back. Han viste, at de seneste mange år har han spillet sammen med Bale og viste meget sammen tendens som Bale, dengang han var venstre back(hvilket ikke er mere end 3 år siden) - defensiv er han ikke perfekt, men offensivt er han sådan en drivkraft i både fart og teknik, at han er værd at tage med.

Steven Caulker
Brendan havde stor succes med ham i Swansea, hvor han var udlejet i 11/12 sæsonen fra Tottenham. Caulker har spillet en enkelt landsholdskamp, hvor han sågar scorede for England. Samtidig spillede han samtlige kampe under OL for Stor Britanien. Caulker er generelt en målfarlig spiller, hvilket han også har vist for Tottenham, hvor det seneste sæson blev til 2 mål i 18 kampe - samtidig for U21, hvor det er blevet til 2 mål i 10. Gallas udtalte, efter Caulkers starterdebut imod Man Utd på Old Trafford, hvor Tottenham vandt 3-2, at Caulker ville blive en af de bedste midterforsvare i verdenen.

Midtbane:

Tom Huddlestone:

Jeg kan allerede højere thefugle råbe NEEEEJ, men jeg foreslår ham alligevel. Tom Huddlestone har i mange år været et stort talent, der aldrig fik sin forløsning. Dertil, har han desværre været for skadesplaget. I foråret kom han tilbage til Tottenham og fik faktisk erobret en stamplads i slutningen af sæsonen. Huddlestone ligger de mest fantastiske afleveringer på en lang bane, som jeg nogensinde har set og har haft mange DYBT afgørende afleveringer i denne sæson.

http://www.youtube.com/watch?v=OmihwgyiaE0 <-- Denne video er fra vores opvarmningskamp sidste sommer imod Tottenham og viser et realistisk billede af ham - det er ikke fordi der kommer den eneste fantastiske afleveringer efter den anden, men jeg kan huske hvor solgt jeg var i ham efter den kamp.

Gylfi
Manden, som Brendan fik til at shine i Swansea. Manden, som vi var rygtet sammen med i så lang tid, men som alligevel røg til Tottenham. Manden, der ikke har fået en realistisk chancen i Tottenham, på trods af han har talentet. De fleste - heriblandt Brendan - kender ham godt.

khede

Indlæg af khede » onsdag, 10. jul, 2013 18:19

Kan ikke se hvorfor vi ikke skulle kunne få Lamela, Pjanic eller Damaio. Det vil være et skridt op for dem i forhold til de klubber de er i. Hvis de ikke ser så kortsigtet som vores egen Louise Suarez. Så kan de se at der kan stå CL bold på programmet il næste sæson. Hvis vi får gode folk ind som nævnt her kan jeg altså ikke se at vi er dårligere end Arsenal eller Spurs. Mener jeg så en statistik for 2013 og der var det kun de Manchester klubber der var bedre end os. Det giver vel noget at bygge på :-) Men hvis Louise skrider så mangler der virkeligt noget up front :dontknow:

StevenCarragher

Indlæg af StevenCarragher » onsdag, 10. jul, 2013 18:24

khede skrev:Kan ikke se hvorfor vi ikke skulle kunne få Lamela, Pjanic eller Damaio. Det vil være et skridt op for dem i forhold til de klubber de er i. Hvis de ikke ser så kortsigtet som vores egen Louise Suarez. Så kan de se at der kan stå CL bold på programmet il næste sæson. Hvis vi får gode folk ind som nævnt her kan jeg altså ikke se at vi er dårligere end Arsenal eller Spurs. Mener jeg så en statistik for 2013 og der var det kun de Manchester klubber der var bedre end os. Det giver vel noget at bygge på :-) Men hvis Louise skrider så mangler der virkeligt noget up front :dontknow:
Fordi vores tiltrækningskraft ikke er så stor som den har været. Der er 5 hold over os, som de hellere vil til.

Nogengange rammer man rigtigt, som fx med Coutinho(forhåbentlig - lad os se når han har været i et halvt år mere), men andre gange så køber man som Borini(som vi faktisk gav næsten 12 mio pund for og Allen til 17....)

