10 - Philippe Coutinho

Underkategori til tidligere LFC-spillere
Oomph242

Re: 10 - Philippe Coutinho

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 12. aug, 2017 21:18

sjampen skrev:
Oomph242 skrev: Som jeg har læst, så går han lige som Suarez ned i løn med tilgangen til Barcelona... Bonus for titler og pokaler kan selvfølgelig rode bod på den slags..
I betragtningen af at udmelding om en lønnedgang kommer direkte fra Barca der ikke engang kan finde ud af at oplyse den korrekte pris de betalte for Neymar, skal man måske ikke altid tage deres ord for 100% gode varer. Der er vidst rigeligt med skuffeaftaler og ting der altid ser dagens lys nede hos catalanerne.

Og lige i Barca er det jo relevant om beløbene er før eller efter skat, nu hvor skat ikke er noget man betaler som Barca spiller. Apropos ting der ikke så gerne skal se dagens lys.

Derudover har Barca naturligvis et ønske om at tegne et billede af hvor meget Suarez ønskede at komme dertil, så jeg tror ikke de ligefrem har gjort deres bedste for at tegne det komplette billede. Mon ikke de bekvemmeligt har glemt at medregne Suarez kæmpe signing bonus f.eks.
Hvad fik Suarez da i sign-on bonus?

Jeg mener kun det er i Italien, man snakker om fodboldløn efter skat. (Derfor deres løn altid ser lavere ud end i andre lande)

Betaler de fleste Barcelona spillere ikke da, siden du nævner det? Ved godt der var en Messi sag...

http://www.totalsportek.com/money/barce ... -salaries/

AJJ

Indlæg af AJJ » lørdag, 12. aug, 2017 21:21

Jeg er pænt træt af ham her. Hvad fanden er det for et tweet af en journalist? Kilder? Han har talt med alle spillere, eller? Jesus Christ. Tillykke med dine 15 min., fordi du bliver brugt af Coutinho-lejren i deres spin show

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 12. aug, 2017 21:24

Oomph242 skrev:
sjampen skrev:
Oomph242 skrev: Som jeg har læst, så går han lige som Suarez ned i løn med tilgangen til Barcelona... Bonus for titler og pokaler kan selvfølgelig rode bod på den slags..
I betragtningen af at udmelding om en lønnedgang kommer direkte fra Barca der ikke engang kan finde ud af at oplyse den korrekte pris de betalte for Neymar, skal man måske ikke altid tage deres ord for 100% gode varer. Der er vidst rigeligt med skuffeaftaler og ting der altid ser dagens lys nede hos catalanerne.

Og lige i Barca er det jo relevant om beløbene er før eller efter skat, nu hvor skat ikke er noget man betaler som Barca spiller. Apropos ting der ikke så gerne skal se dagens lys.

Derudover har Barca naturligvis et ønske om at tegne et billede af hvor meget Suarez ønskede at komme dertil, så jeg tror ikke de ligefrem har gjort deres bedste for at tegne det komplette billede. Mon ikke de bekvemmeligt har glemt at medregne Suarez kæmpe signing bonus f.eks.
Hvad fik Suarez da i sign-on bonus?

Jeg mener kun det er i Italien, man snakker om fodboldløn efter skat. (Derfor deres løn altid ser lavere ud end i andre lande)

Betaler de fleste Barcelona spillere ikke da, siden du nævner det? Ved godt der var en Messi sag...

Med mindre de bruger “Beckham tax law” ....

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » lørdag, 12. aug, 2017 21:27

Oomph242 skrev: Hvad fik Suarez da i sign-on bonus?

Både Neymar, Adriano, Mascherano og Dani Alves, samt Alexis Sanchez har været indblandet i nogle skattesager, omend jeg ikke ved hvor mange af dem der rent faktisk er blevet dømt for skattesvig som Messi er.

Så vidt jeg ved er der ingen offentlig information om Suarez bonusser for hverken sign on eller præstationer, det eneste der er blevet lækket af Wikileaks er aftalen mellem LFC og Barca. Jeg ville dog tvivle på, at den gode uruguayaner ikke fik et engangsbeløb ved skiftet. Det er rimelig standard praksis i større transfersager og ikke længere kun ved Bosman signings. Så vidt jeg har læst mig til er det til dels en konsekvens af de her ufattelig skadelige agentforhold og 3 parts aftaler der af underlige grunde får lov at være tilladt.
Imod moderne fodbold.

