hvem skal ud

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: hvem skal ud

Indlæg af texy » onsdag, 02. sep, 2015 11:47

Jesper skrev:Jeg forstår ærligt talt ikke alt den brok. Vores nettoforbrug er lille, men det vidste vi vel godt. Vi skiller os af med spillere vi ikke bruger og forsøger at gøre det samme med løntunge spillere. Det vidste vi også godt. Vi er vel økonomisk ansvarlige og det er vores vilkår.
Før vinduet var der mange spekulationer om, at FSG i virkeligheden forsøger at gøre klubben salgsklar.... Mon vi har overbevist de kritikere om, at det ikke er tilfældet?
Nej.

Men det er vel ikke nødvendigvis en kritik, hvis man formoder at ejerne sigter på et salg til bedst mulige pris?

Jeg brokker mig ikke (mener jeg da ikke) over de beløb vi bruger. Min altovervejende kritik går på, at vi sælger ud af vores bedste spillere. Det er en nærmest umulig opgave at bygge et konkurrencedygtigt hold på den måde, når man ikke har økonomien til at hente lige så gode eller bedre erstatninger. Så kan det da godt være, at min holdning implicit betyder, at vi burde have et højere nettoforbrug. Men ved at beholde de bedste spillere ville der vel være behov for færre indkøb. Og det er mit andet kritikpunkt. Jeg synes, at vi køber for mange spillere. Hvis man virkelig accepterede Rodgers' tiltrædelse som en slags år 0 i forhold til projektet og han havde 3 år til at bygge et konkurrencedygtigt mandskab, så ville vi i mine øjne have været tættere på med kun 2-3 indkøb per sæson og så mindre udsalg af spillere samtidig med. I min optik skaber det for meget ustabilitet med så ufatteligt mange nye navne hver sommer. Og samtidig føler jeg, at det bliver brugt som en slags undskyldning for at nulstille hele processen hvert år, da det naturligvis tager tid at spille så mange nye spillere ind.
Kloppite

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

hvem skal ud

Indlæg af AndreasN » onsdag, 02. sep, 2015 12:41

AJ skrev:
AndreasN skrev:Hvorfor bliver Ilori ratet så højt af så mange? Har jeg misset noget? Vi har vel ret beset nærmest ikke set ham spille, eftersom han var meget skadet i Bordeaux, mens ingen vel kendte til ham, før vi hentede ham.
Man kunne følge ham lidt på dansk tv, da han var udlejet til Granada. Blandt andet var han suveræn i en 0-0-kamp mod Barcelona.

Derudover var han med ved U21 EM for få måneder siden.
Men er det nok til, at det skulle være en så kæmpe katastrofe, at han ikke har en fremtid hos os? Bevares, jeg synes da også, at han har nogle kvaliteter, som vi ellers ikke har i truppen, men det er vel ikke så dumt igen at skille sig af med ham, når vi nu har hentet Gomez. Man kan sige, at serøst endnu mere dumt at hente ham - ligesom med alle de andre, vi tilsyneladende absolut ingen plan har med.

Det kunne være sjovt at se Ilori få lidt spilletid i Villa, men jeg tror næppe, han får mere der, end han ville hos os. Jeg vil faktisk påstå, at chancerne for spilletid hos os er langt større med kun Skrtel og Sakho, der er gode nok til førsteholdsfodbold. Stod det til mig fik Kolo og Lovren aldrig én kamp mere for klubben. Dertil er de simpelthen alt, alt for ringe.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » onsdag, 02. sep, 2015 13:05

texy skrev:
Jesper skrev:Jeg forstår ærligt talt ikke alt den brok. Vores nettoforbrug er lille, men det vidste vi vel godt. Vi skiller os af med spillere vi ikke bruger og forsøger at gøre det samme med løntunge spillere. Det vidste vi også godt. Vi er vel økonomisk ansvarlige og det er vores vilkår.
Før vinduet var der mange spekulationer om, at FSG i virkeligheden forsøger at gøre klubben salgsklar.... Mon vi har overbevist de kritikere om, at det ikke er tilfældet?
Nej.

Men det er vel ikke nødvendigvis en kritik, hvis man formoder at ejerne sigter på et salg til bedst mulige pris?

