Indgangsbøn:
Jeg havde tænkt mig at dykke ned i historien bag Girona, og deres opstigen til toppen i spansk fodbold. Men så finder jeg ud af, at de er blevet opkøbt af City Football Group CFG) i 2017, og at de Abu Dhabi baserede Manchester City ejere købte 44,3% og at andre 44,3% ejes af Girona Football Group, hvis leder hedder Pere Guardiola (Ja, han er bror til Pep!), Når man så googler, efter artikler om det problematiske i, at to klubber med samme ejere, kan risikere at møde hinanden i CL, så ser man artikler omkring maj og juni, at CFG skal reducere deres ejerandel i Girona. Det kan jeg så IKKE finde nogen nyheder om, så man har sikkert fået en dispensation eller udsættelse fra UEFA, eller har brune konvolutter skiftet hænder? Det kan selvfølgelig også være den trætte, gamle fungerende Admin, som ikke kan finde de rigtige informationer, men...... man bliver så træt! Træt af det korrupte mediecirkus, som vores elskede sport har udviklet sig til. Så dette oplæg bliver kort, og faktisk håber jeg LFC skider på UEFA og forpligtelser, og stiller med en gruppe spillere, som under ingen omstændigheder skal bruges på lørdag når vi kl. 16 tager imod Fulham på Anfield.
Stilling og Formbarometer:

LFC ligger nr 1 og Girona nr. 30 ud af 36 hold. Iflg. statistikerne var det forventet, at 15 point, som LFC har nu, er nok til at være blandt de 8 som kvalificerer sig direkte til 16'dels finalerne. Jeg synes dog det ser ud som om, der måske skal 2-3 point mere til, da alle hold jo har 3 kampe tilbage. Men vi får se.
Så det bliver et hurtigt bud fra hoften på hvordan vi kunne stille op, idet jeg godt ved, at Federico Chiesa har været syg i dag. Han må så tage sig sammen og blive rask, nu hvor han får chancen for at starte inde. Er det seriøst? Nej, men der er så mange årsager til ikke at tage denne kamp seriøst, at een fra eller til ikke gør den store forskel. Her er det hurtige bud: