Redmaniac skrev:@ Niels K
Jeg forstår godt, hvad du mener, når du skriver, at man godt kan forstærke start 11'eren uden brug af kæmpe transfersummer. Jeg er helt enig i at spillere som Montoya, Sagna, Valdes, og måske Fernando Reges kunne forstærke vores startopstilling. Hvad angår de offensive positioner, så kan jeg dog ikke se, hvordan man skulle kunne forstærke den uden brug af store transfersummer.
Derudover er jeg en smule uenig i dit betragtning om, at det er svært at forstærke den mest effektive offensiv i Premier League. Mine tanker omkring det, kan du se nedenfor i min betragtninger omkring Coutinho og Sterling.
@ Texy
Nu må du ikke misforstå mig, jeg mener bestemt også, at både Coutinho og Sterling har deres berettigelse i en trup, der gerne vil lege med helt fremme. Men er de på nuværende tidspunkt gode nok til at være blandt de foretrukne 11 hos en klub med mesterskabambitioner? Set over hele sæsonen, så mener jeg det ikke. Sterling har været verdensklasse den sidste måneds tid, men det er svært at bedømme om det er hans reelle niveau lige nu på dette stadie i hans karriere eller om han overperformer. Han er trods alt stadig ung. Coutinho har i mine øjne været svingende i sæsonen. Han er en spiller, der springer i øjnene på vores hold, da han er den eneste af sin type i truppen, men hans end product i form af mål/assists kunne godt være noget kun bedre.
Generelt tror jeg begge to ville have godt af noget konkurrence på deres positioner - og hvad angår det er jeg på linje med Emmy. Der skal vi søge at styrke bredden ved at købe ind til start 11'eren.
Hvad angår start 11'eren er jeg dog enig i, at forsvaret og den centrale midt har første prioritet. Her sætter dog jeg ligesom dig min lid til, at det kan gøres igennem spillere på fri transfer.
Hvad angår bredden, så mangler der forstærkning over hele linjen.
Det bliver i sandhed et spændende transfervindue vi går i møde.
Jeg er helt med på, at man godt kan gå ud og hente spillere, der kan gøre det bedre end unge folk (er de 21) som Sterling og Coutinho. Til texy vælger du at skrive, at over en hel sæson, mener du ikke de er gode nok til et hold, der vil appelere til titlen. Hvor er det, at vi ligger nu med hvor mange kampe tilbage. Jeg synes netop, at de har været gode over en hel sæson, men klart, at der har været udfald, både grundet deres alder, men de spiller altså også på pladser, hvor vi forventer, at magien kommer fra. Det kan også være svært at løfte i hver kamp for en meget mere rutineret spiller.
En ting er, at vi kan få øje på bedre spillere i andre klubber, en anden ting er, vil spillere, der er markant bedre end disse 2 til Liverpool, eller har de det godt, hvor de er, eller de så gode, så de er olieklubberne og de 2 spanske, der kan lokke med gigalønninger ?
Vi ved, hvad Sterling og Cou kan hos Liverpool, vi ved ret beset ikke, hvad andre spillere kan, og der er tidligere rigtig gode spillere, der er faldet igennem hos os.
Hvad skal en spiller, der er et stykke over deres niveau koste ? 20 mio. £ 30 mio £ ? Hvad skal de have i løn ? Det dobbelte ?
Der er mange faktorer, der gør, at jeg ikke bare vil medgive, at vi sagtens kan finde bedre spillere end disse 2, men særligt at de indeholder så meget bold og Sterling så meget fart og fysik, så jeg tror, at de bliver monstre om 1 år eller 2 - i hvert fald er der voldsomt potentiale i Sterling, og Cou skal ikke træffe specielt mange rigtige beslutninger fremfor forkerte og blive en anelse mere præcis i afleveringerne, før han er mega skarp.
En anden ting er også, at vi jo har alternativer til Cou. Det er Allan. Hvad når Lucas er tilbage ? Vi kan også hente Suso hjem, og Alberto vil også være glad for den plads.
De har været en stor del af vores mange flotte mål i år, og de er også kommet efter den defensive del af spillet, hvor de stadig også kan forbedre sig, så de hører til balndt mine favoritter, og jeg vil helst ikke have dem af holdkortet, medmindre de har formdyk, eller vi skal noget andet taktisk.