Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af texy » søndag, 24. sep, 2017 20:45

Kelly skrev:Forsvaret skal forstærkes til januar.
Venstre back Moreno er ikke god nok. Kan han bruges som kant ?.
Og midterforsvarer. Lovren er ikke god nok.
Hvorfor udpeger du Moreno? Han har da leveret fremragende i denne sæson? Og Robertsson har også set god ud, når han har fået chancen.

At vi skal købe til midterforsvaret, er jeg til gengæld helt enig i. Det må være første prioriteten til januar. Men hvis der efterfølgende er tid og finanser til det, så bør prioriteten i min optik være, at finde en central midtbanespiller. Og helst en med nogle defensive kvaliteter. Jeg er med på, at Keita kommer til sommer. Men jeg går også ud fra, at Can forsvinder. Så en spiller, der kan byde ind med nogle af hans fysiske egenskaber ville pynte.
Kloppite

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » søndag, 24. sep, 2017 22:52

texy skrev: Hvorfor udpeger du Moreno? Han har da leveret fremragende i denne sæson? Og Robertsson har også set god ud, når han har fået chancen.

At vi skal købe til midterforsvaret, er jeg til gengæld helt enig i. Det må være første prioriteten til januar. Men hvis der efterfølgende er tid og finanser til det, så bør prioriteten i min optik være, at finde en central midtbanespiller. Og helst en med nogle defensive kvaliteter. Jeg er med på, at Keita kommer til sommer. Men jeg går også ud fra, at Can forsvinder. Så en spiller, der kan byde ind med nogle af hans fysiske egenskaber ville pynte.

Jeg synes nu stadig at Moreno har vist sin del af defensive mangler, blandt hans forbedringer. Også gode defensive aktioner og nogle af "fejlene", er også valg fra Klopp når Moreno skal presse meget aggressivt op, omend Moreno så laver nogle dumme frispark når han gør det. Men stadig en masse placeringsfejl og dårlige indgreb i duellerne fra Morenos side.

Derudover er jeg meget enig i at en CB må være 1. prioritet, men at man bør kigge på en spiller jeg vil gå så langt som at kalde decideret defensiv midtbanespiller, bør være en stor undersøgelse værd, for jeg tror også at Can er væk. Jeg nævner endnu engang Danilo Pereira fra Porto. Porto er jo som sådan altid villige til at sælge, også til vinter, og Pereira ser jeg som værende et godt fit på hvad i mangler. En spiller der klart er et defensivt anker, men stadig god på bolden, omend ingen beskylder ham for at være en dybdeliggende playmaker. Samtidig en stor fyr på næsten 190 og massere af muskler, hvilket vi godt kunne bruge til tider, uden at være en langsom spiller der ikke kan indgå i vores system. Ellers findes der nogle gode CDMs i både den portugisiske og franske liga.
Imod moderne fodbold.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 24. sep, 2017 23:37

Moreno har været vores bedste forsvarer, men på en meget billig baggrund. Som sjampen siger, så laver han stadig fejl - placrringsfejl, indgriben og koncentrationssvigt.

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » mandag, 25. sep, 2017 09:12

Hr. Drejer skrev:Moreno har været vores bedste forsvarer, men på en meget billig baggrund. Som sjampen siger, så laver han stadig fejl - placrringsfejl, indgriben og koncentrationssvigt.
Moreno er bestemt ikke fejlfri, men vi skal overveje, hvad der sker, ved at skifte ham med en anden (som f.eks en Milner) Moreno tilbyder et højt pres, en vanvittig trussel i dybden offensivt, der tvinger deres wing og back til at stå dybere, hvilket giver langt mere plads i midten for os. Og det tilbyder han, samtidigt med at han imø er en af de bedste i verden til at løbe tilbage i defensivt løb, når vi bliver fanget i omstillinger.
Ja, hans styrke er bestemt ikke de fysiske dueller og slet ikke luftdueller. Og det ved han godt, hvilket også gør, at han derfor placerer sig anderledes end, hvis vi havde f.eks Enrique, der fysisk kunne udduellere de fleste modstandere. Koncentrationssvigt syntes jeg faktisk ikke jeg har set fra ham efter hans retur - det har heller ikke som sådan været fejl. Han er bare blevet udklasseret af spillere, der har formodet at bruge deres styrker helt rigtigt imod Moreno. Og så har vi som hold ikke formodet at reagere på det, ved f.eks at sikre, at der er mere støtte i den side, når de angriber der, hvis vi ser, at de generelt forsøger at tage kampen i Moreno/Lovrens side. De ender tit med at stå meget alene, fordi vores midtbane ikke trækker langt nok ned og ud til at støtte op, og vores sideangreb slet ikke kommer derned.

