Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Pongolle
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Pongolle » lørdag, 24. aug, 2013 10:00

LFC-Aaby skrev:Chelsea ser ud til at hente Willian og har derfor en overflod af kantspillere. Vi mangler desperat en kantspiller, men er pt i en position hvor vi ikke kan hente klassespillere, både pga pris og fordi vi ikke kan tilbyde ChL.
Nu kommer jeg med et frækt bud: Hvad med at hente André Schürrle på en lejeaftale?? Netop pga alle Chelseas kanter, tror jeg han får få kampe i år. Chelsea er vel interesseret i at han får en masse spilletid og vænner sig til PrL. Han selv er vel ikke interesseret i at skulle sidde på bænken hver eneste weekend. Vi mangler en kantspiller der kan score kasser - og det kan Schürrle. WinWin situation for alle parter.
Det kommer ALDRIG til at ske.

De har smidt 150-170 mil for ham, han skal nok få spilletid.
Billede

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » lørdag, 24. aug, 2013 10:04

Nej, dels har de lagt en meget stor sum for ham, dels tror jeg ikke, at Mourinho og co. er så knusende sikre på, at de distancerer os med så mange points, at de ikke på et eller andet niveau, ser os som direkte konkurrenter. Hvis han endelig skulle lejes ud, var Liverpool nr. 4 eller 5 fra bunden af listen.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
rnh
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af rnh » lørdag, 24. aug, 2013 10:22

TomViolence skrev:Og Mata har intet at skulle have sagt eller hvad? :wall:
Det var da en begavet kommentar.

Det er da klart at han har noget at skulle have sagt. Men hvis vi smed et bud og Chelsea ikke ville sælge til hverken Tottenham eller Arsenal.
Derudover kunne det jo være at Mata er en af dem der værdsætter spilletid frem for $$$ og det er jo ikke de bedste signaler for ham at få når man køber dyrt ind på ens position.

Ja jeg er godt klar over at chancen er lille men jeg vill da til værd en tid heller få et afslag end ikke at have prøvet det af.
Det er jo en der formentlig kan undersøges uden at vi skal læse om det alle steder, her tænker jeg på forholdet Rodgers Morinho.

God kamp idag.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 24. aug, 2013 10:37

Surf skrev:
Jesper skrev:@surf
Jeg tror i øvrigt ikke helt du kan sige, at FSG har bakket om de øvrige forsøg på store signings. Det ved vi jo ikke!
Nej, men det var der da meget der tydede på. Og du ved det jo heller ikke, og så ved vi jo stadig kun med sikkerhed, at de har sagt nej til Willian. Så jeg synes egentlig argumentet står.
Jesper skrev:Jeg har aldrig været udtalt begejstret for FSG, men hovedpointen er egentlig misforholdet ml FSG og Rodgers. Det er Rodgers ønske om at få tilknyttet Willian og ikke mit eget ønske, der er i spil. Og det tyder da på uenighed om strategi. Og det synes jeg er bekymrende.
Jeg synes du maler fanden på væggen, fordi jeg først synes der er sprækker mellem FSG og Rodgers nu. Der var lidt sidste sommer, fordi FSG ikke ville finansiere Dempsey (ganske forståeligt), og hvem der præcis stod med ansvaret for, at Carroll ikke blev erstattet er svært at pege på. I januar blev Rodgers bakket op, og fik så vidt vides de to spillere, han ville have.

Samtidig har FSG og Rodgers i fællesskab håndteret hele Suarez-sagen ganske godt, og her virkede det da som en fælles front.

Det er ikke for at komme med et storstilet forsvar af FSG, og det er da klart ærgerligt hvis Rodgers har misset en spiller, han virkelig gerne ville have. Men vi ved jo heller ikke, om FSG ubetinget har sagt nej på baggrund af prisen. Der kan jo have været uenighed i scoutingteamet om Willians potentiale eller kvalitet ift. prisen. Og hvis vi ikke har været overbeviste, så er det måske også at være lidt tilbageholden. De andre hold, der er ude efter ham, har trods alt mange penge, Tottenham fra Bale (lader det til, hvis han ikke bliver solgt må jeg jo trække det tilbage) og Chelsea fra, ja, olie. Det kunne godt tyde på, at de er villige til at betale en vis overpris grundet færre økonomiske hensyn. Nu ved jeg godt, du ikke bryder dig om det økonomiske argument, men det er stadig reelt nok.