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 46
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » onsdag, 10. jul, 2013 18:29

StevenCarragher skrev:
khede skrev:Kan ikke se hvorfor vi ikke skulle kunne få Lamela, Pjanic eller Damaio. Det vil være et skridt op for dem i forhold til de klubber de er i. Hvis de ikke ser så kortsigtet som vores egen Louise Suarez. Så kan de se at der kan stå CL bold på programmet il næste sæson. Hvis vi får gode folk ind som nævnt her kan jeg altså ikke se at vi er dårligere end Arsenal eller Spurs. Mener jeg så en statistik for 2013 og der var det kun de Manchester klubber der var bedre end os. Det giver vel noget at bygge på :-) Men hvis Louise skrider så mangler der virkeligt noget up front :dontknow:
Fordi vores tiltrækningskraft ikke er så stor som den har været. Der er 5 hold over os, som de hellere vil til.

Nogengange rammer man rigtigt, som fx med Coutinho(forhåbentlig - lad os se når han har været i et halvt år mere), men andre gange så køber man som Borini(som vi faktisk gav næsten 12 mio pund for og Allen til 17....)
Fem hold? De to Manchester hold og Chelsea er vel ret beset de eneste hold der har større tiltrækningskraft i England lige nu. Kan simpelthen ikke se hvorfor en spiller skulle foretrække Arsenal, Spurs eller Everton fremfor Liverpool.

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » onsdag, 10. jul, 2013 18:35

Pointen er at vi ikke skal købe for at købe, men fordi vi tror spillerne, nu eller på sigt, er gode nok til at føre holdet i top4. Hvad vi også skal vurdere er om vi får værdi for pengene ved vores indkøb. Vi kan ikke matche Chelsea og Man City på købekraft, så vi bliver nødt til at få mere værdi for vores penge, hvis vi skal vinde over dem.

Jeg ser Ashley Williams som en fornuftig nødløsning, men hans pris er efter sigende ret høj.

Shawcross har slet ikke løftet sit spil med alderen, og er ikke meget mere end en gennemsnitlig no-nonsense forsvarsspiller i Premier League. Offensivt er han for dårlig med bolden.

Tiote er en klassisk oprydder, men han mangler dynamik i pasningsspillet. Han kan løbe og tackle, men er det nok? Hvis du spiller med to defensive midtbanespillere, hvilket kunne være interessant i nogle kampe, ville han være udmærket at have. Men jeg forestiller mig en prisansættelse og lønkrav der berettiger til mere end den rolle, så her er pengene næppe givet godt ud.

McCarthy er en udmærket midtbanespiller, der fortrinsvis holder et højt bundniveau. Ikke noget unikt talent, men du får en spiller med en god attitude. Jeg mener dog at spillere som Henderson og Allen er bedre, så det ville bare være fyld.

Gaston Ramirez har nogle interessante kvaliteter, men hans arbejde uden bold var et no-go for mig. Savnede omtanke i de defensive positioneringer. Han mangler også noget fart. Men der er potentiale, ingen tvivl. Han har brug for spilletid for at nå et kontinuerligt top4 niveau, så ville være en skam at sætte ham på bænken i Liverpool. Coutinho er bedre i samme rolle.

McManaman er endnu en af de spillere der ser ud af meget mere end han er. Han skal have cadeau for den opportunistiske spillestil. Har en god attitude og arbejder hårdt, men talentet er begrænset. Ikke i nærheden af top4 niveau.

Benteke har nogle interessante kompetencer, men i min verden er han en fattigmands Lukaku. Kunne godt se ham spille for Liverpool, men jeg vil til enhver tid vælge Suarez og Sturridge over ham til startopstillingen. Derudover er det et sted minus at han ikke er så fleksibel i angrebsspillet, men er en mere stationær spiller. Rodgers vil gerne have meget bevægelige spillere i offensiven, hvilket er en af grundene til at jeg tvivler på at vi er i nærheden af at overveje at betale 25 mio. pund.

Så har jeg gemt Cabaye til sidst. Han er en spiller der er dynamisk med bolden. Vi har en del centrale midtbanespillere i forvejen, men jeg ville gerne have ham til at presse Steven Gerrard. Men økonomien er en modstander igen.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » onsdag, 10. jul, 2013 18:38

StevenCarragher skrev:

Jeg tror ikke, at det er os herinde, der skal vurdere og bedømme, om den eller den spiller ikke vil til os, fordi vi ikke spiller CL - Massere af spillere vil spille for os, og dem der ikke vil, må så søge andre steder hen. Vi kan bare ikke vide det herinde, og vi behøver ikke dømme nogle ude af betargtning af den grund.
Transfersummer og løn, der har vi vores klare begrænsninger ift. et par håndfulde andre klubber, men det er alligevel begrænset hvor mange spillere, de kan have rendende.

