LFC - Manchester City FC >> Kamptråden

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

62 - Caoimhin Kelleher
1
3%
66 - Trent Alexander-Arnold ud i 73. min.
1
3%
2 - Joe Gomez
6
18%
4 – Virgil Van Dijk
4
12%
26 – Andy Robertson
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
7
21%
10 – Mac Allister
3
9%
8 – Dominik Szoboszlai
5
15%
11 - Mohamed Salah ud i 84. min.
3
9%
7 - Luis Diaz u
2
6%
d i 91. min.
0
Ingen stemmer
18 – Cody Gakpo ud i 73. min.
1
3%
9 - Darwin Nunez ind i 73. min.
0
Ingen stemmer
78 - Jarell Quansah ind i 73. min
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones ind i 84. min.
0
Ingen stemmer
19 - Harvey Elliott ind i 91. min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 33

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » lørdag, 30. nov, 2024 11:50

Billede

De vise mænd fra PGMOL har valgt at sende et trekløver til Liverpool bestående af: Chris kavanagh, Paul Tierney og Anthony Taylor (4. dommer). Jeg ved nogen føler sig stødt, når jeg poster billeder af dommere, men jeg gør det denne gang, da det er lykkedes mig at finde ét billede med dem alle 3 på:
Billede
...og så: Ikke mere snak om dommerne eller PGMOL ........ eller Yorkshire ... eller ........

Indgangsbøn
Det lykkedes mig at finde glæde ved kampen og resultatet mod utålelige Real Madrid, men der var malurt i bægeret i form af skader til både Conor Bradley og Ibou Konaté. Så det er godt, at Joe Gomez har været bragt i spil et nogen gange i løbet af sæsonen, og faktisk har gjort det udmærket. Quansah kan også bruges, dog skal han undgå de hjerneblødninger, som har bragt ham bagerst i køen til pladserne i midterforsvaret. ..... og så - 7-9-13 og antijinx - skal vi vist det næste stykke tid, have med i vore aftenbønner, at der ikke sker noget med VVD.

Men HOLD KÆFT hvor vi spillede godt mod vores europæiske hademodstander. Det var en sublim opvisning i koncentration, vilje, lyst til at arbejde for holdet udført af teknisk gode og taktisk stærke spillere. Jeg så den ene halvdel af Brødrene Grimm: Gary Neville, udtale, at Liverpool spillerne under Slot er som en svamp, der bare suger alt nyt til sig på træningsbanen. ...og så har vi altså en af PL's stærkeste taktikere i det lille felt på sidelinjen. Det er fantastisk, som Slot gang på gang med små ændringer får Liverpool til at spille endnu bedre i 2. halvleg. Mit håb for kampen er, at spillerne kan gentage fokus og koncentrationsniveauet fra i onsdags igen søndag, og så håber jeg at Abu Dhabi Cheaters FC ikke optræder som et såret dyr. De virker mentalt til at ryste, så en hurtig scoring kan sende dem godt på vej ned ad Desolation Boulevard (Ja - Det er en The Sweet reference til os grumpy, gamle mænd!) .

Indbyrdes Statistik - PL:
Billede
LFC har sejre i 39% af kampene, så et lille statistisk overtag i hele PL tiden, som jo går helt tilbage til 92/93. Bemærk dog, at i hele perioden har MFC kun 2 sejre på Anfield i hele perioden. Første MFC sejr var i 2003, og den anden var i februar 2021, hvor MFC vandt 4-1. Det skal med i vurderingen, at det var i Liverpools nok værste skadesperiode, så centerforsvaret var Fabinho og Henderson, og det var midt i Corona, så der var ingen tilskuere på Anfield.

Sidste 5 indbyrdes opgør i PL:
Billede
3 uafgjorte og 1 sejr til hver side. Går vi tilbage til 2018, så finder vi mit yndlingsopgør mellem de to hold på Anfield. 14. januar, hvor Klopps nye Liverpool begyndte at ligne noget rigtig godt!. Fra stillingen 1-1 smadrede vi dem 4-1 på fantastiske mål fra Firmino, Mané og Salah. Hvorefter Pep's hold grindede løs og scorede 2 gange, så man sad på det yderste af lænestolen kampen ud. Højdepunkterne fra den kamp er god opvarmning til kampen søndag, her i et fyldigt sammendrag:
Formbarometer PL:
Billede
En sjældent set forskel på formen, når 2 tophold mødes. LFC kan næsten kun skuffe, men den enorme forskel i momentum, kan forhåbentlig holde til yderligere 90+ minutter.

Statistik for denne sæson i PL:
Billede
Den helt store forskel er, at Man C's forsvar er gennemhullet, og de lukker mere end dobbelt så mange mål ind som LFC.

Manchester City
Der er skrevet side op og side ned om Citys skadessistuation, og Pep har tudet og udtalt: "Man vil se det sande Manchester City, når vi får vore skadede spillere tilbage" Sikket et cadeau og boost af selvtillid til hans spillertrup, som for i øvrigt er den dyreste i hele PL! So: Shut up and play!!

Liverpool
Der skal ikke lyde piveri over skader til Konaté og Bradley her, Vi kalder bare på Joe Gomez, som kom til LFC som 17 årig, på Trent AA, som har spillet i Liverpool siden han var 6 år, og så med Jarell Quansah, som startede i LFC som 7-årig,
som yderligere back up, skulle een af dem blive skadet søndag. Så hvordan stiller vi så op? Jeg tror det bliver noget i den her retning:

Keeper: Ali eller Kelleher? Uanset hvad Slot vælger, så er jeg tryg ved valget. Håber dog, at Ali bliver givet tid til at blive sluset langsomt tilbage, så jeg går med Kelleher på kassen, som "by God" har fortjent det!

Forsvar: Jeg tror der bliver kaldt på Joe Gomez til at erstatte Konaté i centerforsvaret, og deraf følger, at TAA spiller højre backen. Det vil overraske mig, hvis Slot spiller Quansah fra start, og så Gomez på HB for at give skånekost til TAA. VB kan ikke være andre end Robertson, som faktisk har spillet bedre på det sidste, bortset fra han nye vane med at begå straffespark. .

Midtbane: Curtis Joens og Dom Szoboszlai ligger "neck a neck" i kampen om at være Slots foretrukne, og det er umuligt at afkode, om den ene sidder ude fordi han skal spares, eller det er fordi den anden er bedre, Jeg tror Szobos mange løbemeter defensivt gør udslaget, og at han får 1. valget, og så giver det sig selv med Gravenberch og Mac Allister bag ham.

Angreb: Her er spørgsmålet: Gakpo eller Nunez fra start? For Mo Salah og Luis Diaz starter med sikkerhed. Jeg tror Gakpo bliver foretrukket på venstrefløjen, og deraf følger at Luis Diaz spiller centralt og Mo Salah i højre.
Så mit bud er følgende:
Billede

Hva' sir' I?
Vi SMADRER det PIShold !

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 35

Re: LFC - Manchester City FC >> Kamptråden

Indlæg af Fowler89 » lørdag, 30. nov, 2024 11:53

Bestemt ikke en walk in the park. City er stadig City selvom de har ikke har vundet i 5-6 kampe og vi er i superform. De vil gøre alt for at vinde denne kamp. Sæsonens sværeste kamp for os indtil videre, det kan potentielt afgøre ligaen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

mortenbak

Indlæg af mortenbak » lørdag, 30. nov, 2024 13:16

Det bliver en fed kamp at følge.
Som du skriver… formkurver eller ej, så er det Cheaty og det kan blive både godt og skidt.
Jeg tror kampen skal vindes i spillernes hoveder.
Vi er pt et bedre hold end Cheaty og hvis Arne formår at sætte dengene op mentalt, kører vi dem baglæns ud.
Hvis ikke vi har roen, troen og det mentale på plads, kan en scoring til Cheaty måske ryste os.
Vi er favoritter pt og det i sig selv kan være farligt. Især mod Cheaty. Deres dårlige stime KAN jo ikke fortsætte. Det er jo næsten naturstridigt, det vi har set.
Self håber jeg på en sejr, men jeg vil måske nok også, sælge den for en uafgjort.

Jeg tror ikke kampen bliver sæson afgørende.
Der er længe til maj og vi har før smidt masser af point på notime.
Jeg har også svært ved at fatte, hvor vild en sæsonstart vi har under Slot. Jeg elsker alt ved det. Jeg har besluttet at nyde én kamp ad gangen
Sidste sæson købte jeg tidligt flybilletter til Liverpool, for at kunne nyde sæsonafslutningen og den gode stemning i byen med røde fans.
Dem måtte jeg jo desværre afbestille….
Og undskyld til jer alle, da det måske var mit hovmod der blev fældet….
YNWA og god kamp!!