Kasper88

Indlæg af Kasper88 » lørdag, 12. aug, 2017 21:50

Pede skrev: Men det er jo ikke GRUNDEN til at Barcelona er attraktive og toppen af poppen, for de sydamerikanske spillere. Selvfølgelig tager de sig godt betalt, men tag f.eks Suarez - han tog en lønnedgang, da han underskrev hans første Barcelona kontrakt.

EDIT: Oomph242 var lige en tand hurtigere.
Det tror jeg så bestemt ikke, at du skal tro på passer. Det ville være nobelt, hvis de gjorde, men det er vist mere en and end noget andet. Suarez tog sig nu nok godt betalt og det samme vil Coutinho.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Pede
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Pede » lørdag, 12. aug, 2017 22:06

Kasper88 skrev:
Pede skrev: Men det er jo ikke GRUNDEN til at Barcelona er attraktive og toppen af poppen, for de sydamerikanske spillere. Selvfølgelig tager de sig godt betalt, men tag f.eks Suarez - han tog en lønnedgang, da han underskrev hans første Barcelona kontrakt.

EDIT: Oomph242 var lige en tand hurtigere.
Det tror jeg så bestemt ikke, at du skal tro på passer. Det ville være nobelt, hvis de gjorde, men det er vist mere en and end noget andet. Suarez tog sig nu nok godt betalt og det samme vil Coutinho.
Selvfølgelig tager de sig godt betalt. Det der ingen der benægter. Men at pengene skulle være Coutinho eller for den sags skyld Suarez' primære bevæggrund for at skifte til Barcelona, den køber jeg ikke.
Mon ikke der var en kinesisk klub der ville stå klar med en højere løn, hvis Coutinho sagde han var klar til at smutte til Kina.

Kasper88

Indlæg af Kasper88 » lørdag, 12. aug, 2017 22:26

Selvfølgelig er Barcelona noget andet end en kinesisk klub, men jeg skrev også "den vigtigste grund", dermed sagt, at det jo også betyder noget, at det er i Spanien og FC Barcelona er FC Barcelona, men i nu-dagens fodbold, kan jeg ikke tro andet end penge er den vigtigste grund og de sportslige osv sekundære. Der er jo ingen tvivl om, at Barcelona først og fremmest har lokket med at vifte med et klækkeligt checkhæfte.
Corner taken quickly...

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 12. aug, 2017 22:32

Kasper88 skrev:Selvfølgelig er Barcelona noget andet end en kinesisk klub, men jeg skrev også "den vigtigste grund", dermed sagt, at det jo også betyder noget, at det er i Spanien og FC Barcelona er FC Barcelona, men i nu-dagens fodbold, kan jeg ikke tro andet end penge er den vigtigste grund og de sportslige osv sekundære. Der er jo ingen tvivl om, at Barcelona først og fremmest har lokket med at vifte med et klækkeligt checkhæfte.
Jeg tror altså også deres garanti for succes og byen trækker Coutinho mere. Hvis det bare var lønnen, så kunne FSG jo sagens følge med der. Hvis de ville.

Med Barcelona er det hvert år spil om mesterskab og langt i CL. Samt det, at spille sammen med nogen af verdens absolut bedste spillere.

Kasper88

Indlæg af Kasper88 » lørdag, 12. aug, 2017 22:37

Det trækker da helt bestemt, men som jeg skriver, så tror jeg, at den vigtigste grund er pengene og det sportslige osv. er de sekundære grunde. De skal selvfølgelig ikke negligeres, men jeg bed bare mærke i, at ingen nævnte pengene som et trækplaster, hvilket undrede mig.