Jeg er heller ikke helt oppe at køre over dine foreslåede emner StevenCarragher, selvom du har ret i din pointe om, at vi skal prøve at være realistiske ift. vores forventninger, hvilket de fleste af os også er, kan man jo læse sig frem til.
Nogle gange kommer der spillere ind ud af ingenting, men ellers plejer de vedholdende rygter at have noget på sig, og jeg mener ikke, at vi er kædet sammen med nogle af de spillere, du ridser op - bortset fra Gylfi, men det kan være interessen fra Rodgers er forduftet i mellemtiden af flere årsager.

Jeg har ingen fra PL på tapetet pt., men jeg kunne forestille mig, at vi søger forstærkning på den offensive midt, hvor Bernard lyder som et meget spændende bud, ligesom jeg ville være godt tilfreds med Eriksen.

Mon ikke også vi søger et alternativ til Lucas, hvor Wanyama kunne være et rigtig godt bud.

Aly Cissokho eller Dignes kunne give Enrique kamp om pladsen.

Sakho eller Alderweireld er mine bud på forstærkning til midterforsvaret.

Jeg kan ikke se, hvorfor disse spillere ikke skulle ville spille for os. Mange af dem har udtalt sig særdeles positivt om os, vi burde kunne tilfredsstille deres lønkrav, spilletid virker indenfor rækkevidde, og de vil enten forstærke os eller bidrage til, at vi har min. 2 "lige stærke" spillere til hver plads.
Alle har været nævnt ifm. med os i større eller mindre grad i dette transfervindue.

Alt dette uden hensyntagen til et evt. Suarez salg, som vi må se på til den tid med de midler, vi så har at handle for, men jeg tror, at vi allerede nu forbereder os ift. et salg, så vi ikke tages med bukserne nede igen.

StevenCarragher

Indlæg af StevenCarragher » onsdag, 10. jul, 2013 18:39

Alonso skrev:Pointen er at vi ikke skal købe for at købe, men fordi vi tror spillerne, nu eller på sigt, er gode nok til at føre holdet i top4. Hvad vi også skal vurdere er om vi får værdi for pengene ved vores indkøb. Vi kan ikke matche Chelsea og Man City på købekraft, så vi bliver nødt til at få mere værdi for vores penge, hvis vi skal vinde over dem.

Jeg ser Ashley Williams som en fornuftig nødløsning, men hans pris er efter sigende ret høj.

Shawcross har slet ikke løftet sit spil med alderen, og er ikke meget mere end en gennemsnitlig no-nonsense forsvarsspiller i Premier League. Offensivt er han for dårlig med bolden.

Tiote er en klassisk oprydder, men han mangler dynamik i pasningsspillet. Han kan løbe og tackle, men er det nok? Hvis du spiller med to defensive midtbanespillere, hvilket kunne være interessant i nogle kampe, ville han være udmærket at have. Men jeg forestiller mig en prisansættelse og lønkrav der berettiger til mere end den rolle, så her er pengene næppe givet godt ud.

McCarthy er en udmærket midtbanespiller, der fortrinsvis holder et højt bundniveau. Ikke noget unikt talent, men du får en spiller med en god attitude. Jeg mener dog at spillere som Henderson og Allen er bedre, så det ville bare være fyld.

Gaston Ramirez har nogle interessante kvaliteter, men hans arbejde uden bold var et no-go for mig. Savnede omtanke i de defensive positioneringer. Han mangler også noget fart. Men der er potentiale, ingen tvivl. Han har brug for spilletid for at nå et kontinuerligt top4 niveau, så ville være en skam at sætte ham på bænken i Liverpool. Coutinho er bedre i samme rolle.

McManaman er endnu en af de spillere der ser ud af meget mere end han er. Han skal have cadeau for den opportunistiske spillestil. Har en god attitude og arbejder hårdt, men talentet er begrænset. Ikke i nærheden af top4 niveau.

Benteke har nogle interessante kompetencer, men i min verden er han en fattigmands Lukaku. Kunne godt se ham spille for Liverpool, men jeg vil til enhver tid vælge Suarez og Sturridge over ham til startopstillingen. Derudover er det et sted minus at han ikke er så fleksibel i angrebsspillet, men er en mere stationær spiller. Rodgers vil gerne have meget bevægelige spillere i offensiven, hvilket er en af grundene til at jeg tvivler på at vi er i nærheden af at overveje at betale 25 mio. pund.

