Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xenne » søndag, 29. jun, 2014 13:04

Kara skrev:
TomViolence skrev:Gad vide, om Barcelona overhovedet er interesseret i at sælge Sanchez? Har han ikke haft en god sæson for dem?!
der er også noget med at han ønsker en større rolle og at ham og Messi ikke har et særligt godt forhold
kan ikke lige finde en bedre kilde "of the bat" men syntes også at havde hørt lignende andre steder
Messi bullying Sanchez https://uk.eurosport.yahoo.com/blogs/pi ... 07071.html
BT (i know) http://www.bt.dk/fodbold/spansk-medie-k ... ldkammerat
Jeg vil være villig til at gå med til Sanchez + 30m£, bare for at hinde de sælger ham til Arsenal for at vi kan få 10-20m£ mere.
Det værste scenarie er jo at vi forstærker konkurrenterne og sælger vores bedste spiller.
Billede

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » søndag, 29. jun, 2014 13:32

Aggerdoo skrev:
Emmy skrev:Sanchez er en potientel yderst vigtig brik i et salg af Suarez til Barcelona, så jeg tvivler meget stærkt på at han skal nogen som helst steder før enten Suarez definitivt bliver hos os, han indgår i en byttehandel med Suarez eller Suarez sælges til RM.
Nu er det jo ret enkelt. Hvis Sanchez har sagt eller siger til Barca, at han ikke vil til Liverpool, så er der jo ikke så meget at gøre. Og det kan man godt frygte sker.
Selvfølgelig vil han til Liverpool FC.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Aggerdoo

Indlæg af Aggerdoo » søndag, 29. jun, 2014 13:37

Jeg forstår da sagtens, hvis Sanchez hellere vil til Arsenal. De ligger konstant i top 4 og er i CL hvert år.

Vi har lige kæmpet os op, men nu er vi så ved at miste vores absolut bedste spiller, og der er stor sandsynlighed for, at CL-deltagelsen bliver en enlig svale - og at vi igen synker ned i middelmådigheden.

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » søndag, 29. jun, 2014 14:48

Aggerdoo skrev:Jeg forstår da sagtens, hvis Sanchez hellere vil til Arsenal. De ligger konstant i top 4 og er i CL hvert år.

Vi har lige kæmpet os op, men nu er vi så ved at miste vores absolut bedste spiller, og der er stor sandsynlighed for, at CL-deltagelsen bliver en enlig svale - og at vi igen synker ned i middelmådigheden.
Du glemte lige, at de fleste hellere vil bo i London.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » søndag, 29. jun, 2014 16:07

Såfremt vi har besluttet at sælge Suarez og Sanchez ikke er en reel mulighed ville jeg flytte fokus til Marco Reus.

Sammenlignet med Sanchez er Reus en mere direkte spiller. Sammenlignet med Sanchez er Reus i mine øjne mere træfsikker, men ikke tilnærmelsesvis så god i en-mod-en situationerne. Reus vil dog passe godt ind i Rodgers koncept, da Reus er taktisk meget stærk, hvilket kommer til udtryk i hans bevægelse uden bold. Hos Dortmund er det Reus, der ofte har sidste fod på de chancer, som bliver skabt i den velsmurte omstillingsmaskine - dette vil jeg også mene, han vil kunne gøre for os.

I Sterling, Sturridge, Coutinho og Lallana vil vi have en del spillere, der søger udfordringerne mand mod mand, og derfor godt kan lide at benytte mange berøringer. Jeg tror derfor, at en spillertype som Reus vil passe bedre ind på holdet end Sanchez, da han vil tilføje mere fart og penetration i vores angreb. Dermed ikke sagt, at Sanchez ikke er velkommen, da han vel ret beset er en af de få kvalitetetsspillere, som typemæssigt minder om Suarez. Jeg synes dog i sidste sæson, at vi nogle gange så tegn på, at for mange kokke fordærver maden, da vi havde mange spillere på banen samtidig, der på egen hånd forsøgte at afgøre kampene.

Lazar Markovic virker som spillertype også til at være meget direkte, så måske dette er et mere opnåelig og dermed sandsynlig scenarie.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » mandag, 30. jun, 2014 13:39

Jeg sidder stadig og savner lidt fokus på at få lukket en handel på venstre back.

Naturligvis kræver det stor fokus offensivt, hvis Suarez skal erstattes. Og Lallana, Markovic, Origi og især Sanchez vil da give os nogle muligheder og kavliteter, der er spændende.

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... arget.html

Jeg kan dog virkelig ikke se, at nogen af de spillere på nogen måde vil kunne bidrage til 52 PL scoringer, som Suarez gjorde i denne sæson. Heller ikke, hvis man så forestiller sig, at andre byder ind med lidt mere end tidligere.

