Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.
-
Re: Smånyheder fra fodboldens verden
£ 89 mio. fordelt over to år, hvilket er lidt over jeres årlige betaling til Southampton 

Fan af Manchester United
Men man plejer da ikke skulle give £89m, for at få sine udlejede spillere hjem igen, eller hvordan?AllanShore skrev:£ 89 mio. fordelt over to år, hvilket er lidt over jeres årlige betaling til Southampton
-
Vi har ikke haft ham lejet ud.RedRedRed skrev:Men man plejer da ikke skulle give £89m, for at få sine udlejede spillere hjem igen, eller hvordan?AllanShore skrev:£ 89 mio. fordelt over to år, hvilket er lidt over jeres årlige betaling til Southampton
Fan af Manchester United
Er det bare de penge Juventus skal have? Raiola skal vel også omkring £20 mil. og så er hans løn vel omkring £300k om ugen. Silly money!AllanShore skrev:£ 89 mio. fordelt over to år, hvilket er lidt over jeres årlige betaling til Southampton
I kunne have fået Sissoko til en fjerdedel

Nåååh nej, i lod ham jo bare gå for nada. Silly me!AllanShore skrev:Vi har ikke haft ham lejet ud.RedRedRed skrev:Men man plejer da ikke skulle give £89m, for at få sine udlejede spillere hjem igen, eller hvordan?AllanShore skrev:£ 89 mio. fordelt over to år, hvilket er lidt over jeres årlige betaling til Southampton

Den var sgu meget god[WINKING FACE] Til gengæld er 'Hvem skal ind?'-tråden let, for vi skal kun se på de to årlige kampe mod Southampton, når næste primære forstærkning skal findes!AllanShore skrev:£ 89 mio. fordelt over to år, hvilket er lidt over jeres årlige betaling til Southampton
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
Nu er vinduet ikke forbi endnu, men jeg synes faktisk at den her tabel er ret så sigende for eks holdenes reelle chancer for succes, men selvfølgelig også om hvordan klubberne drives. Det er dog en påstand med modifikationer, idet klubberne jo sagtens kan have indtjening andetsteds.
http://www.liverpool.no/nyheter/fem-lag ... liverpool/
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg så listen. Men vi skal hellere ikke måle os med Man C+U, Chelsea eller Arsenal. De er større og rigere klubber. Vi skal måle os med West Ham, Spurs og Everton. De er på vores niveau mht. transfersummer.
Så skal vi lade være med konstant at melde ud at vi ønsker CL fodbold, hvis vi ikke kan konkurrere om top 4.Hr. Drejer skrev:Jeg så listen. Men vi skal hellere ikke måle os med Man C+U, Chelsea eller Arsenal. De er større og rigere klubber. Vi skal måle os med West Ham, Spurs og Everton. De er på vores niveau mht. transfersummer.
Imod moderne fodbold.
-
Måske. Men der sker overraskelser fra tid til anden. Bare se på Leicester. Men når det kommer til transfersummer, så kan vi ikke følge ovennævnte klubber.sjampen skrev:Så skal vi lade være med konstant at melde ud at vi ønsker CL fodbold, hvis vi ikke kan konkurrere om top 4.Hr. Drejer skrev:Jeg så listen. Men vi skal hellere ikke måle os med Man C+U, Chelsea eller Arsenal. De er større og rigere klubber. Vi skal måle os med West Ham, Spurs og Everton. De er på vores niveau mht. transfersummer.
-
Hr. Drejer skrev:Jeg så listen. Men vi skal hellere ikke måle os med Man C+U, Chelsea eller Arsenal. De er større og rigere klubber. Vi skal måle os med West Ham, Spurs og Everton. De er på vores niveau mht. transfersummer.
Siden hvornår er man c blevet en større klub en liverpool det gået min næse forbi ingen tvivl om at de har et bedre hold og gjort det bedre end os de sidste fem år men er da stadig ikke i nærheden af liverpools trofæsamling for ikke at tale om deres elendige opbakning der er meget sjældent fyldt på emptihad
Med snakken om Southampton og denne liste, kunne jeg ikke lade være med at se på hvad Southampton egentlig har brugt/tjent. Og de sidste 10år viser umiddelbart et overskud på 54,5mio£ sammenlignet med vores underskud på 293,3mio£ (hurtig regning fra http://www.soccerbase.com)Jesper skrev:Nu er vinduet ikke forbi endnu, men jeg synes faktisk at den her tabel er ret så sigende for eks holdenes reelle chancer for succes, men selvfølgelig også om hvordan klubberne drives. Det er dog en påstand med modifikationer, idet klubberne jo sagtens kan have indtjening andetsteds.
Og her er de indbyrdes placeringer de sidste 4 sæsoner (efter at de rykkede op i PL)
Southampton - Liverpool
6 - 8
7 - 6
8 - 2
14 - 7
De gør et eller andet rigtigt i Southampton
Så vil jeg da ikke håbe, at vi får solgt Benteke, Markovic og Balotelli. For så ligger vi jo til nedrykning på det parameter...Jesper skrev:Nu er vinduet ikke forbi endnu, men jeg synes faktisk at den her tabel er ret så sigende for eks holdenes reelle chancer for succes, men selvfølgelig også om hvordan klubberne drives. Det er dog en påstand med modifikationer, idet klubberne jo sagtens kan have indtjening andetsteds.
Kloppite
-
Når det drejer sig om penge og transfer, er de større end os. Og som du skriver har de gjort det godt de sidste 5 år. Ja, vi var større i 1980'erne, men det er længe siden. Få af spillerne i dag var født den gang.nordjysk redman skrev:Hr. Drejer skrev:Jeg så listen. Men vi skal hellere ikke måle os med Man C+U, Chelsea eller Arsenal. De er større og rigere klubber. Vi skal måle os med West Ham, Spurs og Everton. De er på vores niveau mht. transfersummer.
Siden hvornår er man c blevet en større klub en liverpool det gået min næse forbi ingen tvivl om at de har et bedre hold og gjort det bedre end os de sidste fem år men er da stadig ikke i nærheden af liverpools trofæsamling for ikke at tale om deres elendige opbakning der er meget sjældent fyldt på emptihad
-
Og selvom de var født dengang, er de også godt klar over, at klubber med større økonomi giver bedre muligheder for succes (udover pengene selvfølgelig). Nokia får formentlig langt fra samme antal uopfordrede ansøgninger i dag sammenlignet med andre store telegiganter.Hr. Drejer skrev:Når det drejer sig om penge og transfer, er de større end os. Og som du skriver har de gjort det godt de sidste 5 år. Ja, vi var større i 1980'erne, men det er længe siden. Få af spillerne i dag var født den gang.nordjysk redman skrev:Hr. Drejer skrev:Jeg så listen. Men vi skal hellere ikke måle os med Man C+U, Chelsea eller Arsenal. De er større og rigere klubber. Vi skal måle os med West Ham, Spurs og Everton. De er på vores niveau mht. transfersummer.
Fan af Manchester United