Man kan jo også vende den om og spørge, hvorfor han skal skifte til Barcelona, hvis han kan blive den uovertrufne stjerne på et spændende projekt med en dygtig manager i Liverpool? I Barcelona bliver han jo aldrig stjernen. Sådan er der er jo så mange for og imod.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » lørdag, 12. aug, 2017 22:41

Pede skrev: Selvfølgelig tager de sig godt betalt. Det der ingen der benægter. Men at pengene skulle være Coutinho eller for den sags skyld Suarez' primære bevæggrund for at skifte til Barcelona, den køber jeg ikke.
Mon ikke der var en kinesisk klub der ville stå klar med en højere løn, hvis Coutinho sagde han var klar til at smutte til Kina.
Tror det er underforstået at lønnen er højere, samtidigt med prestigen åbenbart er højere for sydamerikanere i en to holds liga, end i PL, hvor der er 6+14 hold. Jeg har over 2 timers tænken nået frem til, cou på u23 holdet, og sælg ham om et år, jeg fatter ikke han vil skide på os fans, 20 timer før kick off. Har skrevet det før, men troede sgu cou var lidt fair, men okay....NU tror jeg aldrig på en sydamerikaner mere, og i disse politisk korrekte tider, må jeg hellere forsvare mig med, at "ja" jeg synes alle sydamerikanere er grådige cun*s(*=t). Men er jo heller ikke vokset op i fattigdom som dem..............Men tjener så også en ugeløn ligesom deres.... bortset fra den er ligesom deres løn minus deres løn plus 5000, altså cirka 5000 dask. Fuck den grådige cou, håber på 1 år uden den ham, men dog i LFC på u23, eller i bedste fald helt ude af trupperne. Han er vel 4-5 mia værd om et år, med den udvikling alligevel.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Valdemax
Alder: 52

Indlæg af Valdemax » lørdag, 12. aug, 2017 23:08

Thommo skrev:
Pede skrev: Selvfølgelig tager de sig godt betalt. Det der ingen der benægter. Men at pengene skulle være Coutinho eller for den sags skyld Suarez' primære bevæggrund for at skifte til Barcelona, den køber jeg ikke.
Tror det er underforstået at lønnen er højere, samtidigt med prestigen åbenbart er højere for sydamerikanere i en to holds liga, end i PL, hvor der er 6+14 hold. Jeg har over 2 timers tænken nået frem til, cou på u23 holdet, og sælg ham om et år, jeg fatter ikke han vil skide på os fans, 20 timer før kick off. Har skrevet det før, men troede sgu cou var lidt fair, men okay....NU tror jeg aldrig på en sydamerikaner mere, og i disse politisk korrekte tider, må jeg hellere forsvare mig med, at "ja" jeg synes alle sydamerikanere er grådige cun*s(*=t). Men er jo heller ikke vokset op i fattigdom som dem..............Men tjener så også en ugeløn ligesom deres.... bortset fra den er ligesom deres løn minus deres løn plus 5000, altså cirka 5000 dask. Fuck den grådige cou, håber på 1 år uden den ham, men dog i LFC på u23, eller i bedste fald helt ude af trupperne. Han er vel 4-5 mia værd om et år, med den udvikling alligevel.
Jeg forstår ikke at folk bliver sur. Det er lige som en fødekæde.
PSG tager spiller fra Barcelona ( mest begrund af penge og folk ikke gider at være efter messi)
Barcelona tager spiller for Liverpool.
Liverpool tager spiller fra Southampton.

Jeg synes at mange andre Liverpool fans er vildt dobbeltmoralsk.
Vi synes at Southampton skal la VVD komme til os. nu når han vil til os.
Men når andre gøre det samme til os, som vi gøre det til andre hold, skal de ikke have lov til at gå. så skal de spille på u23 holdet.
Vi for nok omkring 100 til 110 mill for ham. så må vi ud og købe nogle andre spiller. Det er sådan spillet er om vi kan lide det eller ej.
Og efter vores kamp i dag, vil jeg sige at vi godt kunne bruge nogle bedre spiller i forsvaret.
og hvis vi er frække bruger vi alle Coutinho penge plus lidt extra og køber Mbappe og rykker Famino længer tilbage på bane, som Mølby snakke om igår

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 34

Indlæg af Surf » lørdag, 12. aug, 2017 23:11

Nå. Der røg transfervinduet. Kun tilgang af både VvD og Keita kan råde bod, og det sker næppe.