Lad os antage, at vi sælger Suarez og at Lallana er tiltænkt en startplads, mens Sanchez som udgangspunkt for Suarez' plads på holdet. I så fald overtager Lallana fra Coutinho. Det betyder i teorien, at Lallana og Sanchez skal bidrage med involvering i sammenlagt 64 scoringer. Det virker usandsynligt for mig, også selvom man måske kan forvente, at Sterling scorer og assisterer lidt mere i næste sæson samtidig med at Sturridge også napper et par mål mere.

Det er en af årsagerne til, at jeg næsten for alt i verden håber, at Suarez bliver.

Omvendt, så er Suarez 27 år. Der er ingen garanti for, at han nogensinde oplever en ligeså formidabel sæson, som den sidste igen. Han er muligvis påvirket af virakket fra hans seneste bid. Han er muligvis udelukket indtil slutningen af oktober. Med andre ord, så kan det godt være, at vi lige nu står ved det rigtige tidspunkt for at cashe ind på vores bedste spiller, på samme måde som vi gjorde med Torres, dengang vi købte Suarez.

Kan salget ikke undgås, så savner jeg dog endnu en spiller, der kan spille 9eren enten alene eller sammen med Sturridge/Lambert. Sanchez kan i mine øjne ikke spille den plads alene. Reus kan. Kan vi ikke droppe købet af Markovic (som jeg ellers tror kan blive en eminent spiller) og så smide de £20m plus hvad Barca måtte kaste oveni Sanchez (£30m?) efter Reus? Det ville være et beløb markant over den frikøbsklausul, som træder i kraft næste sommer, så måske Dortmund kunne trækkes til forhandlingsbordet?
Kloppite

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » mandag, 30. jun, 2014 14:22

Jeg kender ikke nok til Markovic. Men sælger vi Luis Suarez så vil men at Reus og Sanchez skal være erstatningen. Tjah, det lyder som Spurs sidste år, da de solgte deres markant bedste spiller. Går min kabale op, synes jeg dog at vi kommer pænt ud af vinduet.
We need a new Fowler...

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 30. jun, 2014 15:26

Ja, det er jo faren, og der er vel en reel risiko for at vi havner som Spurs i sidste sæson. Men jeg tror og håber at Rodgers' koncept er så fasttømret, at det er ligesom en maskine, hvor en del 'bare' skal udskiftes i ny og næ. Men at miste Suarez, vil kunne mærkes. Måske Rodgers tænker at dele målscoringsbyrden på flere hoveder næste sæson?

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » tirsdag, 01. jul, 2014 07:19

Ind.
Origi
Can
Lambert
Markovic
Sanchez
Lovren
Moreno

Ud
Suarez

Ville hellere beholde Suarez og dropoe Sanchez. Men det bliver sikkert svært.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Brugeravatar
Alonso

Indlæg af Alonso » tirsdag, 01. jul, 2014 07:45

Barcelona får som regel, hvad de vil have. Og lige meget hvor meget de har investeret sommeren forinden, så er der altid penge til en ny stor signing. Med andre ord: Luis Suarez bliver formentlig solgt denne sommer. Især når Echo spekulerer i en frikøbsklausul på 70-80 mio. pund, hvilket vil gøre os forsvarsløse overfor et bud i den størrelse. Vi får forhåbentlig sat en handel i stand, hvor Alexis Sanchez går den anden vej. Men selv hvis vi får Sanchez, så har vi stadig en angriber færre. Medmindre man regner med mirakler fra Iago Aspas, så vil vi derfor være efterladt med Daniel Sturridge, Rickie Lambert og til dels Fabio Borini. En skade til en af de førstenævnte vil presse angrebsbesætningen markant med alle de turneringer vi skal spille, så derfor må vi efterspørge en angriber mere. For selvom man kan snakke i begreber som falsk 9'er osv, så er det vigtigt at den taktiske fleksibilitet er til rådighed fra kamp til kamp. Divock Origi, som vi er linket til, har primært spillet kantangriber og ser derudover ud til at blive lejet tilbage til Lille næste sæson, så derfor har jeg ikke ham med i overvejelserne.

Et bud kunne være Alexandre Lacazette fra Lyon, der allerede er heftigt linket med et skifte til Premier League. Han har først fået sit gennembrud i denne sæson, selvom han er 23 år. Minder lidt om Suarez i spillestil, men har dog ikke tilnærmelsesvis den samme styrke i feltet.

Han er også den meget bevægelige type, der søger ned i banen for både at drive bolden imellem kæderne som Coutinho, agere spilstation og også som playmaker. Især at han magter at holde i bolden og derfra sætte sine medspillere i scene, ser jeg som en stor fordel. Det er en vigtig kvalitet ved en ny angriber.

Hvad jeg ikke kan vurdere er udviklingspotentialet. Hvis et køb af spilleren skal sanktioneres, så er det vigtigt, at man tror på, at han kan løfte sit spil mindst et niveau. For lige så tydelige Lacazettes individuelle kvaliteter er, lige så tydeligt er det, at han skal være mere kampafgørende. Det skal vi tro, at vi kan udvikle ham til.

http://www.whoscored.com/Players/73078/ ... -Lacazette

Det var et bud. Hvem tror I, der kan løse angrebskabalen, hvis Suarez bliver solgt? Og hvorfor?