Jeg brokker mig ikke (mener jeg da ikke) over de beløb vi bruger. Min altovervejende kritik går på, at vi sælger ud af vores bedste spillere. Det er en nærmest umulig opgave at bygge et konkurrencedygtigt hold på den måde, når man ikke har økonomien til at hente lige så gode eller bedre erstatninger. Så kan det da godt være, at min holdning implicit betyder, at vi burde have et højere nettoforbrug. Men ved at beholde de bedste spillere ville der vel være behov for færre indkøb. Og det er mit andet kritikpunkt. Jeg synes, at vi køber for mange spillere. Hvis man virkelig accepterede Rodgers' tiltrædelse som en slags år 0 i forhold til projektet og han havde 3 år til at bygge et konkurrencedygtigt mandskab, så ville vi i mine øjne have været tættere på med kun 2-3 indkøb per sæson og så mindre udsalg af spillere samtidig med. I min optik skaber det for meget ustabilitet med så ufatteligt mange nye navne hver sommer. Og samtidig føler jeg, at det bliver brugt som en slags undskyldning for at nulstille hele processen hvert år, da det naturligvis tager tid at spille så mange nye spillere ind.
Jeg er helt enig. Min pointe er bare, at det virker som, at der er mange der bliver overrasket over det. Sådan er det under FSG og sådan bliver det ved med at være. Og vi har meget lidt kontinuitet, det er bare et faktum.

Der er mange, der ikke vil have en sugar daddy, og det har jeg da fuld forståelse for, men jeg synes så personligt, at de processer der er i og omkring klubben, ikke nødvendigvis er at foretrække. Og de sugar daddies der er i Man City og Chelsea, de er da ret kontinuitive.

Vi er bare ikke særligt klar til at modstå konkurrencen fra vores konkurrenter, og det er vi ikke, fordi vil dels har et mindre nettoforbrug. De spillere vi sælger, det er vores topspillere. Vi har ualmindeligt lidt held i sprøjten samlet set ift vores indkøb. Vi har ingen kontinuitet på og uden for banen. Og så er vi heller ikke dygtige til at få vores egne talenter frem.

Kort sagt, det eneste vi er rigtig gode til, det er at få klubben i økonomisk balance, hvilket langt hen ad vejen er på bekostning af sportslig succes. Det er som sådan fair nok, fordi klubber bør være bæredygtige. Det undskylder bare ikke, at vi kunne købe bedre ind, vi kunne holde på vores bedste spillere, vi kunne have købt mere kvalitet, men færre spillere, vi kunne have haft en ordentlig talentmasse på vej, vi kunne have haft kontinuitet.

Jeg er som sådan ikke så skeptisk overfor den trup vi har lige nu, for den er god ift de omstændigheder, den er skabt under. Men den vinder ikke mesterskaber og den kommer med al sandsynlighed ikke i top 4.

Derimod er det en trup, der bærer præg af at have værdi - en masse salgspotentiale. Og det er godt næste gang vi skal tjene penge på salg ELLER når der står en køber udefra og banker på døren. Hvad ser han på: trup, gæld og stadion. Og her har FSG sørget for, at klubben er blevet markant mere værd.

Jeg tror ikke på, at vi har de nuværende ejere om 5 år. Og da jeg aldrig har været fan af dem, så passer det mig udmærket.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 02. sep, 2015 20:04

Jeg synes efterhånden, at det er ret tydeligt, hvad Rodgers forsøger at gøre.

Ejerne har udvist Rodgers tillid, og de pålidelige journalister som Barrett m.fl melder da også, at Rodgers stort set har haft vetoret i udvælgelsen af spillere under dette transfervindue.

Rodgers går endvidere hele vejen og viser "egne" spillere tillid over spillere udvalgt af den resterende del af komiteen. Dette ses ved, at mange af disse spillere enten er bænket (Moreno & Sakho), eller solgt/udlejet (Markovic, Balotelli, Ilori, Alberto etc). Rodgers satser således hele butikken, hvor en succesfuld sæson vil styrke hans position i klubben. Svigtende resultater vil omvendt formentlig koste Rodgers jobbet, da han har fået det som det passer ham og derfor i endnu højere grad kan stilles til ansvar.

Jeg tror desværre, at vi kommer til at fejle igen, da vi trods gode indkøb i dette vindue, oplever store mangler i stort set samtlige kæder. Men det er nok mere passende at debatere i en anden tråd.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 02. sep, 2015 20:21

Robbie_God_Fowler skrev:Jeg synes efterhånden, at det er ret tydeligt, hvad Rodgers forsøger at gøre.