Heldigvis har jeg altid ment han var en smule overvurderet. Har altid en del udfald i løbet af en sæson. Men mon ikke den kommende havde været hans bedste.
Skaden til Lallana og dette salg vil ramme sæsonstarten hårdt. Fuck altså.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 12. aug, 2017 23:16

Jeg er ikke specielt sur på Coutinho, ærgerlig men ikke sur. Hvis klubben stillede et ordentligt senarie op for spillere af hans kaliber, så var han nok også blevet og det var andre også. Spillere af hans kvalitet vil spille sammen med ligeværdige og vinde noget. Det kan vi ikke umiddelbart tilbyde. Havde dog håbet vi kunne holde ham endnu et år. Lorte Neymar salg.

Håber Klopp eller anden manager på et tidspunkt rammer jackpot og laver en Tottenham. Men det kommer til, at tage tid og det kan enkelte spillere af topkvalitet ikke vente på. Så lang er en fodboldkarriere ikke.

Klopp må tilbage på tegnebrættet og finde en løsning på Coutinho's fravær. Et kig på forsvaret ville også være på sin plads. Måske skal det sættes anderledes op og måske med lidt hjælp udefra.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » lørdag, 12. aug, 2017 23:35

Valdemax skrev: Jeg synes at mange andre Liverpool fans er vildt dobbeltmoralsk.
Vi synes at Southampton skal la VVD komme til os. nu når han vil til os.
Men når andre gøre det samme til os, som vi gøre det til andre hold, skal de ikke have lov til at gå. så skal de spille på u23 holdet.
Adskillige har sagt Dijk´s handling er skandaløs, det er skandaløst af alle rent boys der laver den handling. Men det er vel ikke dobbeltmoralsk at ønske vedkommende(feks Dijk) kommer alligevel, Jeg håber på en anden end Dijk dog, da jeg er lodret imod prisen. Jeg kommer ikke til at synes priserne og lønnen er i orden, så længe 500.000 munde kunne mættes om ugen sydpå, for samme beløb neymar får i løn. Ja jeg virker hellig, men donerer ikke når de banker på døren, for div. organisationer, så al grund til at harmes over min dobbelt moral alligevel ;) .

Jeg har kan bare mærke min grænse er nået, min begejstring for bold er stadig stor, men for nedafgående. Økonomien er næsten ene og alene årsagen, korruption er mærkeligt nok næsten ubetydeligt stor, men det er fordi jeg græmmes over spilleres griskhed, splatter og andre tykke chubby griske klamme forretningsmænd i fifa ved jeg jo bare er korrupte pr definition.

Og måske det fornemmes, men er virkelig træt af cou sagen, som så mange andre.Jeg drømte sågar om sagen i nat, men kan ikke ordentligt huske hvad det handlede om, men det fylder sgu.

Der er skrevet tidligere i tråden, og jeg er enig, Mane er vores bedste spiller, men det er et kæmpe set back, hvis cou sælges. Suarez i bytte, og Firmino rykkes tilbage kunne vel gå an....Men de klamme vil jo nok ikke bytte. Ville dog være uber cool, hvis Suarez strejkede for at komme til LFC. Det må jeg drømme i nat :lol:
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » søndag, 13. aug, 2017 06:23

Jeg synes ærligt talt det er noget vås, når man ikke kan forstå at spillere vil til de to store spanske klubber. Man kan eks se i EL eller CL, hvor langt de 5-6 bedste spanske hold kommer set over en årrække sammenlignet med de engelske. Den spanske lige er altså ikke svag. Og lønnen er sikkert høj i Spanien, men det er den også andre steder. Det er jo muligheden for at spille på verdens største hold og med verdens bedste spillere, der trækker. Det ved spillerne, det ved alle andre fans end sure Liverpool-fan (er selv bitter i disse dage). Det er bare at acceptere det faktum, at det er en drøm for spillere, når man opnår det absolut højeste niveau.
Og man skal tænke på, at Coutinho efterhånden ses som værende Brasiliens næststørste stjerne. Han vil gå direkte ind og overtage Iniestas rolle (måske via en fløj det første år), som kreativt omdrejningspunkt.
Han bliver ikke en stjerne blandt mange, han bliver en superstjerne.
Jeg håber dog at vi kan holde på ham et år endnu, så vi kan få erstattet ham ordentligt.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar