indgangsbøn
Det eneste jeg ønsker mig til jul, er 3 point .... i hver PL kamp! Det er satme nu, at kæden skal holdes stram, og der bare skal POINT på kontoen. Man C er skadesplaget med mange nøglespillere ude, og ligeså er gunners. Så det er stærkeste opstilling der skal mønstres. Men der viser sig enkelte svaghedstegn i truppen, så man kan blive i tvivl om: Hvad er stærkeste opstilling? Robertson ser slidt ud, Trent virker nogen gange ukoncentreret, som om han allerede er igang med at fortære paella på en madrilensk fortovsrestaurant, og Salah har ofte udfald med kiksede driblinger og fejlafleveringer. Men alle 3 kan staidg også hive bemærkelsesværdige ting ud ad ærmet. Gunners spiller den tidlige kamp idag, og kan nemt løbe ind i et pointtab mod Eddie Howes Mohammed bin Salman ejede trup, og Abu Dhabis udvalgte skal til Bournemouth og spiller samtidig med LFC. Så det bliver forhåbentlig spændende at kigge på PL-stillingen ved 18-tiden idag.
Indbyrdes statistik i PL:

Solidt overtag til LFC med sejre i over 55% af kampene.
Sidste 5 indbyrdes opgør i PL:

Højdepunkterne fra den sidste tilsvarende kamp kan ses her. Desværre blokerer efterhånden alle PL klubber for afspilning af deres videoer på andre sider så ......
Formbarometer PL:

Brightons resultater er lidt mærkelige. En imponerende udebanesejr i Newcastle afløses af en slatten uafgjort på hjemmebane mod Wolves. ...og så tabte de jo også i onsdags!
Nøgledata for indeværende sæson i PL:

Brighton har spillet næsten halvdelen af deres kampe uafgjort, og kun tabt een gang. Det var på udebane i Chelsea, så en kamp der minder meget (modstandermæssigt) om den de har i dag. Holdene scorer nogenlunde lige mange mål i gennemsnit pr. kamp, men Brighton lukker ca. 2½ gang så mange mål ind i den anden ende, end som LFC.
Danny Welbeck er topscorer for Albions med 6 kasser i PL i denne sæson. Han har scoret i de sidste 3 kampe i træk i PL, og i de sidste 5 PL kampe har han scoret 4 kasser:

Til sammenligning ser Mo Salahs stats sådan her ud:

Opstilling....?
Der er vel kun tvivl om 2-3 pladser, når det kommer til stykket. Det er:
Venstre Back
Forreste midtbane
Venstre fløj
VB: Robertson bliver efterhånden diskuteret en del, og Slot virker skånselsløs i sin vurdering, når spillerne fejler. Jeg tror faktisk, at Slot har Tsimikas en lille smule foran Robertson i øjeblikket, så Greek Scouser får lov at starte i eftermiddag.
Midtbane: Curtis Jones eller Szoboszlai? Begge var med fra start i onsdag, så kunne der ligge et lille signal i, at Szobo blev skiftet ud efter 71 minutter? Jeg tror det, at sætter ham på den offensive midt.
Venstre fløj: Lucho Diaz eller Cody Gakpo? Diaz fik fuld tid i onsdags, med 70 min på højre fløj, men blev så skiftet til venstre, da Salah blev skiftet ind isf Gakpo. Så igen: Er det er lille signal om, at Gakpo får chancen? Det tror jeg faktisk, så mit bud på Slots foretrukne 11 er følgende:

Næste kamp er "først på tirsdag", når Xabi Alonso kommer tilbage til Anfield sammen med hans Leverkusen. 3 point der, og så kan vi i mine øjne stille med U19 mod Real dne 27. november.
....men hvad siger mine kære medforumister?