Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » torsdag, 12. jun, 2014 13:14

Hekkem skrev:
texy skrev: Jeg er ikke i tvivl om, at Lovren sikkert er en dygtig spiller. Men da jeg ikke har lagt voldsomt meget mærke til ham, selvom jeg har set ham spille mange gange, så kan jeg godt have min tvivl om, at han skulle gøre vores startelver stærkere. Jeg har svært ved at se, at han skulle være bedre end Agger eller Skrtel, som er de to jeg klart vurderer til at være vores bedste midterforsvarere. Og der er vel heller ingen tvivl om, at det er en af de to (og med al sandsynlighed Agger), som han skal erstatte, hvis vi køber ham.

Vi har allerede en ung midterforsvarer i Sakho, som har fået meget spilletid. Samtidig har vi Ilori, som vel også skal bringes i spil på et tidspunkt. Set i det lys, så synes jeg faktisk, at det er perfekt med to erfarne midterforsvarere, som i mine øjne stadig er på toppen af deres karriere.

For mig handlede det ikke om manglende kvalitet i midterforsvaret, at vi lukkede 50 mål ind i sæsonen. Det handlede for mig om at holdet til tider var i ubalance, og om at vi ikke spillede nok med den stærkeste konstellation.

Derfor håber jeg, at de defensive forstærkninger kommer på vores backs og på midtbanen. £15m for Lovren lyder af meget for mig, hvis det er sandt.

Det er ikke fordi jeg ikke er enig med dig Tex, men hvorledes kan det så gå så galt som det er gjort i den forgangne sæson, med vores gode midterforsvarer? Vi har endda fået Gerrard ind i en rolle defensivt, hvor han har brilleret, samt Skrtel nok haft sin allerbedste sæson, men alligevel har vores forsvar været rystende usikkert, og mange kampe lukket for mange mål ind. Det kan ikke kun skyldes at Brendan Rodgers holder Daniel Agger på bænken.

Er det spilkonceptet? Er det træning? Er det manglende kendskab til hinanden spiller for spiller? Er det midtbanen der ikke støtter godt nok op? Er det målmanden der ikke giver rette ordrer og ikke kommer rettidigt ud af sit mål? Er det teamet omkring organisationen af forsvaret, der ikke er godt nok?

Vi har gode midterforsvarer, men alligevel fungere vores defensiv ikke ordentligt.
Som jeg kort er inde på, så synes jeg i flere kampe, at det har haltet med balancen på holdet. Gerrard er en sublim spilfordeler og placerer sig forholdsvis godt. Men han er overhovedet ikke en klassisk oprydder, som vi har haft brug for i nogle tilfælde. Jeg synes, at vi har haft stor fokus på, hvordan vi skulle spille, når vi var i boldbesiddelse, og hvordan vi skulle agere, når vi lige havde tabt bolden. Men når modstanderne formåede at spille sig igennem vores indledende pres eller formåede at presse os højt, så var vi af og til sårbare. I mine øjne bærer den store fokus på den offensive en stor del af skylden for de mange mål, som vi lukkede ind. Men vi gjorde det så fremragende offensivt, at jeg tvivler på, at vi har mistet point på den konto. Det har bare kostet mål. Og i bund og grund, så er det vel bedre at vinde en kamp 4-3 end 1-0, selvom forsvaret så kommer til at fremstå som mindre kompetent.

Det andet parameter, som efter min overbevisning har kostet mål er, at vi ikke har spillet med Agger og Skrtel sammen hver gang, der har været mulighed for det. De to har flere års erfaring i at spille sammen og udgjorde også klart vores mest solide duo i midterforsvaret. Uden skelen til modstandere, så spillede Agger 16 kampe fra start, og i de kampe lukkede vi 15 mål ind. Hvis den tendens kunne overføres direkte til de 30 kampe, hvor Agger var til rådighed, så ville vi være tæt på at have det næstebedste forsvar i ligaen.

Ovenstående vurderinger ligger til grund for min holdning om, at vi bør forstærke os med en spiller, der tilbyder noget andet på midtbanen end Gerrard og Henderson (og helst tilbyde noget bedre og mere end Lucas tilbyder). Jeg er selv helt vild med en spiller som Matic i Chelsea. Sådan en type ville jeg gerne have i vores trup. Derudover ønsker jeg forstærkning på back-positionerne, fordi jeg anser det for mere sandsynligt at finde dygtigere alternativer på disse positioner, end dem vi har haft til rådighed i denne sæson. Især Johnosn har i mine øjne været usandsynligt skuffende.