Ejerne har udvist Rodgers tillid, og de pålidelige journalister som Barrett m.fl melder da også, at Rodgers stort set har haft vetoret i udvælgelsen af spillere under dette transfervindue.

Rodgers går endvidere hele vejen og viser "egne" spillere tillid over spillere udvalgt af den resterende del af komiteen. Dette ses ved, at mange af disse spillere enten er bænket (Moreno & Sakho), eller solgt/udlejet (Markovic, Balotelli, Ilori, Alberto etc). Rodgers satser således hele butikken, hvor en succesfuld sæson vil styrke hans position i klubben. Svigtende resultater vil omvendt formentlig koste Rodgers jobbet, da han har fået det som det passer ham og derfor i endnu højere grad kan stilles til ansvar.

Jeg tror desværre, at vi kommer til at fejle igen, da vi trods gode indkøb i dette vindue, oplever store mangler i stort set samtlige kæder. Men det er nok mere passende at debatere i en anden tråd.

Fint at han satser hele butikken. Men hvorfor prøver han så ikke, at stille stærkeste hold frem for et hold af "great character" favoritter. Gud nåde og trøste når Allen kommer tilbage, Allen og Lallana på midtbanen bliver PL's mest kønsløse.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 02. sep, 2015 21:15

Oomph242 skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Jeg synes efterhånden, at det er ret tydeligt, hvad Rodgers forsøger at gøre.

Fint at han satser hele butikken. Men hvorfor prøver han så ikke, at stille stærkeste hold frem for et hold af "great character" favoritter. Gud nåde og trøste når Allen kommer tilbage, Allen og Lallana på midtbanen bliver PL's mest kønsløse.
Mit bedste gæt er, at Rodgers ikke er taktisk dygtig nok til at finde sin stærkeste start 11'er. Dette kan lyde absurd, når vi snakker en træner for en af de største klubber i Premier League. Men jeg føler virkelig, at der er stort mismatch mellem det kommunikerede spilkoncept til det praktiserede spil på banen.

Rodgers har i sin tid i Liverpool gentagende gange udtalt, at filosofien bygger fart, bevægelighed, teknisk kunnen og spilforståelse. Enkelte eller flere af disse kvaliteter står i skærende kontrast til de kvaliteter, som en række af de spillere som er hentet ind besidder. Spillere som Rodgers selv har peget på såsom Lambert, Borini, Allen og Lovren, for blot at nævne en række spillere.

Summasummarum. Det kræver ikke mere end en sofatræner med rimelig forståelse for spillets gang at kunne formulere ovenstående koncept og kompetencer påkrævet for at kunne udføre konceptet. Der hvor trænerkvalitet virkelig ses er, når professionelle trænere som Klopp og Schmidt med et begrænset budget formår at sammensætte en trup i Dortmund og Salzurg/Leverkusen, hvor spillerne rent faktisk besidder de rette kvaliteter i forhold til at kunne udføre et så krævende koncept.

At Rodgers i 2013/2014 sæsonen rent faktisk havde en trup, der formåede at praktisere hans ønskede koncept, for så efterfølgende at hente tilstrækkelig mange fejlcastede spillere, så konceptet ikke længere kunne praktiseres, fortæller meget godt historien om Rodgers manglende overblik.

Denne diskussion hører nok mere til i det generelle debatforum, så vil stoppe her inden min skuffelse over vores ageren på transfermarkedet under Rodgers løber helt af med mig.

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 46

Indlæg af ilusio » torsdag, 03. sep, 2015 12:20

Himmel og havkat siger jeg bare.

Jeg sidder faktisk nogen gange og tror at folk kun så 3 spillere i 13/14 sæsonen.
Suarez, Sterling, Sturridge.

Har folk glemt at vi stillede med et halvt B-hold nærmest hver uge?
At vi ikke spillede europæisk?

Vi stod akut og manglede 5-10 spillere efter den sæson. Suarez var kun skyld i EN af disse mangler.
Sturridge (næstbedste angriber i sæsonen før) var skadet nærmest hele sæsonen.