Jeg syntes at både Moreno og Robertson tilbyder noget rigtig godt til vores venstre back set i forhold til den måde vi spiller på.

Så kan man så stille spørgsmål til det. Vil vi det her høje gegenpres? Ønsker vi at vi generobrer bolden lynhurtigt og kommer til mange farlige chancer på den måde holdt op imod, at vi bliver mere udsat bagude, hvor en spillers fejl ofte bliver til en meget farlig situation. Eller vil vi hellere spille mere tilbageholdent og så være tvunget til enkelte spillers genialiteter oppe foran, istedet for at at det er holdet som helhed, der skaber truslen?

Jeg ved godt, hvad jeg helst vil.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 25. sep, 2017 12:46

@bojangles:

Interessante perspektiver. Jeg synes også at Moreno og Robertson har været bedre, end jeg forventede.

Men vi har indkasseret 11 mål i 6 kampe, det giver 1.83 mål pr. kamp, og det er for højt, som jeg også skriver i et indlæg andet sted. Jeg har faktisk ikke analyseret målene mod os - om de kan tilskrives enkelt individer eller organisationen.

Lovren har været dissideret dårlig. Arnold og Gomez - begge unge spillere med stort talent, har også haft nogle udslag. Matip virker også til at han mangler 10%, det er jo den baggrund vi vurderer Moreno.

Men lad os holde øje med ham, og håbe at han bare bliver bedre.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 37

Hvem skal ind?

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 26. sep, 2017 11:53

Kelly skrev:Forsvaret skal forstærkes til januar.
Venstre back Moreno er ikke god nok. Kan han bruges som kant ?.
Og midterforsvarer. Lovren er ikke god nok.
Jeg tror helt sikkert at det sundeste for holdet i januar ville være en ny CB og holde inde der. Udover talenter til bænken eller hvis vi kan få en eller anden helt vild god spiller.
Vi har ikke brug for at spille to spillere ind i den defensiv midt i en sæson. Jeg vil gerne gå med til at vi kan se på en ny VB til sommer. Jeg er åben for muligheden for at van Dijk sagen har sat sine spor hos Lovren og Klavan, de ved jo godt at det er deres plads vi var villige til at betale dyrt for at erstatte.
Moreno har spillet godt indtil videre og Robertson ligner et godt køb.

om Moreno kan bruges som kant?
- JA, det kan han, han er ikke en bedre kant end Mané og Salah og jeg ville blive meget overrasket hvis han nåede derop, men han er 1) vanvittig hurtig
2) har et rigtig godt venstre hug
3) han kan begå sig i feltet
4) han har et godt blik for spillet og sine medspillere(offensivt i det mindste)

Lige nu ville Moreno i min bog hurtigt kunne omskoles til at være det bedste alternativ til Salah, hvis vi ikke flytter rundt på øvrige spillere blandt de 11 bedste, det er klart at Mané er vores bedste eller næstbedste højrewing.

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland

Indlæg af ilusio » torsdag, 28. sep, 2017 06:13

Grundlæggende er min "analyse"/holdning stadig at vi mangler 2 spillere til at have stammen på holdet der kan vinde "alt".

En DM der kan skabe roen for alle vores løbestærke og offensive spillere. Vi mangler en Alonso. En der kan styre spillet, tempoet. En der ALTID er spilbar og som stort set aldrig lavede fejl. En sikker bastion i opspillet. En der er taktisk, teknisk og defensivt i verdensklasse.
Personligt har jeg aldrig set en spiller der som Alonso løftede sit hold mere end han gjorde ved at gøre de andre bedre.

Dernæst mangler vi VVD (ud fra de statistikker jeg har læst).
En spiller der vinder spillet i luften. En der kan skabe ro omkring sig. En der kan organisere forsvaret.
Vi har en verdensklasse markør i Matib, men han er ikke organisatoren. Carragher var den type, selvom han så havde andre udfordringer.

Med disse 2 spillere vil der blive en helt anden ro på holdet og der vil være et andet overblik og færre fejl i det opbyggende spil også.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » torsdag, 28. sep, 2017 18:08

ilusio skrev:Grundlæggende er min "analyse"/holdning stadig at vi mangler 2 spillere til at have stammen på holdet der kan vinde "alt".

En DM der kan skabe roen for alle vores løbestærke og offensive spillere. Vi mangler en Alonso. En der kan styre spillet, tempoet. En der ALTID er spilbar og som stort set aldrig lavede fejl. En sikker bastion i opspillet. En der er taktisk, teknisk og defensivt i verdensklasse.
Personligt har jeg aldrig set en spiller der som Alonso løftede sit hold mere end han gjorde ved at gøre de andre bedre.