Så har jeg gemt Cabaye til sidst. Han er en spiller der er dynamisk med bolden. Vi har en del centrale midtbanespillere i forvejen, men jeg ville gerne have ham til at presse Steven Gerrard. Men økonomien er en modstander igen.
Tak for et godt svar - det var sådan noget jeg ledte efter. McManaman er selvfølgelig ikke top4 endnu, men jeg mener han har potentialet. Prisen er altid problematisk - selvfølgelig.

Idéen var også bare at nævne spillere, som jeg mener vi kan købe og som er interesseret i at komme til Liverpool - og så kunne man diskutere frem og tilbage om hvorvidt de ville være gode.

StevenCarragher

Indlæg af StevenCarragher » onsdag, 10. jul, 2013 18:44

Niels K skrev:
StevenCarragher skrev:

Jeg tror ikke, at det er os herinde, der skal vurdere og bedømme, om den eller den spiller ikke vil til os, fordi vi ikke spiller CL - Massere af spillere vil spille for os, og dem der ikke vil, må så søge andre steder hen. Vi kan bare ikke vide det herinde, og vi behøver ikke dømme nogle ude af betargtning af den grund.
Transfersummer og løn, der har vi vores klare begrænsninger ift. et par håndfulde andre klubber, men det er alligevel begrænset hvor mange spillere, de kan have rendende.

Jeg er heller ikke helt oppe at køre over dine foreslåede emner StevenCarragher, selvom du har ret i din pointe om, at vi skal prøve at være realistiske ift. vores forventninger, hvilket de fleste af os også er, kan man jo læse sig frem til.
Nogle gange kommer der spillere ind ud af ingenting, men ellers plejer de vedholdende rygter at have noget på sig, og jeg mener ikke, at vi er kædet sammen med nogle af de spillere, du ridser op - bortset fra Gylfi, men det kan være interessen fra Rodgers er forduftet i mellemtiden af flere årsager.

Jeg har ingen fra PL på tapetet pt., men jeg kunne forestille mig, at vi søger forstærkning på den offensive midt, hvor Bernard lyder som et meget spændende bud, ligesom jeg ville være godt tilfreds med Eriksen.

Mon ikke også vi søger et alternativ til Lucas, hvor Wanyama kunne være et rigtig godt bud.

Aly Cissokho eller Dignes kunne give Enrique kamp om pladsen.

Sakho eller Alderweireld er mine bud på forstærkning til midterforsvaret.

Jeg kan ikke se, hvorfor disse spillere ikke skulle ville spille for os. Mange af dem har udtalt sig særdeles positivt om os, vi burde kunne tilfredsstille deres lønkrav, spilletid virker indenfor rækkevidde, og de vil enten forstærke os eller bidrage til, at vi har min. 2 "lige stærke" spillere til hver plads.
Alle har været nævnt ifm. med os i større eller mindre grad i dette transfervindue.

Alt dette uden hensyntagen til et evt. Suarez salg, som vi må se på til den tid med de midler, vi så har at handle for, men jeg tror, at vi allerede nu forbereder os ift. et salg, så vi ikke tages med bukserne nede igen.
Mange af de navne du nævner, de er jo blevet nævnt i løbet af transfervinduet - og er blevet talt op her mange gange, og personligt har jeg de seneste år også været med på bølgen, hvor man blev revet fuldstændig med af de forslag der kom, og troede vi havde fået den nye verdensstjerne.

Jeg synes, at det er problematisk, at i en PL hvor vi bliver nummer 7, ikke kan finde 1 spiller imellem 15 klubber, som vi gerne vil have. Så meget bedre er vi altså ikke end resten af PL. JEg synes det er på tide at kigge indad - evaluere og købe noget håndterligt. Jeg er træt af køb, som vi håber på bliver noget - Mignolet synes jeg er et fremragende køb, men både Aspas(som vi konkurrerede med Swansea omkring) og Alberto får vi noget udefinertbart, hvor vi endnu engang håber på det store gennembrud.

Det kan godt være jeg står alene med den her, og jeg ikke forventer at vi med nuværende hold kan komme i top4 næste sæson - at jeg erkender at vi ikke kan købe fra øverste to hylder, og derfor prøver at finde fra hylde 3 der kunne være spændende. Jeg skal nok stoppe, og så hellere ride med på Jovetic og Lamela bølgen i stedet. :)

Besvar