Håber, at det er en god nok forklaring på, hvorfor jeg vurderer (især) vores midterforsvarere til at være gode nok, selvom vi lukkede mange mål ind. En sidste årsag kunne måske være, at vi har et ret ungt hold, som måske mangler lidt erfaring i forhold til at lukke kampe ned i de sidste 10-15 minutter.
Kloppite

Brugeravatar
Alonso
Alder: 36

Indlæg af Alonso » torsdag, 12. jun, 2014 13:44

Spillere af Matic' kvalitet er ret dyre. Hvor meget ville du spille den type spiller og hvad ville du så gøre med Gerrard i de kampe?

texy

Indlæg af texy » torsdag, 12. jun, 2014 14:11

Alonso skrev:Spillere af Matic' kvalitet er ret dyre. Hvor meget ville du spille den type spiller og hvad ville du så gøre med Gerrard i de kampe?
Jeg ville rotere. Fuldstændig som jeg forventer, at vi skal gøre med Sterling, Coutinho og Lallana (eller hvem der hentes ind på den plads). Jeg forventer også, at der vil blive roteret lidt imellem Sturridge og Lambert, ligesom jeg forventer, at vi i nogle kampe kun vil spille med en enkelt angriber i en 4-2-3-1 opstilling.

Det handler om, at have muligheder for at gøre tingene på mere end en måde. Rodgers har selv indikeret, at han var nødt til at tweake ved måden spilleren skulle agere fra kamp til kamp, fordi han ikke havde et materiale bredt og dygtigt nok til, at han kunne tweake ved at rotere spillere.
Senest rettet af texy torsdag, 12. jun, 2014 14:48, rettet i alt 1 gang.
Kloppite

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » torsdag, 12. jun, 2014 14:31

Hvis vi antager at begge spillere er skadesfri hele sæsonen, skal de så spille 50% hver? Rotation er jo et vidt begreb. Er bare interesseret i at vide, hvor meget du vil bruge en spiller til 15-20 mio. pund. En spiller med rutine, erfaring og renomme som Matic kan ikke findes til mindre.

Brugeravatar
Surf
Alder: 34

Indlæg af Surf » torsdag, 12. jun, 2014 14:36

Alonso skrev:Hvis vi antager at begge spillere er skadesfri hele sæsonen, skal de så spille 50% hver? Rotation er jo et vidt begreb. Er bare interesseret i at vide, hvor meget du vil bruge en spiller til 15-20 mio. pund. En spiller med rutine, erfaring og renomme som Matic kan ikke findes til mindre.
Der kan vel roteres imellem flere spillere, end bare de to. Plus der kan opstå skader. Så det kan sagtens blive mere end 50 % hver.

Er der fx 3 spillere til 2 positioner, så kan hver spiller jo få 2/3 af alle kampe. Er der 4 spillere til 3 positioner kan hver spiller få 3/4 af alle kampene. Osv.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » torsdag, 12. jun, 2014 14:43

Surf skrev:
Alonso skrev:Hvis vi antager at begge spillere er skadesfri hele sæsonen, skal de så spille 50% hver? Rotation er jo et vidt begreb. Er bare interesseret i at vide, hvor meget du vil bruge en spiller til 15-20 mio. pund. En spiller med rutine, erfaring og renomme som Matic kan ikke findes til mindre.
Der kan vel roteres imellem flere spillere, end bare de to. Plus der kan opstå skader. Så det kan sagtens blive mere end 50 % hver.

Er der fx 3 spillere til 2 positioner, så kan hver spiller jo få 2/3 af alle kampe. Er der 4 spillere til 3 positioner kan hver spiller få 3/4 af alle kampene. Osv.
Jeg mener ikke det er aktuelt at spille med mere to defensive midtbanespillere i mere end 5 kampe eller noget i den stil. Gerrard er færdig som fremskudt midtbanespiller, Matic typen har heller ikke kvaliteterne. Du vil have meget mere dynamik fra dine fremskudt midtbanespillere.

Men det er jo selvfølgelig bare min analyse af hvordan man spiller vindende fodbold. Den analyse skal man være fri til at være uenig i.

Brugeravatar
Surf
Alder: 34

Indlæg af Surf » torsdag, 12. jun, 2014 14:53

Jeg er enig i udgangspunktet, men taktisk fleksibilitet er imø. nøgleordet. Og hvis vi i visse kampe kan vende trekanten om for at bevare kontrollen, så ser jeg det som en fremragende pragmatisk mulighed.

En anden mulighed er, at man henter en spiller, der både kan spille DM alene, men også kan assistere på en af de fremskudte positioner. Henderson kunne være en spiller, jeg godt kunne forestille mig kunne udvikle sig til at spille alene som anker. Lucas har også spillet begge positioner (om end med begrænset succes). Rakitic, som ligner en Barcelonaspiller, har også en vis alsidighed, der måske kunne bruges her. Song er et andet eksempel, som jeg godt mener både kan spille oprydder og som mere fremskudt. Kvaliteten kan diskuteres.

Emre Can er måske et bud, men ham kender jeg ikke det store til. Jeg har dog læst mig til, at han har evner inden for både det defensive og offensive, hvilket hans positionelle alsidighed også antyder. Interessen i Moreno antyder jo også, at Can er tiltænkt en rolle på midtbanen.

Pointen er bare, at hvis vi henter yderligere en DM-orienteret spiller, selv i 18-20M klassen, betyder det ikke at ham og Gerrard kun får halvdelen af kampene hver.

(På en sidenote, som måske hører til under "Jeg sagde det jo"-tråden, så har jeg en forfærdelig fornemmelse på, at Gerrard får en skade til VM.)
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

texy

Indlæg af texy » torsdag, 12. jun, 2014 14:58

Eksempelvis Matic ville jo sagtens kunne bruges både uden Gerrard og med Gerrard. Så han ville kunne indgå flere konstellationer. Derudover må man også skifte ud i kampe, så han kan lige så vel starte og spille 60-70 minutter eller komme ind med 20-30 minutter igen, som han kan spile hele kampe eller slet ikke være involveret.

Men jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår, hvor du vil hen?

Hvad er værdien på Sterling nu? Er £25-30m for højt estimeret? Ikke sammenlignet med Lallana. Og hvad er værdien på Coutinho? Er £20-25m for højt estimeret? Skal vi sælge en af de to, hvis vi henter Lallana eller en anden spiller på de pladser, som de dækker? For det lyder på mig som om, at du ikke mener, at vi kan have dyre spillere siddende for meget på bænken? Jeg mener, at det er nødvendigt at have dyre spillere siddende på bænken, hvis vi spille med.
Kloppite

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » torsdag, 12. jun, 2014 15:03

Okay. Så er jeg enig med dig. Jeg tog bare udgangspunkt i en Matic-type, som der blev foreslået.

Tror, at der er sigtet mod, at Henderson og Can skal kunne vikariere i rollen. Vi kommer formentlig til at se en del af den slags fra Henderson til VM, da det ville ligne Hodgson at beskytte forsvaret med to relativt kontrollerende midtbanespillere. Især når man ser på, at de kommer til at stå overfor Uruguay og Italien i gruppespillet.

Personligt kunne jeg godt ønske mig en defensiv midtbanespiller, der evner at markere mellemrumsspillere ud af kampene. Den taktiske mulighed ville jeg gerne have i truppen.

texy

Indlæg af texy » torsdag, 12. jun, 2014 15:09

Alonso skrev:Okay. Så er jeg enig med dig. Jeg tog bare udgangspunkt i en Matic-type, som der blev foreslået.

Tror, at der er sigtet mod, at Henderson og Can skal kunne vikariere i rollen. Vi kommer formentlig til at se en del af den slags fra Henderson til VM, da det ville ligne Hodgson at beskytte forsvaret med to relativt kontrollerende midtbanespillere. Især når man ser på, at de kommer til at stå overfor Uruguay og Italien i gruppespillet.

Personligt kunne jeg godt ønske mig en defensiv midtbanespiller, der evner at markere mellemrumsspillere ud af kampene. Den taktiske mulighed ville jeg gerne have i truppen.
Jeg er også fint glad for Can, hvis han kan det der skal til for, at Lucas rykkes ned i hierakiet (med mindre han genfinder sin storform) eller sælges. Jeg kender bare overhovedet ikke noget til Can, så derfor ved jeg ikke, hvordan (eller om) vi er forstærket med ham. Krydser fingre for at vi har lavet et scout på niveau med Coutinho...
Kloppite

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » torsdag, 12. jun, 2014 16:28

Den norske Liverpool.no har rygter om Max Meyer, Victor Valdes. Hvad tænker brugerne om disse? Målmanden Valdes som dig er skadet synes jeg stod på et meget højt niveau og var Spaniens bedste keeper indtil han blev skadet. Han er på fri transfer og vil derfor nok have en meget høj løn. Men jeg ville dog have ham i tankerne, selvom jeg er i tvivl om han er god nok i feltet. Han har mane redninger og har været en ekstra Messi for Barcelona - en i hver ende der har reddet dem.

Max Meyer har jeg kun set sporadisk men har fine stats.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » torsdag, 12. jun, 2014 16:52

Max er et kæmpe talent og Valdes er ikke value for money.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 12. jun, 2014 18:39

Emmy skrev:Max er et kæmpe talent og Valdes er ikke value for money.
Jeg synes, han ville være fremragende at hente. Value for money? Nej, men styrke holdet? Ja, det tror jeg absolut. Den sidste tid, har han vel nærmest peaked og med en alder på 32, er der vel en håndfuld sæsoner eller mere tilbage i ham, hvis vi presser citronen. Ydermere vil hans rutine være kærkommen og han vil helt sikkert sætte Mignolet på prøve, modsat Vorm som jeg ikke mener er bedre end Mignolet.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » torsdag, 12. jun, 2014 22:54

hvad gør Meyer til et kæmpe talent?

Og hvorfor er Valdes ikke pengene værd?
We need a new Fowler...

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » torsdag, 12. jun, 2014 23:26

JudgeStudge skrev:
Jeg synes, han ville være fremragende at hente. Value for money? Nej, men styrke holdet? Ja, det tror jeg absolut. Den sidste tid, har han vel nærmest peaked og med en alder på 32, er der vel en håndfuld sæsoner eller mere tilbage i ham, hvis vi presser citronen. Ydermere vil hans rutine være kærkommen og han vil helt sikkert sætte Mignolet på prøve, modsat Vorm som jeg ikke mener er bedre end Mignolet.
Jeg er enig. Meget gerne den rutine Valdes har.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Besvar