Dernæst mangler vi VVD (ud fra de statistikker jeg har læst).
En spiller der vinder spillet i luften. En der kan skabe ro omkring sig. En der kan organisere forsvaret.
Vi har en verdensklasse markør i Matib, men han er ikke organisatoren. Carragher var den type, selvom han så havde andre udfordringer.

Med disse 2 spillere vil der blive en helt anden ro på holdet og der vil være et andet overblik og færre fejl i det opbyggende spil også.

Jeg vil vove den påstand at midtbanemanden kommer til sommer. Og mon ikke vi henter enten VvD eller en lignende forsvarsspiller til januar? Det vil overraske mig meget hvis ikke.

ilusio
Geografisk sted: Midtjylland

Indlæg af ilusio » fredag, 29. sep, 2017 07:09

Ud fra hvad jeg kan se er Keita en "erstatning" til Coutinho. Ellers er han en box-til-box spiller. Ikke en rendyrket defensiv.

Måske Klopp kan omskole ham og gøre ham til det, men det har ikke været hans rolle indtil videre.
Drømmen er da at vi kan hente ham og beholde Coutinho.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 37

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 29. sep, 2017 11:25

ilusio skrev:Ud fra hvad jeg kan se er Keita en "erstatning" til Coutinho. Ellers er han en box-til-box spiller. Ikke en rendyrket defensiv.

Måske Klopp kan omskole ham og gøre ham til det, men det har ikke været hans rolle indtil videre.
Jeg tror Keita skal bringe lidt mere power end Wijnaldum/Lallana og mere finesse end Can på de pladser. Vi har ofte spillet Can-Hendo-Gini på midten og savnet kreativitet, både Ox'en og Keita ser jeg som spillere der (forhåbentlig) kan tilføre finesse uden at give køb på fysikken.

Jeg tror også Keita er en spiller Klopp gerne vil have uanset Coutinhos status. Gode spillere er altid velkomne(ok det passer ikke altid, bliv væk Zlatan!)
der kan ske meget på en sæson, så jeg tror mere Klopp ser Keita som en spiller der er så god at han nok skal få en plads på holdet.
En af to mere offensive CM'ere eller en af to bagved Coutinho/Lallana/Firmino/Lemar, der er plads nok.
Jeg tror egentlig at Klopp enten vil beholde Can/Henderson som plan A på den bagerste midtbaneplads eller afvente til den "rigtige" mand til pladsen dukker op. Som du selv var inde på så er der kun en Xabi Alonso og han er nok lige godt nok oppe i årene til at satse på, og stoppet(vi skal vel ikke ud i et Rocky IV scenrie), så vi kan ikke bare lave en lidte på 10 spillere og så byde på dem en for en, så er det bedre at arbejde med hvad vi har, medmindre selvfølgelig vi ser et helt genialt potentiale i en spiller.
Hector kunne også nævnes til DM lige som han har været et bud på en VB for os i et par år, men nogen Alonso er han ikke, men jeg ser ham som en dygtig håndværker med lederevner, og i en alder af 27 er det ved at være tid hvis han skal til en større klub.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 29. sep, 2017 17:21

Hr. Drejer skrev:@bojangles:

Interessante perspektiver. Jeg synes også at Moreno og Robertson har været bedre, end jeg forventede.

Men vi har indkasseret 11 mål i 6 kampe, det giver 1.83 mål pr. kamp, og det er for højt, som jeg også skriver i et indlæg andet sted. Jeg har faktisk ikke analyseret målene mod os - om de kan tilskrives enkelt individer eller organisationen.

Lovren har været dissideret dårlig. Arnold og Gomez - begge unge spillere med stort talent, har også haft nogle udslag. Matip virker også til at han mangler 10%, det er jo den baggrund vi vurderer Moreno.

Men lad os holde øje med ham, og håbe at han bare bliver bedre.
Hold nu city-kampen ude af regnestykket, da det ikke repræsenterer, hvordan en normal kamp forløber for os. Vi var bedre end dem med 11 på banen, og så gik det helt i sort med 10.
Watford og Leicester fik begge 1 mål, de ikke burde have haft - åbenlyst, så det er 4 mål i 5 kampe. Der blev begået store personlige fejl ved 2 af de 4, så var der 1 fra en dødbold, og så et thunderstruck, som var svært at gøre så meget ved, selvom Klopp mente, at det kunne være forhindret 2-3 gange, inden han hamrede den afsted.
Senest rettet af Niels K søndag, 01. okt, 2017 09:01, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 29. sep, 2017 17:41

ilusio skrev:Ud fra hvad jeg kan se er Keita en "erstatning" til Coutinho. Ellers er han en box-til-box spiller. Ikke en rendyrket defensiv.