Jeg synes mao. at din kritik af transferstrategien falder lidt ved siden af, fordi det først er nu, vi med sikkerhed har set lidt disharmoni mellem Rodgers og FSG. Desuden har de vel også lagt en strategi, der - hvis den lykkes - først for alvor bærer frugt om et par sæsoner.

Og så har jeg kun læst Rodgers udtalelser, og ikke set pressemødet, så jeg ved ikke hvor sur han egentlig er.
Gode pointer Surf.

Jeg har nu set interviewet med Rodgers op til Villa kampen, og af dette synes jeg ikke ligefrem man kan udlede, at han er utilfreds over FSG. At spilleren ville have været "perfekt" og handlen faldt til jorden af ikke fodboldrelaterede årsager, er jo ikke nødvendigvis ensbetydende med, at Rodgers ikke har forståelse for, at handlen strækker sig udover, hvad der er økonomisk bæredygtigt (muligt) fr klubben.

De £ 30 millioner var angiveligt købssummen, men der går også rygter på, at vi skulle betale et højt agenthonorar på £ 5 millioner til den grådige Kia Joorabchian. Læg dertil potentiel sign on fee og en hyre tæt på 100.000 pund i ugen (går ud fra, at Willian ikke vil gå betydeligt ned i løn), og du står med en samlet pakke, som er meget meget dyr.

Jeg synes netop, at FSG indtil videre har bevist, at de gennem de seneste transfervinduer har været villige til at bakke Rodgers op. Dertil bør man ikke kigge længere end vores nettoforbrug på transfers. Vores udgifter til lønninger er nedbragt - men det har der også været behov for, da visse lønninger slet ikke stemte overens med de præstationer, som blev leveret på banen.

Står vi d. 2 september uden at have handlet, så kan vi måske bringe en kritik af manglende opbakning på banen, men indtil da synes jeg ikke, at Rodgers udtalelser, eller en manglende Willian handel, indikerer, at der mangler økonomisk opbakning eller der er splid mellem parterne.

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 34

Indlæg af Surf » lørdag, 24. aug, 2013 10:44

@R_G_F

På twitter snakkede mange om, at Rodgers kropssprog antydede utilfredshed. De bemærkede, at en ellers ofte positiv mand, var anderledes negativ. Var det noget du bemærkede?
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 24. aug, 2013 11:56

Surf skrev:@R_G_F

På twitter snakkede mange om, at Rodgers kropssprog antydede utilfredshed. De bemærkede, at en ellers ofte positiv mand, var anderledes negativ. Var det noget du bemærkede?
Jeg synes ikke, at Rodgers i kropsprog og tone virkede decideret negativ. Han fremhæver, at klubben har været meget ambitiøse, og i nogens øjne måske for ambitiøse. Derudover nævner han, at der altid vil være en skuffelse ved at misse de targets, som man nu en gang har sat sig mål for at hente, men at man må videre i teksten og der stadigvæk er tid til at forstærke truppen.

Du kender min tilgang til Twitter ;). Jeg synes ofte, at mange brugere søger opmærksomhed og derfor tweeter før de tænker. I det her tilfælde vil jeg mene, at det igen er tilfældet.

Skulle Rodgers være skuffet, så kan det vel i ligeså høj grad skyldes, at han indtil videre har misset tre nøgle handler i Mkhitaryan, Costa og nu Willian. Det er for mange fans lidt af en øjenåbner, og statuerer om noget Liverpools nuværende situation. Der er lang vej tilbage til toppen, og selv om Rodgers godt er klar over dette, så tror jeg, at de missede handler alligevel gør ondt på ham og minder ham om klubbens nuværende situation. Men dertil at drage konklusionen, at der er splid mellem Rodgers og FSG, som andre (ikke dig) insuerer, synes jeg dog er for tidligt.