Faktum er nu bare engang at BR skulle bygge et nyt halvt hold op da han skulle spille europæisk året efter.
Faktum er nu bare engang at BR prøvede at hente Arsenals bedste spiller den sæson, men spillerens kone ville bo i London.
Faktum er nu bare engang at vi efter et skidt efterår (uden Suarez, Sturridge eller Sanchez) stod med Sterling som bedste bud som angriber. (Balo var jo ikke hans køb og Lambert var kun backup)
Faktum er nu bare engang at vi på trods af disse besværligheder formåede at skifte taktik og dermed skabe en MEGET lang periode uden nederlag.

Så disse "sofa-kommentarer" omkring BR kan jeg slet ikke tage seriøse. BR har helt sikkert en plan og han ved helt sikkert også hvad han vil, så det er decideret mundlort at fyre af efter min mening.
Man kan så være uenig i hans valg, men hold lige kritik af hans valg på et lidt højere niveau.

Jeg forstår godt man kan blive frustreret. Det er vi mange der er når vi ikke vinder. Meeen, lad os huske at skille skidt fra kanel.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Ponzac
Geografisk sted: Danmark
Alder: 36

Indlæg af Ponzac » torsdag, 03. sep, 2015 13:10

@ilusio

Jeg syntes at du glemmer mandens ageren.

Jeg syntes ikke at det er en undskyldning at det ikke er hans køb. Han virker ikke til at kunne/vil se sine spilleres styrker og svagheder, og bruger derved spillerne helt forkert. Det giver da for fanden sig selv at Balotelli og Lambert ikke skal spille alene på toppen!

Du glemmer at tænke på hans måde at fryse spillere ude.

Jeg er fuldstændig enig i at det var Suarez' skyld at vi endte som nr. 2., men jeg syntes at der er lidt for mange ikke valide undskyldninger for Rodgers.

ilusio

Indlæg af ilusio » torsdag, 03. sep, 2015 13:47

Ponzac skrev:@ilusio

Jeg syntes at du glemmer mandens ageren.

Jeg syntes ikke at det er en undskyldning at det ikke er hans køb. Han virker ikke til at kunne/vil se sine spilleres styrker og svagheder, og bruger derved spillerne helt forkert. Det giver da for fanden sig selv at Balotelli og Lambert ikke skal spille alene på toppen!

Du glemmer at tænke på hans måde at fryse spillere ude.

Jeg er fuldstændig enig i at det var Suarez' skyld at vi endte som nr. 2., men jeg syntes at der er lidt for mange ikke valide undskyldninger for Rodgers.
Det er da på ingen måde "kun" Suarez' skyld at vi klarede os så godt.
Det er da langt hen af vejen netop på grund af god mandskabspleje at BR udviklede:
-Suarez fra at være en god spiller til at være verdens bedste angriber
-Sterling fra at være ukendt til at være "talen of the year"
-Ibe fra at være ukendt til at være et stort talent
-Coutinho fra at være relativt ukendt til at være "the next big thing" i PL
-Sturridge fra aldrig at indløse sit talent til at vise at han kan blive topscorer i PL

Så det var ikke Suarez der har udviklet disse spillere, det er BR (og andre selvfølgelig). Det er under BR de har fået chancen og at der spilles efter netop deres evner/talenter.

Så helt klart kan BR noget. Han har også en del at lære endnu, men en stor del af kritikken synes jeg er grundlæggende malplaceret.

mawope

Indlæg af mawope » torsdag, 03. sep, 2015 14:23

ilusio skrev: Det er da på ingen måde "kun" Suarez' skyld at vi klarede os så godt.
Det er da langt hen af vejen netop på grund af god mandskabspleje at BR udviklede:
-Sturridge fra aldrig at indløse sit talent til at vise at han kan blive topscorer i PL

Så det var ikke Suarez der har udviklet disse spillere, det er BR (og andre selvfølgelig). Det er under BR de har fået chancen og at der spilles efter netop deres evner/talenter.

Så helt klart kan BR noget. Han har også en del at lære endnu, men en stor del af kritikken synes jeg er grundlæggende malplaceret.
Sjovt som man kan skære holdet over nogenlunde på midten og så lave en tilsvarende negativliste med defensiven. Spillere der har været kvalitet under andre managerer leverer pludseligt ikke varen længere.

ilusio

Indlæg af ilusio » torsdag, 03. sep, 2015 14:44

mawope skrev: Sjovt som man kan skære holdet over nogenlunde på midten og så lave en tilsvarende negativliste med defensiven. Spillere der har været kvalitet under andre managere leverer pludseligt ikke varen længere.
Helt enig. BR er på ingen måde perfekt og skal også have kritik hvor det giver mening.