Han kan spille både 6er, 8er og 10er, men han befinder sig vist bedste i 8er-rollen. Det ser desværre lidt sort ud med en forlængelse med Can, så måske får vi penge ind ved et januar-salg, og måske passer det med, at vi kan få Keita i januar også ?
Lad os nu se, om Braca fastholder interessen for Coutinho, men hvis de gør, så føler jeg overbevist om, at Firmino kan nappe den rolle på holdet. Vi må så se, om Sturridge, Solanke, Ings og en forhåbentligt meget skarpere og bedre hjemvendt Origi er godt nok til angriberpladsen, ellers er det måske på denne plads, at vi skal ud at kigge ?

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 30. sep, 2017 12:39

Hvis det ikke lykkedes at forhandle en kontrakt på plads med Emre Can i løbet af de næste par måneder, håber jeg klubben gør hvad den kan for at hente Goretzka i Schalke.

Flere medier rapporterer dog om en mundtlig aftale med Bayern München. Men Goretzka ville være en fantastisk erstatning for Can. En rigtig 8'er med stort løbepensum og meget direkte i sin spillestil. Goretzka besidder ikke helt den samme fysiske styrke som Can, men han er til gengæld hurtigere på fødderne og i sin boldomgang.

Der kan forhandles med Goretzka fra januar. Så klubben skal holde sig parat, hvis Can takker endeligt nej til en forlængelse.

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » lørdag, 30. sep, 2017 14:17

Mon ikke Naby Keita er udset til at være den primære erstatning såfremt Emre Can tager til Juventus? Jeg vil i hvert fald sige, at det er en totalt fejlcast hvis Keita er hentet som 6'er, hvor man slet ikke får nok ud af hans offensive kvaliteter. Samtidig vil jeg dog også mene, at Keita muligvis godt kan spille 10'er, men egentligt ikke tilbyder de kreative egenskaber som jeg forbinder med den rolle. Jeg vil netop også mene at Keita primært er en rigtig 8'er, der ligesom Goretzka har et kæmpe løbepensum og er direkte i sit spil, og er en mand der laver både mål og assist når han kommer i feltet. Samtidig er han hurtig, endda hurtig nok til at spille på kanten, som han har også har gjort for Leipzig, endda langt mere end han har spillet defensiv midtbane. En midtbane med Henderson, Keita og Wijnaldum, vil efter min mening lide præcist den mangel som man gør hvis man erstatter Keita med Can, nemlig en totalt mangel på kreativitet, uanset at Keita efter min mening ligner en fremragende spiller. Vi kommer til at stå med et kæmpe kreativt problem på midtbanen, såfremt Coutinho ryger.

Når det så er sagt, så kunne jeg virkelig også godt tænke mig at se Goretzka i LFC, og jeg synes egentlig en overset del af hans spil, netop er han kvaliteter på bolden og i afleveringerne. Ikke at man direkte kan forveksle ham med Coutinho, men jeg kunne faktisk også godt se Goretzka, sammen med Thomas Lemar, som en erstatning såfremt Coutinho ryger næste sommer.

Desværre valgte vi så at købe Oxlade-Chamberlain, hvorfor jeg har svært ved at se os være specielt meget efter Goretzka til januar. Egentlig også selvom Can forlænger og Keita stadig kommer.
Imod moderne fodbold.

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » lørdag, 30. sep, 2017 19:46

Jeg kan godt følge din argumentation, Sjampen.

Jeg tror ikke, at Keita er tiltænkt som erstatning for Can, da klubben forsøger at forlænge med sidstnævnte. Men han kan meget vel ende med at blive det. Keita er skræddersyet til rollen som tovejsspiller i Klopp's system. En rolle som han også ofte indtog for Leipzig i sidste sæson.

Forlænger Can vil jeg mene et køb af Goretzka er unødvendigt. Vores midtbane mangler i den grad en pasningsstærk ledertype, der kan orkestrere spillet. I øjeblikket benytter vi Coutinho i denne rolle, men jeg er nok én af de få der mener, at Coutinho ikke passer så godt ind på denne position. Efter min mening tager han for mange berøringer og har en tendens til at blive utålmodig. Coutinho er efter min mening bedre længere fremme på banen på positionen som venstre yderangriber, hvor han får frihed til at trække ind i banen. Baseret på sidste sæson er Lallana bedre i rollen som bindeled mellem midtbane og angreb.

Besvar