Vi vil have targets, hvor kravene (klub eller spillers) ligger udenfor vores økonomiske råderum. Det bliver vi nødt til at forholde os til og have forståelse for, uden at det selvfølgelig ender ud i en debat omkring økonomistyring.

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 34

Indlæg af Surf » lørdag, 24. aug, 2013 12:34

Jamen vi er skam enige.

Ang. twitter, så var det en del personer uafhængigt af hinanden, og nogen af dem har som regel gode observationer, både taktisk og ved klubbens tilstand. De er mere en slags kommentatorer. Men det var da heller ikke alle der kommenterede Rodgers' kropssprog.

Jeg synes personligt godt om klubbens ambitioner. Der har i mange år været kritik af ambitionerne på transfermarkedet. I dette transfermarket har vi forsøgt at konkurrere med Dortmund, Tottenham, Chelsea og (på en mere indirekte måde) Athletico Madrid. Samtidig har vi på en meget ambitiøs måde holdt fast i Suarez. At vi må "afgive" transfermål til Dortmund og Chelsea er ikke noget jeg kan hidse mig op over - sådan er tilstanden. Wenger var så sent som i denne uge ude og udtale, at det første spillere spurgte om, når de skulle tale med en ny klub var, om klubben spillede i CL. Det har stor, stor vægt - se bare på Suarez ønske om at komme til Arsenal, der aldrig vinder en skid, men er i CL.

Vi skal have ambitioner, men jeg håber også vi har back-ups, gerne i den billigere ende. I et mere roligt transfervindue kan det være det lykkes. Det er snart en kliche, men det er altså det lange sigt vi skal stile efter. Måske får vi vores "Willian-signing" til januar eller næste sommer, når konkurrencen på markedet er anderledes.

Til sidst et spørgsmål ud i plenum: Tror folk at der kommer til at ske meget i de sidste uger - måske endda helt ned til sidste dag?
For mig at se er nogen klubber meget desperate, men det lader til at ingen tør at tage det første skridt. Men hvis der først kommer en stor handel, så kunne jeg godt se en dominoeffekt.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » lørdag, 24. aug, 2013 12:42

BR siger jo åbenlyst at vi går efter en venstre wing og en midterforsvarer. En midterforsvarer er nok mest realistisk.

Jeg vil lige komme tilbage til pressemødet. Hvad nu hvis vi bliver nr 6 i år. Det andre hold har udnyttet deres materiale og har simpelthen været bedre. Mrn målsætningen var en 4. plads og Rodgers bliver fyret! Det sker nok ikke, men det er for at skære misforholdet ud i pap.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » lørdag, 24. aug, 2013 12:49

Jeg synes også, at vi ligger unødigt meget pres på os selv med konstant at snakke om top 4... Jeg ser Chelski, man. utd., Man. City og Tottenham som de klare favoritter til de første fire pladser, og derefter kommer Liverpool, Arsenal og everton. Det vil med andre ord sige, at det vil være en overraskelse, hvis vi formår at ende blandt de forreste fire, men jeg tror vores helt store chance for det er, at vi til Januar ligger til.

Jeg tror ikke, at vi skal regne med noget drastisk her til sidst, om end det kunne være lækkert at få en større signing ind - jeg frygter mest af alt, at vi bliver lidt desperate og ender med at betale overpris for en middelmådig spiller. Det bliver vitalt for vores sæson, at vi formår at holde os så tæt på top 4 som muligt, så vi går ind til Januarvinduet med maks. 6-7 point op til 4. pladsen. På den måde har vi større mulighed for at overbevise en given spiller om, at vi med hans hjælp har gode muligheder for Champions League næste år.

