texy skrev:Mads T. skrev:Jeg ville nu heller synes det var skidt, at kunne tage imod Goretzka eller Naingolan f.eks., så der er alternativer til Keita. Men ja, Keita virker som en spændende spiller. Det eneste jeg kan være lidt lunken ved omkring ham, er at han tilbyder lige præcis nul og niks i luftdueller. Og der er vi ikke ligefrem stærke i forvejen.
Jeg indrømmer blankt, at jeg ikke har set nok til Keita. Så jeg vil holde mig fra at påstå noget, som jeg ikke har belæg for. Men min fornemmelse siger mig, at andre (og især Klopp) vurderer, at han har så højt et niveau, at han med det samme kan etablere sig som førstevalg på midtbanen. Og det skal der altså et temmelig højt niveau til, når man konkurrerer med Hendo, Can, Gini, Lallana og Milner for den sags skyld om pladserne.
Goretzka og Naingolan har jeg til gengæld set nok til, til at turde have min egen holdning til deres kvalitet. Og i mine øjne er begge maksimalt på samme niveau som vores eksisterende spillere. Faktisk synes jeg ikke, at de er på niveau med Hendo, Can og Lallana. Gini er sådan en spiller, som jeg endnu ikke kan blive klog på, så han er lige efter den gruppe, men måske samtidig den i gruppen, der har størst udviklingspotentiale.
Jeg tænker også, at får vi ikke VvD og/eller Keita i dette vindue, så føler jeg mig ret overbevist om, at vi får dem i næste sommer-vindue, og jeg mener heller ikke, at vi absolut skal købe til midtbanen i dette vindue.
Med Can og Hendo til den defensive (og til 8eren)
Gini, Milner og Grujic til 8eren
Lallana (og Coutinho) til 10eren om man vil
Pre season må vise, om Matip, Lovren, Klavan og Gomez ser skarpe nok ud, er helt skadesfrie mv, for i princippet bør 4 til 2 pladser være nok og særligt i det centrale forsvar.
Jeg mener dog godt godt, at vi kan bruge Ox'en, da vi ikke har super spillere til at rotere med Lallana og vores kanter, og så skal vi da have en VB og gerne af meget høj kvalitet, hvis vi ikke køber VvD og/eller Keita denne sommer.