Og tak for lækkert kampoplæg Cynwal

VanDjik4
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af VanDjik4 » lørdag, 30. nov, 2024 19:05

LFC skal bare have en sejr, så hedder det 9 p efter Arsenal og så 11 p efter Man C (13/38 kampe) Sæsonen er lang endnu, og der kan mistet momentum, og skadet spillere kan komme selvom det er ikke et tema ved Arne Slot da han ser det bedste i hele truppen… På en anden federe (og coolness) måde end Pep aka I dont give a shit for a money gripper.!!! Man City chancer for rykke ned er nok langt væk. Selvom bookies har sagt odds 13+ = Sandsynlighed på omkring 7%.. Hvilket ikke vil ske, da Citys ejere vil have råd til at snyde lidt mere.. Nu er han Nottingham fanen som nævnte Liverpool var shit, jo et eks. at de engelske dommere er skrald overfor Liverpool FC. Er arne scousers, og det er flot bold pt!!! Verdensklasse over hele linjen, undtagen det svageste led er Robbo på VB.. Tænker han bliver udskiftet sammen med Konate mod City.. Ellers samme hold..!!

odds 3,5 på en Liverpool sejr + bts.. Den er ikke dum, selvom Man City vil ikke få nemt ved og passere Kelleher, samt et solidt forsvar dikteret af Van Djik som kaptajn… God kamp til alle :-)

AJJ

Indlæg af AJJ » lørdag, 30. nov, 2024 21:24

Vi skal helt sikkert være forberedt på et City-hold, der ikke går toe-to-toe. De kommer til at spille med håndbremsen trukket, så de ikke bliver løbet over ende som mod Tottenham osv.
Og vi skal efterhånden tilbage til 2019 for at finde en hjemmekamp mod City med svung i.
1. halvleg bliver en taktisk affære, men forhåbentligt viser vi i 2. halvleg, at vi pt er Europas bedste hold.

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » søndag, 01. dec, 2024 11:51

AJJ skrev: 1. halvleg bliver en taktisk affære, men forhåbentligt viser vi i 2. halvleg, at vi pt er Europas bedste hold.
Det opsummerer vores sæson indtil videre BilledeBillede

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » søndag, 01. dec, 2024 15:50

Opstilling som ventet:
Billede
Vi SMADRER det PIShold !

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 01. dec, 2024 16:12

Skaderne kommer væltende i øjeblikket, og vi stiller med ny forsvarskæde (har de fire egentligt spillet sammen i år?). Men vi har et hold som i øjeblikket rider på en bølge af selvtillid, og vi er vanskelige at nedbryde.
Man C ved at de skal vinde i dag, for at holde liv i mesterskabsdrømmen. Jeg tror de vil være meget fokuseret på ikke at begå fejl, og blot vente til vi laver fejl. De vil spille lidt afventende. Vi skal være opmærksomme på at Walker ikke kommer på overlap på ydersiden af Robbo og spiller Haaland fri i feltet. Som jeg ser det er det den største fare mod os i dag.

Jeg tror og håber på en snæver sejr til os.

btw; fed kampoptakt, Cynwal.

God kamp!

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » søndag, 01. dec, 2024 16:26

Spot on med din opstilling Cynwal og jeg er enig med ^ - god kampoptakt. :)

mortenbak

Indlæg af mortenbak » søndag, 01. dec, 2024 16:43

Nøøøj hvor jeg synes de padler rundt i sæsonsnak.
Det er kamp nr 13 og der er 25 kampe mere.

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » søndag, 01. dec, 2024 16:49

mortenbak skrev:
søndag, 01. dec, 2024 16:43

Måske er jeg heldig med at datteren har overtaget fjernsynet og vi ser bamses julekalender.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » søndag, 01. dec, 2024 16:50

Fowler89 skrev:
mortenbak skrev:

Måske er jeg heldig med at datteren har overtaget fjernsynet og vi ser bamses julekalender.
Du er en god far Billede

Jeg præsterede engang at vende om, halvvejs mod familiearranga, at vende om og køre hjem, fordi jeg havde glemt at sætte vhs recorderen til at optage vores kamp.
Vi kom en del for sent og jeg var ikke den mest populære ægtefælle eller svigersøn Billede

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » søndag, 01. dec, 2024 17:00

God kamp…… lad os smadre det pis hold
YNWA

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » søndag, 01. dec, 2024 17:04

mortenbak skrev:
Fowler89 skrev:
mortenbak skrev:

Du er en god far Billede

Jeg præsterede engang at vende om, halvvejs mod familiearranga, at vende om og køre hjem, fordi jeg havde glemt at sætte vhs recorderen til at optage vores kamp.
Vi kom en del for sent og jeg var ikke den mest populære ægtefælle eller svigersøn Billede

Hahahah Billede så er man fandeme også fan! Godt der findes smartphones i dag.

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » søndag, 01. dec, 2024 17:13

Gakpo!!!!!!!

Besvar