Jeg synes egentligt, at vi står med en konkurrencedygtig trup, der kun bliver stærkere, når Suarez kommer tilbage. Mao. synes jeg ikke, at ovenstående scenarie er umuligt, og jeg tror, at det ville være vores helt store mulighed denne sæson.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » lørdag, 24. aug, 2013 13:02

AndreasN skrev:Jeg synes også, at vi ligger unødigt meget pres på os selv med konstant at snakke om top 4... Jeg ser Chelski, man. utd., Man. City og Tottenham som de klare favoritter til de første fire pladser, og derefter kommer Liverpool, Arsenal og everton. Det vil med andre ord sige, at det vil være en overraskelse, hvis vi formår at ende blandt de forreste fire, men jeg tror vores helt store chance for det er, at vi til Januar ligger til.

Jeg tror ikke, at vi skal regne med noget drastisk her til sidst, om end det kunne være lækkert at få en større signing ind - jeg frygter mest af alt, at vi bliver lidt desperate og ender med at betale overpris for en middelmådig spiller. Det bliver vitalt for vores sæson, at vi formår at holde os så tæt på top 4 som muligt, så vi går ind til Januarvinduet med maks. 6-7 point op til 4. pladsen. På den måde har vi større mulighed for at overbevise en given spiller om, at vi med hans hjælp har gode muligheder for Champions League næste år.

Jeg synes egentligt, at vi står med en konkurrencedygtig trup, der kun bliver stærkere, når Suarez kommer tilbage. Mao. synes jeg ikke, at ovenstående scenarie er umuligt, og jeg tror, at det ville være vores helt store mulighed denne sæson.
Spot on. Det, der giver den delvist selvforstærkende negative stemning omkring det her vindue, det er en følelse af at strategien har det med at være kejserens nye klæder.
Og det er i og for sig ærgerligt, fordi der er ganske mange muligheder, men det er vel på samme vis rimeligt tydeligt at vi ville fremstå mere komplette med endnu en midterforsvarer og en venstre ving, således at Coutinho kan blive en 10er.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » lørdag, 24. aug, 2013 13:05

Hvis Tottenham sælger Bale er de vel næppe over Arsenal i hierarkiet? Jeg har stadig Arsenal som favorit til at blive 4'er. Over en sæson har de det højeste bundniveau, hvilket de har bevist sæson efter sæson. Bare kig på sidste sæson, hvor de ramte en god stime da det var nødvendigt. En stor årsag er at de stadig er det hold med størst taktisk stabilitet, hvilket ironisk nok er noget af det de bliver kritiseret for.

Hvad angår transferkarrusellen, så er der ikke rigtig nogle hold der har nogen kæmpe interesse i at få en ny spiller nu. Det er lidt hip som hap om man får ham i dag eller 1. september. Derfor håber man stadig at forhandlingerne kan lede til en bedre pris, mens man er mere kompromissøgende på de sidste par dage. Forventer helt sikkert at der kommer et par nævneværdige handler de sidste par dage, da det nærmest altid er tilfældet.

Brugeravatar
Pongolle

Indlæg af Pongolle » lørdag, 24. aug, 2013 13:19

Jeg tror ikke på Arsenal i top 4 i år.

Syntes deres trup, er utrolig tynd, på samtlige pladser stortset.

Wilshere og Ramsey, skal virkelig spille op til Deres poteniale, det står, og falder med dem.
Billede

Brugeravatar
RedRedRed

Indlæg af RedRedRed » lørdag, 24. aug, 2013 16:22

We Are Liverpool ‏@BillShankly_ 19s
LFC have been told if they meet Chelseas valuation of Mata they can talk with the player. £25m.

https://twitter.com/BillShankly_

Hvis den pris holder vand, så er der vel for dælen ikke noget der burde holde os tilbage? Spotpris.

Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 35

Indlæg af Nicoen » lørdag, 24. aug, 2013 16:31

Det lyder næsten for godt til at være sandt.

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » lørdag, 24. aug, 2013 16:37

25 mio. pund for Juan Mata?!?!?!?!?!

Billede

Besvar