Generel brug af Allen i stedet for Lucas, Lovren i stedet for Sakho osv.
Dog så prøver jeg blot at pointere at BR ikke er helt væk eller ikke fatter noget eller at vi sofa-managere sagtens kan gøre det lige så godt.

Så skal debatten give mening skal vi nok nuancere det en smule.

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » torsdag, 03. sep, 2015 17:35

ilusio skrev:Himmel og havkat siger jeg bare.

Jeg sidder faktisk nogen gange og tror at folk kun så 3 spillere i 13/14 sæsonen.

Har folk glemt at vi stillede med et halvt B-hold nærmest hver uge?

Vi stod akut og manglede 5-10 spillere efter den sæson. Suarez var kun skyld i EN af disse mangler.

Faktum er nu bare engang at BR skulle bygge et nyt halvt hold op da han skulle spille europæisk året efter.
Faktum er nu bare engang at BR prøvede at hente Arsenals bedste spiller den sæson, men spillerens kone ville bo i London.
Faktum er nu bare engang at vi efter et skidt efterår (uden Suarez, Sturridge eller Sanchez) stod med Sterling som bedste bud som angriber. (Balo var jo ikke hans køb og Lambert var kun backup)
Faktum er nu bare engang at vi på trods af disse besværligheder formåede at skifte taktik og dermed skabe en MEGET lang periode uden nederlag.

Så disse "sofa-kommentarer" omkring BR kan jeg slet ikke tage seriøse. BR har helt sikkert en plan og han ved helt sikkert også hvad han vil, så det er decideret mundlort at fyre af efter min mening.
Man kan så være uenig i hans valg, men hold lige kritik af hans valg på et lidt højere niveau.

Jeg forstår godt man kan blive frustreret. Det er vi mange der er når vi ikke vinder. Meeen, lad os huske at skille skidt fra kanel.
Hvis jeg må forholde mig til dine erklærede fakta, som jeg så overhovedet ikke mener kan beskrives som fakta.

1) Nej. BR stod ikke og havde brug for at bygge et halvt hold op efter 2013/14 sæsonen. Faktisk var der ikke engang brug for det, da han tog over. En af hans store fejl har været, at han hver sommer har ment, at han skulle ud og købe et halvt hold. Ved starten af 2013/14 sæsonen havde BR hentet 15 spillere. Hvis han efter den sæson stadig mente, at der var brug for et halvt hold, så må det være en klar indikation af hans egne mangler i forhold transfers eller udvikling af spillere.

2) Ja, BR prøvede at hente Sanchez. Men han fik ham ikke. Så hvad kan vi bruge det til? Og er det med konen rygte eller fakta? Han skal vel vurderes på dem han henter, og ikke dem som han misser? Det er meget muligt, at Liverpool ligger forkert geografisk eller at klubbens økonomi ikke er stærk nok. Men det kan bestemt heller ikke udelukkes, at hvis det er et lige valg imellem at spille for Wenger, LVG, Mourinho, Pellegrini eller BR, så taber vores manager.

3) Jeg kan ikke bruge undskyldninger om, at nogle spillere ikke er BR's. Ifølge hans egne udtalelser, så er alle indkøb i sidste ende godkendt af ham selv. Og uanset hvad, så har hans egne beslutninger bestemt ikke imponeret mere, end dem som han har taget sammen med komiteen. Bare starten med Borini, Allen og forsøget på at erstatte Hendo med Dempsey siger i min optik rigeligt.

Jeg taler ikke for en fyring af BR lige nu, da jeg mest af alt foretrækker ro og kontinuitet. Men for mig udviser dit indlæg hverken overblik eller perspektiv. Kun blind tiltro. BR har hentet 31 spillere og haft mere end 3 år til at føre hans projekt ud i livet. Hvis vi stadig famler i blinde i løbet af denne sæson, så skal vi holde op med at lade ham bruge vores klub som forsøgskanin og hente en erfaren manager. Det var altid et modigt men ekstremt mærkeligt valg af FSG at ansætte en manager stort set uden erfaring i en topklub som Liverpool.
Kloppite

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 03. sep, 2015 21:47

Jeg går ud fra nedenstående udbrud er myntet på mig. Jeg føler dog lidt, at du læser mit indlæg, som fanden læser biblen. Så lad mig prøve at forklare, hvad jeg oprindeligt mente.
ilusio skrev:Himmel og havkat siger jeg bare.

