De vise mænd fra PGMOL har valgt at sende et trekløver til Liverpool bestående af: Chris kavanagh, Paul Tierney og Anthony Taylor (4. dommer). Jeg ved nogen føler sig stødt, når jeg poster billeder af dommere, men jeg gør det denne gang, da det er lykkedes mig at finde ét billede med dem alle 3 på:

...og så: Ikke mere snak om dommerne eller PGMOL ........ eller Yorkshire ... eller ........
Indgangsbøn
Det lykkedes mig at finde glæde ved kampen og resultatet mod utålelige Real Madrid, men der var malurt i bægeret i form af skader til både Conor Bradley og Ibou Konaté. Så det er godt, at Joe Gomez har været bragt i spil et nogen gange i løbet af sæsonen, og faktisk har gjort det udmærket. Quansah kan også bruges, dog skal han undgå de hjerneblødninger, som har bragt ham bagerst i køen til pladserne i midterforsvaret. ..... og så - 7-9-13 og antijinx - skal vi vist det næste stykke tid, have med i vore aftenbønner, at der ikke sker noget med VVD.
Men HOLD KÆFT hvor vi spillede godt mod vores europæiske hademodstander. Det var en sublim opvisning i koncentration, vilje, lyst til at arbejde for holdet udført af teknisk gode og taktisk stærke spillere. Jeg så den ene halvdel af Brødrene Grimm: Gary Neville, udtale, at Liverpool spillerne under Slot er som en svamp, der bare suger alt nyt til sig på træningsbanen. ...og så har vi altså en af PL's stærkeste taktikere i det lille felt på sidelinjen. Det er fantastisk, som Slot gang på gang med små ændringer får Liverpool til at spille endnu bedre i 2. halvleg. Mit håb for kampen er, at spillerne kan gentage fokus og koncentrationsniveauet fra i onsdags igen søndag, og så håber jeg at Abu Dhabi Cheaters FC ikke optræder som et såret dyr. De virker mentalt til at ryste, så en hurtig scoring kan sende dem godt på vej ned ad Desolation Boulevard (Ja - Det er en The Sweet reference til os grumpy, gamle mænd!) .
Indbyrdes Statistik - PL:

LFC har sejre i 39% af kampene, så et lille statistisk overtag i hele PL tiden, som jo går helt tilbage til 92/93. Bemærk dog, at i hele perioden har MFC kun 2 sejre på Anfield i hele perioden. Første MFC sejr var i 2003, og den anden var i februar 2021, hvor MFC vandt 4-1. Det skal med i vurderingen, at det var i Liverpools nok værste skadesperiode, så centerforsvaret var Fabinho og Henderson, og det var midt i Corona, så der var ingen tilskuere på Anfield.
Sidste 5 indbyrdes opgør i PL:

3 uafgjorte og 1 sejr til hver side. Går vi tilbage til 2018, så finder vi mit yndlingsopgør mellem de to hold på Anfield. 14. januar, hvor Klopps nye Liverpool begyndte at ligne noget rigtig godt!. Fra stillingen 1-1 smadrede vi dem 4-1 på fantastiske mål fra Firmino, Mané og Salah. Hvorefter Pep's hold grindede løs og scorede 2 gange, så man sad på det yderste af lænestolen kampen ud. Højdepunkterne fra den kamp er god opvarmning til kampen søndag, her i et fyldigt sammendrag:

En sjældent set forskel på formen, når 2 tophold mødes. LFC kan næsten kun skuffe, men den enorme forskel i momentum, kan forhåbentlig holde til yderligere 90+ minutter.
Statistik for denne sæson i PL:

Den helt store forskel er, at Man C's forsvar er gennemhullet, og de lukker mere end dobbelt så mange mål ind som LFC.
Manchester City
Der er skrevet side op og side ned om Citys skadessistuation, og Pep har tudet og udtalt: "Man vil se det sande Manchester City, når vi får vore skadede spillere tilbage" Sikket et cadeau og boost af selvtillid til hans spillertrup, som for i øvrigt er den dyreste i hele PL! So: Shut up and play!!
Liverpool
Der skal ikke lyde piveri over skader til Konaté og Bradley her, Vi kalder bare på Joe Gomez, som kom til LFC som 17 årig, på Trent AA, som har spillet i Liverpool siden han var 6 år, og så med Jarell Quansah, som startede i LFC som 7-årig,
som yderligere back up, skulle een af dem blive skadet søndag. Så hvordan stiller vi så op? Jeg tror det bliver noget i den her retning:
Keeper: Ali eller Kelleher? Uanset hvad Slot vælger, så er jeg tryg ved valget. Håber dog, at Ali bliver givet tid til at blive sluset langsomt tilbage, så jeg går med Kelleher på kassen, som "by God" har fortjent det!
Forsvar: Jeg tror der bliver kaldt på Joe Gomez til at erstatte Konaté i centerforsvaret, og deraf følger, at TAA spiller højre backen. Det vil overraske mig, hvis Slot spiller Quansah fra start, og så Gomez på HB for at give skånekost til TAA. VB kan ikke være andre end Robertson, som faktisk har spillet bedre på det sidste, bortset fra han nye vane med at begå straffespark. .
Midtbane: Curtis Joens og Dom Szoboszlai ligger "neck a neck" i kampen om at være Slots foretrukne, og det er umuligt at afkode, om den ene sidder ude fordi han skal spares, eller det er fordi den anden er bedre, Jeg tror Szobos mange løbemeter defensivt gør udslaget, og at han får 1. valget, og så giver det sig selv med Gravenberch og Mac Allister bag ham.
Angreb: Her er spørgsmålet: Gakpo eller Nunez fra start? For Mo Salah og Luis Diaz starter med sikkerhed. Jeg tror Gakpo bliver foretrukket på venstrefløjen, og deraf følger at Luis Diaz spiller centralt og Mo Salah i højre.
Så mit bud er følgende:

Hva' sir' I?