Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AllanShore

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 09. aug, 2016 17:13

£ 89 mio. fordelt over to år, hvilket er lidt over jeres årlige betaling til Southampton ;)
Fan af Manchester United

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 09. aug, 2016 17:19

AllanShore skrev:£ 89 mio. fordelt over to år, hvilket er lidt over jeres årlige betaling til Southampton ;)
Men man plejer da ikke skulle give £89m, for at få sine udlejede spillere hjem igen, eller hvordan?

AllanShore

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 09. aug, 2016 17:28

RedRedRed skrev:
AllanShore skrev:£ 89 mio. fordelt over to år, hvilket er lidt over jeres årlige betaling til Southampton ;)
Men man plejer da ikke skulle give £89m, for at få sine udlejede spillere hjem igen, eller hvordan?
Vi har ikke haft ham lejet ud.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 40

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 09. aug, 2016 18:38

Er det bare de penge Juventus skal have? Raiola skal vel også omkring £20 mil. og så er hans løn vel omkring £300k om ugen. Silly money!

I kunne have fået Sissoko til en fjerdedel ;)

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 09. aug, 2016 19:37

AllanShore skrev:
RedRedRed skrev:
Vi har ikke haft ham lejet ud.
Nåååh nej, i lod ham jo bare gå for nada. Silly me! :aliboronz5:

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » tirsdag, 09. aug, 2016 20:01

Den var sgu meget god[WINKING FACE] Til gengæld er 'Hvem skal ind?'-tråden let, for vi skal kun se på de to årlige kampe mod Southampton, når næste primære forstærkning skal findes!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » tirsdag, 09. aug, 2016 20:24

Nu er vinduet ikke forbi endnu, men jeg synes faktisk at den her tabel er ret så sigende for eks holdenes reelle chancer for succes, men selvfølgelig også om hvordan klubberne drives. Det er dog en påstand med modifikationer, idet klubberne jo sagtens kan have indtjening andetsteds.
http://www.liverpool.no/nyheter/fem-lag ... liverpool/
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 10. aug, 2016 08:51

Jeg så listen. Men vi skal hellere ikke måle os med Man C+U, Chelsea eller Arsenal. De er større og rigere klubber. Vi skal måle os med West Ham, Spurs og Everton. De er på vores niveau mht. transfersummer.

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » onsdag, 10. aug, 2016 09:19

Hr. Drejer skrev:Jeg så listen. Men vi skal hellere ikke måle os med Man C+U, Chelsea eller Arsenal. De er større og rigere klubber. Vi skal måle os med West Ham, Spurs og Everton. De er på vores niveau mht. transfersummer.
Så skal vi lade være med konstant at melde ud at vi ønsker CL fodbold, hvis vi ikke kan konkurrere om top 4.
Imod moderne fodbold.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 10. aug, 2016 11:04

sjampen skrev:
Hr. Drejer skrev:Jeg så listen. Men vi skal hellere ikke måle os med Man C+U, Chelsea eller Arsenal. De er større og rigere klubber. Vi skal måle os med West Ham, Spurs og Everton. De er på vores niveau mht. transfersummer.
Så skal vi lade være med konstant at melde ud at vi ønsker CL fodbold, hvis vi ikke kan konkurrere om top 4.
Måske. Men der sker overraskelser fra tid til anden. Bare se på Leicester. Men når det kommer til transfersummer, så kan vi ikke følge ovennævnte klubber.

nordjysk redman

Indlæg af nordjysk redman » onsdag, 10. aug, 2016 13:47

Siden hvornår er man c blevet en større klub en liverpool det gået min næse forbi ingen tvivl om at de har et bedre hold og gjort det bedre end os de sidste fem år men er da stadig ikke i nærheden af liverpools trofæsamling for ikke at tale om deres elendige opbakning der er meget sjældent fyldt på emptihad

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » onsdag, 10. aug, 2016 14:14

Jesper skrev:Nu er vinduet ikke forbi endnu, men jeg synes faktisk at den her tabel er ret så sigende for eks holdenes reelle chancer for succes, men selvfølgelig også om hvordan klubberne drives. Det er dog en påstand med modifikationer, idet klubberne jo sagtens kan have indtjening andetsteds.
Med snakken om Southampton og denne liste, kunne jeg ikke lade være med at se på hvad Southampton egentlig har brugt/tjent. Og de sidste 10år viser umiddelbart et overskud på 54,5mio£ sammenlignet med vores underskud på 293,3mio£ (hurtig regning fra http://www.soccerbase.com)

Og her er de indbyrdes placeringer de sidste 4 sæsoner (efter at de rykkede op i PL)
Southampton - Liverpool
6 - 8
7 - 6
8 - 2
14 - 7

De gør et eller andet rigtigt i Southampton

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » onsdag, 10. aug, 2016 14:47

Jesper skrev:Nu er vinduet ikke forbi endnu, men jeg synes faktisk at den her tabel er ret så sigende for eks holdenes reelle chancer for succes, men selvfølgelig også om hvordan klubberne drives. Det er dog en påstand med modifikationer, idet klubberne jo sagtens kan have indtjening andetsteds.
Så vil jeg da ikke håbe, at vi får solgt Benteke, Markovic og Balotelli. For så ligger vi jo til nedrykning på det parameter...
Kloppite

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 10. aug, 2016 15:07

nordjysk redman skrev:

Siden hvornår er man c blevet en større klub en liverpool det gået min næse forbi ingen tvivl om at de har et bedre hold og gjort det bedre end os de sidste fem år men er da stadig ikke i nærheden af liverpools trofæsamling for ikke at tale om deres elendige opbakning der er meget sjældent fyldt på emptihad
Når det drejer sig om penge og transfer, er de større end os. Og som du skriver har de gjort det godt de sidste 5 år. Ja, vi var større i 1980'erne, men det er længe siden. Få af spillerne i dag var født den gang.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » onsdag, 10. aug, 2016 15:24

Hr. Drejer skrev:
nordjysk redman skrev:

Når det drejer sig om penge og transfer, er de større end os. Og som du skriver har de gjort det godt de sidste 5 år. Ja, vi var større i 1980'erne, men det er længe siden. Få af spillerne i dag var født den gang.
Og selvom de var født dengang, er de også godt klar over, at klubber med større økonomi giver bedre muligheder for succes (udover pengene selvfølgelig). Nokia får formentlig langt fra samme antal uopfordrede ansøgninger i dag sammenlignet med andre store telegiganter.
Fan af Manchester United

Besvar