Min reference til sæsonen 2013/2014 gik ikke på, at præstationerne udelukkende skyldtes ovenstående 3 spillere. Det vil være naivt ikke at tilskrive Rodgers en andel i denne flotte præstation, selvom spillere som Sterling, Sturridge og Suarez havde stor andel i succesen. Der hvor kæden hopper af for mig er, at Rodgers ikke formåede at bygge videre på konceptet, men i stedet hentede spillere ind, som slet ikke matchede hans ønskede koncept. Det vidner for mig, om manglende kvalitet hos en træner, hvis man ikke kan identificere de rette spillerprofiler, og peger vel også i retning mod, at man ikke forstår konceptet til fulde.
ilusio skrev:Har folk glemt at vi stillede med et halvt B-hold nærmest hver uge?

Som Texy er inde på, er det lidt af en overdrivelse at påpege, at vi manglede 10 spillere. I Sturridge, Henderson, Coutinho, Sterling, Gerrard, Skrtel og Agger havde vi en solid akse. Suarez skulle givetvis erstattes, og vi havde akut behov for større offensiv bredde. Men som Texy også er inde på, skyldtes behovet for bredde jo delvist også, at Rodgers egne indkøb slet ikke slog til.
ilusio skrev:Faktum er nu bare engang at BR skulle bygge et nyt halvt hold op da han skulle spille europæisk året efter.
Igen, det er vel lidt en journalistisk stramning at kalde dette et faktum. Så mange spillere skulle der heller ikke hentes ind. De mange fejlkøb i Borini, Allen, Aspas, Alberto, Ilori, Assaidi m.fl var jo en væsentlig forklaring på, at der skulle hentes ind for at styrke bredden. Her bærer Rodgers igen en stor del af ansvaret.
ilusio skrev:Faktum er nu bare engang at BR prøvede at hente Arsenals bedste spiller den sæson, men spillerens kone ville bo i London.
Jeg kan ikke helt se, hvad dette skulle hjælpe i forsvaret af Rodgers. Rodgers skal bedømmes på sine handlinger, ikke på sine intentioner. At Sanchez glipper behøver jo ikke forårsage, at Rodgers og co. ender med at købe en spiller som Balotelli, der ikke passer ind i konceptet. Her kunne man have i stedet have købt en på papiret mindre prominent spiller, der passede bedre til den energifyldte spilfilosofi, som Rodgers konstant ynder at kommunikere hans hold skal praktisere.
ilusio skrev:Faktum er nu bare engang at vi efter et skidt efterår (uden Suarez, Sturridge eller Sanchez) stod med Sterling som bedste bud som angriber. (Balo var jo ikke hans køb og Lambert var kun backup)
Balotelli var givetvis en nødløsning ja, men Rodgers bærer vel en stor del af ansvaret for, at man ender i en situation, hvor man skal vælge nødløsningen. Sanchez er jo forhelvede ikke den eneste dynamiske offensivspiller ledig på markedet. Med tanke på, at Barcelona angiveligt kontaktede Liverpool og Suarez i december, skulle Liverpool og Rodgers have kørt en plan B i stilling langt tidligere.
ilusio skrev:Faktum er nu bare engang at vi på trods af disse besværligheder formåede at skifte taktik og dermed skabe en MEGET lang periode uden nederlag.
Ros til Rodgers for den flotte periode, hvor resultater blev hevet hjem på kompromisløst spil. Dengang som nu, stiller jeg dog mig selv det spørgsmål, hvad der fik Rodgers til at gå væk fra den bevægelige og energifyldte tilgang til spillet i efteråret 2014, for først i december at finde ud af, at spillere som Sterling, Coutinho, Moreno, Henderson m.fl befinder sig bedst i et tempofyldt spil.
ilusio skrev:Så disse "sofa-kommentarer" omkring BR kan jeg slet ikke tage seriøse. BR har helt sikkert en plan og han ved helt sikkert også hvad han vil, så det er decideret mundlort at fyre af efter min mening.
Du opfatter min reference til sofatræneren forkert. Den havde til hensigt at belyse de to yderpunkter mellem sofatræneren og toptræneren, ikke at sætte lighedstegn mellem Rodgers og menig fodboldfan. Såkaldte sofatrænere som jeg selv, bruger meget tid på at læse op på taktik og spilkoncepter, hvorfor det er muligt at komme med formuleringer tilsvarende til Rodgers' omkring spilkoncept, filosofi mm. Der hvor toptrænerne adskiller sig fra massen, er ved at sætte handling bag deres ord.