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » tirsdag, 01. jul, 2014 08:05

Jeg føler mig også overbevidst om at Suarez sælges. Det er der tre grunde til:
1. Barcelona er ved at udrulle sin sædvanlige taktik vedr. de her store køb, hvor man har en helt klar kommunikationsstrategi, der går igen år efter år.
2. Indikationer fra kilder omkring Liverpool antyder, at man også i Liverpool har indset, at et salg nok er en god løsning her og nu. Derudover finder jeg det stadigvæk bemærkelsværdigt, at Liverpool har været så utroligt lidt kommunikative i den her Suarez-sag og det kan have sine grunde.
3. Suarez vil med al sandsynlighed ikke ind igennem Helvedes porte igen (England, medier, fans mv) og at han ikke eksempelvis nævner sin arbejdsgiver i sin åbne undskyldning, som tilsyneladen er fremommet uden Liverpool har været inde over (i følge Liverpool Echo), så er der nok en god grund til det. Og hans agent flirter åbenlyst med Barcelona.

At jeg finder det fodboldsmæssigt utroligt ærgerligt for Liverpool, det er en anden sag.

Til Alonsos spørgsmål. Det virker som om at Liverpool (Rodgers) har været meget tidligt ude omkring kontakter til diverse spillere, så scoutingen har vel været i orden i den forstand at man har udset sig targets og gået efter dem. Og der har været plan b'er, virker det også om om. Jeh føler mig overbevidst om, at Liverpool også har en plan b vedr. et salg af Suarez.
Så jeg er egentlig ikke så bekymret, omend vi aldrig finder en ny Suarez.

Forestil dig eks. at de 4 forreste hedder:

.....Sanchez........Sterling..........Coutinho
.........................Sturridge..................

Det er i sig selv ret så slagkraftigt, men en decideret 9er, hvis det er det Rodgers går efter, skal man måske have. Måske, fordi man kunne også overveje et set up, hvor man i lighed med Tyskland til dette VM, har mange spillere i truppen, der ikke er egentlige angribere, men er hvad man vel kan kalde moderne, fleksible offensive spillere.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 01. jul, 2014 11:21

Et Liverpool mandskab med Suarez er titeludfordrere. Et Liverpool mandskab uden Suarez er ikke titeludfordrere.

Skiller vi os af med Suarez, vil vi tage et halt skridt tilbage. Der er meget at Liverpools spil der er sat op omkring Suarez - og tildels Sturridge, i og med de to skifter position alt efter forholdene i kampens forløb - hvor han skal spilles, og hvorledes hans bevægelser skaber rum til spillere omkring ham. Sterling er også bedre med en bevægelig angriber omkring sig. En angriber der både truer i dybden, men også går tilbage i banen og tilbyder sig. En angriber der udfordrer, og finder medspillerne i gunstige positioner.

Uden Suarez har Brendan Rodgers behov for at ændre sin taktiske tilgang, således det passer til holdet uden Suarez og med en eventuel direkte erstatning. Det kan tage lidt tid at få omstillet. Nu er Suarez - måske, og som hans dom ser ud nu - ude til starten af november alligevel, så mon ikke Brendan Rodgers allerede har tanker i den retning.

Er så småt ved at væne mig til tanken om Liverpool uden Suarez, selvom jeg stadig håber han er Liverpool spiller når transfervinduet er lukket igen.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 01. jul, 2014 12:20

Jesper skrev: (...)
Det er i sig selv ret så slagkraftigt, men en decideret 9er, hvis det er det Rodgers går efter, skal man måske have. Måske, fordi man kunne også overveje et set up, hvor man i lighed med Tyskland til dette VM, har mange spillere i truppen, der ikke er egentlige angribere, men er hvad man vel kan kalde moderne, fleksible offensive spillere.
Rickie Lambert?

Brugeravatar
Jesper

Re: Sv: Hvem skal ind?

Indlæg af Jesper » tirsdag, 01. jul, 2014 12:54

Hekkem skrev:
Rickie Lambert?
Jeg ser ham mere som en god afløser, hvis ambitionen er mesterskabet. Hvad tænker du?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Hekkem

Re: Sv: Hvem skal ind?

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 01. jul, 2014 13:04

Jesper skrev:
Hekkem skrev:
Rickie Lambert?
Jeg ser ham mere som en god afløser, hvis ambitionen er mesterskabet. Hvad tænker du?
Er han ikke en god afløser, hvis vi har Sturridge der normalt ligger på 9'eren?

Jeg ser Lambert som en plan B løsning, men kan sagtens gøre sig mod de svære mindre modstandere, hvor der skal kæmpes i feltet. Han har faktisk en ganske fin teknik også. Men Top-Top angriber er han ikke, men fin afløser/aflastningsspiller.

Besvar