Igen, jeg sætter ikke lighedstegn mellem Rodgers og sofatræneren. Men det er immervæk tankevækkende, at Rodgers så hyppigt refererer til et givent koncept, som vi ret beset kun har set indfriet i dele af 2013/2014 sæsonen. Det understreger i mine øjne, at træneren stadigvæk leder efter den rette formular, og tilsyneladende har svært ved at identificere spillermaterialet, som kan hjælpe til at få det hele til at gå op i en højere enhed.
ilusio skrev:Jeg forstår godt man kan blive frustreret. Det er vi mange der er når vi ikke vinder. Meeen, lad os huske at skille skidt fra kanel.
Min frustation angående Rodgers er ikke sammenhængende med holdets resultater. Hvis du har fuldt med herinde, vil du vide, at jeg over flere sæsoner har kritiseret Rodgers manglende evne til at finde den rette balance på holdet. Endvidere har jeg igennem Rodgers periode som træner stillet mig meget tvivlsom overfor, hvorvidt Rodgers formår at identificere de rette spillere til konceptet, og hvorvidt konceptet er for krævende i forhold til Rodgers evner samt det spillermateriale Liverpool kan tiltrække.

Brugeravatar
Ponzac
Geografisk sted: Danmark
Alder: 36

Indlæg af Ponzac » torsdag, 03. sep, 2015 22:45

ilusio skrev:
Det er da på ingen måde "kun" Suarez' skyld at vi klarede os så godt.

Og her er vi så bare direkte uenige.

- Sterling var før Rodgers tiltrådte udnævnt som et kæmpe stort talent.
- Ibe var heller ikke ukendt nej, og var også omtalt som et rigtig stort talent på akademiet.
- Coutinho kan jeg måske være med til at tildele Brendan Rodgers, men var det nu også hans køb?
- Sturridge den tager vi når han faktisk har spillet en sæson uden Suarez (Ja jeg mener at Suarez er den der gjorde ham god). Og nu til dels Coutinho.

Det her er 4, FIRE spillere der bliver nævnt. Og så kan du nævne alle de spillere, og andre muligheder som han har haft uden at kunne få noget ud af det.

Jeg mener nemlig at hans mandskabspleje er fuldstændig hen i vejret, og han er ude efter syndebukke. (Man snakker ikke dårligt om ens egne spillere offentligt).

Niche
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 52

Indlæg af Niche » torsdag, 03. sep, 2015 23:43

I forhold til kritikken af BR, kan sige det meget kort. Jeg forventer at se en positiv udvikling af klubben. Jeg forventer, at vi såvel spillemæssigt som resultatmæssigt ser en fremgang. Jeg forventer, at en manager efter tre sæsoner på posten hat skabt et koncept, en skarp og let genkendelig profil samt i en klub af Livrrpools størrelse kæmper med til det sidste i mindst en cup turnering samt om en top fire placering. Jeg forventer, at en manager efter tre sæsoner ville have fået rettet op på et ganske synligt og let identificerbart problem, nemlig den manglende defensive balance på holdet. Jeg forventer, at en manager IKKE køber et halvt hold hver sommer pga adskilligeflop i det foregående transfervindue. BR har ikke klaret nogen af disse problemstillinger bare nogenlunde, og derfor er han i mine øjne dumpet. Jeg har ikke længere tiltro til, at han er manden, der kan rykke klubben fremad. Den måde han har frosset spillere ud af klubben på, minder ikke om en tilgang til spillet, som jeg ønsker at forbinde med "min" klub. Den måde han har valgt at prioritere "egne" indkøb over komitéens, tyder på en mand, der går højere op i intern magt end klubbens bedste. Jeg har sq fået nok, og jeg bliver ved med, at kritisere BR i de sager, hvor jeg mener han agerer utilstrækkeligt, og det er efterhånden i alt han rører ved imø.

Besvar